Rallarn: Ja Wessner njöt säkert när de hände, kan lova att de tog emot så jävla hårt att dom behövde döma femma åh game, så borde iofs inte vara förvånad fan den...
Våldsamt: Obehärskat och Skada! Match Penalty! 25 min( avstängd ).
Vårdslös förseelse: Större + Game Misconduct Penalty( Bara matchen ).
Normal förseelse: Mindre straffet
Slutspel och blev ” Wirre ” skadad? Hur såg förseelsen ut? Kraften?Utgången? I mina ögon var det mellantinget för Mr Jones tilltag!
Ni får gärna såga mig fullständigt. Men domslutet var korrekt även om jag bara har ” Timråögon ” så ska vi inte hitta på saker som vi inte har befogenheter att göra!
The great one: Ja det ska gudarna veta 😂 Ja spela en match i kraftigt snöfall i början utav 80 tale på uterink. Dä var - 25 å fredagkväll å ett jävla liv på läktaren! Ja slasha av hannleden på en motståndare.. 2 min räckte 😂 En gång när ja dömde hade ja inte dömt en utvisning i matchen på 56 min... Vid en avblåsning frågade en spelare ifrån varje lag om jag inte sett en ända utvisning på hela matchen?? Nä jag kan ju inte ta på nått som int finns!!! Då kände ja mig tvungen att ta en par var lag ” bara för att ” Så dä blev glada..😂😂😂 Dä ä ju int innebandy som du säg 🙈
EXPLORERSMÅLAND: alltid svårt att veta hur illa den klubban tar men tycker att 5+20 är solklart, det är ett oerhört fegt tilltag. Sen ser det inte speciellt hårt ut och PW kanske förstärker lite. Max 1 match avstängning kan jag tycka. En anmälan hade dock definitivt varit på plats bara för att det är ett sånt ovanligt och fegt tilltag. Lite som att sparka en motståndare. Var det inte Wessner som dömde mot Väsby också där vi får två blind side tacklingar utan så mycket som en tvåa på tavlan? Han blev ganska hårt sågad i serien mellan SSK och Västervik också. Skicka ner honom till division 1.
Olli Nomadinen : Det är väl bara en spelare som blivit avstängd mot Timrå och det var där när Hartmann blir knuffad i ryggen in i sargen? Det som Harald efteråt sa var en helt felaktig avstängning och att felet var Hartmanns. Harald är en duktig kommentator men han hatar Timrå IK, inget snack om saken.
söder över: Puh! Den satt långt inne. Det är tredje matchen i rad som vi lyckas hitta ett sätt att vinna utan att alls imponera. Det är ju också en styrka. Faktiskt. Men nog vore det kul att verkligen hitta ett spel också.
bar mofftak: Jo, hålla sig från utvisningsbåset blir än viktigare nu i slutspelet. Ska bli intressant att se om Västervikaren blir anmäld till DN för slashingen mellan benen på PW...
EXPLORERSMÅLAND: Dra upp en klubba sådär i skrevet är ju något man gör för att skada någon, frustration efter en hård bevakning eller liknande, riktigt vidrigt.
{9037}: Ja jag hörde att Nubben var nere i omklädningsrummet i paus och hotade med att hela laget skulle få gå till Modo om det inte blev bättre spel. Snacka om dödshot.
Tack din jävla legend, hoppas från djupet av mitt hjärta att ni tar SM-guld, enda anledningen är att du är så jävla fin här och alltid tyckt gott om oss och är här inne och sprider bra stämning.
//menat till Charliejfz vart skevt med mitt inlägg
{297}: tråkigt, en match hade han gott kunna fått. Det är ju på inget sätt en olyckshändelse att klubban hamnar där så intentionen är att skada och det borde räcka.
Högt upp på önskelistan nu är att Powerhouse-Madsen ska växla upp till den nivåhan hade tidigare i grundserien, fanns en del tendenser igår som visade på det. En riktigt jäkla tung grind line behövs i den här serien.
