1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581689 inlägg · 6215 ämnen

Sanny brutit handleden

« · 802157 · » Till forumet


Sv: Sanny brutit handleden
Poffa: Jag har ju alltid fel. Enligt alla er andra så. Och när dessutom supportrar till andra lag börjar lägga sig i saker och ting och driva en till vansinne är det nog.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: En liten fråga Ernie... du hoppar av för att du måste tänka på dig själv, och även fast du har ett stort TIK hjärta så gör du det...
Sanny ställer upp för 3-kr för att han vill tänka på sig själv + att han ställer upp för det land han är född i. Varför skulle han då inte ha ett Timrå hjärta men du har det?

Jag har aldrig klagat på att Bäckis är med i junis-VM fast han är en av Brynäs viktigaste spelare. Och om jag skulle säga att Sjödda inte hade nå hjärta för BIF när han spelade för 3-kr.... då skulle jag bli idiotförklarad direkt.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden

ernie eagle:

Du kanske inte skulle bli så motarbetad här på HS om du inte hela tiden gick omkring och ansåg att din åsikt är den enda rätta åsikten, och att alla som tycker annorlunda har fel.

Högmod går före fall.

Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Always look out for number One! Det är det som gäller. Oavsett om man heter Sanny, Ernie eller Elvis.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Per HApps: Spel för galleriorna! Knappast! Jag blir ju enbart motarbetad för att jag har fräna åsikter. Det blev Leif Boork i Brynäs också tills han började leverera resultat.

Jag kommer betala in mig på matcherna i fortsättningen. Jag orkar inte engagera mig inågonting som är dömt att misslyckas på förhand längre.

Amen.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:
Så då var detta ditt sista inlägg i debatten då eller är det bara spel för galleriet att du nu väljer att hoppa av?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
mikenomad: Jag vill inte ha något tifo. Jag vill inte ha någonting alls faktiskt. Jag är bara less på att bli idiotförklarad med orden att jag inte vet vad jag pratar om och att Sanny är en sån helylle människa. Det får stå för er.

Jag tar i min hand längre i honom. Jag anser fortfarande att har man högre ambitioner än Timrå och skiter fullkomligt i lagets skadesituation för att främja sina egna intressen då skall man inte vara lagkapten. Det är det som sticker mig i ögonen.

För i egenskap av ledare förväntar jag mig att man har högre tankar om timrå än vad Sanny någonsin kommer få.

En ledare skall vara klokare än samtliga övriga spelare i truppen och strunta blankt i sin egna karriär.

Varför tror ni nu att jag väljer att kliva av? Jo för att f.r.o.m. nu ser jag till mina egna behov och inte längre Timrås. Den självinsikten är åtminstone jag utrustad med - frågan är om Sanny Lindström är det?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Med tanke på att spelarna har hockey som sitt leverbröd och att man som supporter engagerar sig i ett lag oftast av nån särskild, emotionell anledning tycker jag Ditt resonemang är oerhört märkligt! För mig finns det inte på världskartan att dra sådana paraleller. Men men, vi är alla olika och Du har naturligtvis rätt till att tänka, tycka och göra som Du vill i det här fallet!

Att Du försöker bli en profet är det nog ingen som undgått, det är också anledningen till att vi är många som tycker Ditt agerande tenderar till att bli väl självcenterat. Jag har läst många mycket bra inlägg av Dig och även uttryckt detta tydligt och klart för Dig. Men Din inställning är bara för mycket!

Vad menar Du egentligen? Skall spelarna och vi övriga supportrar vara TACKSAMMA över att Du håller på TIK?? Känna glädje och stolthet över att tillhöra samma supporterskara som den store ernie eagle? Kanske spelarna nästa hemmamatch borde ordna ett tifo till Din ära och officiellt tacka Dig för Dina uppoffringar och att Du nedlåter Dig att engagera Dig i Timrå IK? (Ja, inte nu längre förståss.)
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Jag förstår hur du känner dig, jag får exakt samma bemötande i denna GB så fort man uttrycker sig om minsta lilla blir man sågad jäms med forknölarna. Keep up the good work.

En av anledningarna att man köpte matchprogrammet förut var för att läsa just DINA krönikörer.

Stå upp sjöstedt!

Keep up the good work.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
mikenomad: Lika lättvindigt som spelarna byter lag. Kan också jag göra det :-)

I Timråkretsarna är det iallafall ingen som lyssnar på mig. Det är hemskt svårt att bli profet i sin egen barndomsstad.

Jag anses vara en okunnig idiot. Och då får det väl vara så då.

Det finns andra människor som faktiskt uppskattar mina kunskaper och åsikter.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
LingaN: På vilket sätt har jag kommit tillbaks? Hur många krönikor har jag skrivit på tikare.se t ex denna säsong? Finns supportertidningen kvar? Skriiver jag längre några krönikor i programbladet?

SVAREN ÄR GLASKLARA: NEJ!

