1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581690 inlägg · 6215 ämnen

SCA cupen 2013

« · 1584912 Till forumet


SCA cupen 2013
Nu har jag tjackat plåtar och är taggad som fan så nu tycker jag det är dags för en uppsnack/pepptråd! Var träffas Timråsupportrar innan Gärdematcherna? 
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Erytrocyt: I puben. Förslagsvis.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Skarin:

Är tveksam om det nu är puben i B-hallen du menar. Jag har i och för sig inte varit på SCA Cupen på 6-7 år men senast så var det inte kul att hänga i puben då jag blev både hotad och trakasserad av Sundsvallssupportrar. 

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Erytrocyt: Exakt. B-Hallen. Tråkigt att höra det andra! Det blir bättre nu.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Ante inför morgondagen.
Nån som vet hur de nya vita tröjorna ser ut? Annars får vi se imorgon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Hahl Bundy:

Avdelningen vitt är det nya svarta. 

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Kan man lösa medlemsskap i SK under SCA-Cupen?
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
GAMEDAY!!!
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Timrå Icon: Indeed
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Timrå Icon: "Herre på täpp..!!!" ..eller inte!

Vi får klara oss utan André Hult i afton. Klokt att spara honom ett par dagar till tycker jag. 
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Dream Team: Ja dumt att riskera säsongen för honom på en sån här match
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Timrå Icon: Tagga säsongens viktigaste match, ikväll gäller det!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
mikenomad: En del tycker den är på lördag.....
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
mikenomad: Döda! Stympa! Lemlästa!
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Timrå Icon: Exaktemente. Annars känner jag att det faktiskt är lite kluvet att återigen vackert ställa sig i bakgrunden som det lägre placerade laget främst ikväll, men även på fredag. Ja, att vi utan minsta tvekan ligger bakom Leksand blev vi väl varse i helgen, om inte annat. Men Modo var vi ju nära? Mm.. möjligt, men vi bör vackert ställa oss i kön numer, tyvärr känns det väl lite så. Om vi backar till SCA-cupen under -80- och -90-talen så var det en bragd (!!1!) om vi ens var i närheten eller tog poäng mot ett elitserielag.

Då är då och då är nu, lite så känns det. Jag börjar så smått ta in och acceptera vår plats i kön.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Dream Team: Ja jag bokade den här platsen i kön redan för ett år sedan så jag känner mig ganska förberedd.

Men vad tror ni; OM vi mot förmodan skulle vinna ikväll så lär vi väl köra med vita tröjor hemma hela säsongen?
Nästan så man skulle ta en förlust ikväll om det var så...

Kan man anti-jinxa mer?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Dream Team: Vi får väl börja trängas.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Timrå Icon: Yep, så är det för de ytterligare ett snäpp ner i näringskedjan...
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Hahl Bundy: Kötta! Skada! Rasera!

Var det en slump att jag avslutade med titeln på Rymdimperiets platta? Eller spelade min sjuka hjärna mig ett spratt?
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Ikväll vill jag se TV-puckscener om vi vinner..
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Timrå Icon: Ni får väl inte köra i vitt ens om ni skulle vilja. Färgat på hemmaplan och vitaktigt borta. Rögle var inte glada ifjol då de tvingades ha svart-grönt hemma istället för det klassiska vita.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Snygga vita tröjor
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Hahl Bundy: Äre nå folk eller lockar Giffarnas jubileumsfest mer?
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Vad trevligt med hundraprocentigt Modofokus i sändningen!

Apropå de nya tröjona, jag är inte övertygad...

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Eller: jag förstår egentligen ingenting av de där tröjorna. Varför har man krånglat till det så oerhört? Några obegripliga tunna linjer istället för att försöka hitta någon klassisk look, eller bara fortsätta på tidigare års. Nu ser det fan ryskt 90-tal ut. Eller som någon fusion av Mora och Troja.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Sitter och glor på både fotbollen och hockeyn. Kan inte påstå att jag hade 100% fokus på hockeyn hela tiden men jag tycker mig se ett skrikande behov av en "leading-line". 
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Jag myser riktigt hårt åt tanken att få se Rolph hiva in 172 cm agiterande Challepöjk i serien alltså. Älskar mindre spelare som lirar fullständigt respektlöst och är sjukt jobbiga att handskas med för motståndarna. (Läs: Theo Fleury, Tie Domi)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
1-4 men Timrå stod upp riktigt bra!
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Laken: Timrå hade känning på 2-2 men modo lyckades hålla undan.

En helt okay försäsongsmatch från båda lagen

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Berka: Ja, kort och gott.

TIK skapade väl så mycket som Modo och ett kryss hade väl varit det mest rättvisa.

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Knylan: Namnskyltarna därbak var det som störde mig mest. Helt obegripligt. Sen att Timrå sitter mitt på magen...

Vi i och kring holken hade Örebro i tankarna, medans bloggrin tyckte de var tjusiga.

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Knylan: Han är härlig Berglund, han bara kör. Mindre nöjd med Molle och Boyce. För mycket dutt och pet. När ska Jeremy blomma ut? Sen måste nån få in i Molinder att hockey är en intensiv sport. Bäst idag var annars Muckartwist!
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
JobbaPuck: Jag tyckte dom var snygga o helt okej först... men efter ett tag blev jag lite less att se Timrå på magen o inte lite högre upp på bröstet Får väl se hur de riktiga ser ut i sin röda prakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
JobbaPuck: Det kanske stod "nya" ovanför Timrå på tröjan först.
Just in case vi konkat liksom.....
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Hahl Bundy:

Jag vill helst se tröjor utan textat Timrå och en stor rund tall-logo istället

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Andersson: Var det någon här som fick ett clean shot så ni kunde fota underverket och slänga upp här på forumet?
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Timrå Icon: Hockeypuls har en bild.

