1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599109 inlägg · 6213 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
Olli Nomadinen : 55% av slutspelet på banken. Förhoppningsvis kan vi redan imorgon se till att vi bara har 4 segrar (36%) kvar.

Med lite tur är både Lodin och PW tillbaka inom en vecka. Utan fler skador gillar jag då ändå bredden vi har.

Oavsett vilka lag som går till final lär det bli en ruskigt tuff serie med två lag som inser hur otroligt nära de är. Ingen kommer vara nöjd med att ta sig till finalen.

Hassan: Vi är INTE där än nä. Minns en underdog för 3 år sedan som vände exakt det här läget

Rip Kirby: Går det till sju matcher så väljer jag definitivt Karlskoga. De går ju kort kort kort om folk. Jag föredrar nog Karlskoga oavsett...... MEN! Vi är inte där än!

Om man ska tillåta sig fabulera lite kring vilka som passar bäst för Timrå i en ev. final så kände jag före semin mellan BIK-Löven att Löven var en mardröm. Främst sett till historiken mellan lagen. Aber doch, BIK har överraskat, plenty. Men man kom knappast tvåa i HA av en slump.

Tyngden. Man är tunga och möta rent fysiskt. Löven är inte riktigt där. Man agerar mer som vanligt, dvs som höstlöv. I alla fall #theamericanos
Att det ändå är så pass jämnt lagen emellan, två raka suddenvinster för BIK, beror förstås på Lövens offensiva styrka, till stor del i PP.

Målvaktsspelet. När Steen klev in istället för Tim Juel i match 2 och släppte två billiga och Löven kunde vinna kändes kanske inte serien vunnen, men Löven kändes som klar favorit. Nu vet jag inte om Steen's "moment of joy" stannar vid en match, som senast. Dock så har vi fått frågan besvarad att BIK har ett otroligt kompetent målvaktspar. Poulin har inte övertygat speciellt mkt hos mig under säsongen, ännu mindre nu under slutspelet.

Med dessa parametrar omsatta i lottobollar så skulle jag föredra om Leif "Loket" drog fram laget från Umeå i det tilltänkta finalspelet.

KB: Hehe, ja. Lite intressant är det, dock skrev jag ett inlägg där jag höll med i Haralds kritik igår också. Grejen som jag anser vara ett problem är hur de (inte bara Harald) verkar ha svårt att vara opartiska. Vissa saker jag skriver är lite med glimten i ögat och jag överdriver nog en del med, men kontentan är att jag efterfrågar mer professionellt stuk på de som jobbar med sändningarna. Jag håller ofta med Harald och Mike med fler, men det tar inte bort det faktum att dom har totalt öst beröm över Västervik trots att det är vi som leder serien med 3-1, hur seriöst är det liksom?

Heisenberg: Det är ändå lite intressant hur så många supportrar från olika lag känner att Harald missunnar just dem.
Tror inte Lövensupportrarna skulle hålla med dig. De har till och med en hel tråd i deras forum dedikerad till varför Harald hatar just dem så mycket.

Synct: Och Liljewall

Synct: Jo, Connor Jones, om man ska lyssna på Cmore. Han fick ju till och med en egen videogenomgång av sitt starka sargspel igår.

Kan det finnas någon i hela hockeyvärlden som vinner mer sargdueller än Lundin? Jag kanske överdriver en smula, men känns fan som om han kommer ut med pucken 95% av alla sargdueller, extremt stark och lång klubba.

Andersson: Garanterat, där är det tydligen inte underdogen som är favorit. Men det har väl att göra med Mike och Haralds amerikafetisch.

Heisenberg: Finns en liten lätt misstanke att Björklöven är studiofavoriter i den andra semin också

Dr.Krykov: Jag sa aldrig att han bra igår. Jag ifrågasatte att han varit dålig hela säsongen. Han fick godkänt betyg i de första två matcherna mot vvik(hittar inte tredje just nu). Det finns även en intervju där han efter sitt mål i första matchen sa att han varit frustrerad och velat producera mer. Vem som helst som ser honom på isen ser ändå att han gör bra grejer hela tidem. Som jag sagt tidigare så är det fel inställning att han ska vara någon slags frälsare. Han gör sitt jobb bra men skulle såklart kunna ta ett kliv till precis som flera forwards i laget.
Uppladdat:

