1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600376 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
nu kör vi i sista perren här å vänder komigen nu timrå

Bragd-Birger: Visst är det så, vi har inget att sätta emot, deras forechecking gör att våra sirapsbackar inte hinner med utan bara slänger iväg pucken och oftast inte ens ur zon......då blir det svårt med uppspelen.

KOM IGEEEEEEN NU KILLAR! vi har vänt 2-0 underläge 2 gånger i det här slutspelet, det ska gå en gång till1

RTS: Skulle gissa att det är så enkelt som att HV lyckas neutralisera Timrå. Då ser det inte roligare ut än så här. Ungefär som Timrå gjorde med Modo i kvarten.

Hoppas Challe har blandat kryptonit i sportdrycken.

RTS: Det se rfaktiskt så illa ut som att det är soppatorsk.
Kanske vi kan ta igen oss och komma igen på torsdag med en extra dags vila. Det är det enda hopp jag kan se nu.

Om vi inte i denna match helt enkelt börjar att leva upp till VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!!!

Ett försök till konstruktivt inlägg.
Vad har hänt med Timrås fart? Är vi så jävla byxis för Ward och Co?
Är vi helt Slutkörda?.
99 av 100 ggr är Timrås backar inte ens inne i offensiva zon inna spelet vänder och hamnar på mellis.
Jag känner inte igen våra krigare för fem öre.
Och Regin vart är du????.
Lotvonen behöver knappast nämnas, han kontrakt måste väl rivas efter detta år.
Timo har min förståelse genom hans alla skador.

Backarna är inte tillräckligt bra för att avancera till SM-final. Där bör Nubben överglänsas utan större problem av sin efterträdare

Bragd-Birger: 2008, vi vinner nästa hemmamatch och snuvar HV på sista matchen, vi behöver bara vinna en match där nere och HV spelarna tror inte Timrå vinner 7:e där nere, jag lovar.

jag börjar ladda för stanley cup och vm redan nu

Steffe: Burskydd, är det verkligen en melodi i en SM-semifinal, nä jag skulle inte tro det... gå FRAMÅT för fan.

Bragd-Birger: Exakt

Snoop: Vilket år då?

MB: Hur fan vore det att försöka göra ett avslut någon gång tidigt i anfallen, HV lär ju veta vid det här laget att Timrå svänger konsekvent UR alla sina lägen... Allt bara för att fina öppet mål, det finns inga öppna mål på Stefan Liv utan det är bara att skjuta när den fan är skymd.
Sen om det inte finns mer moral än såhär i detta laget så skulle då inte jag må dåligt om finnfemman splittras ...
Kanske skulle detta kunna frigöra lite pengar till ARBETSVILLIGA spelare.

LHC - Timrå i final

Vart är REGIN och TIMO. Sämst på plan idag igen.
Detta är ju Total utlassning idag igen.

Sundh o Tenkrat, Moe Och Backlund Bra, Övriga är inte med.
Känns tydligt i dessa matcher att Hv backuppsättning är 2 klasser bättre än Timrås.
Kalle k Direkt ansvarig för Hv 1-0 där han helt oattackerad lägger ut och ger bort pucken till HV.
Samma visa med 2 av deras frilägen.

Jag säger det igen: va fan har hänt med Timo o Regin.

SKÄRPNING!!!

Sista 10 minuterna betydligt bättre timråspel. Men vad hjälper det när Pärssinen kör en övermodig assist rätt in i banan.
Det är bara att inse, HV är numret för stort. Dom checkar sönder våra uppspelskassa backar, vänder blixsnabbt och har eoner av tid i egen zon. timrå har fullt sjå med att försöka ligga rätt i banan. Initiativet är HV:s, fullständigt.

Nu är det bara att köra på i sista. Nu har man inte målat på sisådär fem perioder, och det är bara att inse att Liv inte alls är på humör för att släppa in en slumppuck. Då måste det jobbas ordentligt för att lägena ska dyka upp.

lincoln: Alltså han är 2m +100kg och är den mest skitnödiga på banan, det är ju förhelvete inte klokt, fan jag för hybris......

