Blizzard: Håller med MOE har ingeting att göra på isen i ett slutspel hänger inte med alls. Kör på fem backar med Erixon som avlastare vågar i alla mer och starkare i kroppen än MOE. Men alla måste veta att Hv kommer ut hårt som fan och vara tajta och vända spelet fort som fan när lägen kommer. Går inte och bjuda på skitmål hela tiden i första. UT OCH KRIGA NER GRISLAGET IMORGON IN I KRIGET FRÅN BÖRJAN MED TUFFT SPEL INTE KLIVA UNDAN SOM IDAG.
Jag håller med om att man fpr var apissed off över dagens match - men varför måste alla dra ut den linjen till att gälla nösta match och sedan hela semiserien??? Vi har väl vänt negativa lägen förut??
Enligt vissa här verkar det som vi skall kalla hem spelarna, lämna WO och sätta oss på Domustrappan och sjunga We shall Overcome - bara för att slippa spela av de kommande meningslösa matcherna som ju HV redan vunnit..
Är det så vi hoppas att spelarna resonerar? Om vi resonerar så - vad kan vi då kröva av spelarna? Varför bryter inte den här GB:n ihop och sedan kommer igen!
SM semi för h-vete....2-2.... Vi är inte döda ännu. Vi har ju bara börjat!!
Kramer: En (1) dålig match i slutspelet och majoriteten som känner sig manad att uttrycka sig på hockeysnack gör det precis innan de ska lägga sig i ett varmt bad och skära upp handlederna. Ibland är det tungt.
Min åsikt: det såg jäääävligt dåligt ut idag. Innebär det att det aldrig kommer att se bra ut igen? Nej.
Min oro: det som talar för att det faktiskt kan se risigt ut även fortsättningsvis är att Challe matchat första och andrafemman väldigt hårt. Någon HV-sajt som jag passerat senaste dagarna hade en statistik över genomsnittlig speltid per spelare i slutspelet och minns jag rätt låg ett bra stort gäng Timråiter före den förste HV-spelaren. Vi ska inte glömma att vi gått runt på sex backar och i princip tio forwards hela slutspelet. 16-åringarna har inte haft mycket speltid. Jämför med HV:s forwards 10-12.
Kramer: Supportrarna rädda små pojkar??? Hade laget haft en promille av mitt engagemang framför TV hade vi haft en chans, det som gör en så förbannad är att spelarna uppträder som små rädda pojkar och totalt viljelöst, DET ÄR JU FÖR FAN SEMIFINAL!!!! och bjuder HV på en match utan motstånd, är vi så jävla bra eller???
250kg kärlek: inte jag heller, när våra spelare har så stor respekt för HV i deras tempel och faktiskt verkar rädda för dom så känns det tyvärr omöjligt att ta en match där nere
Ambroo: vet inte , men får väl skylla på psykologi, hemmaplan och att HV faktiskt ha ett helt gäng med duktiga spelare ;-) om man då också hamnar i underläge (som vanligt) så blire tungt förstås, vi kan inte vända varenda match.
Sen spelar HV idag på Timrås akilleshäl från hela säsongen i princip hela matchen, dvs nedlägg på Backe, som inte är bäst med klubban direkt, och med våra lite "tröga" backar så får dom snabbt press. Detta tvingade också Backe att blockera fruktansvärt mycket, vilket då i sin tur automatiskt ger tekning i våran zon.....ofta fick ju HV press även om dom förlorade tekningarna, och så har det sett ut väldigt ofta hela säsongen, eller hur?
MB: Jag hoppas att Challe har en plan med spelet idag. Han såg inte nämnvärt frustrerad ut efter dagens utskåpning. Han var besviken, visst. Men han var ändå inte så förvånad.
Jag hoppas att det är som några varit inne på. Timrå lurar upp HV på läktaren genom att byta skepnad till i morgon. Men jag är skeptisk. Jag har svårt att se varför man förlorar en match i Jönköping för att vagga in HV i någon falsk förhoppning. Näej, HV visar idag upp ett spel som Timrå inte är i närheten av. HV har ett spel som ingen i elitserien är i närheten av. HV är helt enkelt så bra som man visade upp i afton. Timråspelarna var inte duktig, tyvärr var det HV som gjorde dem dåliga.
