1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601365 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Fysisk hockey: Så farligt är det ändå inte... Men hetare än kvartsfinalen är det iaf. =)

Vet inte om det här har varit uppe på tapeten tidiagre, se länk. Kan vara till er fördel..

Tycho: Ok, tack. Det lilla jag har läst så verkar det som det har förekommit en hel del heta känslor. Eller är det massmedialt försök att trissa upp stämningen? I våran semifinalserie saknas nerven, kampen och hettan. Men det beror väl på att FBK-spelarna inte hinner med...

Fysisk hockey: Har du redan tagit sommarlov? Eftersom du inte håller dig up to date via de media som finns?.

Kan väl säga så här.
Timrå och Linkping spelar förmodligen Finalen.

Sen får du bilda dig en egen uppfattning.

Fysisk hockey: Två helt olika matcher. Timrå bäst i första, HV bäst i andra. Backlund har dock överglänst Liv i målvaktsmatchen.

Fysisk hockey: Vi bättre i måndags och Hv bättre i onsdags. Vi var väl närmare att skaka dem senast då Backe hade en bättre dag än Liv i måndags.
Tror hemmafördelen går i Timråfrördel ikväll och ger 2-1 i matcher.

Hur har era matcher mot HV sett ut? Finns det någon tendens, något lag som är bättre mm..?

Maggan: Fast mest troligt är det någon som spelar Fredrik Pettersson (ägaren till numret) ett litet sluspelsspratt.

actionleif: Det var vad jag tänkte också.

Maggan: Vafan hon skänker ju bort biljetterna, tur att det finns folk som inte utnyttar folks vilja att gå på hockey.

Terapi behövs.. Fingerborg idag igen ;(

Uddan: Sluta, du vet inte vad du önskar efter... ;P

Till de som är ute efter biljetter så såg jag denna annons på Blocket.

Abron: Morrn.. Nja så bra va han inte.. Är ju nästan man längtar efter Kuben,.. :)

John K: Heleniz(här på HS) var ute efter biljetter igår iaf...

Abron: Äh Rönnen, han fick ju grus i ögat när Falk sparkade in 1-0.

Abron: godmorgon inte han som domare gillar ej han

Uddan:
Morning!

Han var kass sist, varför inte Rönnen, han var rätt okey nere i Jerusalem.

BILJETT!!!!

En av mina arbetskamrater har en ståplatsbiljett över till kvällens drabbning. Den säljes nu för SJÄLVKOSTNADSPRISET 135:-.

Lägg in ett brev till mig med kontaktuppgifter så ringer jag för överenskommelse om var och när du hämtar biljetten.

FÖRST TILL KVARN GÄLLER!!!!

Domare: Marcus Vinnerborg
Per Svensson, Peter Sabelström

Ni får skrika lite extra åt mig ikväll, själv sitter jag på bussen på väg mog Timrå vid den tidpunkten så jag lär nog hålla diverse glädjerus för mig själv i den mån det går :)

larsn: Maila honom då, det är nog det bästa.

TikRikard: Jag har en biljett över.

Sanny och Robban tillbaka helt underbart,det är två jäkla bra slutspelsrävar
och krigare dom kan verkligen få med sig dom andra och lyfta dom så dom behövs verkligen.nu har man dom bästa förutsättningarna som dom kan få,så nu gäller det att dom tar chansen och krigar till oss en seger
jag tror det allafall,det är nu eller aldrig känns det som.nu har dom pucken på sina egna klubbor vill man vara med och kriga för en finalplats så är det nu det ska ske.

om någon har en ståplatsbiljett till övers så är jag i behov att köpa en.

T T: Japp men Moe och Erixon kan ju också kanske avlasta Sanny om så skulle behövas.

Alternativt kan Lander också vara reserv och Moe eller Sebbe får ledigt.

T T: Den teorin köper jag. Men samtidigt tycker jag det vore mer kyla och smartness att inte byta om Axelsson imorrn. Även om han kan gå för fullt så kan man spara honom tills på söndag och ge foten ytterligare någon dag att vila. Då har vi ett sparkapital som vi kan slänga in vid behov i match 4-5 om det behövs.

T T: Ja det låter ju inte helt tokigt det heller.
Unfra hur hårt dom kommer matcha Sanny och Robban med tanken på att dom har varit sjuk och skadad ett tag nu.

Uno Gordon: Jag tror att Lander inte byter om i morgon. Robban och Björn blir fjärde forwardspar och MPS reserv.

T T: Att de inte är bra om någon som är frisk får sitta på läktarn, sorry har svårt att formulera mig ibland :P Men de bjuder ja på ;)

janssonovich: Hur tänkte du nu?

T T: Jag tror inte Anton Axelsson spelar imorrn. För vem skall Challe annars peta? Lander? MPS?

Han kan ju inte splitta våra mest tongivande femmor. Blir spännande att se!

T T: Helst aldrig

Sanny och Robban blir bra det. Och Anton A är också ok. När fick någon hel och frisk sitta på läktaren senast?

Tikinmyheart: Haha, ungefär så skulle de stå överallt ja :)

länken brevid "stenhård kamp utsåld arena" va f*n snackar ALDRIG Kenta nu för?? är han så pressad och feg? nästan så man glömmer att de är han som är första tränare. F.Ö tycker jag de är skit jobbigt att lyssna på Kenta i match Intervju..........

T T:

Stevie Wonder.

T T: Några sekvenser från matchen som skulle vara kul att kika på bara. Nu ska jag ut på mission impossible och försöka få tag på biljetter till matchen imorgon. Vill ha!

actionleif: Man får icke svära i kyrkan... Äh, dra åt helvete!

Heleniz: C+ Sport 1 19.00 men vem vill se det?

Tidigare i eftermiddag la vi ut ett nytt "Hockeypuls: Studio" med Oscar Johansson och Erica Udén Johansson som gäster i ST-tv på ST.nu.

Bland annat diskuterades Timrås spel mot HV senast, hur laget måste spela i morrn - och så kom domarna på tapeten igen.

Se inslaget på LÄNKEN nedan.

Kom gärna med synpunkter på programmet, via mejl eller meddelande här på HS!

Någon som vet om någon TV-kanal visar en repris av gårdagens match. Ser att Linköping - Färjestad repriseras idag på Canal + men hittar inget om Timråmatchen.

Tikinmyheart: Visst är det så, men frågan är om det blivit för grovt.

Det är det som ska bli intressant att få höra..

actionleif: Det låter jäkligt märkligt det där. Kan förstå om man blir avvisad pga av fylla, men yttrandefriheten borde väl även gälla i Jönköping och i Kinnarps.

TIKbiff: Har bara hört ena sidan av det hela och då lät det hela lite stasiaktigt.

Får väl vänta in den andra versionen också.

Paddan:
Freddan hade inget annat val än att bli kvar hos er..
nobba TIK för pengarna i alplandet,,för att sedan bli blåst på
det och modo kvar som enda alternativ ;-)
grattis ;-)

TIKbiff: Åfan, har ni börjat besöka högstadieskolor i Östersundsområdet nu också?

Synd för er att Freddan inte blev sportchef, jag har hört att han är bundis med Dimman. Dessutom har han också bra förhandlingsläge med Esa Tikkanen.

actionleif:
det enda sättet att tolka det hela på :-D

Vad hände i jönköping igår? problem?
(förutom att vi torskade då)

TIKbiff:

Hehe nä det skulle nog blivit en konstig känsla om så skulle varit fallet :).

« · 1018140 · »