Det är en viss skillnad på engagemang och att följa med strömmen.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Ser att du bytt lag, antar att du i vanlig ordning följt ditt hjärta. Utgår därmed att allt ditt snack om att älska TIK i alla år bara varit ett eget bekräftelsebehov, att vara nån, synas och höras. Nu kan du göra det i Växjös färger istället för med supportrar som dig behöver TIK inga motståndare!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Nu har du allt åkt på ett redigt bottennapp.
Kenneth Westberg och ordet klok i samma mening ;-).
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
orion: Ibland överilar jag mig. Men faktum är att supportertidningen lades ned och jag upphört med krönikorna i programbladet och kommer aldrig mer att återuppta dessa ting.

Får man inte uttrycka sitt hjärtas mening är jag fullständigt ointresserad utav att skriva.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Ja, du har sagt ett flertal gånger att du ska strunta i hockey och lägg ner all glöd och engagemang, men varje gång har du kommit tillbaka igen. :)

Det kanske är dags att glömma vad du har skrivit och gå vidare? Gjort är gjort och sagt är sagt. Sanny var inte så farligt skadad för den delen heller. Så det är bara att bita ihop och kämpa vidare i grundserien.

Gå på matchen på torsdag och visa att du är en supporter!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
scim: Man vet aldrig så noga med mig. När man minst anar det dyker jag upp. Lika fort kan jag försvinna.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: "Aldrig mer, fast kanske om några dar..", kunde det vara ditt valspråk?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
scim: Ingen rök utan eld.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle:

Betyder det här att du aldrig kommer åka upp till Swedbank och dansa för oss mer?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Friman SR: Imorgon är en annan dag.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Stå på dig kompis....:-) Sans och balans och leda Elitserien i 20 omgångar kan få vem som helst att jiddra......Jiiiiiiiiiiha......:-)
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Friman SR: Det är väl det jag gjort också eller hur? Jag tycker också att Magnus inlägg totalt saknar grund, fakta och mening den här kvällen. Men jag har så mycket vett i mig (anser jag iaf) att jag inte behöver trycka ner honom ännu mer än vad folk redan gjort här innan jag kom, för det löser fan ingenting. Dessutom har Magnus inte gjort mig personligen ett dugg så det skulle kännas fel att säga att han är en idiot eller dylikt till honom. Men du kanske har en gås oplockad med honom som ger dig rätt att trycka ner honom?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: Magnus får väl skylla sig själv, det är ju bara att läsa och följa vad som han har skrivit...
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Om du blivit för kräsen eller inte kan nog bara du svara på. Resten av ditt inlägg begriper jag inte ett dugg av.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Jo precis Kenneth är ju en hjälte i Timrå???
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: Det är kanske mig det är fel på? Det är nog så det är. Jag har blivit för kräsen med åren.

Men jag utgår bara från mig själv...

Jag kanske använder fel ordval? Så är det nog. Det Timråkratiska genomsyrar det mesta nuförtiden. Man blir bannad för att man gnäller. Jag och Kenneth Westberg bör nog slå våra kolka huvuden ihop.

Glorifierad i många år men sedan uthängd och spottad på.

HEJA VÄXJÖ!
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Friman SR: Om ni inte orkar diskutera med Magnus på en vettig nivå behöver ni inte fläcka ner gästboken med påhopp mot honom
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Friman SR: På begäran...
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Vänta lite här nu... Säger du att Timrå har som avsikt att slakna i serien?


Nej vi har noll guld. Anledningen till att klubbledningen "spände bågen" så att säga, är ju för att få ett stabilare lag, komma så långt upp i serien som möjligt och ha en BÄTTRE förutsättning för att vinna guldet som du hela tiden pratar om. Om du har förväntningar och krav på att vi ska vinna guld så är det ditt problem, då har du studerat de andra lagen för dåligt. Förhoppningar är något helt annat och jag fattar inte varför du nämner det ordet i samma mening som de andra två orden - dessutom mellan dom orden.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Friman SR: Vad bra. Då vet jag det.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Du e ju knäpp.... Har du någonsin funderat på varför du tyckte ÄLSKADE TIMRÅ IK är någonting att älska??? Varför älskar och lägger folk ner själ och hjärta i ÄLSKADE TIMRÅ IK? Jo därför att VI är SUPPORTRAR till det vi älskar, TIMRÅ IK.... du kan dra dit du vill för du är ingen vidare supporter längre.....
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: hUr många guld har vi då? Och spänner man som klubbledningen bågen högt innan säsongen så får man räkna med att förväntningar, förhoppningar och krav uppstår med all rätt.

Men vad är det för vits med att ligga etta i serien om man ändå tänker slakna lagom till slutspelet?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Inte på samma sätt som du gör för om de gjorde det så skulle dom inte ha nån supporterklubb (till att börja med) kvar med tanke på att de endast vunnit 2 guld på 8 år eller nått sånt.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: Det är klart de har rätt att utkräva guld och det gör de ju oxå. Säong efter säsong efter säsong...
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: Ja du får tycka vad du vill. Men jag har gett 100% i många år nu och gjort långt mycket mer än vad många andra medelsupportrar gjort. Krafterna tar slut när inte får något medhåll. Jag drar ju bara ett löjets skimmer över föreningen numera. Och är det på det viset då skall man stiga av.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Precis! Men inte ens FBK:s fans har rätt till att förvänta sig att laget vinner guld, även om klubben innehar alla de miljoner, spets och bredd som du beskriver.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: DEt är en viss skillnad på Färjestad och Timrå. Det har spets och bredd och en helvetes massa miljoner på banken att sätt sprätt på. Vad har vi då? Null och nada.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Och på grund av skadorna så kastar du dig ur vårt skadade skepp...

