1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Semifinal 2008

« · 1023652 · » Till forumet


Sv: Semifinal 2008
Per HApps:osså han i kovland är ju bra mycket bättre!haha..Stefan Liv,,Juha Pitkämäki..
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
andyo: Personligen så hoppas jag och tror att Moe får utvecklas i Sundsvall (om man nu kan göra det). Jag vill inte se att vi chansar med han och X:et. Då kommer vi få panikvärva... MSP och Lander kommer vara guldvärda för Tik nästa år och det bästa är att dom är billiga precis som du säger.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Långben:
Fem realistiska tack :))
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: Jag tycker att han får agera köksmaskin hela nästkommande säsong om han kan toppa sitt +12 i +/-. Det skulle placera honom före samtliga backar i timrå i dagsläget.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Helg Ernest: WTF "När det gäller Petri Kokko och Kalle Koskinen så är inga dörrar stängda enligt spelarnas agent Juuso Pullianen"

Har väl varit klart rätt länge att de ska till Finland.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: Förutom skoggs behöver vi tex.Anssi Salmela eller någon annan backsuperfinne.. om de skall kunna ersätta tre som försvinner..Sanny, Kalle,Kokko... borde det iallafall bli två toppbackar plus Moe el. Erixon som sjätte o sjunde back

Någon sòm hört något fler backnamn nämnas så vi blir lite farligare i PP.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps: Larsson i Dif det var en!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Detta med lagkapten är inte lätt. Det finns flera olika sätt att se på en lagkapten och vilka egenskaper han måste besitta.
Vad föredrar man?
En Alfredsson typ, en högklassig forward som föregår med gott exempel och energiskt jobb ute på isen.
En Mattias Norström, som inte gör många poäng men föregår med hårt spel och rejäla tacklingar.
Eller att man utser lagets poängkung och sätter C:et på honom som Crosby. (Där kan man knappast prata om många säsonger och en trotjänare.)
En talare som kan hålla brandtal i omklädningsrummet och få spelarna att sluta sig samman. Varianterna är många.
Ett bra sätt vore kanske att be spelarna i laget rösta fram en kille som de själva vill följa och representera dem.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Laban: Tack, ni är väl sett till alla matcherna värda finalplatsen också. Men "tyvärr" hoppas och tror jag inte ni tar guldet från LHC nu. Om inte Linköping fått vila för länge nu och kommit av sig, så tror jag dom är för bra för er. Sedan är det rätt många spelare i ert lag som gör att man blir förbannad bara man tänker på dom, och det är i princip ingen jag unnar att vinna ett guld.

Den enda jag tycker förtjänar det är Per Ledin, konstigt nog. Han hade tagit en kula i huvudet för att laget ska få vinna guld, typ.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Olle: Ja, har jag påstått annat eller? :S
Kommentera


Sv: Semifinal 2008
Helg Ernest: "An excellent skater. Skogs is not very big, but handles heavy traffic fairly well nonetheless. Skogs has admirable work-ethics and can, if needed, be used as a forward."

Va f#!, det låter som nån j"#¤ träningsmaskin eller köksredskap på TV-shop :-)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Jo det känns ju som att det var iår han skulle visa att han hörde hemma på tre backpar, men han får ännu ett år på sig och visa det. Blir det ett likadant år så måste han bort. Känns väldigt oroligt om det är så att man tänkt att Moe och Erixon ska slåss om att ta en plats i 6:e backparet. Men dom får ju gärna bevisa att man har fel, båda två.

Däremot känns det jävligt bra att ha Pääjärvi och Lander i laget nästa säsong. Istället för ha 2 spelare som drar 60-80 000 i månaden som fjärdegnuggare har vi dom två där som kanske får ett stor genombrott nästa år.

Näe, upp med Robbans tröja i taket till hösten, behåll Hahl och Regin eller värva två centergudar, värva ett par klassbackar och krydda till med en kanadick som powerforward.

Fan va tungt.. nu måste man tvingas läsa om Giffarna ett halvår igen..
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Tack för en tätt och spännande matchserie..

TIK har gjort en riktigt bra säsong och slog ut regerande
Svenska mästarna Modo i kvartsfinalen.I en semi är det
små marginaler som avgör vilka som går vidare men
jag anser att Hv vinner rättvist.

