Olle: Vill nog hålla med dig till 100% i det inlägget. Det såg krampaktigt ut under långa stunder. PP-spelet var under alla kritik. Bedrövligt långa stunder. Nu ska vi vara jävligt glad att vi lyckades vända och hade 100-delarna med oss.
Nu har vi gjort en skitmatch i Jönköping och spelat dåligt under långa stunder hemma. Hoppas att spelarna hittar tillbaka till det vägvinnande spelet som vi visade upp mot Modo. Succékedjan med Teknrat, Regin och Hynning har inte kommit upp i samma kapcitet som mot Modo. Där finns det mer att hämta. Tenkrat och Hynning har varit ganska osynliga. Hoppas att dom kan växa under de kommande matcherna.
Bäst idag var nog Bagarns kedja. Dom körde på med en härlig intensitet under hela matchen. Så ska alla trampa kommande matcher!
Dogsbite: Jag är inte speciellt medveten om de inövade varianterna men klart för mig är iaf att man inte alls verkar så sammansvetsade i PP-formationerna att man kan låta motståndarna jaga och öppna ytor för dom andra. Man får sällan tryck och när man får det så är hv elakt bra på att checka på backarna.
Tycker man ser en tydlig skillnad jämfört med hvs pp där man vet exakt vilken man ska öppna ytor för och kommer till många avslut. Tycker inte Timrå har hittat en bra medicin för dom där lägena där Åkerman får möjlighet att sikta in sig 2-3 sekunder innan skott kommer. Sen är det ju naturligtvis ett starkt lag vi möter och riktigt duktiga individuella prestationer som ger kraft åt deras pp.
Fy faan vilka gubbar vi har!!! Så goa dom är... HV e helt knäckta nu, leda med två mål, åsså tre i arselet... Å sen tror dom de kunde leka med klockan, å inte vann dom det heller....HV e döa, moraliskt....hehe...
Man ska inte mörda, framförallt inte om de e som HIV71 för dom ligger ju redan ner, men de äro nu krymplingar och de ska som sådana likvideras fort, annars lider dom och det vore ju plågsamt...;-)
Men, jag e ju en snäll räkel så jag kan ju inte önska HIV71 lycka till, däremot Kenta kan få det bra framöver, nästa år...
"Kom igen Timrå, kom igen" var grymt i hela hallen i sista perioden, tack för det klacken, tack för att det fick pågå, och att det stävjades att inga bastarder fick chansen med uttjatade "Timrå IK är dom bästa...". Ja vi e bäst, men det har jag vetat länge nog...;-)
andyo: Jag kan nog inte påstå att jag är det. Nu har jag förvisso använt mig av det här aliaset i några andra sammanhang. Men här på hockeysnack gjorde jag det i tron att jag inte skulle vara vidare aktiv. Mitt nick sammanfaller hur som helst jävligt illa med den jag egentligen är :)
Kerstin_k: haha okey, ja det är ju rätt lätt att tro man kan vända upp och ner på dig och använda dig som sparbösa, som lars ekborg skulle sagt. Jag har till och med stulit mitt alias, så folk kanske tror jag är någon helt annan än den jag är.
andyo: Jag har i och för sig inte stulit mitt alias. Inte mer än från munnen på en av mina bästa kompisar. Dilemmat i mitt fall är väl först och främst att det åsyftar helt fel kön. Men det tar jag nu, jag får leva med det :)
andyo: Nu tänker jag inte hoppa in på en alkoholdebatt igen. Den fick inte vidare bra genomslag sist det begav sig.
Vi skiter i vilket vi har druckit eller tycker om att dricka och konstaterar att Timrå spöade HV idag. Underbart, erotiskt och romantiskt! Det lever vi gott på!
Kerstin_k: jo fy fan vilken vinst. hoppas vi kniper en jävel i jönköping nu bara, i det läget med en matchboll i hemmahallen borde göra att tenkrat, hahl med flera får en sån jävla kick att de dödar HV efter 3 minuter!
andyo: Ja det kan man ju fråga sig. Jag är väl inte riktigt klok och kände för att pröva någonting nytt. Så nu behöver ju ingen annan testa det så att säga. Jag brukar få några tokryck ibland och vill väl antagligen inte dö nyfiken.
Kerstin_k: Ja ingen erotik, ingen romantik å ingen sprit. Vi får focusera på nästa match...
ÄLSKADE TIMRÅ IK... Starta för i helvete som om det var tredje perioden direkt, någon jävla blygsel från början vill jag inte veta av... Vi ska inte ge bort nått lillfinger som dom ska få någon chans att stjäla...
Vi är så jävla mycket bättre än dom, det vet jag att VI vet....
Uno Gordon: haha näe men det är ju bra att man provar på nya saker, även om det där kanske redan på förhand var dömt att bli just ett fiasko.
Kommer ihåg en gång när jag provade att blanda jäger med trocadero, och var skitsäker på att det skulle bli lyckat, men fy fan vad hemskt det smakade. Men i försöket efter då jag provade kaktur/lime-festis (av alla möjliga drycker) så blev det fruktansvärt gott. Kan jag rekommendera om man inte är en tjurskalle som alltid ska dricka jägern som den är.
näe nu är det väl dags man släpper det här ämnet innan nån mod drar ihop ögonbrynen.
