1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599831 inlägg · 6212 ämnen

SCA cupen 2013

Sv: SCA cupen 2013
Simmalugnt: Enligt Sundsvall fans var det en "enkel seger" att vinna klackmatchen :)

Vi får verkligen hoppas att man från förbundshåll sätter sig ner innan seriestart och utvärderar de nya direktiven som man gett domarna. Den nuvarande nivån liknar den i rinkbandy. Det blir inget ordnat spel utan nu sitter man mest och väntar på nästa utvisning och det ser ut som om att spelarna åker runt och gör detsamma.

Snoop: Javisst! Och farsan verkar ha framtiden som expertkommentator utstakad; "Wikegård på speed"..

Simmalugnt: Ja skulle verkligen vara kul om han lyckas bra, men så hårt som han kör och med generna så bör de gå fint :)

Snoop: Har sagt det tidigare, där har vi en ny Oscar Sundh!

Förrvirring i slutet. Med en minut kvar och underläge 0-2 börjar Sundsvallsklacken sjunga "Segern är vår". Timråklacken kontrar med "Sundsvall, ni är sämst i stan" (De är väl också ensamma i stan.) som övergår i "Timrå, vi är bäst i stan!" (Förvisso sant för kvällen men det lät jävligt märkligt.)

Emil Berglund kommer bli en publikfavorit, gud vad skön inställning den pöjken har han bara matar på !

Simmalugnt: Han verkar ha fått stå ut med en hel del olika stavningar genom åren.

Simmalugnt: Iihlahti har gjort några svettiga räddningar. Men med reservation för att det är typsnittet som spökar så tycks man ha lyckats stava hans namn IILAHATI på matchtröjan.

Vi har ett ungt och orutinerat lag vilket märks, det är försäsong och det blir många blindpass dit man tror att medspelaren ska vara eller tycker att han ska vara. Vi väger oroväckande lätt i det fysiska spelet tycker jag och ja vi saknar spets framåt.

Vi spelar energiskt och frejdigt om än stundtals något naivt. Det är dock inte så lätt när man får sitta i utvisningsbåset hela tiden. Fast det är nog rätt lika för båda lagen känns det som.

Jag vet att det är försäsong för domarna också men om detta ger en fingervisning om vinterns bedömningsnivå så blir jag grinfärdig. Det kan knappt kallas hockey längre.

Hälge:
"Head Coach: Nilsson-Lång, Rolf"

Heter han Lång....? Lite skrytigt hehe

Snabelström, vilken nolla.

Ingen Moe idag.

Dunka å slå...Sundsvalls Blå!

Timrå Icon:

Nej då, jag klarade mig. Stod i andra hörnet snett över. =-P

Nu så, på't igen bara!

Simmalugnt: Hoppas det inte blev några allvarliga skador iaf

Simmalugnt: Ja just ja! Hahaha!! Sorry!

Dream Team: Under matchen sundsvall_Modo uppstod det något bråk där nån/några slet ner en kille från sundsvalls klacken och sen sprang halva klacken ner bakom läktaren.

det fanns 2 vakter på plats så det lugnade ner sig ganska fort, jag pratade med en äldre man som hade anknytning till sundsvall hockey som bekräftade att bråk uppstått men att det var oklart vad som skedde och mellan vilka (detta hände i periodpaus) sen när matchen drog igång stod båda klackarna på sina platser som inget hade hänt iaf

Timrå Icon: Tack för den. ;)

Det var i pausen eller så hade andra börjat precis lite grann. Jag minns inte. Någon ska tydligen ha blivit skallad.

Simmalugnt: Vi spelade ju match då det hände så våra supportrar borde väl knappast varit där ute då?

Simmalugnt:

Beklagligt att folk inte kan vara sams och acceptera att man håller på olika lag. Hoppas såklart att leksingarna " inte " var inblandade.

Simmalugnt: Låt dom regna.

