1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599828 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
{9255}: Hann få skak galle som all annra WienRoss!
Dä ä ju slutspel!!!

{9255}: Nej. Både PW och Lodin borta länge skulle vara en mindre katastrof.

Zäta75: ..och jag tycker att de absolut skall köra honom även nästa match. Så olika man kan tycka :-)

Och för Patrick Wiercioch är det oklart hur länge han blir borta, då han ska röntgas under torsdagen.

– Han fick en klubba i ansiktet och har fått en smäll över kindbenet. Han ska undersökas under morgondagen med röntgen så får vi se, säger Kicki Höglund i medicinska teamet.

Hoppas röntgen inte visar på fraktur.

{9108}: Jag är rädd att vårt Lodin tapp kan bli mycket kostsamt. Nu har vi inte 2 heta kedjor. Junioren i all ära, men han saknar rutin. Bara 17 år och får spela så här viktiga matcher. Osäker om han spelar nästa match trots en ok match idag. Hoppas jag har fel och att spelarna steppar upp och vinner på fredag.

Det här fixar vi.
Måste bara jobba in på kassen.
Och träna avslut i 3 mot 0, 3 mot 1 och 2 mot 1 lägen.

EXPLORERSMÅLAND: måste gnälla ur mig lite...

Tro mig vackra Småland: på fredag är jag taggad och ser inget annat en Timråseger på menyn!

Varenda spelare är ofelbar och Hardegård är Erik Karlssons reflex på denna sidan om pölen!

🍾

EXPLORERSMÅLAND: Kanske vi behöver lite Swish med 2 hemmamatcher till,kulor är alltid bra i coronatime.

Söderöver: Du beskriver det bra,kanske därför det behövs någon som hjälper dem upp på spåret kanske(tränaren)Vi är ju faktiskt inte såå dåliga egentligen,så lite hjälp på vägen maybe skulle varit bra.

Ryck upp e föfan rabbuslingar!
Vi led mä 2-1!
Vi förlort mot ätt effektiv Vvik ikväll!!
Dä kann gå käpprätt iblann..
Nu ladd vi tusen till freda!
Forza Timrå IK mot SHL! 🙏❤️🎉
Uppladdat:

500x0-2edd251a-c1c2-4d24-a23a-4cb0d0000ade.png

thorwald: jag tyckte senast att Lööke hade vaknat lite i sitt spel och utmanade i fart mer...

Men så...

Ja så tog han sig själv ur det lika fort igen.

Att Boyce väljer att gå utsida vareviga spelvändning han bär upp pucken i känns givet. Har sett det i 600 matcher ca men, som du säger, våga bryta det förbannade mönstret när det ser ut som det gör ikväll. Sarggröt med fasthållningar som inte syns eftersom våra spelare nöjer sig med att stå och gröta istället för att låta benen gå.

Dahlén viker in över blå och lägger ut ett två meters pass till en stillastående kedje kamrat, Hardegård är ovän med pucken och besluten (när skjuta när passa). Pp är en ren tragik!

Det visade man redan förra matchen när man hade etablerat tryck i anfallszonen och vvik blir fulltaliga och direkt ser man Timrå spelarna vrida upp tempot och röra på sig för att behålla trycket...

Hur tror man att numerära överläget blir påtagligt? Inte fan är det genom det man visade idag!!!

Hardegård eller Lööke hämtar puck i egen zon och glider upp genom mittzonen till en köttmur...

Man gör det uppenbart lojt och oinspirerat med...
Man fullständigt lyser loosermentalitet!

Det vore klart önskvärt att man visar upp ett annat kroppsspråk i nästa match och ger vvik något att verkligen bita i.

In i banan och knäpp avslut högt mot stötsidan på marmeladen.

Jag kan leva med att en del skott går i plexit, hellre det än enkla avslut som ger marmeladen självförtroende och skapar hjärnspöken hos Timrå spelarna.

Jag tycker att Timrå dominerar matchen ikväll men ineffektiviteten är samtidigt Timråspelarnas ansvar för man kan bättre än såhär.

