Tom Topp: Jones X2 och budish är coronaspelare och har inga problem att få kontrakt efter Västervik. Kapla klar för SHL-spel, Pettersson (och Öhman?) klar för Modo. Marmenlind klar för SHL. Det är ju typ halva laget.
DJ Hemp: Jag tror att transatlanterna skiter fullkomligt om vvik går upp eller inte, dom spelar för att vinna och i förlängningen få ett bättre kontrakt med en klubb högre upp i seriesystemet! Så det kommer bli lika tufft idag som i dom andra matcherna!
Borde det inte påverka spelarnas motivation om klubben nu inte riktigt har den där ambitionen att gå upp? Försöker att tänka mig in i det hela lite grand. Nåväl, det är inte vårt problem om de nu skulle trappa ner lite mot slutet av denna semifinalserie. ; )
Olli Nomadinen : tycker frågan är lite om ett lag som Timrå kan gå upp med en realistisk målbild att hänga kvar utan att man vet att man kan värva ett antal ”hemvändare”? Visst kan man köpa ihop ett lag om ekonomin finns där men vid tidpunkten ett lag blir klart för avancemang brukar ju dom flesta lag redan ha värvat klart.
Nubben sa väl också det, att vi gick upp ett år för tidigt?
{297}: Håller med. Jag vill inte på något sätt underskatta att kvällens match kan bli tuff, men någonstans så får det räcka nu. Västervik har bevisat sig vara precis lika tuffa som vi satt och ojade oss för i slutet av grundserien och de spelare i deras lag som är aktuella för större uppgifter har även dem stärkt sina aktier ytterligare.
Och Karlin viger nog all sin mikroskopiskt lilla lediga tid till att packa ihop bohaget i Västervik, för att tämligen omgående efter att säsongen är slut styra lasset mot Övik där han har en enorm uppgift framför sig.
Nä, som sagt. Det får räcka nu. Ska Västervik ha en chans att upprepa den här bedriften nästa säsong så behöver de få tid på sig också.
Puckat: dom intervjuade ju deras sportchef i pausen i match 3. Det enda positiva han sa om möjligheten för Västervik att spela SHL var att det var en ”kittlande tanke” att lilla Västervik skulle kunna spela SHL men att dom inte har nån plan för det, inte ekonomin för det och inte arenan för det heller.
Sen tror jag faktiskt inte att det är alla lags drömmar att gå upp. Tror till och med att det är direkt olämpligt att vissa klubbar går upp för det enda dom gör är att äventyra ekonomin.
{297}: Jämfört med Vvik har ju Timrå alltid högre ambition att gå upp i SHL men 2018....ville vi verkligen det då? Föreningen alltså? Inte mycket som tydde på det efteråt, verkade snarare vara ett ok att bära för ansvariga. En miss i beräkningen där man försökte göra det minst dåliga i en icke önskad situation
{297}: Själva resan tror jag är skitsamma för samtliga lag i slutspel. Chansen att gå upp finns fortfarande om det så skulle behöva göras genom att spela mot ett lag i bortre asien.
Nej, ödmjukhet, tålamod och en näva jävlar anamma. Ikväll hoppas jag ändå vi tar och avslutar semin för vår del, nog med ångestmatcher mot VVIK nu.
OlliJanne: tror ändå det är en nykter syn på det hela. Extremt viktigt att vinna i förrgår. 2-2 där och jag tror dom haft energi att ta det till 7 matcher. 3-1 och dom ska åka upp till Timrå två gånger?
Jag vet att vi gjorde det mot skalbaggarna men vi hade ambitionen att gå upp i SHL, det har inte Västervik.
Zäta75: frågan är om Västervik vill vinna ikväll? Buss 70 mil för att spela en match i ett slutspel som man egentligen inte vill eller bör vinna? Ett par tidiga mål lär nog punktera deras kampvilja ganska rejält.
