Frella: Pärssinen har efter återkomsten inte varit att känna igen. Tycker det är tydligt hur han lider av sin skada fortfarande. Han var lagets nyttigaste spelare innan skadan. Nu åker han omkring och försöker försöka, typ på låtsas. Även om det finns spelare i laget som höjt sig flera nivåer under slutspelet märker man att något inte står rätt till med Timo. Dåligt tränad, hämmad av sin tidigare skada...inte vet jag.
Jacksson 71: precis, därför tycker jag han ska matchas med regin & tenkrat, för dom spelar klasser bättre än hynning just nu, han vill ju inte känns det som, bara slarvar med puckarna hela tiden , frustrerande!
janssonovich: Ja tycker Svensson har varit en av dom Timrå spelare som faktiskt visat att han vill vinna på bortaplan synd bara att det inte har smittat av sig på dom andra.
Frella: Moe var sådär 500% bättre idag, men Kalle K hade väl tillsammans men Lotvonen inte någon av sina bättre dagar. Kalle var väl inte 100 kry heller.
Steffe: ja skulle också funka, men sundh-andersson-axelsson kedja spelar ju riktigt bra! synd att dom inte får så mkt utdelning, men jag menar svensson får ju göra så mkt själv, robban är fortfarande rostig!
Jacksson 71: På hemmaplan så funkar alla kedjor bättre, det bara är så. Får vi till en sjunde avgörande så tycker jag vi testar något nytt på bortaplan, där kan det inte bli värre än det redan är.
RTS: Tycker ändå Hahl och Regin visade upp en bättre sida i andra halvan. Men Tenkrat är fortsatt den som visar sig från sin bästa sida. Pyörälä också skaplig. Däremot åker Pärssinen och Hynning omkring som spöken. De är närvarande men ingen ser till dom.
Är ruskigt besviken nu..... att det ska ta 9 perioder i kinnarps arena innan man börjar spela nåt som kan liknas vid hockey.....3 raka usla bortamatcher o inte förrän nu i tredje som dom försöker lira lite.
Ska man plocka en match där nere måste man VILLJA VINNA o inte vara LIVRÄDDA att förlora... med den inställningen spelar man inte en final.
Flera spelare som måste fundera på sina avsikter med att vara på isen.... och som många skriver...... den stora klumpiga finlandsfärjan med nr 29 borde bänkas, sen är det underligt att vissa spelare kan lira så bra hemma men borta så är man verkligen...... helt borta
sevve: Ja varför inte köra Björn Svensson med Hahl och Pyörälä senast dom spela ihop kom ju Svensson in i något stim med 4 mål på 3 matcher. Jag tycker att vi måste börja chansa när det gäller kedjorna varför inte så här:
Per HApps: Nja, i första var det ju 4e linen som var bra, i andra hemma var dom bra i 10min och det räckte i och för sig, men det är lättförtjänta stålar.
Frella: Jo jag håller med, lite omvaskning för att få igång spelarna igen. Det funkade ju bra ett Tag med Regin Femman men dom har inte kommit upp i samma klass mot HV, därför kanske en liten omvaskning i femmorna kan funka.
Frella: Hur som helst en rejäl uppryckning i sista, vilket gör att jag inte är så besviken. Vi förlorar även denna match i mittzon. Rgin, Hahl inte bra idag heller, men HV är jävligt bra så är det bara.
RTS: Det har jag full respekt för. Men sedan vill jag trycka på att man har alltid ett val. Sedan valde han säkert helt rätt. Men ett val har man alltid.
Lotvonens kontrakt måste väl för fan gå att rivas? 2 meter och 100 pannor och finlandsfärjan skulle inte ens orka flytta på Tedenby. Pärssinen och Hynning har varit helt över i tre matcher i stort sett nu, de lär få chansen på torsdag igen men känns som Challe måste vaska om snart för att få en reaktion. Släng in Robban och ställ honom framför målet och ös in puckar på mål. Som det ser ut nu så kommer vi alltid fram till situationerna ½ sekunden för sent.
Per HApps: Vad beträffar Styf har han stora anledningar att inte spela, sÅ ÄR DET BARA. Han har nog INTE valt att inte spel. Så inge mera spekulationer eller skitsnack om det.!!!!Tack
Per HApps: Det bästa med det är väl att dom inte stärkt sina aktier i några andra lag, eller så har Hahl (hjärtat i femman) bestämt sig för något annat lag och skiter i detta, känns verkligen konstigt att dom kan sjunka igenom så ända in i helvete.
