Laban: Proffsigt? Vart fan då någonstans? I arslet? Jag litar ju mer på Janne Gunnarsson än vad jag någonsin kommer göra på någon som säger sig företräda HV71. Ni är så äckligt godtyckliga att man bara vill spy. Så länge det gagnar er så spelar ni med annars är ni oskyldiga och frommare än Messias.
Städa upp i egna led och agera kraftfullt mot era interna prooblem innan ni hänger ut andra i pressen.
Med anledning av f.d. tennisspelaren och numera sportjournalisten Janne Gunnarssons uttalande i radio gällande David Petrasek och Björn Melin, som uppmärksammats av kvällspressen vill HV71 meddela följande.
- Vi har pratat med de utpekade spelarna och kan konstatera att det som sagts och skrivits är helt felaktigt. Spelarna var inte på plats i Malmö i lördags såsom påståtts. De har inte gjort några felaktigheter och har HV71:s fulla förtroende, säger sportchef Fredrik Stillman.
Spelarna var lediga i onsdags och torsdags. Petrasek och Melin såg kvalseriematchen Malmö-Leksand i onsdags kväll. På fredagen samlades laget igen och tränade samtliga dagar under påsk. Varken Petrasek eller Melin var på plats i Malmö i lördags.
tk75: Jag vad fan ikväll håller vi serven grislätt. Har en skön feeling i kroppen. Vi bara vinner. Så banka den rödvita armén på "Lången" ikväll. Krydda med Groningen i Holland och satsa valfritt belopp. Under hundra kronor är dock inte att rekommendera.
Skarin: Jag är tokladdad o fullständigt hög redan nu. TJOOOHOOOOO nu kör vi lall on lall on. Rätt in i kaklet TIMRÅ är dom bästa! RÖD O VIT. LALL ON LALL ON!!!
Skarin: De var inget "tryck" i Jerusalmen. måste vara sveriges sämsta fans där nere. Har aldrig varken sett eller hört någon så dålig klack. Mycke fans hade dom men dom hördes ingentind. Och sittplatspubliken var värre än både Mora och Brynäs. PINSAMT är ordet!
En annan viktig detalj, så som jag känner, är publikstödet ikväll. Precis som för spelarna känns ju detta som att det är säsongens viktigaste match så här långt. Därför hoppas jag att klacken och övrig publik är lika bra som mot nolaskogs. Då blir det ett jävla liv och en ljudkuliss som är fantastisk. Klart bättre än "trycket" i Jerusalem.
Hassan: Jajjamänn! Challe har lyckas med att charma hela mediasverige och ikväll tar vi gemensamma krafttag mot de fromma hycklarna. Krossa Krösa-Maja!!!
stoff: Hur kan man vilja sälja sina biljetter? Själv kommer jag att befinna mig Eon full i feber o med div. kamrater i snoken. Inget kan få mig att missa matchen ikväll jag kommer att vara fullt kurant o vid mina sinnens fulla bruk!
Jean1: Den är väl alltid öppen :) Själv har jag pantat flaskor för att se matchen ikväll, fast jag har 1 tomflaska med mig eftrsom det kan bli svårt att ta sig till muggen o sen komma tillbaks till min eminenta plats, misstänker jag. :)
Messiah: Bara du tar dig in i hallen så är det ingen match att få tag i ett gäng lediga sittplatser; i baren sitter ett gäng fritidsfyllon som blir kvar där efter första pausen. Det gäller bara att få dom att avslöja vilka sittplatser dom har!;)
Om det nu stämmer, så verkar de vara en aningen desperata dessa unga herrar. Dra till Malmö, vad kan det vara minst 30 mil, 2 dagar innan viktig match för att kröka. Inte lätt att bo i Jerusalem :)
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer
Städa upp i egna led och agera kraftfullt mot era interna prooblem innan ni hänger ut andra i pressen.