Såja, stödbiljetter köpta. Man vill ju vinna Permobil-paketet! Särskilt sugen på "funktionsscarfen", skulle bli ett bra komplement till alla min ickefunktionsscarfar. 🥳
Olli Nomadinen : Tror killarna verkligen vill avgöra ilväll och slippa åka ner till Västervik igen. Vvik är nog lite demoraliserade också. Bara vi spelar som senast och sätter våra chanser är jag inte orolig. Men det är inte alltid så lätt som bekant. Kommer ändå sitta nervös framför tvn som vanligt.
Lub: Matchdag, solen skiner och det är helg. Bäst att passa på att njuta innan man går in i ångestbubblan inför match. Hoppas vi kan avgöra serien ikväll, mina nerver skulle må bra av lite spelledigt... 😬
TimraStockholm: fattar inte hur löven inte åker på en interferenceutvisning i den situationen. Wiklund tacklar ju ner en icke puckförande spelare och på så vis får han pucken och kan göra mål.
Vad är det för restaurang i Umeå? Matro verkar inte vara nyckelord där i allafall. Folk viftar ju med flaggor inne på restaurangen och frågan är om det var maten dom buade åt precis.
Rip Kirby: känns lite som hugget som stucket vilket av lagen det blir i en e.v final. Röven har fler individuella skickligare spelare än Bik, samtidigt om det börjar gå emot dom så kommer den där ökända transatlantiska grinigheten/fulheten som kan mynna ut i utv. Vilket gynnar oss!
Samtidigt är Bik ett krigarlag som aldrig viker ner sig eller ger upp, dom har Henke Björklund och några fler riktigt giftiga pjäser som kan vara skillnaden på vågen. Men jag väljer nog Bik ändå som en e.v finalmotståndare.
KB: vem bryr sig om Harald igentligen? Visst han har meriter osv men tyckt han varit lite osammanhängande, följer mer med flödet som tex att Vvik gör de så bra emot oss, man kan inte "följa john" för att vara en så kallad expert, sen Harald är kunnig men han pratar många gånger innan han tänker. Nu tar vi dom ni tar vi dom, Timrå IK
Knylan: Det kanske bara är en del i det mentala spelet gentemot Vvik. Lodin kanske inte är redo än men att han KANSKE är det blir ju ytterligare en parameter för Karlin att räkna med. Man vet ju, iallafall som supporter, hur lite jobbigare det blir när motståndare glatt annonserar när någon spelare kommer tillbaka från skada/sjukdom.
Spanarn: Väldigt glädjande om så blir fallet, med tanke på att det här är den andra hjärnskakningen för honom den här säsongen. Tror jag, i alla fall? Han åkte ju på en skada på försäsongen.
Är med dig till 100%. Tycker att Harald är helt ok. Roligt att ni vann SM-guld tillsammans förresten (2007). Blek rätt deprimerad när ni till slut gick segrande ur kvarten samma år, men unnade sedan er att vinna både semin och finalen. Kände bara att det var er tur att vinna efter diverse hemska finalupplevelser tidigare (allra värst 1999 förstås).
Men det är jag det. Kan tänka mig att många timråiter hatar mig för att jag skrev ovanstående, men det bryr jag mig mindre om. De som har någon koll vet ändå att jag är Timrå IK till 100%. För mig är ni självklart våra rivaler, men inte mer än något annat lag. Ville till skillnad från vissa andra inte att ni skulle åka ur i år. Drömmen är att vi möts på en högre nivå om några år.
Detta med kommentatorer förresten. Finns ett undantag och det stavas ”Virus”. Minns särskilt en match. Tror att vi vände 0-2 till 3-2 mot er i en av alla våra kvartsfinaler (2008?). Kanske vann vi i sudden. Då sitter den karljäveln bara och beklagar sig över att MoDo hade missflyt. Inte ett ord om Timrås prestation. Lite ironiskt att detta hände mot just er, som ”Virus” inte ens har någon specifik relation till. Skönt att man slipper höra något från honom längre.
Okej, ovanligt mycket svammel från min sida. Går på som Mr Steinbrenner när George Costanza befinner sig i hans rum. Ingen behöver läsa detta inlägg. Hoppas att vi sätter någon av matchbollarna (3 st!) nu. Blev ärligt talat själaglad i går. Sicken lättnad!