500x0-screenshot20210410-111245chrome.jpg

500x0-screenshot20210410-111413chrome.jpg

Bragd-Birger: Ja jag håller med och jag förstår det också. Tycker det var liknande när vi mötte Karlskrona, vi uppmuntrades lite mer helt enkelt. Men som du säger är det lite väl mycket nu kan man tycka, det måste ju vara befogat också liksom. Jag skulle vilja se hur många gånger vi benämns i ordet "bra" kontra hur ofta Västervik gör det. Vi leder trots allt serien med 3-1 i matcher, och har definitivt förtjänat lite mer beröm än vad vi får nu. Tycker Cmore borde sköta det lite mer proffsigt. Båda lagens fans betalar för samma produkt, då vill man inte se hur de som kommenterar och de i studion ställer sig på en uppenbar sida istället för att stå där emellan och vara mer opartiska. För just nu känns det som att kommentatorer och de i studion är fans till ena laget, och det har jag fan inte betalat för.

Ville inte posta det här inför matchen igår, min slutspelsvidskepelse var alltför hög... 😬. Men, för den statistikintresserade kan det vara intressant att läsa lite om varför just match 4 är viktigast i en bäst-av-sju-serie. (Iofs skrivet ur ett NHL-perspektiv där man har ett annat upplägg för hemma-/bortamatcher. Men ändå, just nu suger jag i mig allt som kan tolkas positivt...😁)

Heisenberg: fast, kärleken till underdogs kan jag fatta. Att Västervik stör Timrå kraftigt i en semifinal är ett betydligt roligare narrativ än att storfavoriten programenligt nöter ner utmanaren-från-vischan.

Sen kanske man hyllar Västervik lite v ä l mycket. Dock: dom var en rättplacerad JJ ifrån att kvittera till 2-2 i matcher. Det är tydligt att dom kan utmana Timrå på en helt annan nivå än vad spelarmaterial och säsongsprestationer antyder. Värt att uppmärksamma och hylla, även om man kanske inte behöver gå ner i split med mysbånge.

Olli Nomadinen : Undra om vi blivit lika hyllade om vi också hade skjutit 10 skott på mål efter två perioder på hemmaplan. Nej, Cmore har garanterat en förkärlek för underdogs. Förutom Harald, han verkar helt starstrucked i amerikaner och är säkert därför han verkar älska Björklöven. Jag tror inte ett skit på att hans gröna kavaj senast i Björklövens match var kopplat till The Masters turneringen. Han såg på riktigt ut att vara förälskad i Wallsson när han besökte studion.

Essvikare: Jamen det är ju det som blir lite patetiskt när de ska måla upp det som en skräll att Vvik öht gör match av det mot oss. Det här är väl en fullständigt förväntad utveckling av den här serien för alla som har någotsånär koll

Lub: Så är det ju, även i Västervik förhoppningsvis.

Frebog: Beror ju på vilken slags skada man har, hjärnskakning är ju a No-brainer (ursäkta ordvits), som kräver att man följer hjärntrappan...

Härlig intervju i ST med Westerlund som inte varit inne på ett baklängesmål hittills i slutspelet. Han säger också att Timrå IK är så vältränade att de kan nöta ner motståndet och vet att målchanserna kommer. Grym karaktär i gruppen säger han.

Olli Nomadinen : Mäktiga Timrå mot Västervik:
Grundserien slutade 10-9 och semin står nu 11-10 i antal mål.
Skotten:
Grundserien 101-102 och semin nu 143-96.
Västervik är ett svårt lag att möta!!!!!

Anders Aspenrud: Det känns som att du är inuti mig...inte bra

25 år sedan idag!
Uppladdat:

500x0-6f5bb9ca-c774-4f09-b31a-1a2ed0cc0586.jpeg

ionloo: Sen att dom otaliga gånger skulle påtala att Västervik spelarna var så tuffa att dom minsann spela skadade hela bunten. Tror inte direkt att det är unikt i Västervik att man spelar med lite skavanker under slutspelet.

Lub: ja sjukt vad man slängs mellan hopp och förtvivlan i denna serie, hoppas den kan få ett avslut på söndag nu och att vi slipper raggartutan från Plivit i många år framöver.

Jag förstår nånstans att de vill hylla underdogen men det börjar kännas lite parodiskt emellanåt, vvik fick orimligt mycket beröm igår och speciellt i de två första perioderna kändes det rätt obefogat trots två mål. De hade ju inget av spelet, OK om man nöjt sig med att hylla dom för sin effektivitet men det avhandlades ju i oändlighet om deras fantastiska defensiva kvalitéer och hårda arbete. Nåja rättvisa skipades och det var det viktigaste!