Men Tik är riktigt svåra att tass med ett riktigt skridsostarka
forwards som stundtals ställde till stora problem för HV backar.
Tror inte det finns ett lag i Es som har så många skridsko starka
forwards som TIK har.

Faktorer som jag anser avgör till Hv fördel i denna semi:

S Liv - Har klart överglänst Backlund i målvaktmatchen.

PP - Hv hade ett bättre PP än TIK mest pga av spelskickliga
backar som Åkerman,Louma

Bredden - Hv har en bredare trupp något som var till hv fördel
ju längre denna semifinal varade.Hv har fler kedjor som kan
gå in och avgöra matcherna.


Får bara TIK behålla sin stomme och finnkedjan kommer
TIK bli livsfarliga nästa säsong.Får ni in en eller två spelskickliga
backar så får ni en riktigt bra backuppsättning.

Lycka till
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: jamen ffs 43@€${@[! Det var ju det jag gjorde/menade. Räknade upp de få egenskaper som man behöver för att vara kapten :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps: Tycker Tarvainen skall lägga krutet på den här istället.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Långben:
Nämn fem om det nu finns så många!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps:finns så många kandidater som är både stabilare å bättre..
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Olle: Jo det stämmer säkert, men de kvaliteer du räknade upp var ju precis vad en kapten behöver, och ja styf är säkert högst på listan.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Norden_AN:väck han inte han kan få forsätta sova!annars har vi ju inget att sitta här å snacka om hur dom här puckarna ramlade in!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: Vad jag menar, för mig som inte har någon insyn i omklädningsrummet, är att det är mer troligt att Styf är en spelare som har mer förtroende som "veteran" än en ungtupp som bara lirat två säsonger :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Långben:
Hellre en Backlund som Tarvainen får jobba en del med än en helt ny som är ett helt oskrivet kort.

Skall bli kul att se den där Skog i Mora i morgon mot Brynäs, det lag som torskar i Gävle i morgon kan nog kyssa elitserien good bye, törs man hoppas på att det blir Mora?
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Långben: Kan ju gärna skjuta han i huvet några gånger på värmningen så han blir lite förbannad.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: An excellent skater. Skogs is not very big, but handles heavy traffic fairly well nonetheless. Skogs has admirable work-ethics and can, if needed, be used as a forward.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Olle: Är inte det kaptenegenskaper då? :)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Ge Eric lite tid, så kommer han få växa in i rollen som storback han också, sen att vi har tre kanon juniorer i Pääjärvi, Lander och Erixon gör ju inte saken sämre heller. Erixon och Moe kan säkert bli ett bra, stabilt backpar i framtiden!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: "Kaptensegenskaper" tycker jag är överskattat. Det handlar ju mest om att peppa laget, snacka när det behövs snackas och vara framme och prata med domaren. Tycker det sänder ut en liten dålig signal att förbi se en spelare som gjort 9 säsonger i timråtröjan till förmån för en som gjort två. Skulle bli förvånad om bagarn ens är påtänkt för rollen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps:han är inte tillräckligt följsam i kassen!Tarvainen får mycket att jobba med issåfall!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: Haha, det jag ville få fram var att vi behöver en ny stjärnback, och Zäta? Finns det så mkt mer å säga än att han är fantastisk? Okej, back to reality, vore ruggigt skönt att få behålla Riku, men en värvning av ett par superbackar skulle inte sitta helt fel ..
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn:Håller med dig fullständigt om Backlund!Hv la ju puckar på han hela tiden som han knappt visste vad han skulle göra med!alldeles för osäker i kassen!Han spred ju osäkerhet runt omkring sig hela tiden Hv la puck på han!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
andyo: Ja man glömmer lätt våra ungtuppar. Däremot så tror jag inte på Moe, men hey han får gärna bevisa att jag är helt fel ute... Chansen är dock liten eftersom jag alltid har rätt ! (Asgarv)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Per HApps: Man får hoppas på det.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: Jovars, och Zäta vore en drömforward:-) Men Strålman har nog, sent om sider, spelat in sig i Toronto och kan nog bli kvar i NHL en 15 år till om det vill sig. Annars vore det en våt dröm och få in Strålman igen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
andyo:
Gällande Backlund tror jag det blir bra om Tarvainen finns på heltid i föreningen.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Norden_AN: Exaktamente !
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: Enl. min ganska säkra källa skall det var signat och klart, men ej officiellt
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Olle: såklart att han är mer erfaren, men sen är det väll också vem utav dom som har bäst kapten egenskaper också, det är inte bara att säga att pärtan spelat jätte länge och förtjänar den på det viset. Men jag tycker det är jätte svårt, men i slutspelet nu har ju styf varit kanon, och även bagarn.. gud va svårt det blev..
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Vi kommer att ha ett fruktansvärt bra lag om Päärjärvi, Lander, Moe och Erixson tar ett stor kliv framåt i utvecklingen. Samt om Backlund kan lära sig att hålla tavlorna borta.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Backe kan göra några himmelska räddningar samtidigt som han kan släppa förbi sig skott som t.o.m. jag tagit. Dessutom saknar han pondus.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Mitt upp i allt så kan man väl vara så storsint så man säger grattis till finalplatsen Kenta å HV. Några reflektioner:
- Jämtin verkar vara så där halvt störd precis som man trodde.
- Ledin får lite mer upprättelse (av mig i alla fall). Tar å ger - fair.
- Thörnberg får än att volja hoppa in TVn å nite karln. Ger allt från riktiga tacklingar, fega påhopp till tjuvnyp. Tar f¤%#¤ inte än havsbris utan att springa hem te mossan å grina.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
TikRikard:visst är backlund duktig!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: OK tackar. Som tur är så finns det många som Bagarn borta i Nordamerika så chansen borde va stor att få behålla honom.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: och Regin. Kan bli ett jävla äventyr att ersätta två äckligt bra centrar i laget.