Jag kan hålla med dig om att Backlund inte gjort några idioträddningar. Han har varit bra, men inte så bra som han kanske måste vara för att ta Timrå hela vägen. Styf har säkert sina orsaker att inte komma till match. Idag saknade jag inte honom, igår däremot hade han behövts men det skulle sannolikt inte ha räckt ändå med den skrala insatsen av övriga spelare.
Ditt sista stycke köper jag inte alls. Igår hade de nedresta supportrarna all anledning att vara missnöjd med lagets insats. Det fanns inte många (om ens någon) som tog ansvar ute på isen. Ikväll däremot gör vi match av det hela. Timrå spelar bra ikväll, det är ett ruskigt bra lag vi möter. I tidigare matcher har vi haft flytet och fått en del puckar med oss. Nu får vi inte det, och måste kämpa ännu hårdare för att ta en match som i afton. Handen på hjärtat har Timrå fått med sig puckarna i de två matcher vi vunnit mot HV, och det är också det som fällt avgörandet i dessa fighter. HV har, handen på hjärttat, vuxit ett par storlekar och Timrå har inte riktigt funnit en motmedicin på det. Men som sagt, idag ser det betydligt bättre ut.
Jag har trott att Timrå tar det här till sju matcher. Och psykologiskt är det i en sjunde och avgörande som vi ska kunna vinna i Jönköping. Viktigt idag att ta med sig det övertag man hade i tredje, den känsla man måste ha efter att ha dominerat stora delar av sista perioden. Timrå möter trots allt ett skickligare och på papperet bättre lag. Det lag som vinner denna semifinalserie vinner med all sannolikhet också SM-guld. Timrå gör en bra matchserie, man är med (förutom i matchen igår) i samtliga matcher. Även om jag hatar att förlora och gärna ser Timrå som SM-vinnare är jag imponerad över lagets insatser. Att leda en matchserie mot HV skapar såklart hysteri och förväntningar. Men att liksom spela av serien, vinna en match i Jönköping och senare avgöra i en sjätte match på hemmaplan, ja det är att vara aningen naiv. Vi börjar med att strida till sista blodsdroppen hemma i proppskåpet. Sedan i en eventuell sjunde kan allting hända. Jag personligen tror att vi har bäst chans att störa HV i en sista och avgörande.
MB: Klart spelarna är laddade. Men HV har varit betydligt bättre två matcher i rad. Inte så mkt att göra. Vi hade kunnat vara i final redan den här säsongen om Nubben värvat bättre backar.
wap.hockeysnack.com Vad besviken jag är. HV är tyngre o starkare, känns som vi inte har det som krävs. Vi måste upp en massa klasser för att ha en chans. Våga vinn!
Per HApps: Fel, dom som skall prestera är dom som är betalda spelare. Dock så kan jag hålla med om att finnair har underpresterat i de 2 senaste matcherna... Valde Styf att inte spela av någon särskild anledning? SOm jag känner det så kan denna "lilla" sak vara avgörande.
Dom har alldeles för stor respekt för HV71 just nu och vågar inte SPELA hockey utan istället är dom livrädda för att förlora. HV är bra men dom får ju bara spela emot motståndare i 10 minuter. Sluta tänka hockey och börja spela hockey!
Tvåtallar: Tycker att i en Semi, Hv har kniven på strupen att vinna hemma, då ska man fan inte som coach behöva lägga energi på ett gäng +100,000:-/månad ska tända till. Behöver man en coach för det, kan man lägga av eller dra åt helvete.
Jacksson 71: Ett PP, men anfaller man inte utan åker och vänder så fort man passerat egen blå och man ligger under, behövde ju inte HV vara aggresiva. Hur fan kan man vara så jävla loj i två matcher....bedrövligt!
krille123: Tycker ändå Timrå spelade upp sig halva andra och tredje. Man vågade ha pucken i anfallszon. Nu gäller det att ta med sig detta.Tror ändå inte att detta är helkört. Som alla vet är det svåra att knytaihop säcken för hv nu. Och där har vi en klart bättre ledare än hv. det såg man mot MoDo i år mot ifjol. Det gäller bara för Challe att föra över vinnarskallen på rätt vis till laget.
the_table: lyssningstips i början då Sanny berättar anekdoter om forna lagkamrater Massa time-outer, crippe, krykov, Nordgren med flera Sen blir det fbk, då kan ni stänga av
Men Lotvonen, är man 196 och väger 104. Då skall man man väl fan kunna sätta in en tackling per match. Nä, lös han från kontraktet.