Kerstin_k: Det är alltid svårt att ta sig ur en svacka mentalt då självförtroendet är på botten. Addera en redan svag backsida som aldrig fått någon möjlighet att spela ihop sig skadefria. Jag tror vi söker syndabockar bara när vi pratar om grupperingar etc.. Detta sitter nog mest i självförtroendet..
Kerstin_k: Dom flesta sitter ju redan på kontrakt kommande år. Komma hem och varva ner i Timrå måste kännas underbart. Ingen som ställer några krav. Bara mysa på och tjäna pengar.
Jag måste ärligt säga att jag får lite mysribba av tanken att Färjestad kommer på besök på Lördag och att vi kommer att få se Brattström vara en världsmålvakt när vi blir FULLSTÄNDIGT pissade på.
Bee: Garvade högt när jag såg Lundins pass. Det är andra gången idag han misslyckas med ett enkelt pass och ställer sina lagkamrater totalt. Men han är ju inte ensam heller, vi skämmer ut oss fullständigt. Jag har spytt mycket galla över åren men det här är första gången som jag på allvar tycker att det ser ut som rena läggmatcher.
bar mofftak: Tycker det är symptomatiskt för anfallsspelet i stort. Minns när jag satt och tittade på JVM och kommentatorn pratade om att våga spela MOT sin spelare i offensiv zon, att utmana och försöka skapa sig yta.
Det finns exakt noll av det i Timrå just nu, alla åker frånvända och försöker skeppa pucken i rundeln. Precis samma med avslut. Ingen som vill utmana, bättre att skicka över ansvaret på någon annan.
cloon: Märkligt att flertalet säger sig veta att det finns en schism och vilka det handlar om men vägrar berätta. Luktar skitsnack som Kapanen skulle sagt.
Jåkkinen: Inget skitsnack det kan du skriva upp. Men inget som yppas offentligt här då det kan skada Timrå IK ännu mer. Vi har redan skämt ut klubbmärket ett tag nu
The great one: Är det inte lustigt att dom tappra tillresta tirmåsupportrarna sjunger ”vi är Timrå och vi ger aldrig upp” men laget dom sjunger för har VERKLIGEN redan givit upp?
Jåkkinen: Jag tror att schismen är mellan forwards och backar. Forwards fullständigt hatar att passa backarna för skott från blå. Och backarna hatar forwards eftersom dom aldrig passar.
Som hämnd alibimarkerar Erixon alltid i Bp. Låter forwardsjävlarna jaga ihjäl sig mot backarna för att hånfullt släppa in ett skitmål. Rindells hämnd består i att ramla och tappa puckar. För att inte tala om backarnas jävulskap - på ren pin tji - med att slå usla pass i uppspelen så att forwards inte får med sig pucken i fart.
Forwards tar ut sin frustration genom att ge fan i att jobba hem, ständigt gå bort sig och låta backarna möta fler motståndare.
Där, mitt i mellan, står Ante och försöker få ordning på grejerna.
Tallnäs: De zoomade in Ante nyss. En blick säger mer än 1000 ord. Är detta sista matchen vi ser Ante i Timrå? Hade hoppats att han skulle få ett värdigt avslut
2 vinster på de 7 senaste matcherna... Elitseriens formsvagaste lag... Pöjekera ifrån Karlstad kommer att äta upp oss på lördag.. 2 raka förluster mot Rögle... Dä bli en lång väg hem ifrån Danmark..
{9566}: Om det är detta spel vi får ut när du i intervjun står och säger att ni iallafall ska gå för det, ja du, Ante Karlsson, då undrar jag, IGEN, hur du gång på gång misslyckas med att nå fram till dina spelare med dina budskap.
{9566}: Jag är ju en snäll gubbe och jag mår dåligt av att se Ante stå i båset och lida. Kan ingen hjälpa honom? Får han stödsamtal och professionell hjälp? Jag tror definitivt inte han mår bra som det är nu.
Zäta75: spelare i Timrå har ju vänstrat med frun till lagkamraten, knarkat och varit ovänner förr om åren och spelet fungerar. Varför måste detta vara orsak och samband nu?
Zäta75: Det är jävulskt ovärdigt och tragiskt men dessvärre det som måste göras nu. Morgondagen måste innehålla en pk med Kapanen där detta tillkännages
Zäta75: men det vill tydligen inte spelarna om det är som du säger, ren dagisnivå inte en tillstymmelse till proffsighet! Detta om nåt skadar klubben, man tappar ju intresset och är inte sugen på att göda dessa sk proffs ännu mer!
Stridhsyxa: Bra svar av Nubben i en situation när allt talar för avslut. Det hade varit relativt ohärligt om han sagt: "Boyce är slut". För egen del tycker jag detta citat är betydligt trevligare att nämna: