1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601296 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Herregud vad ja skällde på Backlund efter Hv´s 1-0 mål, så otroligt skönt att kämpa ifrån 0-2 och avsluta med en seger!!

Fy fan vad bra kämpat Timrå!!!
härligt grabbar

ralus: Va fan, jag tyckte Vinnerborg skötte sig bra idag!

ralus: Själv kommer jag att ta trampbilen från Örebro ner till Jpk. vi syns där!

ralus: haha skulle vilja se dig göra kullerbytter ner dig. jag tar med mig kamera och rullstol :D

Per HApps: Behöver man inte göra en utredning för, tro mig, jobbar med sådana ungdomar...

är oerhört imponerad. vi får ett riktigt skitmål mot oss och ligger sedan under i stort sett hela matchen, men vilken vändning!
Just nu känns det som om jag skulle kunna göra kullerbyttor ner till jönköping.

Och snälla ingen mer marcus vingelborg i den här matchserien..

tamare: Du måste ha en fördröjning i din sändning. Det hörs klart och tydligt på web-tv att signalen ljuder innan skott avlossas.

tamare:

Då hör du jävligt konstigt, och bör snarast uppsöka en läkare.

tamare: Cry me a river...

Förmodligen är väl domaren så pass proffisionell att han dömer det ända rätt. Alltså inget mål.

Ny match på söndag, nya förutsättningar! Kör hårt Timrå!

tamare: Självklart Huring är en riktig tikare HA HA HA svider det eller....=)

The Palm: precis det blir varken match onsdag eller torsdag...=)

Oj oj, vilken skandal! På reprisen hör man tydligt hur slutsignalen går efter att HV kvitterar i slutsekunden.

Men det är väl klart att videodomaren dömer till Timrås fördel i och med att han håller på hemmalaget.

Leffe: Nästa onsdag vad spelas då????????????

Fyfaaaaaan känslan efter denna seger är obeskrivlig vi har verkligen chansen att spela final iår är intedet stort så säg!?!?!?!

Skål på er vänner undra om jag ska fira med en Bowmore eller en Macallan....=)

Leffe: Det blir ingen match på onsdag.
Den är på torsdag. Men det blir inte heller någon match.

När släpps biljetterna tills nästa onsdag?

Vilken underbar seger. Helt ofattbart. Jag var helt övertygad att de skulle bli mål i slutet men som tur var så var inte fallat.

En riktig kämparmatch rakt igenom. Roligt att Mika får hänga två kassar idag.

Jag fattar bara inte hur 19# Fredriksson inte kan fått utvisning för överkörningen av "Backe" helt ofattbart. En ren skandal.

Nu laddar vi om inför "Bönestund" nere i Jerusalem på Söndag.

Game on.

Nu kör vi.

Forza Forza

Otroligt, helvete är helt slut...Timrå bjussar HV på ett mål och bränner hur många chanser och PP som helst i två perioder, Oscars krigar till sig ett mål, finnarna bara lattjar känns det som, sen bara exploderar dom i tredje vips 3-2 till Timrå, och sen slutet finns ju inte, får PP när det bara är drygt två min kvar, kan spela av matchen...vad händer utv och HV får chansen och sätter en puck, trodde fan att den skulle bli godkännd men blir bort dömd...detta finns bara inte på kartan.

Men vilket jävla gäng, ger sig aldrig, bara krigar på, låter inte HV komma fram på chanser i 5/5, dom gör bara mål i PP i princip, grym defensiv.
Fan vi tar detta, helt jävla övertygad efter denna match, vi är känns kyligare, dom blir bara frustrerade på småsaker....helvete vad gott det känns.

mattias - 74: Tack!

Det här var årets match, en klassiker och helt underbart att bevittna. Jag var rejält depp efter första perioden, men fan så man kom igång allt eftersom!

Per HApps: Stämmer säkert men då borde det stå det i texten man fick upp ("Pga att Timrås match är så populär har servern kraschat. Försök inte senare utan återkom i morgon...") istället för att det verkade som om det var ett medvetet stopp. Man vet ju hur duktiga IT-killar ibland är på att ha patchningar, service-helger och annat (Tack WM-d... Log... Vadninuheter...) när de inte skall...

kidcox:
Det håller hela vägen. tro mig!

Släpp in skitmål när de är vinst eller storförlust på G. Då är saken Biff!

Leffe: Det klart det är men det håller aldrig i längden om vi vill vinna ett sm guld.
Nu gläds vi idag

Sedan vill jag passa på att tacka Jämtin för utvisningen 57.39, utan att ha belägg för det så skulle jag gissa att han har någon form av ADHD,

Härligt Timrå! Ännu en vändning pga av deras grymma moral. Stort!

Nu tar vi åtminstone en match nere i Jönköping och förnedrar de på hemmaplan sedan.

Redax 2:
skulle tro att servern blev överbelastad, utan att ha belägg för det.

kidcox:
Jadu... personligen tycker jag att de är bra att backe släpper in skitmålen när vi vinner och inte när de förloras! Han ska inte behöva bli syndabock!

Redax 2: Håller med, helt galet.

RocknRolf2:

Grattis till en mäktig vändning. Finnarna är ovärderliga för er.