Lub: Ja alltså Helber med darrande underläpp, nära till lipen när han gång på gång stammade fram hur fantastiska lilla Vvik är som lyckas störa mäktiga Timrå 😂

Labban: Tydligen inte bara jag som tkr Olofsson va helt oduglig igår. Men grejen är att han utmärkte inte sig själv speciellt, han är så här varje match. Loj, inte rejäl och tar alldeles för stora risker.
Uppladdat:

500x0-1eae19b3-ff3d-45c7-b883-e132c38d9e30.jpeg

Lub: Det är ingen direkt risk att vi här i vår bok drabbas av högmod iaf. Jag har förlikat mig med tanken på att slutspelsmatcher ser ut som den igår. Krig fram till slutsignalen...

{9037}: God morgon, ja herregud vilken skön känsla när man vaknade i morse och insåg att vi leder med 3-1 i matcher. Tror det var ngn som skrev igår och frågade om det här är kul. Jag börjar smått tvivla, kval av olika slag är oftast förknippad med ångest. Men känslan när Lundin tryckte dit 2-3 pucken igår var otrolig. Hyfsad begravningsstämning i studion efteråt även om Lars Lindberg som alltid försökte pigga upp stämningen.

Ikväll sätter man sig och njuter av hockey igen. Mycket lättare att se matcher när Timrå inte spelar 😂😬

God morgon alla slutspelsrävar! Jäklar vad gott man sovit efter vinsten igår 😀 Idag får man göra som i travet och köra kommande match i badkaret.

Anders Aspenrud: Klockrent intro 😁

Spock: Ja, han ska ha assist! Han vinner ju pucken och petar den till Lööke!

Puckat: Hört talat om JINX? :O

{297}: mm näst efter Hardegårds kronwallare?

Kanske Hardegårds bästa match i denna säsong...

youtu.be/ZJk8S6pc9XQ

Jåkkinen: Dahlén borde väll ha assist på det matchavgörande målet?

Vem ringer ishockeyförbundet så att Nordkoreanerna flippar ur över att vi letar poäng åt Dahlén?

{297}: Karlin grinar över att Hartmann bara fick en 2:a för nåt Jones fick en 5:a för.

Episk rättvisa kallar jag det för

{297}: två med betyg 1 i ST borde vara 0 som sickan sa en nolla.

73Sjöbba: noterade ni att Svensson satte in en stenhård tackling och INTE fick matchstraff? Jag tror Wahlgren fick samtliga inre organ tillplattade i den smällen, det kan ha varit den hårdaste tacklingen denna säsong.

73Sjöbba: Ja Svensson vilken sheriff. Hård som få men tar knappt en utvisning pga fult spel. Förstå om han hade valt lite annorlunda tidigare i sitt karriärval. Då hade han varit i SHL nu utan tvekan.

Andersson: Absolut, men Dahléns skarv på första målet och sen puckvinst efter tek i förlängningen möjliggör Löökes assister.

Sputnik: Reagerade med på det. Såg även vid värmingen förra matchen att Lill-Gretzky verkade vara vid gott mod och skojja och skratta. Tyder på harmoni och att alla accepterar sina roller, jävligt viktigt!

Sputnik: Lindholm har imponerat bra ändå i är. Han kämpar och sliter i vartenda byte. En annan viktig spelare tycker jag är Liljewall, ingen stjärna men är förmodligen skitjobbig att möta.
Per Svensson, nämnde jag honom? En av dom bästa backarna jag har sett på länge.

Sputnik: Dom som får spela lite är oerhört viktiga i ett lag!

Förutom Lundins hattrick får vi också komma ihåg Lööke som assisterar till alla målen

Sputnik: Var en av dem som fick strul med Cmore mitt i förlängningen så missade avgörandet. Kollade om nu precis och en fin detalj är att trots Lindholm blev bänkad i sudden så jublade han stort på bänken och klappade om Oliver Johansson som ersatt honom vid nått byte. Det tyder på bra moral i laget och att man gläds med varandra. Nu knyter vi ihop säcken på Söndag!!

TiKTenkrat: Han tyckte inte det var icing strax innan suddenmålet , att de var otroligt att domarna kunde hitta en utvisning 18.00 på tredje osv

Andersson: cmore lade ner för mig lagom till förlängningen.. Vad sa Karlin i intervjun efter matchen??

Anders Aspenrud: Mann skriv rätt rabbusling!😂
Ja gö allti dä .
Skål på dä å välkommen tä dårhuse 😂

{khur skriver man på sidan är ny här
ulltorp}:

{9037}: Skulle inte tro det, men hoppas jag har fel. Olofsson blir det inge me tyvärr..

« · 2183229 · »