Olle: jo där håller jag med dig beträffande Rönqvist,men han är julika dålig oavsett lag,förutom djurgården,och han är ju inte med live varje match han sitter ju i studion ibland.
plus att kanal9 är en gratiskanal,så dom får vål inte dit nån bättre han har nog inte mycket betalt,tror tom han betalar för att få vara med.
oscaaaar: Ledin är ok....raka puckar, bara att vara kall, men mot Jämtin går det ju inte att försvara sig emot, när han flyger på bakifrån...han är störd! Alltså HV som kan ha Jämtin och Ward på lönelistan har ju en konstig strategi....Ward en import som sitter på bänken??? bara för att han förstör istället för tillföra något och Jämtin????
powerTIK: Helt sjukt att Jämtin inte fick matchstraff, det är ju dessa situationer som gör spelare till hockeyinvlider. Helt sjukt!. Jämtin kommer om han får fortsätta förstöra någons karriär.
TIK vinner rättvist då man är hungrigare och åkte mer skridskor än Hv71Hv hade stora problem med TIK snabba spelvändningar matchen igenom.Hv lyckades inte få stopp på Tik i mittzonen som alltid kom med fart i mittzon och skapade problem för Hv:försvaret.
Hv var på in i matchen vid 2-3 men åkte på en mycket tveksam utvisning på David Fredriksson där TIK gjorde 4-2.Om inte TIK hade gjort 4-2 där hade det kunnat bli en helt annan matchbild men men...
Såg att vissa inne på denna gästbok lackade på Jämtin i situationen med Johan Andersson.I första anblicken såg det ut som en knätackling men tittar man på reprisen så ser man att Jämtin träffar Anderssons axel först som gör att Andersson får en rotation på kroppen,Jag anser att det inte var en knätackling/bentackling.
Bara att glömma denna match och se framåt mot Onsdag och match 2 i Jkpg.
Andreas Jämtin är en stor jävla idiot och Vinnerborg var ju ta me fan helt blind idag Timrå IK däremot går mot GULDET så jävla bra dom spelar just nu går det ej att stoppa dem. enda minuset är dom onödiga utvisningarna dem måste minskas för HV är bra i PP. Jag längtar redan till nästa match och kan TIK spela lika bra som idag så vinner vi då också
Leffe: men dom gör ju det. oftast iaf. det är likadant för ward. jag skulle inte tacka nej till en ledin till modo men jämtin skulle jag gärna tacka nej till, det är ju nästan bra att han en som grisar och gör motståndarna förbannade som ledin samtidigt som han är en bra hockeyspelare.
Vilken underbar seger, riktigt viktigt att vinna första hemma.
Första perioden var nog den bästa på hela denna säsong, snacka om att vara helt överlägsna. Hv spelarna såg ut som rundningsmärken i egen zon.
Jag har bara en sak att klaga på denna match.
Alltså denna Andreas Jämtin: VAD ÄR DE FÖR FEL PÅ KARLJÄVELN? Vilken idiot till hockeyspelare, eller förresten han får inte ens kallas hockeyspelare snarare HOCKEYDÖDARE.
Om dagen kommer då Jämtin sätter på sig en Timrå tröja då kommer jag aldrig mer att gå på hockey i hela mitt liv. Jag vet att de aldrig kommer ske men om de nu mot all förmodan skulle göra de. Då är de färdigt med hockey för min del.
Nu är de bara att ta nya tag tills på onsdag då de bär neröver till Jerusalem för match, en oerhört viktig match som vi absolut har chans att vinna.
Så folk ta å anmäl er nu till på onsdag så de blir full buss.
fighter: Kanal 9 bjuder ju dock på Petter Rönqvist. Sopan som presenterar spelexempel och gameplans som är identiska med vad som ritas på tavlan för knattespelare. Snubben som ser ut som att han alltid har smällt i sig fyra starköl innan analys och aldrig kan sopa bort sitt flin.