Friman SR: Håller med. Sen måste vi fan börja ge backlund koffeintabletter eller nånting, för så här kan det ju fan inte få fortsätta. Ibland ser det ju faktiskt ut som han står och sover, och 0-1 målet är fullständigt oacceptabelt på den här nivån.
Hahaha. Så jävla kul att alla HV-människor blånekar till att det bortdömda målet var ett korrekt beslut av videodomaren. Men ofta nån skulle sitta och fuska i sekretariatet då. Det är ju ungefär lika smart som Jämtins (oprovocerade) roughingutvisning. Jaja. Skit samma. Skönaste segern på länge. Mika Pyörälä äger!
Heleniz: Ser man på TV är det helt omöjligt att se/höra att det var slut innan pucken gick in. Så jag kan förstå att de gärna tolkar det till sin fördel. Men vi som var där och tittade på klockan hade inga tvivel...
Man bara njuter av att se den svårt sjuka störda Jämtin tappa sin hjärncell gång på gång. Önskar vi hadde en roll spelare som bara har till uppgift och spö skiten ur han och ledin som man har i NHL värt och ha nån sån i truppen till hösten. NU ÅKER VI SÖNDER HV SÄTTER PRESS FRÅN START OCH KÖR PÅ MED SAMMA SPEL HEMMA SOM BORTA. MOT SM GULD TIMRÅ OCH SIR CHARLES
Modano: Robban skötte uppgiften sin mer än väl i går då han fick Jämtin OCH Herdina utvisade. Behöver ingen som spöar Jämtin då han är en bättre tillgång för TIK i utvisningsbåset.
73Sjöbba: Bitterheten är ljuv, heter det. Pilutta dej, Pasi Puistola.
"– Jag hörde ingen signal och trodde det var mål. Men sedan när det blev video-bedömning försvann hoppet. Förstår att det inte skulle bli mål eftersom det var Timrå-personal som gjorde videobedömningen, säger Puistola uppgivet."
Dream Team: "Känsligt läge", heter det visst. Citat, Lasse Anrell:
"Man förstår att det är känsligt läge när Lance Ward i första perioden utdelade den mest gruvliga tackling jag sett i en svensk hockeyrink på mycket länge. Petr Tenkrat, 31 år, 86 kilo, från Kladno, åkte i full fart bakom målet när Ward kom från andra hållet och fick en en fullständigt sanslöst brutal och vacker tackling – axel rakt in i bröstet – och Tenkrat, nu ungefär 34 år, kroppsligt sett, reste sig på två sekunder, spelade bytet ut och fortsatte sen hela matchen.
Det var det mest imponerande i E.On Arena i går. Ljudet av Tenkrats kropp lät som när Rocky Balboa slog mot fruset kött. Tenkrat är min man efter det. Han är värd ett SM-guld. Ward också. Det var hockeykonst på en närmast erotisk nivå."
Fy fan vad skön ramsan är som rullade hela tredje. Kom igen Timrå !! Kom igen Timrå !! Kom igen Timrå!!. Vilket tryck det blir när den rullar i gårdagens sakta takt.
Simmalugnt: Word! Bakfyllan är ljuvlig, och det bästa med gårdagen var: Här i Falun där alla snackar om "Slaget om Siljan" i en kvalserie som känns helt ointressant var att jag träffade en HV supporter på krogen efter matchen.
-Varför håller hela jävla Sverige helt plötsligt på Timrå? var hans molokna kommentar när jag påminde honom om slutresultatet.
En hockeymatch är 60 min lång. Inte 60 min å 1 sek. Tacka fan för det!
RTS: Vi fick många konstiga blickar då vi drog igång den innan spelarna ens kommit ut på isen. Men det blev ju bra tillslut...trots att det var Hälges idé. :-P
Alla verkar så säkra på att tiden var slut. Jag som såg matchen från TV-soffan var däremot fullständigt övertygad om att signalen gick efter pucken gick i mål.
Jag var helt inställd på sudden. Jag är väl en obotlig pessimist.
Selina: Jag skrek tills inte rösten höll och jag bara gurglade ett läte... Då var jag tyst då jag behöver rösten i arbetet. Men det var flera som var tyst fast de inte hade röstproblem. Det är inte så svårt att mala på om man bara ser till att sluta tänka på att man måste göra det och bara följer med. Tror många ser sjungandet som ett jobb ist för vad det egentligen är. En reflexmässig rutin som ska ske naturligt. Visst är man inte alltid på humör men man kan sjunga med när en ramsa går. Tycker ändå att 3:e perioden är bra av klacken. Dock går allt att förbättra, min röst tex. ;P
Simmalugnt: Jag såg reprisen inatt och där är det helt omöjligt att höra nån signal förrän publiken tystnat när de ser att pucken är inne. Vi på plats som tittade på klockan var säkra att det var slut. Ser även att klockan stannar i C+ sändningen så den ligger efter orginalklockan i hallen... Det lär väl få HV:arna att bli ännu surare... ;P
Värst vad stor del av ditt liv som verkar kretsa kring alkohol ;)
Först börjar du supa vid lunch, och nu planerar du även att supa andra under bordet. :)