Hassan: Jag saknar så in i norden en matchcoach,som kan väcka de trötta lirarna på nåt sätt,Powerplay,ja vad skall man säga,mål där å matchen hade varit slut tror jag,det måste vara fler än jag som ser att det går på nålar med nästan allt,F..n Västervik som vi möter är ju inte det bästa laget vi kommer att möta OM vi nu tar oss vidare,men vi kanske vilar upp oss tills vi möter löven.

Villervalla: Nä precis. Kollar man på SHL nu i slutspelet är det ofta totalt kaos och tv-puckshögar som skapar målen inte klapp-klapp spel. Spelar motståndaren tight i slottet vill man gärna se kamikazeräder in i banan.

TikShank: Så nästa år lägger vi alla miljoner på en tränare från NHL och sedan värvar vi spelare från Kovland, Kubbe-Norrflärke och Gällsta Hay-Goats. Då jävlar kommer vi vinna allt.

Jag hade velat se mer driv på kassen denna match, ja. Jag hävdar dock inte att vi förlorar ikväll pga att Freddan står i båset. Det var annat som fallerade ikväll. Men du menar alltså att det är 100% Freddans fel att vi torskar ikväll eller? Då är åtminstone jag väldigt nyfiken på hur han skulle coachat annorlunda. Jag är ärligt intresserad så berätta gärna!

Förutom att han då skulle sagt åt spelarna att åka skridskor vilket du sagt att han inte gjort.

Fick den känslan att VVIK ville mer än vad timrå ville idag, dom verkligen krigade framför båda målen medans vissa " skön " lirare i timrå åkte därifrån, vill dom inte gå in dom närkamperna så kan detta bli tufft

sen tycker jag madsen linan var klart bäst ikväll. det säger rätt lite men det känns som västervik var det bättre laget rakt igenom, när timrå gjorde 1-0 tog västervik över helt och hållet..

Andra kedjan gjorde en hel första period och halva andra sen vart dom osynliga.. Lööke var helt osynlig hela matchen, Lundin gjorde nått bra men mycket dåliga pass både ifrån lundin samt lööke.

Ska Timrå återgå till hur dom vill styra matcherna gå tillbaka till match 2 där ni var helt överlägsna , där man kunde se hur hela laget drog åt samma håll nu ikväll kändes det verkligen inte som att dom gjorde det.

thorwald: Och in och grisa framför målet, varför ska allt vara så jäkla snyggt för jämt?

Håller med om att det finns en ovilja att gå på mål. Spelarna spelar på utsidan i väntan på att hitta den perfekta passningen istället för att göra det oväntade och bryta in eller själv ta skott för en möjlig retur. Just nu åker vi cirklar på utsidan. Skulle vilja se mer av Lodins spelstil att lita på egna förmågan och bryta in i banan. Nog för att Lodin är riktigt skicklig på det, men tror vi skulle skapa så mycket mer om vi försökte.

Ineffektiviteten i slutspelet kommer att elda upp SHL-biljetten

Hassan: Ja,med det sagt så behövs ju ingen tränare då,vem är ansvarig att se till att det är påkopplade??Tänk å begrunda,vi har haft flyt många matcher att första linen avgjort,nu är det på sin höjd 2 i denna som medverkar,å vart har Albin C tagit vägen sen Ohårde va tebax,nä inte mycket som ser bra ut faktiskt.

Sputnik: Håller med Jimmy Hamrin i podden idag. Inte nådig i sin kritik om hur vi kastar bort våra spelvändningar idag, PP och det offensiva spelet överlag.

Olofsson när han slänger bort en pass snett innåt mot Jacob Blomqvist som knappt har läge istället för att gå själv. Sen Dahléns val att skjuta i stress istället för att dra pass mot sopren spelare på andra sidan. Den fick mig att skrika högst av frustration ikväll. Allt kändes så stressat i den sista avgörande delen idag. Nej nu vill jag se skärpa och desperation på fredag. Orkar inte psykiskt att nollställa mig om det står 2-2 i matcher inför helgen..