Dream Team:

Såg bråket på håll men törs inte peka ut någon sida. Fick i alla fall för mig att det var sundsvallare då det satt en klump i det hörnet. Hörde på ett håll att det var leksingar inblandade men på ett annat att det var timråiter. 

Är det någon som kan bekräfta vilka supporterled som inte kunde hålla sams ikväll?

Pengarna tillbaka, men vad hjälper det?

Laken: Nä, ett stabilt mittenlag några säsonger och sedan ta sats därifrån vore inget misslyckande, snarare helt planenligt. Jag tror dock att det här laget behöver kompletteras för det.

Jockz:

Det är egentligen inte domarna det är fel på tycker jag utan bedömningsnivån som lagts på ett vis som dödar hockeyn. 

fredriko74: Om vi ska bygga upp detta på sikt igen så är det inget misslyckade att vara ett stabilt mittenlag denna säsong.

mikenomad: Låt nr 29 träna ett par månader, sen tar vi in honom. Då löser det sig.

Simmalugnt: Tycker SCA borde har flis nog att kosta på sig något annat än korpdomare.

fredriko74: Ja jag har ju lite naivt framhärdat ungefär det där härinne de senaste dagarna men blivit mer eller mindre idiotförklarad som följd.

Däremot har jag blivit creddad för min förmåga att reproducera mig av nån anledning. Kul men i sammanhanget en smula malplasé kan jag tycka...

mikenomad: Jo, men det visste man för 1 månad sedan då Nubben gick ut och deklarerade att man ska in 1-2 gubbar till. Ett måste för rätt peng anser jag! Kan vara skillnad från mittenlag till topp 4-6 placering. 

Gunno på det här så kan vi genomlidat'

fredriko74: Skulle vara trevligt men det var tydligen nåt vajsing med ekonomin.

fredriko74: Ja det blir nog jämnt imorgon.
Jag gissar att den här cupen avgör mycket för Nubbens sista värvningar

Undra vem den sista forwardsvärvningen blir, måtte det bli en renodlad målskytt. För någon sådan ser jag tyvärr inte i dagens trupp. Ska vara Hult , men det räcker inte. 

Timrå Icon: Att skjuta ut pucken i publiken är det det man kallar Chripping?

Simmalugnt: Dags att måla naglarna i regnbågens färger....?

Redigerad kommentar

Kroppskontakt har tydligen blivit förbjudet i svensk hockey.

hubbenorlen: Norjas?

Johan J: Ja klassisk, typisk och legendarisk!
Båda kommer att stå staty på Timråtorget!

Johan J: Jävla skitmål.

Timrå Icon: Vågar vi kalla Hult för en klassisk "Nubben-värvning"?

hubbenorlen: kvällens batalj följer jag inte. Men jag tycker att vi var väl så bra som Modo häromkvällen, vi var väl så bra mot Ässät, vi var bättre än Löven och matchen mot Leksand såg jag inte. Av det jag dock sett tycker jag att det ser helt okej ut. Att vara ett mittenlag i allsvenskan borde inte bli några problem. Hade varit skoj att se vad det här laget hade kunnat prestera om de fått lira ihop några säsonger. Det ser onekligen intressant ut.

250kg kärlek: Precis! Man såg tidigt hans skills

Timrå Icon: jag sa det efter den andra matchen jag såg honom där han fick gå av efter första. Jag har varit väldigt imponerad av honom. Han kommer att vara en av de bästa spelarna i hela serien. Det är jag helt övertygad om.

Hult är ovärderlig!

250kg kärlek: Man ska väl inte dra för stora växlar av en träningsmatch, men jag tycker vi har spelat rätt bra i kväll.
En sak som jag har tänkt på dock: Vore det inte bättre om vi träningsspelade mot enbart Allsvenska lag? Spelet skiljer ju sig rätt markant åt...

250kg kärlek: Men Hultarn blir 10 ggr viktigare

Timrå Icon: han blir nog lika viktig för Timrå som Jesper Dahlroth blir för Asplöven (enligt hockeyexpertis däruppe).
;-)

« · 1585574 · »