Hjäsp:O

HV är alldeles för bra för oss. Det ser ut som om vi inte orkar, det är alldeles för många som är osynliga.

Lotvonen är som en stor panikbacill hela han...

jZo: Ja fortsätter man som man gjort här så är det lika bra göra de redan nu

ähh skit ochså,nu är det bara fullfart framåt som gäller.

Barbarossa: Ja, ännu är det inte över, nya och friska tag i tredje perioden annars är det bara å packa ihop, ladda om och krossa på Onsdag.

Vilken jävla patetisk markering

jZo: Ja soppatorsk i den röd vita maskinen. Vi får väl åka hem och tanka tills onsdag nudå

Faktum är att det just nu inte är HVs mål utan v¨år impotens som är jobbigast. Inte ett mål på 5 perioder

Ha ha ha...vilket skämt, rent ut sagt pinsamt..fy fan!!!! Ass: Pärsinen!!!

nu går jag och lägger mig, godnatt

Kuuuuuuuuuuk. Jag tar tillbaks allt positivt jag försökt komma med. Nu är det godatt. Säsongen är över.

Den filmande pajasen...

jZo: Det där fick jag äta upp :(

3-7 i skott. "Det är längesedan HV gjorde nåt framåt nu""nu hänger ett Timråmål i luften", enligt webbradion. Och när till och med de hemmakommentatorerna säger det så borde Timrå ha ett enormt övertag. Bara inte Timrå släpper in nån kontring så bör det gå att kvittera förr eller senare. Liv är duktig men han håller inte nollan två matcher i rad....

Bragd-Birger: Dags å stänka in en kvittering nu, ser bättre ut nu iaf!

Smokey: Nu ser det bättre ut. Kör igång nu, för fan.

Smokey: Hur ser det ut med nyfövärv inför nästa säsong? Ja de låter ju som matchen är lika boring som igår GOD natt

När Timrå spelade 5 mot 4 så kunde en HV spelare markera 4 TIK:are! Det säger en del om att det fungerar sjukt dåligt för tillfället.

Nu behöver vi ett knarkarmål eller en time out där Challe skjuter med en kanon. Bara Tenkrat får godkänt enligt mig.

tycker dom ryckt upp sig dom sista minuterna iaf

Bragd-Birger: Faktiskt några bättre byten nu

ZZZZZZZZZZZZ... Någonting är jävligt fel. Vakna Timrå, vakna...

"Finnfemman ligger på mot HV-kassen. För första gången har Timrå hård press" enligt webbradion.

RocknRolf2: Nja, jag ändrar mig. HV är ett nummer för stora. Godnatt.

Hoppas att de kan prestera nåt nu då....när det enda positiva är att de inte ligger under lika mycket som de brukar känns det hopplöst. I alla fall när det verkar som om inte många passningar går rätt och ingen orkar anfalla.

Dock nu är det numerärt överläge och jag har hört flera finska namn nämnas i rad flera gånger utan att splittras av ord som felpass, hinner inte med eller byter. Kanske håller de så långsamt på att vakna och det är ändå bara ett mål.

Nu kommenterar de på webbradion att de hör Timråklacken. Så jag började negativt men nu känns det positivt.

RocknRolf2: Powerplay...ja då kan man gå och fika, hur många skott detta PP då???

Bragd-Birger: Ja det ser ju i alla fall bättre ut än senast. Säger inte så mkt kanske... Powerplay nu

Oj ett anfall!!! Nu vänder det.....

krille123:
Matcha Bagarns lina mot HV's första och låt finnarna möta HV's andra.

krille123: Ja nåt är det, helt jävla utspelade.....idag igen!!!!!

Vad händer !? Är bränslet slut?

RocknRolf2: Nja. Jag är försiktigt positiv. Timrå har koncentrerat sig på att rida ut HV:s förväntade anstormning. Fram till utvisningarna såg det hyfsat ut. Timrå måste köra med riktigt jävla tålamod, annars kniper man aldrig en match där nere. Men det gäller att finnfemman och Regin-kedjan får till tryck emellanåt.

« · 1021332 · »