KulltorpsOlli: Saknas den förmågan så gör man ingen bra match tycker jag, nu är det "do or die". Det går inte att enbartbart försöka spela Barcelona-hockey, skitmål är lika mycket värda som den snyggare variant som man konstant försöker hitta.

I slutändan handlar det inte om tur, inte om man pratar om en matchserie mellan Timrå och Västervik, jobbar båda lagen lika hårt och har samma uppoffrande spel så vinner TIK, punkt.

TikShank: Jag är känd för att vara en obotlig optimist, men nu känns det som att det blir tufft framöver. Nästa match på fredag i Västervik tror jag blir den tuffaste hittills. Nu har vi ingen Lodin som kan rädda oss när vi spelar dåligt heller. Bara Johansson om han spikar igen.
De har lite att tänka på nu i Timrå. Även om Oliver J gör en mycket bra match är jag osäker på om man ska fortsätta med honom i andrakedjan. Han saknar rutin från viktiga matcher av denna dignitet. Plocka upp någon annan och låta Reinhardt spela är alternativet. Om PW kan spela betyder det mycket. Hardegård lär få fortsätta i pp

Det blir mer spänning än vad jag hade önskat nu.

Vi är Timrå IK och vi ger aldrig upp!

{297}: Håller helt med. Spelskickligt men bekvämt, eller åtminstone ovilliga att grisa in mot mål. Vilket i princip är motsatsen till Västervik. Mitt svar var ju egentligen ett svar till att jag inte tyckte att Timrå var felcoachade denna match utan att vi inte var villiga att kliva in på kassen, skapa trafik och störa. Vi lät oss puttas bort från farligt område. Så har det inte varit i alla matcher. Det vill jag mena inte är Freddans fel i en enskild match.

roger_sundsvall: jaha? Får inga andra lag ta sig tillbaka till SHL? Det visste jag inte. Det förklarar varför det är så himla svårt för alla andra xD

Zäta75: Ja,det var ju ok,med andras ögon,men jag har högre krav på detta gäng,och förmodligen blire svårare motstånd framöver,men vi kanske sparar oss ??

Hassan: jag håller med dig i sak men vem ska göra det? Madsens lina kommer inte ens in på kassen men dom suger energi och gör det dom ska. Hartmann har sänkt sig något kopiöst sedan sin skada. Walli? Lundin? Tycker det ser ut som att Timrå byggt ett lag för att man inte ska ”behöva” grisa framför mål, bristen av backskott och trafik på kassen skvallrar om det. Nu sviker vår offensiva spets laget och då finns det ingen plan B. För få är beredd att blöda för poängen. Tyvärr. Timrå är ett spelskickligt men bekvämt lag.

Modano: gud vad du är enfaldig

Timrå ska inte vinna matcher genom att vara det lag som kämpar bäst. För dålig skärpa i det mesta idag gör att vi mest hamnar i sargbök, vilket inte är vår melodi öht.
Nya tag!

Costanza: Jo, svävar iväg det gör ni ganska ofta!

TikShank: Tycker att det var rätt bra fart i 1a och 2a idag, speciellt i 1a. Men sen efter deras mål i 3e viker man ner sig och de får längre anfall och slänger in puckarna på mål och det resulterar i mål. 2-1 borde Johansson ta.

Nu gäller det att ge allt på fredag i 3 perioder och inte låta dem kvittera matchserien. Effektiviteten blir viktig som alltid.

TikShank: Du tror inte att man sa det? Eller vet du att man inte sa det?

{297}: bra sagt
.IQ fiskmås på den snubben

{297}: Det kan jag hålla med om till viss mån. Men det måste ju finnas en vilja hos spelarna också. Man måste ju vilja gå in på kassen. Man är väl inga får som ska vallas runt av nån jävla Berner Sennen? Det är för lätt att gömma sig i mängden ibland. Den här matchen är i mina ögon ingen coachförlust. Sedan absolut, att förbereda sig för slutspel.... visst men det har jag ingen aning om hur det gått till. Jag kan bara se matcherna nuförtiden.

