Olli Hahl:"Det viktigaste är att få ner Timrås fart, ha trygghet i egen zon och komma ur den på ett bra sätt" säger VVIKs tränare Karlin inför dagens match.
VI borde nog sasta på hård forechecking och försöka få upp farten så mycket som, möjligt med våra speediga spelare. Viktigt också att vi spelar disciplinerat och inte bjuder dem på onödiga utvisningar samt minimerar misstagen. Tror att laget som har den bästa defensiven och vinner kamperna framför målen tar hem matchserien.
Tragiskt nog börjar jag jobba när matchen startar, jag hoppas ni andra får se en bra match och att jag kan glutta lite på den ibland. Tillsammans mot nya mål, tillsammans mot SHL.
Matsg: ja vi ska komma ihåg att AIKs PP var katastrofalt dåligt (och vårt bp ganska bra) så vi ska nog inte sitta lika mycket i utvisningsbåset som förra matchserien. Tror på 3-1 seger idag.
Knylan: Blomman som center istället för Olofsson, tror jag kan bli ett genidrag. Fighten framför eget mål för Blomman mycket bättre än Olofsson. Fighten framöver eget mål kommer vara det som avgör om vi går vidare eller inte, och dessa fyra centrar kommer ta den rollen ihop med backarna varje byte.
Andersson: provar köra med slutspelshalsduken på. Har vi inte gjort mål efter första perioden tar jag av den direkt och provar en gammal med örnen på. Inget mål i andra perioden och jag provar en matchtröja från säsongen 14/15. Har vi sedan förlorat så har jag åtminstone gjort allt i min makt.
bar mofftak: vi är så pinsamt svaga i egen zon, vi har redan missat rensningar och uppspel så det räcker och blir över för en hel match. Timrå rullar vidare på serielunksnivå.
KulltorpsOlli: Västervik spelar efter en tydlig plan. Vad gör vi haha? Vi ser lika vilsna ut som mot AIK. Känns ju som att vi bör vara beredda på slutspelshockey nu.
MEN FÖR HELVETE! Fall inte in in Västerviks jävla spel. Att bli utspelad innebär att man måste ändra spelsystem!!! NU! Orka. Coacha. Nu. Alla vet att vi är bättre innerst inne.
Denna kedja tycker jag har fungerat bra och Genborgs spelstil påminner om Hållanders. Så Genborg tror jag stenhårt på om han får dessa två rutinerade rävar bredvid sig. Jag hoppas att denna trio kan bli ... | Läs mer
Krossa allt o alla!