Andersson: Alla här inne kan ju inte hålla på Timrå 😉 Jag tror inte det blir grisfritt i finalen hur som helst, vi och BIK kommer nog grisa rätt bra tror jag haha
Jävligt imponerad av hur Timrå lyckades vrida tebaks matchen i egen favör efter 1a perren. Jag trodde nog, precis som laget till synes, att Västervik skulle köra en nu-håller-vi-och-rider-ut-första-tio-pöjkar-öppning. Nicht so. Man kommer ut och sätter full fart i press-spelet. Timrå hamnade på hälarna från start. Klart oroande att man förlorade i princip varenda närkamp också, samt hamnade på lätt-förbispelad mellanhand i egna forecheckingen. Grymt jävla viktigt att JJ höll tätt där så att Timrå kunde rida ut perioden. 3-0 till Västervik hade smakat...ja, inte fågel dårå.
Så, det var onekligen oroliga känslor i tv-soffan i det birgerska pörtet. "Dom åker ut i 4 raka!". "Hoppas Freddan går till modo, den o-coachande jäveln!". Osv. Bara dottern var (provocerande) positiv: "Dom brukar vara lite sega i förstaperioden, bla bla, Jonte kommer göra mål, garanterat, bla bla". Ungdomligt oförstånd.
Men så drar andra i gång, och tammefan om man inte börjar växla upp. Lite bättre fart på rören, bättre avvägningar i pressen, mer avlastning i egen zon. Och: passningar som börjar sitta mer på bladet. Västervik såg plötsligt inte ut som Tampa-in-disguise längre. Och Timrå slutade leka Brynäs. Sjukt viktigt att Jonte fick göra ett klassiskt nu-tar-jag-tag-i-det-mål. Inget Chaplin-glid i väntan på någon att passa, bara utmana och ge se faen på att få pucken i nät. Han börjar växla upp, lill-pajken.
Och i 3e var det egentligen aldrig något snack, även om en gråtmild Harald ville få det till ett Triss-moment. Västervik bedarrade betänkligt, och med Jontes mantra om tålamod-tålamod-tålamod väntade vi bara på offensiva blixtnedslag. Och det fick vi, med lite oväntade aktörer. Blomqvist och Olofsson delade ett ögonblick av briljans med en perfekt tajmad åkväg och en lika perfekt avvägd passning. Ett kliniskt, så här långt in på säsongen otypiskt, Olofsson-avslut senare: förarsäte. Sen fick disciplinerade Västervik hjärnsläpp (efter god hjälp av en provocerande PW), och...där hade vi 1-0 i matcher.
Som sagt, med tanke på förstaperren var det en imponerande tillställning. Stark moral i det här laget. Och, givetvis, en grundmurad trygghet i att man vet vilken förmåga man besitter. Det finns en sjuk bredd i laget. Även när 1a-kedjan spelar suboptimalt (vilket just nu beror på en osynk, till synes grubblande Lööke) finns det åtminstone 2 till som kan kliva fram. Har gnällt lite på Blomman och Liljan tidigare, men det är ju precis så här man vill att dom ska clutcha när det behövs. Och: Lodin är ju en underbar one-man-army numer. Hyperfarlig och helt oberäknelig när han får pucken med fart.
Nu får vi se hur Västervik agerar i morrn. Karlin är uppenbart en lurig jävel, och han har nog ett antal taktiska skruvar att leka med. Blir inte förvånad om det blir en helt annan typ av öppning och också match. Räcker det mot ett tålmodigt, lömskt Timrå? Förhoppningsvis inte.
Glömde säga det igår, men...Hockey ÄR en underbar sport!
Skönt att vakna idag och ha 1-0 i ryggen. Mycket gnäll på hur det såg ut dock, snack om vilka växlar ytterligare Timrå måste lägga i.