{297}: Sant. Ja vi får hoppas att det bara är något jack eller liknande, vilket det såg ut att handla om i den situationen. Hade vi lirat på färre backar hade det kanske brunnit mer att få in honom i spel igen, gissar jag.

Kenttäcam: du lyckas verkligen med att leva upp till bilden av den genomsnittlige lövensupporter genom ditt uppträdande. En dryg och övermodig jävel som ingen har respekt för och alla bara vill ska försvinna tillbaka ner i hålet där du kom ifrån. Försök bli en bättre människa, det kommer alla runtomkring dig, inklusive du själv, dra nytta av.

Hassan: Varför i h..te säger man inte till lirarna att åka skridskor,detta är A och O när det gäller hockey,det borde alla veta som lirat själv,stå still å lira funkar ej. Har ni glömt hur de lirade för sisådär 20 omg. sen?Det är ju som natt å dag,å det är inte lirarnas fel,passninspelet borde ha suttit också för länge sedan,men utan fart blire tyvärr så här

Hassan: ja tålamod, snålamod... se till å vräk in puckjäveln för satan

Håkkybåkky: Därför jag skrev det också om inte du såg det på med brillorna

Knylan: Å andra sidan lyckades dom ju sy fast hela näsan på en av Jones-systrarna så jag tippar på att dom har en hel kirurgavdelning där bak i katakomberna.

TikShank: Jag skulle nog påstå att 20 omgångar inte är matchcoachning utan något annat. Min fråga är ju hur du tycker att matchcoachningen DEN här matchen skulle ha varit.

Hassan: Tycker inte det är freddans fel att vi förlorar just idag men det är hans fel att alldeles för många inte är bäst när det gäller. Vi har för många 0-0 spelare som bara kvittar ut sin motståndare och väntar på att någon annan ska kliva fram och bli hjälte.

Håkkybåkky: Eller att han behövde sy, helt enkelt. Vi har väl inte med vår lagläkare och Västerviks representanter såg ju ut att vara en vaktmästare och någon gumma som förmodligen står i kiosken så länge inget dyker upp.

Håkkybåkky: 2 frågor.

1. Hur illa är skadan på Wiercioch? Brutet näsben?
2. Bör man fortsätta med Oliver Johansson i andrakedjan på fredag?

Hassan: Just det,har man inte rösten måste man börja någonstans,men du kan ju för f..n inte tycka att TIK lirar bra nu? Och vem är bäst på att styra upp det om inte tränaren,men han tycker vi spelar bra,LOL.

Sputnik: har varit 3 jämna matcher hittills men kanske lossnat det I nästa, Löven var ju helt överlägsen sist och det vill man se i Tik men Västervik har bra försvar och då kommer man långt..

Modano: Tanken har inte slagit dig att han eventuellt åkte på en hjärnskakning?

Nu tycker jag att vi alla ska vara glada att det inte blir så långt uppehåll till finalspelet, vi firar med La Cucaracha

youtu.be/l3wNGGuWUF8

Hassan: Lätt att coacha när allt går bra,men tycker du att TIK lirat bra det sista 20 matcherna får det stå för dig,men alla som sett annan hockey ser ju för f..n att det går på nålar hela tiden.

TikShank: Hur tränar man upp fart och puckbehandling på två dagar?

TikShank: Genialt av Den Store Karlin att matchcoacha sig fram till totalt 17 avslut för Västervik efter två perioder. Och att vi bränner helt öppen kasse flera gånger.

Nä, detta var ju kuken, men i ärlighetens namn något som händer i slutspel. Karlin kan kryssa av en seger och fråga sig hur i helvete det gick till, det är inte ens värt att kolla på videon efteråt för dem. Vi trodde det skulle rinna iväg efter 0-1, det gjorde det sannerligen inte. Nya tag på fredag.

« · 2181242 · »