Jag har sagt det tidigare och säger det igen: Denna serie kommer att spelas i sju matcher. Frågan är bara hur vi ska kunna vinna i Jönköping? Jag begriper det intel.
ja fy fan sitter man och laddar för en härlig match och va fan får man se ingen vilja och ingen som kämpar och sliter nä det där är inte timrå har man kastat bort en massa tid till att kolla på eländet nä i morgon tänker inte jag se bedrövelsen tror inte timmrå vinner i morgon heller finns annat att göra än att kolla på vårat timrå när dom är utan vilja blir ju så jävla elak bara måste i väg och avreagera mig nu på något
Ambroo: Den här matchen glömmer vi! Trist att läsa timråboken så fort det blir förlust. En del supportrar verkar vara som rädda småpojkar, skiter på sig så fort det går lite emot!!
Härlig match. Timrå lägger sig med öppna munnar och dricker girigt av HV:spelarnas gyldene nektar. En av de värsta avklädningar jag skådat.
Nu gäller det att hitta medel att vinna i morgon. Eller vinna och vinna. Låt oss sätta ribban lagom högt. Nu gäller det att komma på ett sätt att få ner HV:s genomsnittliga anfallslängd till ca en halv minut. Därefter, åtminstone några ggr/period, komma ur zonen med pucken i kontroll. Sedan vore det mysigt med lök på laxen i form av ett eget anfall som faktiskt är något mer än ett par stötpass fram och tillbaka i rundeln.
Individuell kritik tänker jag inte ens ge mig in i. Då blir jag bara förbannad. Låt oss konstatera att Styfen var löjligt mycket mer saknad än jag på förhand befarade. Och att en av kvartsfinalseriens mest framgångsrika kedjor är helt under isen, i kväll igen. Och att vi har ett PP som är något av det mest impotenta som skådats sen John Holmes sista, sönderknarkade lägringsförsök.
Jaja. Det är bara att ta nya tag. Tror att det kommer att gå jättebra i morgon, verkligen. Finns väl ingenting som tyder på en ny förnedring och sedan ett nackskott i Timrå. Näppelinäpps. Nu darrar dom nog, HV-spelarna. Hur ska dom kunna vinna sin måstematch i morgon?
Det är väl sättet vi förlora på som är bekymret. Ikväll vi inte ens nästan nära att röra HV. Matchbilden i fredags var mycket tightare när HV förlorade. Det är inte bra att det blir så här, men jag är inte speciellt förvånad när det nu var två mål ner efter första. Visserligen har man vänt några gånger, men det går inte varje gång och nu verkade det som om Timrå inte hade förmågan eller orken. De sista två PP var bedrövliga att skåda, fanatasilösa och utan spets. Experterna harangerade Liv, men vadå , han fick väl inga svåra skott på sig precis.
men, vi mötte ett grymt taggat lag idag, den överlägset viktigaste för HV, inte lätt att vinna den, det var som natt o dag mellan lagen. Dock blir jag riktigt trött på att HV spelar så fult som dom ändå gör ibland, te.x Ward skulle dom sätta på ett plan hem omedelbart...jädra fjant som bara vågar ta en fight med Sanny när han är upptagen med Ledin.
El Maco: Jag vet inte riktigt, men visst känns det som om att det ligger nåt i det Putte Carlsson säger? Grabbarna ser trötta ut, både mentalt och fysiskt och det bådar ju knappast gott med tanke på att det är match redan imorgon...
Challe å co bör nog ta sig en funderare på nya uppspelsalternativ. Vi har noll fart tack vara att vi förlorar slaget i mittzon. Detta var årets utspelning. Uscha mig detta blir blytungt. Och va Fan har hänt med Regin.
