Hmm det vore bra om vi kunde få tillbaka spelare från skador nu. Det är ju positivt på så sätt motståndarna inte vet vad Timrå IK 07/08 går för men samtidigt vill man ju att Hedström och co ska få spela in sig i det nya systemet.
Ambroo: Intressant att det ändå är så pass tryck efter biljetter så de rekommenderar förköp. Synd att man inte har möjlighet att åka ner. Eller det har man väl men då hinner man väl bara se 1,5 period och det blir lite väl dyrt per minut för att se två ganska skadedrabbade lag.
Ann: Haha. Förstör jag för dig? Du måste inte ha förköp. Fördelen med förköp är att du får välja plats själv och således behöver du inte bry dig om köerna och väntan där uppe. Så nej, du behöver inte förköp.
Kerstin_k: Nu är jag yrare än vanligt...MÅSTE man ha förköp till SCA-cupen??Eller kan man som vanligt lösa in sej på plats?..Det sista vore ju mest troligt..eller?
"Alternativet skulle vara att Lückner upprepade sitt fruktlösa experiment från förra hästen och sätter ”Salle” som center i comebacken, men desto troligare är en återförening mellan gamla Svarten och hans parhäst"
Jag vill inte veta mer om hur Lückner och Ecke bygger lag. Då expriment med djur förekommer då tycker ivart fall jag att det har gått för långt...
hellge: Jag tänkte väl försöka uppdatera den där tabellen rätt så regelbundet. Nu närmast efter SCA-cupen kommande helg, då säkert många lag, även bortsett från de som deltar i just den cupen, har hunnit spela några matcher ytterligare.
Intressant i den tabellen är ju att HV vunnit ALLA sina försäsongsmatcher såhär långt. I huvudsak bra eller mindre bra är väl frågan där?
keni: Jag tror nog precis som du att han (Sundh) hör hemma i någon av toppkedjorna..han har gått bra med Regin ifjol så.... o han kommer nog att få göra det också sedan när seriestarten närmar sig
Att han är i 4:e nu är nog bara för att Staga upp riktigt (juniorlinen) med sin styrka o otroliga fart på skridskorna så att det blir 4 mer jämntunga kedjor just nu då i den riviga "AntonLanderlinen".
Mitt budskap hur identitet skapas har alltså gått fram. Man måste veta vad man inte är för att förstå vem man är. Kanske är vi rätt lika, lagen här på norrlandskusten.
hellge: Ingetdera av dessa inlägg borde väl egentligen kunna bita nåt nämnvärt mycket på de av oss som nu mäktar med att se iaf ett par centimeter längre än vad näsan pekar, tror du inte? Det går ju inte att ta åt sig av precis allt.
Dock så tycker jag faktiskt det är lite småsött att du jämför MoDo med Timrå så pass mycket. Det som nämns om Ö-vikslaget sätts av dig ofta i paritet med liknande saker hos Timrå. Men det är väl kanske så, för att bevisa sin tillhörighet till något bör man ta aktivt avstånd från det man gärna vill undvika. Där tänker vi alla gånger lika.
Kapten Lindow: hmmm är det verkligen rätt att ge oscar sundh en 4:e kedja, kan man inte flytta ner robban calrsson å ta hand om de unga orutinerade istället!
ge sundh mer is med bra spelare så kommer hn bli grym iår!
Hörru Haddock, passa're, ju fler såna här inlägg ni skriver, desto fler påminnelser kommer vi göra om exakt hur det gick till när vi gav er semester ifjol...
Wayne Gresky: Jag vet inte var du vill komma med det du skriver, men istället för att dra några slutsatser alls om det du säger frågar jag följande: Tror du att Alfredshems IK hade gått upp i Division 1 Norra (dåvarande högsta serien) inför säsongen 1958/59 utan några lovande unga spelare alls i truppen?
Du räknar till fem spelare under en 20-årsperiod, alltså. Det skulle vara intressant att veta vilka fem du tänker på?
