Västervik behöver vinna tre raka. Timrå har aldrig förlorat mer än två matcher i rad på TRE ÅR under Freddans ledning i hockeyallsvenskan. Nu knyter vi ihop säcken på söndag så vi slipper en resa ner till Västervik igen (och hoppas på att BIK-Löven går till 7 matcher😬)
Dr.Krykov: Vet förresten inte om jag håller med om att han dribblar bort sig. Han är ofta den som är först på puckar i sarg bakom mål och vågar utmana sin gubbe och driva på mål. Det saknas sådana spelare nu när vi inte har Lodin..
sargad: Lite taskigt formulerat för nu låter jag som något annat än lekman...
Men jag biter; han hade några ganska svaga minuter på isen när de gavs, kan tänka att det har något med saken att göra. Man luftade ju barnet i 3e skall tilläggas
Knylan: Både Lodin och PW kommer antagligen tillbaka till 1a matchen i en ev final. Det blir en boost för oss isf. Tror vi blir svårstoppade om vi nu når finalen. Men tufft lär det bli oavsett vilket lag vi får möta.
Tror och hoppas att klubbhjärta avgör. Tycker vi har spelare med större klubbhjärta än löven och som verkligen vill nå SHL med Timrå. Karlskoga har inte haft samma målsättning att nå SHL, men lurigt lag.
Labban: 8 matcher i slutspel nu varav första var bekväm och tillbakalutad och resterande 7 varit tortyr. Ska det inte vara kul att se på hockey?
Som lekman är jag ute på hal is nu men det finns ju hockeykunnigt folk på snacket så jag undrar igen, varför låter man inte Reinhart få spela i 3e och framåt när man så tydligt ser att det är dålig soppa i flera? Å ena sidan förstår jag att han inte är inne i matchen å andra sidan borde han jämförelsevis flyga fram på isen.
Olli Nomadinen : ja, fy faen. Jag är heeelt slut. Hur faen kan man ha gått och längtat efter detta i typ 2 månader? Ok, man mår som ett nyknullat troll just nu, men...jag åldrades nog 14 år innan Lundin (LUNDIN ♥️♥️♥️) avgjorde.
Fifan. Pulsen är fortfarande hög, och det går som pissrysningar genom kroppen med jämna mellanrum. Samtidigt som lyckan är enorm. Sjukt att man kan uppleva dessa känsloytterligheter genom att ett gäng snubbar glider runt på en is med klubbor och slåss om en puck. Människan är jävlarimej en rätt fucked up varelse.
Nu sover man gött i kväll (och fortsätter jag sippa Kavalan i det här parkbänkstempot blir det snart), sen blir det en spirituell, livsglad lördag innan söndags-/matchdagsångesten kryper på igen. Life in a nutshell.
Men, hörrni: är inte hockey en underbar jävla sport??
Dr.Krykov: Men lägg ned. Olofsson är inte dålig, det ser vem som helst. Vad förväntar du dig av honom att han ska spruta in mål varje match? Han har aldrig varit den typen av spelare. Misstag bakåt har han kanske gjort men det gör även spelare i förstalinan då och då. Jag har sett samtliga matcher nu moy Västervik och tycker Olofsson krigar på bra och skapar en hel del framåt.
Hassan: Du ser. Ja men då är det väl bara att domaren hade mage att överhuvudtaget utvisa en Västerviksspelare som får riva upp Karlin inombords då.
Nä, fy fan. Detta var skönt. Framförallt att vi ändå får det att tippa över till vår del till slut i matcherna. Känslan av att det trots allt finns något som liknar rättvisa smakar gott.
Labban: Ja då har jag och ni andra helt olika syn och krav på spelare.
I mina ögon är han en stor risk bakåt då han allt som ofta slår dåliga pass i egen zon eller tappat puck i mittzon efter en misslyckad dribbling och Timrå åker på en spelvändning.
”Han växer in i laget” Han gjort 36 matcher redan, när har han växt klart? Eller vi kan säga såhär, han har spelat hela sin karriär i Timrå förutom 44 matcher som han spelat i Luleå/Skellefteå. Han plockas in från SHL för att leverera och återuppliva sin karriär men han verkar ju inte ta åt sig av nått. Han fortsätter som han alltid gjort. Han måste inse sina begränsningar och anpassa sitt spel efter sitt kunnande.
JoseGonzales: Tror mest hans frustration ligger i att säsongen med VIK som det ser ut snart är slut, att han sedan fått insikt i vad han gjort när han signat med Modo och ej kan hoppa ur det... Du vet en sekt är nästintill omöjlig att ta sig ur..
cloon: Jag tycker inte det ingår i konceptet. Jag förväntar mig inte att någon professionell idrottare kan stänga av sina känslor/frustration 2 minuter efter slutsignal. Det är TV som gjort att detta är ett tvång, och TV har inte tid att vänta 5 minuter så tränarna hinner andas och lugna ner sig. Tycker Karlin gjorde det bra, man såg att han hade mord i blicken. Man får tänka att hans känslor är på det han sett från bänken, inte 10 repriser som vi sett.
jokklas: Jo absolut. Han blir dock lite grinig ibland och gör onödiga grejer. Men han har ju vinnarskalle så är nog mest frustration. Tycker ärligt de flesta spelare ändå gör det bra. Går inte förvänta sig vinna mot ett lag som vvik med 8-1 varje match. Det är tight och så länge spelarna gnuggar på så dyker målen upp förr eller senare.
{9037}: Hoppas på avgörande på söndag så vi kan vila och pusta ut lite och samla kraft. hoppas sedan BIK vs Löven går till 7 som sagt och att det trissas upp med fulspel där.
Labban: Hartmann utmanar bra och skapar saker på ett sätt ingen annan nästan gör när Lodin saknas. Sätter dock inga chanser just nu tyvärr. Håller han sig på banan och har lite utdelning är han plötsligt värd guld tror jag.
Sputnik: ok trodde det var olika rehablängd beroende på vad första utlåtandet visar. Aja bara hoppas båda är tillbaka i gott skick snart för de saknas något oerhört.
Dr.Krykov: Vet inte om du sett samma matcher som oss andra då. Olofsson har inte varit dålig tidigare matcher. Vi diskuterade detta tidigare och de flesta håller nog med om att han har gjort godkända insatser tidigare. Han skapar mycket och krigar på rätt bra. I första semin gjorde han dessutom mål.
Förstår faktiskt inte alls grejen med att såga Olofsson. Han växer sig in i laget på ett bra sätt tycker inte man ska förvänta sig mer. Sågar hellre någon som Hartmann som jag tycker tappat det lite på senaste tiden även om jag vet att han har stor kapacitet.
Rallarn: Tror inte det, känns som att västerviks spelare är mer skyldig till situationen än Hartmann är. Står man och lägger all sin tyngd på motståndares klubba så bör man inte förvånas av att den lättar från isen när han släpper taget och flyttar sig. Skandal att det blev utvisning öht.
robban85: Vad är det som är osanning? Era äckliga supportrar hånar ju Stefan Liv, det blir liksom inte lägre än så. Vad gäller nissen som kallar sig CLUBEN så trollar han i alla böcker, tror de flesta är less på han.