1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604480 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2008

Sv: Semifinal 2008
Laban:

Nu är det som det blev, vi skall inte haka upp oss på att ni är lite trångbodda där nere i Jerusalem, vi är ju vana att ha lite space här uppe...

Abron: Bortaplatsen är klagomuren i Jpkg, en sån stad måste ju ha en sån, och plexit blir ju perfekt till det.....

För övrigt var det underbart att skåda Sanny igår när han lämnade isen.

Underbart!

Och en annan sak så finns:
Elitserien.2008.Semifinal.3.HV71.vs.Timra.SWEDISH.PDTV.XviD-BaraTV
ute hos en lokal fildelare nära dig.

73Sjöbba: var kan man tanka?

ralus: Själv tankar jag på Preem :)
Och i bland Statoilar jag.

73Sjöbba:

Du menar semifinal 2 HV71.vs.Timra nu va, som är den enda jag hittat?

Den 3:e gick ju i Timrå i går.

för övrigt så förstår jag inte varför någon skulle vilja se semi 2 igen.

Simmalugnt: Nä, jag menar gårdagens match.

Simmalugnt: Det är ju Lördag så logistiken kan gå lite trögt idag. =)

73Sjöbba:

Ja då menar du alltså semifinal 3 Timra.vs.HV71

och inte semifinal 3 HV71.vs.Timra

=o)

73Sjöbba:

Tycker det mesta går trögt i dag men det är jag det....

Simmalugnt: Releasen heter som jag kopierade och klistarde in

styf tänker då inte vara med imorn

spud: Mycket tråkigt, undrar vad det är för familjeskäl.

actionleif: Mitt tips är att det är lika mycket familjeskäl som Timanders magsjuka ifjol. Om inte någon nära avlidit.

73Sjöbba: Märkligt. Min lokala filhandlare har inte den på lager. Tråkigt värre :&

Kerstin_k: Logistiken är bristfällig ibland.

Kerstin_k: Din filhandlare har inte vad på lager?

73Sjöbba: Inte på Piratebay iallafall...

Blä! Önskar att jag hade kunnat åka med till Jerusalem igen på söndag. Tyvärr så börjar min praktik på måndag morgon så det går inte =/

Tror och hoppas på att ni som ändå åker försöker skrika sönder apburen och lyfta upp spelarna så att de orkar kötta ner HV i minst en av två bortamatcher.

KÄMPA TIMRÅ!

Här är semitråden

Nu vill jag se TJ öppna börsen så att Hahl blir kvar, kosta vad det vill.

Folk som lämnar arenan i förtid när Timrå leder med uddamålet i en SM-semifinal borde tvingas att legitimera sig vid utgångarna och stängas av från nästa match.

T T:

Håller med fullständig. Nu är ju inte detta bara ett problem ni lider av i Timrå utan gennerellt sett över hela Sverige. Det är ett hån mot alla de stackare som inte har råd, eller, få tag i någon biljett.

Om jag ska nämna ett enda namn från gårdagen så väljer jag Olle. Han bar hela publiken i tredje perioden vilken i sin tur bar laget. Det var en mäktig upplevelse.

T T: Instämmer så klart. Det var helt enormt i sista perioden och han var fantastisk.
Och som jag har längtat efter den där "bära-fram-laget-känslan". Igår återuppstod den och det blev succé direkt, milt uttryckt ;) Mäktig ljudkuliss! Det var underbart att bevittna, men framförallt höra, sista perioden ännu en gång.

Om man skulle hålla sig till tråden Tråden istället?

Surftips - leta reda på användare Timråklubban och kolla in filarkivet. Bilder från en annan supporterresa till Jönköping. Mustascherna var snyggare och bussen av enklare standard. Och även om Timrå förlorade just den matchn blev det elitserien i slutänden.

El Maco: Ha, det var tider. Man kanske skulle spara slutspelskägget och odla rejäla hockeyklubbs-pollisonger...

Redax 2: Varje gång jag är i Jönköping på hockey (det vill säga två gånger så här långt...) spanar jag utanför hallen efter en kvarting som farsan och en kompis till honom enligt uppgift gömde i en snödriva innan de gick in i Rosenlundshallen 1981 och glömde kvar. Än har jag inte hittat flaskan och inte har jag sett bilder på farsan på Timråklubbans mammas bilder heller. Men han kanske var där ändå?

