Per HApps: Nja, i första var det ju 4e linen som var bra, i andra hemma var dom bra i 10min och det räckte i och för sig, men det är lättförtjänta stålar.
sevve: Ja varför inte köra Björn Svensson med Hahl och Pyörälä senast dom spela ihop kom ju Svensson in i något stim med 4 mål på 3 matcher. Jag tycker att vi måste börja chansa när det gäller kedjorna varför inte så här:
Är ruskigt besviken nu..... att det ska ta 9 perioder i kinnarps arena innan man börjar spela nåt som kan liknas vid hockey.....3 raka usla bortamatcher o inte förrän nu i tredje som dom försöker lira lite.
Ska man plocka en match där nere måste man VILLJA VINNA o inte vara LIVRÄDDA att förlora... med den inställningen spelar man inte en final.
Flera spelare som måste fundera på sina avsikter med att vara på isen.... och som många skriver...... den stora klumpiga finlandsfärjan med nr 29 borde bänkas, sen är det underligt att vissa spelare kan lira så bra hemma men borta så är man verkligen...... helt borta
RTS: Tycker ändå Hahl och Regin visade upp en bättre sida i andra halvan. Men Tenkrat är fortsatt den som visar sig från sin bästa sida. Pyörälä också skaplig. Däremot åker Pärssinen och Hynning omkring som spöken. De är närvarande men ingen ser till dom.
Jacksson 71: På hemmaplan så funkar alla kedjor bättre, det bara är så. Får vi till en sjunde avgörande så tycker jag vi testar något nytt på bortaplan, där kan det inte bli värre än det redan är.
Steffe: ja skulle också funka, men sundh-andersson-axelsson kedja spelar ju riktigt bra! synd att dom inte får så mkt utdelning, men jag menar svensson får ju göra så mkt själv, robban är fortfarande rostig!
Frella: Moe var sådär 500% bättre idag, men Kalle K hade väl tillsammans men Lotvonen inte någon av sina bättre dagar. Kalle var väl inte 100 kry heller.
janssonovich: Ja tycker Svensson har varit en av dom Timrå spelare som faktiskt visat att han vill vinna på bortaplan synd bara att det inte har smittat av sig på dom andra.
Jacksson 71: precis, därför tycker jag han ska matchas med regin & tenkrat, för dom spelar klasser bättre än hynning just nu, han vill ju inte känns det som, bara slarvar med puckarna hela tiden , frustrerande!
Frella: Pärssinen har efter återkomsten inte varit att känna igen. Tycker det är tydligt hur han lider av sin skada fortfarande. Han var lagets nyttigaste spelare innan skadan. Nu åker han omkring och försöker försöka, typ på låtsas. Även om det finns spelare i laget som höjt sig flera nivåer under slutspelet märker man att något inte står rätt till med Timo. Dåligt tränad, hämmad av sin tidigare skada...inte vet jag.
Bara inse. HV är riktigt jävla bra. just nu så känns de ungefär 300% bättre än Modo förra säsongen när de tog guld. Sedan har de marginalerna med sig - precis det man får om man jobbar hårdare än motståndarna. Två av tre ledningsmål i Kinnarps har gått in via foten. Många hopslag går till HV och man upplever att det studsar deras väg - helt enkelt för att de jobbar hårdare.
På torsdag måste vi jobba hårdare från start och förhoppningsvis få första målet. Då vinner vi!
Per HApps: Han vet väl att om han försöker så glider de bara ifrån. För då han bestämmer sig för att tackla och går in i situationen så har spelet rullat vidare fyra spelsituationer ytterliggare.
Per HApps: Ja han får ju inget uträttat han kanske till och med känner det själv och kanske vill lösa kontraktet han med. Och jag skulle gissa på att han inte är direkt grattis heller.
Alla: Klart att man är besviken så här direkt efter matchen men jag måste lägga in två men 1) HV är ju faktiskt ett riktigt bra lag, det är inte bara åka till Jkpng å plocka 3 pinnar hur som helst. Än så länge har ju båda lagen hållt sina "servrar". 2) För 3-4 dagar sedan var Kalle K, Regin m fl kung och nu vill vissa skicka K till Finland redan i kväll. Det är lite väl svartvitt åsiktsspektrum.
Såg själv inte dagens match men igår höll jag på att "koka" lite över filmningarna i HV(läs Jämtin, Thörnberg och en smula Melin). Var det likadant idag?