Det är skittråkigt med alla Timrås skador, men vad fan ska vi göra åt det då? Jag vägrar gå med på att det är Thomas Johanssons snåligheter, Sannys så kallade "divighet", spelarnas reaktion på buandet i matchen, misstaget (om det nu är ett misstag?) att låta Hahl spela med sprutor - som lett till alla jävla skador!

Det är oflyt att detta händer. Återigen det är skittråkigt, men inte fan slutar man gå på hockey för det. Det är nu man stödjer dom ännu mer.

Du gör som du vill och säger det du står för.

Själv tänker jag gå på torsdagens match och stödja grabbarna som haft och har det tungt - De grabbarna som jag i höst sett uträtta underverk på isen, och som jag tror och hoppas jag får se igen den här säsongen.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: För att Timrå inte har någon spets framåt. Vem skall g in som center nu då i förstafemman? Bagarn eller Regin? Jag vill inte se Timrå eller landslaget spela i fortsättningen för man är ju livrädd varenda gång att någon skall gå sönder. Det fattas väl bara att Bagarn ryker åt fanders idag också. Det är väl nån sur finne som tacklar honom vårdslöst in i sargen.

Med våran jävla otur så.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Vi är väl många som inte gillar Kalle K's spel. Men nu är truppen som den är. Om man skulle ta bort Kalle skulle man gjort det redan innan säsongen börjat. I nuläget är han det enda vi har, och att sparka honom och försöka hitta nån ersättare är det mest dumma man kan göra - i nuläget.

Jag kan inte mycket om skador och sånt, men jag förutsätter ju att man från Timrås sida tagit rätt beslut angående Hahls sprutor och att hans chanser till en värre skada varit väldigt liten.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: om jag kliver upp på morgonen och intalar mig direkt att det blir en jävla skitdag och jag vägrar se några ljuspunkter... tror du det blir en bra dag då ?.. .vänd ditt tänkande herr magnus..
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Förväntad?!!? Säger lagen HV71, Modo, LHC och FBK dig någonting?

Har man ett sånt lag som Chelsea har i fotboll i förhållande till sitt motstånd kan man begära det du gör, men inte i vår position, definitivt inte.

Och vad fan är det som säger att det är kört? FBK hade en fruktansvärt stor kris förra året, men dom vann tillslut. Vi är fortfarande på slutspelsplats och det är långt kvar innan det är slut, vi får snart tillbaka de flesta spelarna och allt talar för att vi kommer ta oss ur detta på ett bra sätt.

Ge inte upp.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
nixXz: Timrås öde ligger i Thomas Johanssons händer. Sedan vill det till att Nubben hittar fullgoda ersättare också. Vilket inte är det lättaste.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
nixXz: Knappast.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden

Strindlund: Inte tror jag hela Sverige skrattar åt er, men det var i alla fall svårt att dra sig mot sängen när lampan blinkade grönt oavbrutet.

Jag tror att Lill-strimma och Bulla också hade tagit en bruten handled för landslaget i Izvestija i ett liknande läge för Timrå, men jag är självklart ingen stor Timrå-konässör. 

Som vi säger i MoDo-boken: ZZZzzzZZZ

Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: När man dessutom utsätter sig för onödiga risker och tillåter lagets förstecenter gå på sprutor i serielunken och äventyra lagets fortsatta chanser till guld och som även kan ge Riku framtida men så bgör inte det saken bättre.
Att man dessutom behåller Kalle K som är enormt dålig för tillfället är en annan sak som jag irriterar mig på.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
tar vi en slutspels plats nu?
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
Strindlund: Inte bara Magnus som borde hejda sig ser jag. Hade varit mycket bättre om du gett fan i att försöka reta upp han ännu mer genom å skriva så där, för jag tar då inte åt mig ett dugg av det Magnus säger, det är ju för fan hans åsikter och inte mina, och tydligen inte dina heller. Och bara därför att vi råkar stödja samma lag och skriva i samma gästbok betyder det fan inte att hela Sverige skrattar ÅT OSS. En del kanske finner Sjöstedts inlägg som lite roligt, men om du tar åt dig av det så är det snarare du som har lite problem.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
andyo: Jag hade förväntat mig ett SM-guld med den starten vi fick. Nu har alla dessa planer grusats och då har man rätt att vara förbannad och besviken.
Kommentera

Sv: Sanny brutit handleden
ernie eagle: Klart vi får tycka det, lika mycket som att du får tycka, diskutera och framhäva dina åsikter om Sanny, Timrå, Supporterklubben eller vad det nu är du vill göra. Det är bara att gränsen mellan att vara en idiot (ditt ordval) och en Legend i ditt fall ligger väldigt nära varandra och som du ständigt hoppar till och från.
Kommentera

« · 802157 · »