no_tikare: No_brain är ett mer passande nick. Det står 2-2 i matcher och HV måste vinna i Timrå om de inte vill ha en 7:e avgörande. Låter jävligt kört va? Nolla
3-0 med en halv period kvar och ett värdelöst spel får man väl kalla kört. Hoppas bara att förnedringen funkar som tändvätska till i morgon.
För övrigt gillar jag TV9:s sändningar av matchen, men tyvärr är min internetlina sån att jag får se ungefär 25% och enbart lyssna på runt 35%.40% återstår att gissa, så kanske blir det återgång till webbradion ändå. Synd för det var min enda möjlighet att se hockey här.
Vi är chanslösa ikväll och frågan är ju hur vi överhuvudtaget ska kunna vinna en match därnere? Men vad värre är: Vi ser trötta, trötta och ohyggligt trötta ut!
Englund: Tja, vad ska man säga? Samtidigt är det ju så att man måste se till erfarenhet och den aktuella situationen. Slutspel är slutspel och kraven är totalt annorlunda. Det är en sak att prestera under grundserien med lite erfarenhet...
hoppas verkligen moe och erixon höjer sig till nästa säsong, för just nu känns det verkligen oroligt om det är sant att någon av dom två ska gå in på ett tredje backpar.
lincoln: Jobbigt jobbigt. Men ikväll var HV för bra. Sedan är det ju tråkigt att varenda jävla hopslag och snedstuds går till HV men det är väl för att de är hetare.
RocknRolf2: Allt lutar mot en sjunde och avgörande i Jönköping. Frågan man kan ställa sig: hur f-n ska Timrå vinna i Jönköping? Tycker HV dominerar totalt i båda sina hemmamatcher. Torsken i förra matchen (med så små siffror) igentligen, ur HV-ögons sett, var onödig.
andyo: Det som ändå känns lovande är att HV verkar ha så många pappskallar att de nog inte klarar att hålla sig på plan om det blir jämnt
Jämtin och Ward är väl antagligen inga universitetslektorer och verkar mest vara ute efter att skada någon allvarligt Thörnberg och Hrdina sura fegisar.
Ledin lossnar det nog också snart för ska ni se. Han går på prosak eller nått
RocknRolf2: Jag får ursäkta att jag låter skeptisk. Personligen tror jag dock inte att Timrå har de kvalitéer som Modo hade ifjol då man trots allt besegrade Timrå i kvarten efter 7 hårda matcher och HV efter 7 hårda matcher. Det handlade om medvind utan like..
Jag tror att tåget gått för Timrå nu. Vinst ikväll och det hade varit kört för HV. Rent psykologiskt hade HV blivit knäckta. Nu tror jag att HV i egenskap av överlägsna serieledare i grundserien har fått självförtroendet åter och avgör detta ganska snabbt, samtidigt som Timrå nog känner en viss uppgivenhet sett till kvällen framträdande inte minst. Gör de så blir nog också sm-finalen en kort historia.
andyo: De är unga och utvecklingsbara. Men förresten, vem har uttryckt nåt sånt? Tanken är väl ändå att de ska slås om en plats bland de sex precis som alla andra.
Uscha vad puckarna studsade HV's väg ikväll. Målen är egentligen två tillfälligheter. Men å andra sidan inte oförtjänta. Men exakt varenda studs går med HV idag. Känns oerhört svårt att vinna en match där nere. Nej, det lutar mer mot att vi har kniven mot strupen på torsdag. Hoppas dock att jag får fel.
Blev väl mer eller mindre ganska uppenbart att Moe inte har vad som krävs för att göra riktigt bra ifrån sig på den här nivån, eller i alla fall i den här matchserien.
250kg kärlek: Det är ju ingen kamp från timråspelarna!dom ger ju hv hela matchen!bedrövligt att se spelare som inte åker rör och kämpar i en semifinal!
..och det är fantastiskt att Vinnerborg tar ut Louma där, helt otroligt. Det har vart tusen såna lägen i matchen innan - kan utvisningen bero på att Timrå ligger under med 3-0? Självklart är frågan ja, men det roliga är ju att domarna hela tiden säger att såna utvisningar inte finns.
Fyfan vad hemskt, hur kan dom vara så här dålig? PP helt sjukt kasst. ne detta tar hv hem nu. 4-2 i matcher! Stackars alla tik fans som åkt så långt. HUGA!
Kerstin_k: gud ända in h-vte så dåligt spel och go i laget detta är sm smifinal gubbar er livs chans att bli ikoner !!! så spelar ni som små pojkar ;(faaaaaaaaaaaaaan
Noterbart 1: Moe räcker inte till....värdelös idag!
Noterbart 2: Ingen annan i TIK räcker till heller, frapperande att se vilken tidsöd TIK hela tiden hamnar i är vi letar de svåraste lösningarna hela tiden. När t.o.m. Hahl dräller med pucken och väljer de sämsta lösningarna, ja då blir man riktigt orolig.
Noterbart 3: Fattar inte hur TIK ska kunna vinna öht någon match i JKPG. HV är numret större.
Bara att spotta i nävarna och gå ut och göra jobbet i morgon. Det här spelet håller inte. Vad jag inte förstår är diskussionerna med Sanny i början, snack om SM-guld hit och dit. Vi är i Semifinal och möter seriesegrarna. Vi är 2 vinster från att ens kunna börja snacka i de banorna. Lugn i bussen gubbar och ta en sak i taget. Fokus på Semin mot HV istället.
Tragiskt att se flera av Timråspelarnas uppträdande idag. Regin gör förmodligen sin sämsta insats i Timrås färger, Hynning, Pärsinen Hahl ,Mika P var totalt osynlig. Moe behöver vi knappast nämna, Bra. Robin Jonsson, Backe, Sundh, Björn Svensson och Kokko. I Övrigt underkänd
no_tikare: kan nån förklara för mig varför erik moe,för det första spelar,som andra parantes ,varför han spelar först ordinarie,sen spelar han även 5/4 vilket han ävem gjorde mot modo...när han inte haft förtroende(vilket han inte ska ha) på hela säsongen,vaför ska han spela betydande roller i ett slutspel,och att styf var skadad det vet jag ,sen i går....de ä inte det..
keni: Nubben misslyckades att fixa en riktigt slagkraftig backsida. Så det lär inte vara så svårt att förstärka där. Åt andra sidan är det ju en aning ironiskt att flera av de svagare backarna har kontrakt, medan flera av de vassare sticker sin kos...