Kom igen nu Timrå och överraska oss å HV och fixa en 7:e match. Det vore jäkligt fränt.
sargad: Tycker KK gör en skaplig match, men märks ganska tydligt nu när man spelar borta och HV pressar högre att han får svårt att göra rätt då det går lite för långsamt för honom. Hemma är det TIK som sätter pressen och då får Kalle också lite mer tid på sig.
Frella: Men allting tog på tok för lång tid idag, i hockey måste de gå snabbt och för timrås del gjorde de inte idag, jag menar avblåsning för passivt spel, hallå?!
Olle: Samtidigt var ju Backlund Sveriges bästa nationella målvakt så sent som i fjol så man vet ju vad han kan. I år stämmer det inte lika bra. Kanske kan han åter finna stabiliteten med Tarvainen?
Frella: Kalle K är ju ofta lugn och stabil i försvaret...med betoning på just "lugn". Det är lite olyckligt att det är just han som har 3 meters försprång på den där filmande joppen men hinner ändå inte först på pucken vid 2-0 målet...med betoning på olyckligt.
Olle: Något som är olyckligt är att Pärssinen slår en idiotpassning helt i blindo. Något det känns som han försöker sig på då och då, men det är för jävla små marginaler då det räcker med pet från en HV spelare och man har friläge från egen blå. Som idag.
Frella: Man kan ju hoppas. Det låter kanske lite väl deppigt att klaga på målvakten just efter man torskat men det finns en sak som jag har stört mig på ett tag:
Backlund visar inte känslor. Aldrig. Han har fått masken avsliten fler än en gång, han blir påkörd och han tappar tveksamma puckar men jag har nog aldrig sett honom förbannad. Man behöver ju inte vara någon psyk-krizan men "vinnarskalle" brukar ju involvera en hel del känsloyttringar. Jag tvivlar inte på hans kvalifikationer rent tekniskt, han kan inte ensam lastas för någon förlust mot HV. Tyckte inte han riktigt hade "DET" förra slutspelet och som andra redan nämnt så gör han inte idioträddningarna i år heller (nog för att han gjorde ett par riktigt fina i inledningen av denna match). Bara en känsla jag har, inget försök att såga honom vid fotknölarna.
Frella: Man kan ju hitta syndabockar för varje enskilt mål i nästan alla matcher men om sanningen skall fram så kommer vi ju in helt fel i den här matchen OCKSÅ. Trots betydligt piggare ben och synbart bättre inställning så tar man 8 raka utvisningsminuter i första, varav 2 puck out och sen är det uppförsbacke och sega ben mot ett livsfarligt HV. Man ger sig inte direkt något bra utgångsläge i någon av bortamatcherna tycker jag.
janssonovich: det är ju lite av en principsak också. HV vet att dom kan stå där och grisa och dom vet att ingen kommer att få varken hälsena eller tänder utslagna om dom skulle råka krocka med Backlund. Det sänder ut fel signaler. Det är ju inte för inte som ledin blir avblåst för offside i målgård 4 gånger per match...
Olle: I slutspelet i fjol tycker jag nog Backlund hade just "DET". Många av matcherna var det han som höll oss kvar i matcherna trots att det var vi som förde spelet. Ett spel som sedan tog honom till VM-keeper trots hård konkurrens av t ex Ersberg som just nu rosas i LA Kings om man får tro svenska medier.
Kör på med två backpar, tre centrar och fyra forwardspar så blir det lite variation på formationerna. Timrå har blivit sönderlästa av HV i dom två senaste matcherna. En liten men effektiv åtgärd som gör grabbarna lite mer svårtolkade på banan. Men samtidigt så dyker samma gamla kedjor upp vid olika tillfällen i matchen.
Backpar:Kokko - Styf (Koskinen som avlastare) Lindström - Jonsson (Moe tar några byten om det behövs)
Detta skulle absolut vara spännande att se! Hahl, Tenkrat och Carlsson som går rakt på mål.. sen dyker Regin upp med finska snipers! Tror att många skulle höja sig några pinnhål av detta. Lotvonen... okej då! Han får byta om och göra Lander sällskap på bänken.
Skräp också. Var helt knäckt efter andra perioden så jag orkade inte kika på tredje. Hur såg det ut? Fanns det någon vilja att vinna eller fick vi bara spela försvarsspel? Känns det som att vi kommer kunna vinna hemma på torsdag och ta det till en sjunde avgörande?
Lärt mig nu en match är 60 min men över förbannad gav jag upp när 0-2 trots att det var ett så jävla orättvist resultat in i 3e. Sen kommer äntligen proppen ut och rättvisa segrar tror ( Sofie) som hedras hjälpte till där ovan oss
och familjen går alltid före idrott