...men hur i själva j-vulen kan Hockeysnack ha service när det spelas semifinaler!?!?!?

Sjukt vad spännande detta var.
Men guuuud så skönt och rättvist.
Samtliga utespelare får mer än väl godkänt, överkryssad geting till Backe vi vinber aldrig denna matchserie om han fortsätter att släppa in skitmål

Helt jävla sjukt! Saknar ord... eller här kommer ett:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

kidrock:

Så in i hel...te skönt, vilket drama, vilken njutning, vilken seger...... Vinnerborg och Jämtin är dom två största muppar i svensk ishockey.....
TACK TIMRÅ IK......TACK !!!!!!

kidrock: Skönaste segern nånsin?
Aftonbladet ger matchen 5+, expressen ger betyget 2.
Jag säger bara Hysénklass!
Det är så underbart att vara Tikare!!!

härligt, mosa hiv71

FY FAAAAAN VAD HÄRLIGT!!!!!

Jensen_12: Lycka till.

Mappe: Sanny också.

actionleif:
Anton och Robban spelar i kväll! Det var la trevligt!

--------------------------------------------------------------------------------

31. BACKLUND, Johan
Goalkeepers 1. ÅKERLUND, Magnus

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 30. KOKKO, Petri 9. KOSKINEN, Kalle
27. PÄRSSINEN, Timo 32. HAHL, Riku 37. PYÖRÄLÄ, Mika

2nd Line 4. JONSSON, Robin 8. LINDSTRÖM, Sanny
16. AXELSSON, Anton 17. ANDERSSON, Johan 10. SUNDH, Oscar

3rd Line 36. STYF, Pär 29. LOTVONEN, Kimmo
62. TENKRAT, Petr 13. REGIN, Peter 7. HYNNING, Fredrik

4th Line 2. MOE, Eric 24. LANDER, Anton
12. CARLSSON, Robert 19. SVENSSON, Björn 26. SVENSSON-PÄÄJÄRVI, Magnus

Min kusin fick ett återbud och har 2 sittplatsbiljetter över!

D rad 1 vänster plats 1 och 2

Ring så fort som möjligt om ni vill ha dessa biljetter... 0735560837

Laban: okej då har våra lag olika syn på saken du kan gärna läsa fakta på länken www.luleåhockey.se/templates/Page.aspx?id=738

Laban: Gunnarsson hade alltså fel på dag och rätt om person, plats och dryck alltså och anser fortfarande att spelare i HV (som är hans favvolag) minsann inte ska dricka bärs på lokal under slutspelet. Ser inte heller var problemet ligger men är glad för att det är ett.

tk75:

Sorry måste missat din fråga..

Vad jag har hört så har hv71 och spelarna kommit
fram till att det är sunt förnuft och "frihet under ansvar"
som gäller under en hockeysäsong.Nu säger det ju
inet att Hv spelarna kan supa skallen av sig kvällen innan
match men som i detta fall 4 dagar innan match anser jag
vara helt ok.Vidare var det nog berusade men knappast så
berusade som "Journalistens" vän vill få det till.

Så mitt svar är:JA man får dricka öl i Hv 71 även
under säsong bara det håller sig inom de två ovanstående
kriterierna.

Blizzard: jag säger så det laget jag har varmast om mitt hjärta luleåhockey

Olle: näe, därför åkte dom till Malmö........

tk75: Får man dricka öl i Jönköping?

Laban: äntligen kan få svar på min fråga får man dricka öl när man är ledig i hv71 ?

Hv spelarna har garanterat druckit bärs MEN det var på
Skärtorsdagen och INTE på Påskaftonen som PAJASEN
Gunnarsson sa först.Sen ändrar sig och säger att det varSkärtorsdagen och det är en viss skillnad.

Hur trorvärdig är personen/pajasen Gunnarsson när han
ändrar sin version hela tiden????

Hv har indirekt inte förnekat att det har druckits öl men
man har gått ut officiellt och förnekat att Melin/Petrasek
drack alkohol på Påskaftonen och det har ju vissat sig vara
korrekt då Gunnarsson tog tillbaka sina anklagelser och
hänvisade till Skärtorsdagen.

Jag ser inte vad problem ligger...

Et tu Brute: Gunnarsson var om jag förstått det rätt inte i radion i egenskap av HV-supporter utan som journalist. Om du ser honom som "anhängare" i första hand förstår jag att han är en judas. Fattar dock inte hur det hänger ihop när du för det första säger att de inte brutit mot någon policy men sen att spelarna inte kan visa sig på stan utan lösnäsa. Är det lösnäsetider så har de utpekade kanske gjort något dumt ändå även om det var ett par dar fel i tiden? Har de inte gjort något alls är det väl bara att skita i allt sammans.

I övrigt tycker jag att du överdriver men är glad om det är sant att HV som lag blir drabbat. Vi behöver den hjälp vi kan få. Tror dock att det här är en betydligt större grej på hockeysnack än i omklädningsrummet jag tror att betydelsen är rätt liten.

McCarton:

De är kärringar året runt inte bara vid påsk.

Et tu Brute: Dom skulle ha klätt ut sig till påskkärringar..

McCarton: fel fel jag skulle svare på en anna grej sorry

« · 1018775 · »