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

ja, om man säger som så här:

Detta med Nubbens andra halvlek som sportchef.....målskyttar, såna har han direkt inte värvat...

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
JD: Inte var det där så illa? Riktigt snygga. Men så kommer ju 90-talet tillbaka i modet också.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
JD: Fan snyggaste tröjan på länge! Satan vad snygg den var, helt seriöst! Självklart spelar vi i AS när vi väl gör en snygg tröjja!



10 av 10! 
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
erathoo: Man undrar ju lite hur han tänker. Att inte värva en enda spelare som kan klassas som en målskytt måste väl ändå vara ett bottenbetyg?
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
hubbenorlen och erathoo: Apapap....nu hejdar vi oss ett par hekto. Tänk på vem det är ni ifrågasätter.

Nubben.

The untouchable.

Don't go down that road. För vissa här är det väldigt personligt och snart får vi veta att HS inte är nåt annat än en samling patetiskt gnällande otrogna längre. Som uppenbarligen har noll koll på att Nubben trollat med knäna med de medel han haft att röra sig med. Ni får också veta att TIK brottas med ekonomiska problem och har så gjort en längre tid.

Allt ifrågasättande av Nubbens yrkesutövning är lönlös och leder bara till hånfulla kommentarer kring vilken insyn de som ifrågasätter har. Följer man endast laget via läktare och media bör man hålla tyst och veta sin plats.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
TikAlltid: Äntligen ett bortaställ man slipper skämmas för.
Dom tidigare bortaställen har mest sett plåttriga ut samtidigt som reklamen som "tagit över" tröjan... nu smälter reklamen bättre in i en tröja som är grymt snygg
Längtar efter att få se hemmastället nu
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Det är alldeles för TIDIGT att börja vara kritisk mot Nubben och spelartruppen redan nu. Hallå?!? Vi har spelat några träningsmatcher och alla utom en mot elitseriemotstånd.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Laken: Fast om vi ska vara helt ärliga så nog saknas en potentiell målskytt? Eller tycker du inte ens att man kan slå fast det?

Jag tycker nog erathoo träffar ganska rätt i sitt inlägg.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
El Maco: Jo visst var väl ställen snygga även om man alltid ser lite så där proppmätt småfet ut med en text mitt på magen. Egentligen tycker jag att man aldrig skall byta layout på matchtröjor. Det man ska byta är själva tröjmodellen.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
mikenomad: Det saknar man väl jämt? Målskyttar kostar pengar. Kanske Anton Wedin blir en producerande spelare? Dessutom kommer det säkert en målskytt om vi hittar en sådan till rätt penning, Nubben utesluter det inte. För tidigt med denna sorts kritik.
Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
mikenomad: Jo men det viktigaste är nog nu att vi vänder och vrider på slantarna och verkligen försöker få mest cojones för pengarna. Det är ju trots allt lite skämskudde på hela den här ekonomiska härvan och vi har redan nu en skaplig opinion mot oss och ligger under luppen. Målskytt saknas just nu men jag håller med Laken om att det just nu är bäst att avvakta

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013

Är det på så vis att den där Gustavsson_93 eller vad hen heter, den där Modoiten, har gjort tröjdesignen? Jag tycker mig känna igen den nämligen när man ser den på närmre håll på bilder. 

Mitt största problem med stället är att vi inte ser ut som Timrå IK riktigt. Vi valde Detroitspåret för evigheter sedan och sedan har man i skiftande mån hållit sig till det spåret. Det här är något nytt dribbel. Det blir intressant att få se hemmastället, det ser nog en aning bättre ut misstänker jag. 

För övrigt enormt glädjande att en från reklambyrån Osynlig klev in i TIK:s styrelse. Det jag kanske allra mest vill se komma ut ur det är en ny logotyp. Något med tallar, 1928 och Medelpadsfärger. Kanske en koppling bak till W/Ö-loggan eller nått. 

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
Laken: När jag påtalar den frapperande avsaknaden av målskyttar i laget så pratar jag om de senaste säsongerna fram till dags dato. Alltså ingen kritik till det framtida, slutgiltiga lagbygget. Värvas någon med dessa dokumenterade skillsen så är det nytt läge och ny bedömning. Och ja, såna kostar pengar. Så då gäller det att prioritera samt göra rätt avvägningar hur en tight budget ska förvaltas. För n.å.g.r.a slantar att spendera på spelare har ju funnits. Förra årets "satsning" t.ex på tokdefensiva centrar, backar och brunkare med total avsaknad av spets var vi några som tidigt kritiserade. Hur det såg ut framåt större delen av serien och vad det i slutändan kostade oss vet vi också.

Och nä, Wedin är inte någon jag har i åtanke så här omedelbart. Han har däremot helt klart potential att vara det om ett antal år. Liksom några till av det yngre gardet. För här finns skills i vardande, no doubt! Men här och nu behövs nån mer rutinerad. Någon med hyfsad hög och jämnt dokumenterad poängproduktion i en för AS konkurrenskraftig liga. Någon med erfarenhet av att hantera krav på sin prestation, ett proffs. S.k "spets". I övrigt är jag så nöjd man kan vara efter förutsättningarna med det här lagbygget.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: SCA cupen 2013
mikenomad: Som supporter saknar jag målskyttar, tyngd på backsidan och en klassmålvakt. Man är aldrig nöjd. Men det är först när serien börjar och har spelats ett tag som vi kan konstatera vart de största bristerna finns.
Kommentera

« · 1584912