1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606423 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Hassan: Tar också betydligt hellre LHC. Sämre backar + en målvakt som kan få för sig att börja toksila. Grym förstafemma, men det har vi också.
Dom slår vi.

Imorgon fräser det bara till så är biljetterna slut hoppas man får tag i några, HV el LHC who "f'ckin care's" vi är i semi.

Red Rocker: Ja hoppas det blir riktig rusning efter biljetterna, slutsålt inom första timme :P 45 minuter kvar!

Fet-Ecke: Trycker man visa ämnen längst upp till höger så får man en snabb överblick.

actionleif: Sorry! Ren ovana/klantighet av mig! Blev lite ivrig av trådbytesförslaget innan.

jonmannen: Det måste vara slut typ nu för djävlars vilket tryck det var efter biljetter jag fick stå i kö i 15 min på ticnet.

Red Rocker: ja till och med till fredagsmatchen... fick tag på några skit platser .. allt som fanns kvar ....

superfalle: Det finns platser kvar på ticnet men på TIK's hemsida står det 0 platser kvar. Vill de inte sälja ut?

Robban: Sittplatser ska tilläggas.

superfalle: Jag fick också skitplatser men jag fick biljetter iaf....=)

Jag tror man kan ha tur om man har koll på ticnet.se så kan det dyka upp platser som kommer tillbaka!?

Red Rocker: Det gör det inte eftersom man betalar på en gång...

Tycho: Stod också i 15 minuter i onödan ska tilläggas för nu så kunde man helt plötslitg inte använda Swedbanks internetbank (sura för att Modo är utslaget förmodligen) som betalningssätt och valde man Ticnetombud så var man tvungen att ha kort och det har jag inte med mig till jobbet. Tur att man hade en kompis som kunde fixa ståplats..... Ska bli roligt på Måndag!

jonmannen: 3 sittplatser till Semifinal 1 bärgade tack vare Entre Sundsvall. Ticnet bröt ihop?

Herminator: Jag köpte sitt till syster o sambo på ticnet utan problem

actionleif: Jag lyckades komma in på ticnet fast det stod 15 min väntetid
genom att klicka på boka biljett igen och igen. Jävlar vilket tryck det är
efter biljetter. Verkligen härligt detta

actionleif: Jag köpte ståplats till båda. Kommer bli stämning!!

Red Rocker: Ja det kommer alltid platser som folk inte hämtat ut.

Själv har man suttit och kikat ticnet hela morgonen. Men då plånboken gapar tom satsar jag på att ta mej hem till finalerna istället. Det gäller att prioritera.

När jag blir miljonär ska jag ha en egen loge, men nu får TVn duga, fram till finalerna.

Hassan:det är sådana här dagar det är skönt med årskort:)

steve_h: Mmm.... och att bo kvar hemma i Timrå

Hassan: Platser som folk inte hämtat ut?
Hur går det till när man betalar biljetten direkt när man beställer den? =)

Selina: Man kan väl fortfarande låta bli att hämta ut den :)

Men det vore ju ganska korkat.

Bergius: Jo men platsen kommer ju inte tillbaka till försäljning...den gapar bara tom.=)

vad är det för artikel här bredvid "stjärnorna kan missa semifinalen" får inte upp länken nån som vet vilka det handlar om?

stoff: Sanny och Kosken

stoff: Handlar om Kalle och Sanny

okej kalle var ju väntat med tanke på vad som hände senast men sanny då ? är han fortfarande sjuk eller är det en skada?

stoff: Sjuk. De trodde först att det var hjärtmuskelinflammation, men det verkar vara ett virus.

Mappe: Jävla Hållberg eller Hedin som hostat på stackarn. Hans Chrunak till MoDo?

Det här är det enda i statistiken på swehockey som vi är dålig på(faktsikt sämst):

Team GP Spect. Avg.
1 Djurgårdens IF 7575
2 Frölunda HC 7450
3 Linköpings HC 7276
4 Färjestads BK 7244
5 MODO Hockey 7221
6 HV 71 7038
7 Skellefteå AIK 5950
8 Timrå IK 5826

Vi bör inom ett par år ha en arena som tar minimum 7 000 pers.