250kg kärlek: Spelar ingen roll med inställning eller nåt, i och för sig helt jävla bedrövlig att i en semifinal vara så jävla loja, men med ett sånt jävla skämt till PowePlay kan vi hälsa hem till vidare avancemang.....fullständigt bedrövligt dåligt, hur många minuter i PP utan att göra mål, över en period eller??? Passar ju så vannsiningt långsamnt så man kan ställa ut pensionärer, och inga backskott, hade vi skott på mål överhuvudtaget i kväll....blir så jävla less på denna ojämna nivå!
Sedan om timrås mål i första perioden inte hade blivit bortdömt hade det nog blivit en annan matchbild. Och om Oskar Sundhs ribbskott gått i mål istället hade det också blivit helt annorlunda. Bara hoppas att dom har det där extra flytet med sig imorgon så avgör vi hemma sen ;)
lincoln: Två raka bortamöten mot HV där vi varit katastofalt usla o viljelösa.... man verkar helt enkelt rädda för HV i deras hemmaarena o eftersom det sett ut exakt likadant båda gångerna nu så finns det en obehaglig kännsla av att det här slutspelet inte blev roligare än såhär.
Majoriteten av spelarna måste ta o kolla sig i spegeln o fråga sig om dom verkligen är sugen på att lira en final
nectis: håler med dig fullt ut,men vi måste vara lite hungrigare,och om inte styf kan koma ner till i morrn,då KAN VI INTE gå på 6 backar,skulle vi mot all förmodan göra det ,så för faaan dubbla med nån som finns i timrå några veckor till max,ska moe spela orkar man knappt se...vilket är synd..
lincoln: Man måste väl få negga när inte en jävel av de som förväntas vara tongivande är med och bidrar? De såg ut som rädda småpojkar därute och det är åt helvete. Det ska fan till ett mirakel för att de ska kunna vända på det här tills imorgon.
Jamen nu räcker det väl med neggo!!! Jag håller med om matchen ikväll - det var den sämsta på år och dar, men det är ju fär fan 2-2 i matcher era jävla domedagsprofeter. Skärpning.
Som några jävla aktiemäklare allihopa - Vänder kappan efter vinden och dra ut en trendlinje fyra meter utanför excelbladet vid första negativa eller positiva signal.
Fyra nyanser av brunt var det nån som sa... Allt är fan inte bara svart eller vitt.
Kom ihåg att vi är Timrå - We're never more dangerouse than when we're dead!!!!!
Verkar som alla gett upp redan? Vafan, det står fortfarande 2-2 i matcher. Vinner vi imorgon har vi världens läge hemma. Tror fortfarande på Timrå. En dålig match gör ju bara att det förhoppningsvis kan bli bättre.
Känslan av att ha två matcher på sig att skapa ett rejält försprång spelar nog in. Men jag förstår inte. Varför utmana ödet och inte ens ge kvällens match en rejäl möjlighet? Hela laget står som fastfrusna, handlingsförlamad och vill absolut inget. Det är lite som fjärde matchen mot Modo, med den skillnaden att vi hade matchserien då. Nu är den öppen. Varje möjlighet att vinna mot HV måste tas, annars är det kört.
Imorgon lär det knappast bli enklare. Vi har ju för sjutton gett Liv och HV ett mentalt försprång som de säkert kommer att översätta i positiv energi. HV-laget kommer med all sannolikhet ut i morrn, än mer stärkta, än mer taggade och detta kan bli pinsamt, i morgon.
Mitt i bedrövelsen är det ändå skönt att höra hur Challe säger att han är missnöjd med matchen och att det inte fanns så mkt att ta med sig inför morgondagen. Kanske inser och förstår lagdelarna att man inte vinner matcher på det sätt man spelar i afton.
En hedersam förlust i morrn kan gjuta mod i grabbarna som i sin tur kan leda till vinst hemma i E.ON. När det sedan är sjunde och avgörande så kan allt hända.
Man kan inte begära att dom skall vinna, men det man kan kräva är att man kämpar, om man inte tänder till när det är semifinalspel och leder med 2-1 när skall man då tända till?