Fast med tanke på att Regin spelat halvknakit alla matcher mot HV71 så föll väl hans värde i NHL lite, och det kanske gör så att han stannar, man får hoppas på det.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
janssonovich: Tycker det är solklart att Styf ska ha C:et. Han har spelat betydligt fler säsonger och är mer erfaren. Man kan inte slänga ut kaptensbindlar hur som helst så där. Bagarn i all ära, han har gjort allt rätt i år och offrar allt i alla byten men kapten? Big no-no.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Helg Ernest: Är det helt klart att Skogs har signat? Rykten säger det till höger och vänster men jag har liksom inte blivit övertygad ännu. Är det sant är det perfekt. Skogs är en klassback och spelar i princip non-stop i kvalserien för Mora.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Begrim: en dröm comeback vore väll ändå strålman!
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
sargad: Kolla på hans statistik. Den ljuger inte. Sen matchen mot Modo när han höll nollan så var väll det inte Modos bästa match eller ? Jag har sagt det förut: Vi kommer aldrig vinna något med Backe i målet. Kolla idag... Han utstrålar osäkerhet. Inte än puck lyckades han blockera. Alla kan ju se att HV märkt samma sak. Varför dumpar man jämt pucken på Backe och inte i sarghörnen som alla andra lag ?

Skit samma jag är ändå nöjd med säsongen. Vi kissade på Heart of Assholes vilket var mycket roligt. Nästa säsong kommer vi tillbaka ! Om vi har nått lag kvar ;)
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn: Bagarn har kontrakt till 08/09. Hur det är just i Johans fall vet jag inte men det är ju vanligt med NHL-klausuler bland elitseriespelare. Ser man till de spelare vi har under kontrakt så ser det bra ut, men Hahl känns väldigt osäker inför nästa säsong.
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Foyn:
Du frågade efter Backlunds statistik i slutspelet. 91,32 i räddningsprocent vilket placerar honom som fjärde bäste målvakt i den ligan (räknar bort Heino som inte stått så mkt, annars femma då) och GAA 2.45, vilket ger en tredje plats i den ligan...
Kommentera

Sv: Semifinal 2008
Långben: Nog för det var 1/4 när jag skrev det, men det är faktikt sannt.

Skogs från Mora har signat på
Kommentera

« · 1023652 · »