Ja, för det tar ju rimligtvis ett tag att etablera sig på allvar. Skellefteå AIK, eller Mora IK, som exempel, har kanske inte heller kunnat släppa fram önskat antal egna spelare, om man nu har sådana i juniorleden, innan man säkerställt sin framtid i elitserien. Det är ju ett gigantiskt vågspel vad gäller ekonomiska medel med en sådan chansning som kanske är mycket mer möjlig så snart klubben står på mer fast mark i ES.
Dream Team: Jag kan ärligt erkänna att jag inte har läst på Timrås forntidshistoria, även arkeologi är ett intressant ämne. Däremot vet jag att antalet skickliga medelpadingar som kommit fram de senaste 20 åren går att räkna på en hand. Jag vet även att ni har ett gäng riktigt lovande spelare på gång nu. Någon egen produkt, några invärvade. Möjligt att det faktum att ni nu är ett etablerat elitserielag även börjar synas på juniorkullarna?
stoff: Det är ju ett gäng spelare i truppen just nu och det är många matcher på få dagar.
Det kan ju vara bra att vila några som har haft lite småbesvär.
Oscar Johansson är i alla fall småskadad och Christopher Erixon vet jag inte varför han inte är med, kanske rent av att han blivit petad?
Sedan så kanske Sandström rört till det lite också. Han borde ju åtminstone låtit oss trygghetsnarkomaner fått lite info om de övriga frånvarande spelarna i truppen. Johan Backlund mår jag bra av att veta att han mår bra så att säga.
T T: Känns ju inte som om det skulle bli slutsålt. Men fick höra från en liten sparv att förköp var ett måste. Står inga prisuppgifter på hemsidan heller. Så lite misstänksam blev man allt.
Törs man chansa på att publikantalet hamnar på ungefär samma som föregående matcher?
"Ishockeyskolan Timrå IK blev banbrytare vad gäller starten av ishockeyskola, säsongen 66/67. Verner Persson från Stockholm var den som höll i trådarna. Hockeyskolan blev uppmärksammad i massmedia och många klubbar gjorde studiebesök och tog efter Timrå IK"
En fråga angående matchen i morgon (risken finns att jag har missat det i den här tråden, i så fall ber jag om ursäkt). Måsste man köpa förköp? Går det inte att lösa in sig på plats?
Wayne Gresky: Påläst som vanligt? Men jag klandrar dig icke. Man läser sig väl till det man vill känna till. Allt annat är förstås bara okunskap och sådant som inte är värt att känna till, kanske.
Det är väl just precis historien av densamma som står i centrum, eller som borde göra just det. Under -60-talet var Timrå IK helt nydanande vad gäller sin ishockeyskola varifrån väldigt många klubbar väl hämtade idéer och omsatte till egna fungerande verksamheter för barn och ungdomar. Vi vann SM-medaljer på junior- och pojksidan under såväl -50, -60, -70, -80 och -90-talen.
Varför vi såg en minskning i antalet juniorer som fosrtats i klubben och som plockades in i A-laget under -90-talet var nog för att de som kom fram tyvärr inte höll måttet. Ett tecken på en svagare utbildningsnivå där, kanske? Nu under de två till tre senaste säsongerna har det ju börjat hända saker som andas lite mer positivism. Eric Moe hoppas vi ska etablera sig på allvar den här säsongen. Christopher och Sebastian Erixon samt Anton Lander har det väl snart skrivits spaltmetrar om i den här gästboken såhär långt under hösten. Vad mer är det du söker för att kunna hitta positiva saker rörande Timrås juniorverksamhet?
Wayne Gresky:Jag tackar och bugar och det menar jag verkligen,att du tänkte längre än vad jag gjorde,om alla modofans skulle vara så schyssta så vore det bra,men det är väl bara ett önsketänkande.
T T: Nej du måste blanda ihop mig med någon annan. Men senilitet kommer väl ofrånkomligen med åren...
Stackars fighter verkade ha dålig koll på er juniorverksamhet (och vem kan klandra honom, den har knappast sin historia i rampljuset) så en annan tänkte bara vara bussig och svara på hans fråga.
Ambroo: Ja ok det borde man ju känna till,men jag tänkte inte så långt,fel av mig.men är J.Backlund skadad eller nåt,för mot modo måste vi ju ha dom bästa.