Sanningen är att det är så här det ser ut, Timrå spelade slutspel igår. Och vann. För att Timrå var bästa laget helt enkelt. Hade den bästa målvakten och de bästa målskyttarna vilket innebar fler gjorda mål än motståndaren. Som så många gånger förr den här säsongen.
Det är inte så att våra motståndare spelar som NHL-lag hela tiden men att vår gudomliga tur skänker oss segrar. Det är heller inte så att Timrå ska åka runt och leta slutspelsknappen. Den är redan funnen och påslagen. Att förvänta sig att segrarna måste vara snygga också, tillkomma genom ryskt klappklapp-spel, är bara kontraproduktivt. Det om något leder till låsningar.
Nä han sa det klockrent själv, Jonte: Nu gäller tålamod. Inget annat. Byte för byte. Håller vi den inställningen så finns det inte en chans i helvetet att Vvik tar oss i bäst av 7. Därför är såna här segrar så jävla mycket värdefullare än en 8-0 dito i ett slutspel där OT eller målskillnad är skitisamma.
Där hybris är något som till varje pris måste undvikas
Jåkkinen: Hoppas du har rätt. Känns sjukt spännande med slutspel faktiskt.
Läste att vi har ganska bra statistik mot de som är kvar senaste två säsongerna Löven - Timrå 7-1 i matcher Löven - BIK 7-1 i matcher Löven - Vvik 6-2 i matcher.
En jävla massa snack om "Om" också. OM Vvik lett med 3-0 efter 1:a etc. "Om" är ständigt närvarande, det var mängder av såna när vi gick upp mot KHK. Eller när vi åkte ur mot IKO.
Verkligheten är att Vvik inte ledde med 3-0 efter första. Och att det finns sportsliga orsaker till detta. De var inte bra nog helt enkelt.
"Om" är fullständigt ointressant i idrottssammanhang eftersom "Om" är lika med något som inte hände
Olli Nomadinen : Men visst är väl alla medvetna om att Västervik tog en chansning igår och körde på som galningar i första. Fanns väl ingen som trodde att de skulle orka med sådant spel över 60 minuter. Därav mina tidigare inlägg om att en hockeymatch är minst 60 min. Det viktigaste för Timrå är att ha tålamod och försvara sig bra när de stormar fram. Sedan när de mattats av så slår vi till. 😬😊
Lub: I stunden och vad kommentarer här visade så är det nog en underskrift att säga att "ingen" trodde vvik skulle orka köra på. Jag var livrädd att hela matchserien skulle se ut så 😆
ionloo: Ok, var inte online så mycket under matchen. Har sett en hel del av Västerviks matcher och de är duktiga. Men de har tappat lite ork i slutet av en del matcher, iofs inte så konstigt. Men all heder till Karlin som fått ett så bra lag utifrån materialet. Men betänk även att de även haft Marmenlind att tacka för många poäng...
Västervik förtjänar en semifinalplats, men om vi har tålamod och effektivitet och ödmjukhet inför uppgiften så tar vi detta.
Lub: ja alla blev nog tagna på sängen av dem frenesi de visade upp i första. Men så här i efterhand då man kan vara lite mer analyserande och lägga känslor åt sidan så känns det orimligt att de ska orka en hel match i samma tempo. Men hänger de nån kasse tidigt så kan de ju såklart spela på det och försöka döda matchen även om det också i sig är en diger uppgift.
ionloo: Jo, om de leder med 3-0 efter första så blir det värre. Jag tror dock att motgiftet är att vara noggranna och lite coola så att vi inte går bort oss i anfallszon och släpper en massa kontringar.
Jaja, nu ska det bli intressant att se BIK-Löven...
CLUBEN: Vad är det som gör Bernhardt bättre än Hardegård? Den ena åkte ur SHL med seriens sämsta lag (no offence modoiter) och den andre spelade riktigt bra i laget som tog SM-guld. Skulle säga att Hardegård är ett betydligt säkrare ... | Läs mer