Red Rocker: I Timrå centrum dessutom, så man slipper gå så långt.

Selina: Sant... du får kika på ticnet för å kolla. Men då kanske dom släpper in några extra på ståplats som vanligt, då blir det fullt o trångt å mysigt i alla fall.

Hassan: Det finns ju fortfarande biljetter kvar när jag kollar och enligt hemsidan så finns det nu "fåtal" biljetter kvar.

actionleif: får detplats så många fler i hallen än ett fåtal då? :)

Och ja, jag skrev detta bara för att jag är bitter och dålig förlorare. Ni fick mig igen! Grattis!

actionleif: Ja, fast sådär har det ju stått på hemsidan sen kl 10:30. Men det går väl mest i början. kl. 18 är det slutsålt. Både sitt å stå.

actionleif: Jag vet inte, men jag tycker inte att det är nåt vidare tryck... Jag trodde det skulle vara "nollat" på en kvart-tjugo.

Så här ser det ut om man ska gå efter officiella:

Ståplatser kvar:
700

Sittplatser kvar:
Fåtal

Red Rocker: Nästa arena måste byggas inne i sundsvall om man vill få dit folk. Som Timråfödd så känns det kanske inte så kul. Men det är tyvärr ett måste om man ska hänga med i utvecklingen. Det skulle vara lättare att få folk till arenan då. De som redan är jätteintresserad i hockey spelar det väl ingen roll vart arenan ligger, men det gäller ju att locka övriga familjer etc om man ska bli stabila över en längre period.

Forward: Usch.... den där diskussionen ger mej kalla kårar. Let's focus on the good stuff instead.

Forward: Kanske bjuda in Sundsvall lite också då. S/T Hockey återuppstår.

Hassan: Håller delvis med, arenadisskussioner delar alltid Timrålägret i tvådelar. nu ska vi stå enade i slutspelet :) Fan va laddad man är nu. Och precis där gick "Bring me everyone" med Mustasch igång på itunes. Prefekt text. I need to hurt someone! Bring it on, HV eller LHC kvittar, slakten ska fortsätta

NuMo: S/T hockey, huva sånna minne mår man illa av. Vilket svart period i Timrås hockeyhistoria :(

Forward: Ja, desperata tider, desperata åtgärder. Inget som behöver dryftas igen.

spud: Jag förstår mycket väl varför du är på vår HS. Ni diskuterar damhockey på eran och vi semifinalshockey.

Hassan: Jag behöver inte kika på ticnet.
Tycker mitt säsongskort på ståplats verkligen har gett valuta för pengarna den här säsongen.=)

27 seriematcher 100 kr/st
2 kvarsfinaler 120 kr/st
minst 2 semifinalmatcher 120 kr/st

+ 1000 spänn i mat på Ica.=)

Forward: ja absolut . det håller inte att ha 4500 personer på vissa matcher om vi ska förtsätta vara i topp... flytta arenan... men fan va det är härligt i eon...

Och äntligen fick dom fira i Modos GB.
damerna tog nyss brons.

Någon som vet om Sundström var med?

Forward: Hur hade ni tänkt lösa att timrå ska spela i sundsvall utan att det blir s/t hockey? ska timrå köpa loss en markbit från sundsvall för att bevara timrå komplett?

spud: Är inte du på torget och firar bronset nu?

Red Rocker: Tycker också att man skall bygga ut till ca7000 platser.
Fast jag blev in i helvete besviken, och skämdes faktiskt, när vi inte lyckades sälja fullt till en Kvartsfinal mot lokalkonkurenterna förra tisdagen.
Vad behövs för att folk skall gå på hockey? Semifinal? Final?
Vi kan ju inte ha en 7000platsers hall som bara kommer att fyllas vid en eventuell semifinal eller final...

spud: men allvarligt .... säsongen är över... gå videre....

spud: Kan väl knappast vara något problem när Mo och Domsjö spelar sina matcher inne i Dövik, eller Husqvarna som spelar inne i Jönköping!

« · 1010605 · »