Snoop: Ja, det verkar som så. Liksom Tenkrat då när han kommer. Kärpätfansen såg ju honom som gud tydligen. Vi kanske får anledning att ha riktiga högtidsstunder framöver vinter halvåret. :)
Hahl Bundy: jajamensan,och det efter 3perrar+5min förlängning.om det inte blir straffar vilket vi får hoppas att det inte blir,den bästa regeländring som gjorts i es,var när man tog bort straffavgörandet.
Dream Team: ...i mitt citat här nedanför ska man förstå att jag iom detta trodde att 1989 också var den senaste gången MoDo deltog i cupen. Så, nu går det (nog) inte att missförstå min mening.
Röda Tallen: Jag citerar mig själv (detta från en annan gästbok här på HS): "Mina uppgifter är tyvärr rätt knapphändiga, men senaste gången MoDo vann sca-cupen var 1989".
Knapphändiga var ordet, precis som jag sa. Alltså deltog MoDo i cupen både 2002 och 2003, vilket åtminstone jag totalt hade förträngt.
Nej, nu är det läge att börja finslipa på detaljerna inför kvällen. Alla som ska dit:
Dream Team: Brukar se nån eller några matcher varje år. Tycker det känns som dom har varit med några gånger under 2000 talet. Men det kan mycket väl hända att jag har misstagit mig. Det har hänt förr :) Har väl blandat ihop dom med något annat mediokert, ointressant lag som typ Södertälje.
Röda Tallen: Motfråga: När besökte du SCA-cupen senast? Ja, för att få perspektiv om vad du anser vara "dom senaste åren". Om du menar de senaste fem åren så har du förmodligen sovit dig igenom cupen. Som sagt, den uppgiften jag har säger att Modo var med senast 1989. Någon annan med färskare uppgifter får gärna meddela detta.
hellge: Jo, visst är det nog så. Men jag fick som sagt känslan av att den som nu skrev det ville ta läsarna med på något av en tidsresa rent bildligt talat, för att om möjligt få se fortsättningen på det som utspelade sig för snart ett halvår sedan. Men givna förutsättningar här och nu är ju det en omöjlighet. Men det är väl en metod att skapa intresse att försöka höja värdet av matchen genom att använda sig av "rätt "ord. Vilket i sig är en konst. Men MoDo brukar ju, i motsats till vad skribenten påstår, inte delta sådär jätteofta i just SCA-cupen. Är det någon i era led som har koll på vilka år man deltagit? Jag vet bara två gånger, 1988 (då man vann) och 1989.
Japp, jag ska dit.Min blott andra försäsongsmatch under loppet av tre säsonger. Så lite utsvulten är man ju allt, även fast det "bara" är en träningsmatch. Ett tips vad gäller publikum är att det landar nånstans runt 3000. Vi får väl se efter matchen vem som har mest koll på sin försäsong såhär långt ;-)
Jag tror den där som skriver i artikeln vill att folk ska läsa. Då blir det viktigt med slagkraftiga rubriker.
Här, i denna del av länet (formodligen även i er del) pratar man helt sjukt mycket hockey till vardags. Man diskutera hemma och bortamatcher, man diskuterar vem som gör mål, vem som inte är med, vem som står och vem som borde vara med. Men denna match verkar inte så många känna till, av någon anledning.
Jag tror att Harald försöker ta bort lite favoritskap när han säger att Timrå har imponerat på försäsongen.
1: "Modo Hockey har rest söderut för att ta sig an försäsongens mest prestigefyllda match. SCA-cupen i Sundsvall inleds nämligen med ett revanschmöte mellan Modo och kvartsfinalmotståndaren Timrå."
Hur pass högt över vattenytan har skribenten höjt sitt periskop här undrar man? "revanschmöte", skriver han. Visst, ingen kan förstås undgå att det är första gången lagen stöter på varann sedan kvartsfinalserien i mars månad. Men att ge en träningsmatch i början på september det här epitetet känns väl rätt så ogenomtänkt. Lagen kommer väl dessutom med snudd på reservbetonade laguppställningar. I vilket fall luftar man en hel del juniorer. Speciellt MoDo har väl haft stora problem med skador såhär långt, och att man har hittat nåt som kan kallas för samspel redan nu känns nog lite väl optimistiskt.
2: "- Vi räknar med att det blir en bra genomkörare att möta Timrå, som imponerat på försäsongen, säger coachen Harald Lückner till Modos officiella hemsida."
Jaså, det har man gjort? På vilket sätt då, undrar man osökt. Den som kanske läst in sig lite bättre i ämnet än den gode Harald har istället förstått att det var först under helgen som det gick att ana ett uns till positiva linjer i hur laget uppträdde på isen. Oagvjort mot Leksand och förlust mot Brynäs imponerar väl dessutom inte så jättemycket på mig. Men då är jag väl å andra sidan inte hockeytränare heller.
Men det är självklart så att lagen i det här läget av säsongen helt väljer att fokusera på sitt eget spel och att klara ut de saker man behöver nöta lite extra på. Jag fick bara känslan när jag läste artikeln att vi vips skulle flyttas tillbaka till kvartsfinalspelet och en åttonde match, typ.
Det är väl dessutom väldigt mycket nytt i båda lagen. MoDo har tappat en del offensiva krafter, medan backsidan väl är minst lika intakt som tidigare. Timrå ser på pappret vassare ut på forwardssidan, medan backsidan väl gärna behöver överträffa sig själv för att ge laget den kick i positiv riktning som förväntas ske. Men detta är som sagt med helt ordinarie lag. Och vad gäller båda lagen, egentligen. Nu fattas det ju några tyngre kort på båda håll inför aftonen.
Det lär i alla lägen bli något roligare att se en träningsmatch med MoDo som motståndare än Björklöven eller något finskt brödgäng. Ett tips då, undrar ni. Ja, oavgjort låter väl som ett gångbart resultat. 2-2!
Ambroo: om man läser artikeln i pappersupplagan så finns det även en preliminär uppställning där Sebastian Erixon samt Eric Moe står med. Står dock i artikeln att dem ska vila, det verkar lite motsägande.
Vi får skrika "Miiikkaaaa" ischtället.