1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Sanny brutit handleden

« · 802000 · » Till forumet


Sv: Sanny brutit handleden
Strindlund: Oaväntat att du skulle blanda dig in i leken. Inte ett smack. Jag har bara väntat på att du skulle dräpa mig.

Amen.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Jag tycker nog att du ska bosätta dig med din käresta utan internet och hockey.. På så sätt slipper vi andra ditt gnäll och tjat, som får hela Sverige att skratta åt oss. Och att ens jämföra Sanny med Gerhardsson. Är det ens möjligt att nämna dem i en och samma mening på så sätt som du gör?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: Ni må få tycka att jag är en idiot. Det är ingen nyhet för mig. Men jag vidhåller min ståndpunkt.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Men vad i helvete... Har läst alla inlägg från 22:00 nu. Vad fan är det som har hänt? Vad håller du på med?

Om Sanny är en diva & inte tänker på Timrå IK, så gör tamefan ingen det. Asså jag fattar inte vad du får allt det där om med Sanny. Bara för att han är med i landslaget. Visst han kunde ha tackat nej på grund av vår klubbs skadesituation, men han är för helvete ingen diva för att han ställer upp. Tror du han ställde upp för att synas inför agenter runt om i världen för att tjäna mer pengar än i Timrå i en annan klubb?

Om du tror det kan jag ju tala om för dig att han ställde upp för att han inte ville tacka nej när BÅG kallade på han, för att han ville spela för sitt land - VÅRT land. Än sen att det är en "skitturnering" i Ryssland som i princip inte betyder någonting. För många hockeyspelare är det en ära att representera sitt land i en turnering, så även vår lagkapten Sanny Lindström.

Betyder det att han har större sug efter landslaget än Timrå? Öhm.... nej? Det är ju trots allt för Timrå han står under kontrakt, som han spelar 50 grundseriematcher med + slutspel, som han försäsongstränar med, som han reser land och rike runt till matcherna med och för dess supportrar han spelar för.

Att du nämner spelarnas misstycke till "buandet" i en match som var för flera omgångar sen, Sannys lön och så vidare orkar jag inte ens kommentera.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Gidde: Bättre att förbereda sig på det avgrundsdjupa redan nu. Jag sa aldrig att jag skulle sluta hålla på Timrå IK. Jag sa att jag tar adjö av mitt engagemang efter 15år. Således innebär detta att jag inte kommer sälja några matchlotter eller vara involverad i Supporterklubben. Jag har rest landet runt och varit ända ner till Schweiz för att se TIK spela matcher. Men nu är jag luttrad.

Jag har aldrig tyckt att Sanny Lindström varit ett kaptensämne och det som hänt nu under den senaste veckan förstärker ju bara den känslan.

Jag kommer se ett fåtal matcher per säsong när hjärtats lust faller på. Men i fortsättningen betala fullt pris för sittplatser och komma indroppandes en kvart före nedsläpp.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: vilket stort skämt du är klart som fan att Sanny ska åka på landslagsuppdrag om han blir uttagen varför tacka nej? för att du anser att han ska göra det? sen det där med att han bara spelar för pengarna kan du då förklara varför han vill vara kvar i Timrå IK? är det inte en ära längre för spelarna att få spela i Tre Kronor? ska du bestämma att den och den ska vara med är ett jäkla jammande på dig tror du börjar bli lokatt i stället för Timråit. gnäller Färjestad på att Jönsson och Nordström spelar i landslaget? det gnälldes här och där för några år sen på att spelara tackade nej till Tre Kronor har du glömmt de? och nu när dom flesta ställer upp då gnälls det åxå att Sanny blev skadad var bara ren otur inget vi kan göra åt de nu är det bättre att VI ALLA STÖDJER LAGET NÄR DET GÅR TUNGT INTE BARA GE FAN I ATT GÅ PÅ MATCHER FÖR ATT DET GÅR DÅLIGT DÅ KAN DU HÅLLA DIG HEMMA NÄR DET GÅR BRA ÅXÅ !!! förhoppningvis så slipper vi skador i slutspelet och vi får hoppas att så många av dom skadade är tillbaka så fort det bara går! nu drar jag mig tillbaka till min grotta i bergen.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: hoppet är det sista som överger brukar det heta. varför hänga läpp nu? det är inte över än.?.. och jag tror inte det rasar så mycket som du befarar heller, visst skadeläget är stort och spelarna är slitna men va fan det är Timrå.. spelarna gör så gott dem kan och supportrarna ska stödja dem.. inte hacka på dem.. men visst vill du ge upp nu så gör det.. men bara så du vet.. du är inte den enda supportern och jag tror nog du kommer tillbaka du med.. alla har vi våra nedgångar och du verkar ha din just nu.. men du.. kämpa på istället för att självömka o se ner på timrå och allt vad du gör.. tänk possitivt.. med det kommer du längre än med negativ energi. .
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:

Du verkar rätt ensam om din inställning, och jag kan lova att jag mer än väl unnat alla MoDo-spelare att ställa upp i landslaget.

