ajon: Sweet. Jag tror dock inte att du är ensam. Känns som många andra supportrar håller på Timrå nu. Lite cred. ska du väl ha för det, med tanke på spelarövergångar i det förflutna.
Hassan: ni fick Jonte och vi fick Jyri Marttinen av er hur fn kunde inte platsa i Timrå förresten för han har ju varit skibra i Skellefteå så det är konstigt att han inte Platsade inte Timrå men han Platsade i Skellefteå.
Hassan: Kanske har det hela lite att göra med att han inte platsa riktigt? I våra finnars sällskap, typ Hahl, Pärssinen & Kokko skulle väll många känna sig hyffsat underlägsna?
actionleif: det var ju inte så mycket hurra för bättre har det gått i Skellefteå sen han kom hit. Synd bara att han skulle bli skadad annars tror jag att vi hade slagit ut HV faktiskit för HV var inte bra mot oss.
Hahl Bundy: Dom är chockade nu dom där beduinerna. Kenta räknade inte med att Timrå skulle resa sig på 9 och gå för en aldrig tidigare skådad knock!
Challe vet hur man rör upp känslor. Han är kanske inte den mest kompetente taktiker, och jag ska erkänna att jag har varit mer än tveksam till hans agerande långa stunder. Men han har nåt som många spelare saknar ett jävla finurligt slutspelshumör.
Först hyllar Kenta timrå-spelarna till skyarna, sen spyr han galla över dom. HV är chockat, darrar och är livrädda för att bli utslagna. Timrå är hungriga och spelar med något annat, viljan att ge sig själva och oss supportrar något vi längtat efter sen vattnet gick på BB.
actionleif: Det är så många faktorer som skall stämma förutom liret. Tex attityd, inställning, personkemi m.m. Det är inte alla gånger gruppdynamiken kan hantera alla typer av personligheter. I Martinens fall stöp det på just den punkten. Han passade helt enkelt inte in i "TIK-andan".
janssonovich: Härligt då har vi 2 trashtalkers som är tillbaks o som kan spela hockey dessutom :)
Robbans roll kan inte nog poängteras. En fråga: Hur många ggr kommer Robban att råka ramla över Liv? för att sen säga till Ward el. Puistola: "Förlåt mitt namn är plåt" o sen åka därifrån för att senare råka ramla över Liv igen. :)
Hahl Bundy: Haha! Han är helt underbar när han går av sådär. Det bästa är ju att motståndarna blir så jävla ursinniga på att de själva puffat ner honom på målvakten.
Jag vill se mer flin. När ledin och jämtin snackar som bara den då ska det flinas i ansiktet på dom. Ett Kalle Koskinen "jag är en galen massmördare" flin kan få vilken bäbislimpa som helst att fundera på prozac.
Jag har själv betalat 230:-/st för dom och har inte för avsikt att på något vis tjäna pengar på detta. Mitt syfte är i första hand att biljetterna kommer till andvändning och att inga stolar förblir tomma. Det skall vara fullt med åskådare som kan stötta TIK-lirarna och föra fram dom till ytterligare en vinst. Det är min policy.
Hahl Bundy: Om du menar det jag tror så finns det några som har köpt ett större antal biljetter, både stå- och sittplatser, som kommer att säljas före matchen. Priset lär nog bli ganska högt, eller för att tala klarspråk, skyhögt!
Alla är nog inte en sån hedersknyffel som den där JohnK som säljer sina utan vinst.
Walla: Ticket scalpers vid Eon Arena? Har aldrig sett eller hört talas om något sådant.
John K: Tomma stolar är avskyvärt. Jag råder folk som står vid ingångarna till ståplats att helt enkelt ta dessa i besittning. Om ägaren skulle dyka upp sent så är det bara att resa sig, säga "förlåt, mitt namn är Plåt" och gå därifrån.
Tikinmyheart: Just vad jag har tänkt oxå. Jag är övertygad om att han saknar Timrå lite. Det är ungfär som om nån tagit ens fru och sedan märker att hon gör saker för sin nya som du aldrig kunnat drömma om. Jag är övertygad om att de skulle ta enormt hårt på Kenta om han blir utslagen av Timrå. Man har väl aldrig någonsin på fem år sett honom så grinig som dessa två matcher. Hoppas Challe o grabbarna kan utnytja detta på bästa möjliga sätt
Tikinmyheart: Helt klart än Kenta ovan vid situationen att vara favorit. Han är betydligt mer stressad än han varit i Timrå. Enda liknande situationen han har satts inför innebar förlust mot DIF under lockoutsäsongen. Pressen är på HV och Kenta. Det vet Challe och utnyttjar det till fullo. Jag ser fram emot matchen på fredag. Där visar vi om vi vill vinna eller förlora den här serien!
T T: PÅ tal om nubben, han har gjort klart med en värvning till Frölunda. En "hockeyhjärta" kille ifrån Modo vid namn Hedman valde pänningarna i Göteborg i stället för att stanna i "plantskolan" Undrar hur det känns nuförtiden där uppe,,,när dom till råga på allt fått en finne till tränare :-D
För mig kommer det inte som en chock att han lämmnar MoDo dock en liten överaskning att han går till Frölunda eftersom av det man hört har Washington velat ha över honom. Men han känner säkert att han stannat av lite i utvecklingen och vill testa något nytt och få fart på utvecklingen innan han åker över.
Cyklob: Hade inte gjort bort sig i Timrå heller, men killen kände nog att det var att utmana ödet,,hade inte varit så kul att spela derby i sweedbank arena då ;-)
Pucken: Nej vi ska inte byta namn till Sundsvall IK men vakna upp och se verkligheten. Vår ”satsning” att etablera oss på övre halvan i SHL har redan strandat. Idén att locka till sig unga talanger är fin men i förlängningen så kommer ... | Läs mer