1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600142 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Taggad! Har käkat taggtråd och puck hela dagen!
Krossa allt o alla!

Fredde är ute o knallar väst på stan och såg mycket harmonisk och glad ut med sitt sällskap. Gott tecken det!

Man ger vad man kan...hoppas nu att laget ger allt de kan på isen ikväll. Forza Timrå!
Uppladdat:

500x0-be6441d6-4a05-4576-bc25-205b95dbc406.jpeg

Tom Topp: ja denna match kommer bjuda på underhållning för alla som gillar skräckfilm. Ni vet när nån i soffan skriker "nej gå inte in där" eller "akta! Han är bakom dig"

Costanza: Du får vänta till hösten på världsklass! Det här kommer att bli målsnålt och låsta positioner!

Då sitter jag på kneget igen och ny matchserie idag. Även idag finns flera funderingar.. Ska vi sopa banan med Västervik eller kommer Oskar Drugge skjuta upp Västervik till SHL? Kommer Jonte vissa att han platsar i NHL? Ska Lööke få det att lossna?

Ja pga den rådande Convid pandemin så ställde ” Sheriffens ” far och ja in resan till match!😔
Ett förbannat tråkigt beslut,men resa 80 mil ä int relevant nu!
Vi åk vi ett annat tillfälle! En få sitt i hemmabaren å se matchen mä å den öppna kl 12 mä försnack och Lönnå å godrikka!
Välkomna! 🎶🥃😇🥳🎉( Dock bara 8 st )
GE OSS FRID OCH VINN IKVÄLL 🙏

Olli Nomadinen : Jag är van vid världsklass, så nu blev man taggad inför nedsläpp.

Costanza: Allt är som bekant relativt. Jämför man med vad du är van vid är det mesta världsklass

Lub: Lycka till! Ska kika på matchen. Hoppas på underhållning i världsklass.

EXPLORERSMÅLAND: Match idag, hoppas grabbarna tar med de positiva sakerna från sista matchen mot AIK. Hoppas även att PW fortsätter skjuta de där snabba skotten han fick till i nämnda match.

Olli Nomadinen : Ja å en rivstart mä en rejäl äggtoddy ida!!
Forza Timrå IK mot SHL 😂🎉🎶🐣😇☀️🥃🥳

hockey_21: skulle bli mäkta förvånad om Vvik slår ut Timrå över 7 matcher. Men större under har ju skett. Som Timråit får man nog vara ödmjuk. Dom fyra bästa lagen är kvar och det gäller att våga vinna! Plus flyt! Puhh..

11,5 timmar till nedsläpp.

GAMEDAY
❤️🤍❤️🤍

Andersson: Västervik till SHL,, och sen ramlar Brynäs eller HV ur! Vilken jäkla allsvenska det kan bli! 😄👍

bara spelarna går ut och gör jobbet och inte underskattar motståndet. Det är en sak att vi supportrar tycker det känns bergsäkert (nåja) men dessa tankar vill jag inte ska finnas i någon av spelarnas huvuden.

KulltorpsOlli: Imponerande, då hade Nubben ett par äss i rockärmen trots allt... 😜

hockey_21: De kommer bli en klurig serie ja . Men Västervik till SHL ? Då krävs de 100% från alla , samt en del tur

Andersson: Västervik har ett gäng vassa målskyttar och en grym målis, det kan räcka långt..

hockey_21: iofs 1 april idag så .....

Hassan: Marmeladen är nog det största hindret, han kan nog ta dem hela vägen till shl om han fortsätter vara lika bra.

Sputnik: Viktigt att få hål på Marmeladen också. Han är bra. Vill helst inte att han gör en sån matchserie som Endre gjorde

Lub: Hehe, jo förlora skotten 20-1 och om vi gör det enda målet ämdå så klagar man ju inte heller. 😉

KulltorpsOlli: I Med och Motgång kommer gå bananas!

Lub: Hörde från säkra källor att Pääjarvi och Lander kommit loss från sina klubbar och kommer att förstärka Timrå mot VVIK.. kul väl? Vilken bomb!
Lär ska presenteras imorgon fm på Timråchannel.

Sputnik: Jag är nöjd så länge Timrå vinner fler matcher än Västervik... 😬😊

Lub: Intressant statistik som kyfts fram i ST. Förhoppningsvis kan vi plocka fram detta i slutspelshockeyn med!

"Timrå är det enda laget under säsongen som har plusstatistik på Västervik i spel fem mot fem, sett till skottförsök och skott på mål."

rabon: Jo, kan hålla med om kvaliteten på tröjorna. Men jag gissar på att det handlar om att man vill hålla ner risktagningen i tider som dessa. Dyrare tröjor innebär större investeringsbelopp. Det är ju först när man sålt prylarna som man kan räkna in intäkterna.

Lub: Ja, absolut. Men det känns som för det priset så hade jag nog köpt in dyrare tröjor med bättre tryck. Den senaste Nubben tröjan hade dåligt tryck och kostade 200kr. Tycker ändå att det har lite med respekt att göra gentemot supportrar.

rabon: Jo de kostar en del, men jag hoppas att förtjänsten per tröja är så stor som du säger. Värre vore om 50% gick till ngn mellanhand eller tillverkaren av tröjorna. Jag köper tröjor etc för att stödja Timrå IK. Man kanske kunde ha haft två olika tröjor, en mer basic och en lite mer extravagant.. :)

Helvete vad dyr den nya slutspels-tishan är. Klubben köper säkert in dem för 20-30kr. Men 250kr ska dem ha för en tröja som ser ut som gratis tröjorna man får på slutspelsmatcherna.

OlliJanne: Väntar med anspänning på lördag kvällens drabbning.
Läste i AB att det blir hårda bud i SHL-slutspelet ifall lag drabbat av Covid-utbrott. Kan bli WO. Hoppas det finns lite mer spelrum i vårt slutspel ifall dylikt skulle inträffa.

tyst idag? eller är det bara min browser som inte lyckas uppdatera sidan?

Costanza: En del av mig vill hålla på löven nu....

Costanza: Du kan ha rätt och kanske inte ens räcker att pinka i kors för att rädda dagen då..

jokklas: Du har fan ingen aning om vilka störda zombiekrafter som kommer loss i Umeå om Timrå inte går upp och gröngult slem börjar sprida sig. Ghostbusters?

Costanza: Hyvens! Vid eventuell final mot Löven så går vi in med lite win-win känsla alltså ;-)

jokklas: Första målet i matcherna blir väldigt viktigt och han tror att vi har 75% chans att vinna serien!

Tom Topp: Om ni låter Björklöven gå upp så kommer jag aldrig in på detta forum igen...

Ok, tack :-)

jokklas: att Västervik aldrig går bort sig, anfaller efter sargen och bildar köttmur hemåt. Trycker ut motståndaren mot sargen. Spelar efter resurserna, inte vackert men effektivt.

Costanza: Vi får se Vad tror du om våra chanser att slå Västervik?

Matsg: Är inte du för trevlig för att hänga här? Blir du otrevligare som potentiellt SHL-fan?

jokklas: Stod en hel del intressanta saker i artikeln men ser nu att den är låst!

Matsg: Nåt intressant att delge utan att klistra in allt? :-)

Knylan: Intressant artikel från Joakim Englund, journalist, som själv spelade i Västervik i ett antal säsonger.

Sonnenberg: Ja men om Boyce gör hattrick får man ju sjunga Sabrina låten... "Boyce, Boyce, Boyce"

OlliJanne: För mig så får gärna Lindholm göra hattrick i varje match, eller Jonathan Carlsson, huvudsaken vi vinner.

« · 2176958 · »