Skadad kan man bli när som helst, och det som driver de allra flesta på den här nivån, det är ju just att få komma ut och spela internationellt, samt få chansen att kvalificera sig till VM, OS osv...

Om man då tackar nej så tror i alla fall jag att chansen att få delta i mästerskap minskar drastiskt, OM man inte är en av de väldigt etablerade spelarna.

Så blir dom uttagen och vill spela så önskar i alla fall jag dom bara lycka till!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Gidde: Raset har börjat. För Timrå IK har inga pengar kvar, har inga pengar kvar...

Bara ett skadeskjutet lag som är helt uddlöst. Det var ju roligt så länge det varade. 20 matcher det var allt. Sedanb tog bensinen slut.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Ian: Sviterna efter hjärnskakningen i Scandinavium blev värre än man först befarade. Före smällen gick Timrå i första hand för ernie eagle. Men än en gång tack för ditt fina och uppoffrande supporterande fram till landslagsuppehållet i Moskva tidigare i höstas.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Gidde: Går ju bra för dig att säga som är MoDoit. Susse hade jag den synnerligen goda smaken att säga nej tack iallafall. Tänk om det fanns fler som honom.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:

Efter att ha läst ikapp ikväll så börjar jag fundera på VEM som har storhetsvansinne, du eller spelarna!

Ojojoj!

Men rolig läsning har det verkligen varit, det kan jag lova....
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Ian: Sviterna efter hjärnskakningen i Scandinavium blev värre än man först befarade. Före smällen gick Timrå i första hand för Sanny. Men än en gång tack för ditt fina spel fram till matchen mot Frölunda tidigare i höstas.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:

Aha, det är där skon klämmer, du är helt enkelt avundsjuk på spelarlönerna.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Ditt 15 åriga engagemang slutar för att lagkaptenen inte respekterade ditt beslut att han inte hade tillåtelse att spela i landslaget. Han hade dessutom fräckheten att, förmodligen för att trotsa dig, bli skadad.

I rest my case!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Metal Guru: I tider som dessa längtar man tillbaks till gamla Division 1. Då höll laget och supportrarna ihop. Det fanns en helt annan lojalitet och respekt inför varandra. Idag är den som totalt bortblåst. Spelarna lyssnade på fansens önskemål. Nu har storhetsvansinnet och drömmarna om fetare kontrakt i Europa och NHL tagit över handen.

Tragiskt men sant. Men jag önskar Sanny Lindström all lycka till på sin fortsatta resa. Hoppas han blir lyckligare någon annanstans och blir miljonär på kuppen och får sin ekonomiska framtid tryggad.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Metal Guru: till hårt, hårt distade gitarrer…
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:

Jag har varit supporter i över 35 år..................det är nu på senare år det roliga har börjat.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Ian: Jag är spiknykter och vet precis vad jag pratar om. 15år som supporter får vara nog. I vår sätter jag punkt för mitt engagemang. Mitt stöd behövs uppenbarligen inte längre.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:
Nu tycker jag vi drar ett streck över den här diskussionen, tar varandra i hand och sjunger "We Shall Overcone".
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
LingaN:

Många av spelarna läser...............men jag hoppas innerligt att de noterar VEM det är som hackar hela tiden.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:

Nu är det kväll ernie.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Snacka om att se sig själv som större än laget:

"Jag har offrat min själ för Timrå IK och då är tacksamheten noll från lagets sida."

Dessutom "sticker de iväg på landslagsuppdrag"...

Snacka om svek!!!!! (OBS ironi)

Hoppas för allas skull att dina inlägg ikväll har varit alkoholrelaterade...
Så full har jag dock aldrig varit.

Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeez!!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
shinzawai: Vilken framgång? Mig veterligen har vi vunnit ett skit ännu. Och det kommer vi heller inte att göra på en överskådlig framtid så länge spelarna bara ser Timrå som en språngbräda för sina fortsatta karriärer och lyfter lön.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden

ernie eagle: Jag trodde de flesta hade glömt bort det ang. buropet efter Jimmys intervju med Sanny.

Det är du som har gått för långt. Jag hoppas verkligen inte någon av spelarna läser det du har skrivit ikväll.

Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Snacka om att framgången har stigit dig åt huvudet.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
mikenomad: Men ställ dig på läktaren du och hylla laget. Gör det. Du verkar ju finna dig i vad som helst. Jag lyssnar till mitt hjärta och tänker inte krusa någon i fortsättningen. Nu lyssnar jag till mitt hjärta.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
friskan: Ingen kommentar.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Du är illa däran...sanna mina ord! Saknar allt vad perspektiv heter, skaffa ett liv!!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:
"Som sagt gör som mig - bojkotta skiten!
ernie eagle @ Wifsta by the frozen sea 2006-12-12 15:20"

Du såg inte Tre Kronors match heller va?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
LingaN: Jag har offrat min själ för Timrå IK och då är tacksamheten noll från lagets sida.

Det gnäller över burop och sticker iväg på landslagsuppdrag. Då har det gått för långt enligt mig.

Jag har accepterat mycket. Men nu har det runnit över i bägaren.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Ojojoj!!
Ernie Eagle är inte att leka med! Snacka om lyxproblem! Jobbigt med skador? Visst! Synd att Sanny blev skadad? Absolut!

Glömt förluster mot CRIF och Ö-viks SK eller?

Om inte vår lagkapten tackar nej till landslaget så....Jeeeez!!

För jag har minsann.....?????

Jag kommer inte att.....!!

Kom ner på jorden mannen!!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
uhahl:

Det är ju en av tjusningarna med den här företeelsen som vi ägnar oss åt. Trådarna tar ibland helt nya oväntade vägar. Denna tråd utvecklades från en påstådd handledsfraktur till en hyllningstråd till såna som Sanny och till en kritiktråd till såna som tidigare dissade honom.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:
Förmodligen kommer Sanny upptäcka att det är en minus i publiken, ta sig för pannan och plötsligt inse vad han gjort!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Frella: Mannström? Nej tack!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Det är nu spelarna som mest behöver oss supportrar. Varför svika laget i motgång?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Det finns gånger då en del supportrar får mig att skämmas över att vara TIK-supporter. Ikväll är en sån gång.

Nog nu, sansa er snälla! Ni gör er till åtlöje och drar med oss andra! Själv tillhör jag de som känner stolthet över att hålla på ett lag med spelare av Sannys kaliber!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Ut med Sanny och in med en lokal stjärna som Mannström...eller?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
friskan: Det mitt sätt att visa mina besvikelse över att Sanny skiter i hur det går för Timrå framöver.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
friskan: Jag kommer inte bevittna matchen live på torsdag. Det blir tredje matchen i rad jag inte ser Timrå hemma. Och inte heller finns jag i hallen den 27:e

Punkt slut.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
uhahl:
"hanleden utan lår" ?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
uhahl: Mycket debatt för en blödning på underarmen;)
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
skum tråd detta han har ju ej brutit hanleden utan lår komma hem med ett fett blämärke.
Sanny har ett stort Timrå hjärta och de som misstror det är patetiska.
Sanny en idol för mig och Wikegård.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
hellge:
Jag tror till och med - trots hans svenska börd - att han skulle vara välkommen till Mora IK. 
I skadat eller oskadat skick.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Man ska ogärna dissa Sanny, han är en hjälte. Jag skulle ta emot honom till MoDo 7 dagar i veckan. Min definition på hjälte är en person som offrar sig själv för andras bästa. Sanny är en sån person.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden

ok'rå Sune:
Jag tyckte det mest var en vacker tanke, men jag kan inte annat än att tolka dig som om du lämnar Ernie ensam på barrikaderna.

Skall läsas som:
Tar man ingen som helst hänsyn till Ernies emotionella känslor så får det vara.

Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Med lite tur så jagar Nubben o Tomas J. ikapp någon bra back från AHL kanske.. så vi slipper gå på fem backar..Om man signar nån året ut nu blir det ju iallafall bara lön för max 4 mån. o i rådande situation så är det nog en möjlighet.

Sedan längre fram ansluter Sanny o Kimmo o då borde situationen kunna vara dräglig inför ett slutspel. För dit bör vi väl gå iallafall för att sedan kunna slå underifrån i ett slutspel o överraska positivt i april!!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:
Du såg inte Tre Kronors match idag va?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Metal Guru:

Vad har det inlägget med att Sanny ska ta hänsyn till MINA emotionella känlor?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden

ernie eagle: Nu har du väl trots allt verkligen tappat alla koncept. Med de kriterier som du har, vilka spelare ska då få vara kvar? Ska Zäta dra åt H-E då han återkommer till Sverige, för hur kunde han svika dina känslor och gå till NHL? En sån skitstövel.

Kommentera

« · 802000 · »