Leffe: du fick ju samma reaktion som mig!! helt J*vla otroligt vad förbannad jag blev....efter jag lugnat mig och fick ut en bildad mening utan svordom kom jag fram till att PAJASEN I-N-T-E kan ha sett matchen!! gud vad arg jag blev!
ajon: Ja, fan finnarna var fantastiska, men idag klev ju en annan femma fram och gjorde tre mål, viktigt att alla producerar, men det blir nog annan match där nere och hålla sig från utvbåset är ett måste, dom är fan grymma där....
Jag tycker Wikegårds kommentar om att så fort ledin och jämtin gör nå dumt så åker dom ut! Blev så förbannad när han sa de så jag slg sönder ett dricksglas! Vilken JUBELIDIOT herr wikegård är.
Gudars vilken skön seger! HV har några riktiga grinpojkar. Winnerborg tappade oerhört mycket. Knätackling någon? Holding the stick, nån? Nej, han hade inte en bra match.
Det blev oerhört tydligt att Timrå bör hålla sig borta från utvisningsbåset. HV visade upp (stundtals) ett riktigt bra PP. Det vill vi inte se något mer.
Men det blev en sån där underbar, härlig inledning på semifinalerna. Wow alltså!
På hockeykväll surrade Wikegård om hur Modo underpresterade i kvartsfinalen, inte ett ord om att Timrå faktiskt gjorde dom dåliga också. Men men, det skiter jag i nu. Ikväll var det HV som fick smaka!
Et tu Brute: Och crosschecking i ryggen och slashingar på liggande spelare, riktig tuffing, men det är ju allmänt känt..en jävla fegis som hoppar på bakifrån, men gillar man sånt säger det mesta om en sån person.
Med ödmjukhet menar jag att med en match är inget vunnet.
fighter: Ja det var han, spec lock-out säsongen, när han bänkade Kapanen efter Kapanen vann första matchen för oss mot DIF, och lät Kipprusoff stå, trots en massa insläppta skitmål, och nu låter han Jämtin åka runt och vara feg...fy fan säger jag.
Arto sa en massa bra nu här precis, hur Jämtins knätackling inte blev nåt, då det med minsta otur blivit 6-9 månader rehab och Pärsa för en pet åker 2+2+10, är ju ett skämt.
Skön match i det stora hela, även om Vimpeln gjorde sitt bästa för att sabba tillställningen. Timrå gjorde precis så som man önskade på förhand och satte ner foten direkt. Lite förvånande öppen gata genom mittzon, främst i den första perren. Likaså skönt lätt att få tryck i anfallszon med lite speed.
Nu lär det bli åka av på onsdag. Grymt utgångsläge för Timrå. Breakchans direkt, och en förmodligen lätt irriterad Kenta. Hoppas på lite defensiva förhållningsorder från hans sida, och att spelarna blir lite stirriga mellan dessa och pressen på sig att ligga på i sin hemmaarena.
Och, hm...visst är det så att Timrå precis gjort något man aldrig gjort förut, dvs tagit ledningen i en semifinalserie? Rid på det här nu, gubbs. HV ska ut, ut, ut.
thha: Så kom den idag också, den obligatoriska frågan. I början av 70-talet hade Virus en otrevlig sexuell upplevelse i just Timrå. Därav smeknamnet och hans övertydliga ogillande av allt som förknippas med orten.
Jag gillar hur jävla Virus säger: "en otroligt viktig match för Timrå, nu kanske dom t om kan ta det till sju matcher". Nog för att man är underdog men kom igen :)
Söderöver: På tal om Lander. Enorm skillnad när han var tillbaka. Han är inte längre någon vass offensiv spelare men hans styrka på puck gjorde stor skillnad i offensiv zon. Bland annat.
plus att kanal9 är en gratiskanal,så dom får vål inte dit nån bättre
han har nog inte mycket betalt,tror tom han betalar för att få vara med.