1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604277 inlägg · 6212 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2024-01-11
{297}: igen ...samma sak

{297}: Lundin har pucken och ska slå ett pass inåt i banan till en av två (!) fria kedjekamrater, han vispar den två meter bakom bägge två.

Olli Nomadinen : Alltså, jag fattar att man kan kuka ur på en chef och så. Kanske bli lite sur.

Men va fan; spelarna åker ju runt i tiotusenkronors-skridskor och ÄR sitt eget varumärke. Hatar man tränaren borde man ju åtminstone kriga för sitt eget varumärke, sitt nästa kontrakt liksom. Eller?

Synct: O varför tror du han inte gör sitt yttersta?????

Synct: De vill inte göra mål, tror fan en del av spelarna blev besvikna när Hartmann reducerade

thorwald: Det bästa med kvällen är att alla fyra bottenlagen förlorar. Jag är nöjd om vi slipper kval.

Synct: Med Lyytinen och Strömberg skulle det nog se lite bättre ut. Men huvudproblemet är att det finns grupperingar och att Ante har tappat omklädningsrummet. Blir intressant att se om det ageras av Kapanen ikväll

Läktarproffset: ligger under med 4-1 med halva tredje kvar. Får pucken mitt i slottet, försöker slå ett drömpass istället för att skjuta. Har inte haft så här låga förväntningar på laget sedan säsongen vi åkte ur.

thorwald: Det ser inte bättre ut, det är en enkel illusion för att Rögle försvarar en ledning hur lätt som helst och inte vill riskera något.

Synct: Ja det var kul att se Anton Lander i 2 byten iaf, han fick mig att tro på en förändring i de stuneerna

VARFÖR I HELVETE PASS I SLOTTE!!!
SKJUT FÖR FAAAAAANNNNNN!!!

Öreplast och Mattias Bredvé torskar stort , dagens höjdpunkt

Synct: Noll självförtroende i truppen. Ingen vill ta avslutet och missa igen.

Ser marginellt bättre ut i tredje perioden. Dock inte direkt så att Rögle är i brygga. Måste in några turmål nu snart för att ha en chans att vända detta.

HAHAHAHa varför passar Lander?!?!?!?!?!?!?! Han gjorde 2 bra byten sen sket han i det.

Lander HELT bränd i kolan??? VAD GÖR DU

Vi som skulle vara ett så framtungt lag även, klarar knappt av att göra 2 mål per match…

Jag svettas mer hemma i soffan än vad spelarna på isen gör.

Nog för att Jokinen (troligen) kommer till nästa säsong… men hade varit kul att se vad denne man kan visa upp i Sverige en gång till.

{9566}: Tänkte precis detsamma, att det är en välsignelse att de iaf också ligger under

cloon: fyfan va jag skulle betala dyra biljettpriser för att få tillbaka Koskinen i fornstora dagar!

Känns som det viktigaste för oss nu är att ha koll på hur det går för Oskars och HV.

Modano: Håller med, tränare hit och dit, det är för fan på isen de skämmer ut sig! Jag är så jävla besviken på några av snorungarna. Tappat all respekt för vissa

Dubbeld: Han tar en riktig lagkompisutvisning och sliter av röglespelaren hjälmen när vi har pucken under kontroll. Kapanens monstervärvningar fortsätter att leverera 🤯

Banal: De verkar som du inte förstår vad som händer!!!! Tänk lite hur en samling av elitidrottare kan funka utan en som inte bryr sig ett dugg om laget just nu o de har de varit ett bra tag bara så du vet 🤬🤬

{297}: Kollar man på hur lag har reagerat på tränarbyten under säsong senaste åren så har väl majoriteten fått positiva utslag? Djurgården, Rögle, HV, Leksand, Färjestad. Säkert glömt något fler lag. Samtliga lag har fått en positiv förändring. Nu vet jag inte vad som finns på marknaden, men det finns ingen annan lösning på detta. Det får vara slut på lögner i media från ledare, spelare och sportchefer. Ingen tror på det längre.

Dubbeld: Sliter av han hjälmen med vilja. Han basta väl i pausen så hjärnan fick vätske och syrebrist.

Zäta75: Hade du inte gett upp? 😂

Dubbeld: Varför står JJ kvar ? Oflyt på fjärde , men ......

Spela ingen roll vilken tränare de tar in med dessa jävla primadonner som tänker mera på pengar än klubbmärket.DE KAN FARA ÅT HELVETE fan va man sakna Sanny Styf Hedström mfl som brann för klubbmärket

Varför AGERA inte klubben....????
Åk så långt å skämm ut sä...
FY FAN!!

Ok hur fan åker Mieho på de där?

Modano: Troll! Du var säkert en mobbare i skolan också. Alla vet vad du tycker om Edfeldt så det räcker nu!! Sluta med nedvärderande kvinnokommentarer också, det blir bara löjligt.

”Vi ska gå all in” årets lösning

Zäta75: Hur går man från "grym sammanhållning där Boyce är lagpappan alla älskar" till att det är grupperingar och sprickor? Jag fattar verkligen inte det. Framför allt inte med tanke på att det har tillkommit en enda spelare mot för fjolårets succélag. Hållander lär väl knappast vara toxic, som kidsen säger. Jag fattar inte.

Iof skulle jag gruppera mig själv om jag vore Juel efter Johanssons andra period. Varför byter man inte för att signalera NÅNTING?!

Labban: Rindell är kanon om han har en bra defensiv pjäs med sig, men vi har ingen defensiv klippa att para ihop han med. Vi har ju inte en enda namnkunnig bra back för att vara helt krass.

cloon: Nu är det hawaiihockey. Snart kommer ett mål åt nåt håll. Timrå går all in framåt. Helt öppna lägen

Labban: Tror helt enkelt att han får spela minuter och i lägen han inte bör när man har 80% av en backsida.

Zäta75:vad är det negativa med grupperingar? Det var det ju på koskinens tid med.. behovet inte vara av ondo..

Börjar luta åt att vi inte ska förlänga med Rindell. Fantastisk spelare när han är som bäst, men inne på tre baklängesmål idag och ger bort pucken till motståndarna titt som tätt

13 skott , 4 i mål ...69%....

FH - avdammad: "En del av oss är slarviga med pucken"
Så pratar inte en ledare.

Kommentatorn försöker desperat få en kommentar om någon taktisk förändring, men icke, det är känslor som ska lösa detta.

Hur fan hamnade vi här.

FH - avdammad: Håller med till 100% Det är vuxna människor (hoppas jag)

Nisse på Mon or: Cam Abott är väl tillgänglig för resten av säsongen om man ska göra ett snabbt tränarbyte?

Zäta75: Ja något måste ske. Men jag tror inte att Jonte Hedström är svaret. Han har ju obefintlig erfarenhet som tränare. Men Kapanen får nog börja jobba övertid nu. Sen kan jag ändå vara förbannad på spelarna. Hur missnöjd man än är så sätter man föreningen Timrå IK i skiten och det är oacceptabelt.

Timrå4ever: Första gången någonsin jag slog av en Timråmatch. Orkar inte se skiten.

Timrå4ever: det är mer ”sisu” i Modo:s amerikanare/kanadicker än Timrås finnar……

dom kan inte fortsätta så här
ante ,2a tränarn o molinder
Ni måste GÅ

-4 i målkvot med ligans ”vassaste” forwards. Töngt

« · 2628359 · »