Fotografen till bilderna (som väl en av tjejerna med de snygga randiga sockorna) har jag däremot träffat alive and kicking på ståpats i Axa arean.

Jag blev tvungen att titta på den sista perioden en gång till. Magiskt tryck. Underbart!

Hoppas att Timråspelarna sover gott och drömmer om hur drömhockeyn skall spelas i morgon.

Verkar inte bättre än såhär: Domare: Marcus Vinnerborg
Leo Takula, Tomas Källin

Mathias: De gör inget!

Game on!

Nu kör vi!

Forza Forza!

Mathias: Men om vi bara ser till att spela riktigt bra hockey ska inte en domare kunna hindra oss från att vinna nere i jerusalem ;)

Hmm matchen visas på Kanal 5 imorgon, jag som trodde de var Kanal 9 :D

General_Moisio: Hmmm, lätt besvikelse, jag har femman bara analogt men C+ och nian digitalt. Blir flimmrigt på 42"aren...

El Maco: Dagens ilandsproblem... ;)

Vi ska vara nöjda, förhoppningsvis får fler personer möjlighet att se matchen och härliga Timrå. Personligen gjorde det faktum att kanal 5 sänder matchen att min beslutsångest nådde oanade höjder. Jag står här och brottas med den evinnerliga frågan "vart ska jag se den för att det skall bli störst chans för Timråvinst?" Hemma, hos kompisar eller middag och hockeymatch i barndomshemmet? Svåra val :)

El Maco: Det är inte storleken som räknas... Under min konvalescens har jag blivit beroende av en NextBase (perfekt att ha i sängen för att avnjuta "Morden i Midsomer" eller hästpolo...) och då snackar vi 7" ...

Har bra vibbar inför morgondagen.
HV har vid det har laget insett att det inte blir någon lek.
De är fått något att fundera på. De facto är HV det mest utvisade laget i grundserien och har Ward, Jämtin och Ledin på 1:a, 2:a och 3:e plats i utvisningsligan.
Antingen fortsätter de som de gjort och HV får fler boxplay.
Eller så får de lugna sig och bli sämre hockeyspelare.
Vad jag menar är att om man har denna spelstil och lever på den, så blir det väldigt svårt att gå in halvhjärtat och försöka sansa sig på kommando.
Hela HV måste alltså lägga band på sig för att inte åka ut och det gynnar automatiskt Timrå med sin anfallslusta och skridskoåkning.

Det enda Timrå verkligen behöver tänka på är att göra en rivstart och vara alerta direkt. Var pucketta, vinn närkamperna, spela ett hemmaspel på bortaplan och vi vinner detta.

Vi måste vinna minst en match på bortaplan. Lika bra att börja imorgon.

God slutspelsnatt på er allesammans. Glöm inte grötfrukosten imorgon för att orka nu när matcherna kommer tätt.

El Maco: Nej då de ska jag inte glömma. Tack å godnatt

El Maco: godnatt, glöm inte klockan ;)

janssonovich: lycka till i korpmatchen imorrn, kanske behövs ;-)

andyo: vem är du? :o

janssonovich: hehe.. har du sånt dåligt ansiktsminne?

Dom är verkligen på topp! Tom. Davidsson.

Kom in i omklädningsrummet – då rasade spelarna
TIMRÅ. HV 71 vägrade att ta emot priset för matchens lirare efter matchen.

Timrås marknadschef Rolf Norrbom försökte dela ut priset, men efter en verbal fight leddes han ut ur HV71:s omklädningsrum av lagkapten Johan Davidsson.

– Davidsson var lite elak, säger Rolf Norrbom.

andyo: asså jag känner igen dig, men kan inte komma ihåg från var!

Vet inte om denna länk floirerat här tidigare?
Men helt klart läsvärt

janssonovich: haha, trots korpen? ;p

andyo: Trots korpen ..

janssonovich: haha okey, ska sluta jävlas. Ja spelar i ett visst rivallag..

« · 1019263 · »