1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599827 inlägg · 6212 ämnen

Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK

Sv: Semifinal 2021 Timrå IK - Västerviks IK
josha840: Sant! Sen behöver vi inte besöka Småland mer.

bar mofftak: Såg inte riktigt hur 3-3 målet såg ut men övriga 2 målen är ju inte så mycket att göra åt.

Jäkligt starkt och psykologiskt viktigt att lyckas knyta ihop säcken en andra gång i kväll efter att den lite för lösa knuten(i slutet av andra) gått upp och haren skuttat ut någotsånär oskadd.

Bra att alla 3 i vår ledande linje är involverade i avgörandet. Lundin gräver fram puck i mittzon, Lööke trampar och slår en macka och Jonte hade bestämt sig :-)

Sett över hela matchen en mycket bra laginsats med i mina ögon lite extra plus på Olofsson o Lööke.

"Hockey är inte en sport, det är en medicin mot lågt blodtryck" - Sargad

sargad: 1a är ju ren flax faktiskt. Vi måste göra mer mål när vi har ett sånt övertag i andra. Men det är väl som Dahlén säger, det här blev mer spännande för oss..

sargad: JJ såg ingenting o skottet rätt upp i kryllet. Ingenting han kunde göra på 3-3 målet heller.

Olli Hahl: Blicken var tillbaka idag...
Uppladdat:

500x0-992027b1-a413-4f91-82ba-92372338776e.png

Hassan: Dahlén stjärnan som kliver fram när det behövs. Grymt!

sargad: håller med dig där om Lööke. Bättre fart mer utmana!

Mer Lööke helt enkelt.

Kan Hartmann bara bli lite mer kompis med puckbehandlingen nu så känns det inte som om man måste vara tjurig över att spelare inte visar det dom kan längre iaf!

Det enda som saknas nu är en taser eller boskapsfösare till den som spelar backpartner med PW!

Han är inte kass så jag vill inte såga men det vore jävla kul om han gjorde allt liiiiiiiiiite snabbare bara!

Lyxproblem.

Zäta75: Jäkligt oturligt med Lodin, fel spelare att få skadad. Men Oliver Johansson får kanske chansen istället och gör det bra.

Villervalla: fan va kul det vore om Oliver kunde få chansen att komma in och köra offensiv lina ihop med Hartman och Liljekonvaljen!

Det vore jättekul!

Knappast troligt men fan vilket Bustermoment!

Magiskt skönt med seger! Dock hade jag velat se lite annorlunda coachning sett till matchbilden. 11 min på Bojan, 5 Lindholm och 0 på Gretzky. Hade gärna sett att dessa herrar kommit upp lite i speltid, och fortsatt trötta ut Västerviks backar. Framförallt med tanke på att vi hade ett redigt spelövertag och ledningen i matchen

Söderöver: Yepp, jag tycker både Hartmann och Walli ser bättre ut, även J.O har ju börjat visa sig lite mer... ser bra ut...

EXPLORERSMÅLAND: Nu blir det "When the saints go marching in" med WÖ-Kalle på grammofon.

{9037}: bra viljestyrka att få in pucken trots dubbla ryggsäckar

Söderöver: Det beror nog hur det blir med Lodin. Blir Lodin borta några matcher (vilket skulle vara skit) så blir det nog så.

Villervalla: Byter vi domare nu i semifinalerna när vi spelat 2 matcher ?

Stort Grattis Tik!

En sak som slog mig var hur sjutton vi kunde hamna med denna uppställning i tekningen före 3-3 målet? Kom dock sedan på att det var 28:ans onödiga icing som ställde till det efter tekningen i mittzon. Olyckligt.
Uppladdat:

500x0-tekning.png

Villervalla: Ja denn måst ja let fram 🙏😂

Oacceptabelt dålig effektivitet med tanke på spelövertaget. Vi måste kunna punktera matchen i andra perioden!

Laken: Nu avslutar jag kvällen med att lyssna lite på Eftersnack i Timråpodden. 👍🍺

EXPLORERSMÅLAND: hittar inte den på tuben så du får hålla tillgodo med förstasidan. Strimma solo i andra versen.

Andersson: Japp, två lövenikoner kliver in och dömer match tre. Helt opartiskt.

Skönt med vinst, som nån skrev så satsa västervik på 3:e perioden idag :p

Charlie2: obehagligt nog fick jag rätt angående mitt skämt om Karlins taktik på 3e perren

Charlie2: Vi får se upp i 2:a perioden nästa match då?..

Säger bara TACK för att vi har 2-0 i matcher. Hann inte se så mycket av matchen, och missade själva avgörandet. Följde mestadels via text-TV. Så kan det vara när livet ser ut som det gör... Men huvudsaken är väl att vi har vunnit två raka! 🙏

Villervalla: Ja mann få ståpäls 😂
Dä rinn lätt ikväll 🥳🎉🥃

OlliJanne: Haha ja de var du som skrev det, skulle lagt ett bet på det! :D
Sputnik: Yes, 2:a perioden nästa match skickar vvik kavaleriet så vi får se upp då ^^

Angående PWs icing, det är faktiskt Lundin som slår på pucken i luften så den får mer fart, hade kanske inte blivit icing annars. Och hade säkert blivit hög klubba om det inte hade blivit icing. Kan inte lägga allt på PW där.
Och vad gjorde Dahlén på isen med 2:20 kvar och ett måls ledning?

Charlie2: Ja vi får höra av oss till Freddan och förvarna honom att de måste hålla i hatten i period 2 imorgon. Vi har knäckt Karlins kod!!!

KniveN: Näe sant det vara dålig rensning av PW, inte usel. Däremot slänger han ju icing strax innan så han är högst delaktig i att ge VVik allt initiativ och ja, horribelt med Dahlén på isen i nämnda läge :-)

jokklas: Det jag tar med mig från matchen är att det nu står 2-0 i matcher till oss. Klassiskt snack är ju att det sämre placerade laget måste stjäla en bortamatch för att kunna vinna matchserien. Så det ser bra ut än så länge för oss...

Kan vi knipa matchen på bortaplan i morgon så sätter vi stor press på Västervik.

Zäta75: Gärna TIK-surr igen! Men vi hoppar över till den här tråden igen så får Slutspels-tråden löpa lite fritt nu under vårkanten.

Gällande morgondagens match så är det lika svårgissat som vanligt. Västervik känner säkert att de vill ta med sig tredjeperioden från igår och rida på den på något vis. Jag vet inte ärligt talat. Och hur gör de på målvaktssidan? Jag tror kanske lite att många har gjort misstaget att titta alldeles för hårt på Marmenlinds statistik och dragit slutsatsen att han är ligans bästa målvakt av den enskilt största anledningen att han vann SVS%. När Västervik inte orkar hålla uppe sitt tajta försvar så blir han väldigt mänsklig.

Men visst fan måste de väl försöka trycka i gasen från start? Kan inte tänka mig något annat.

Knylan: Intressant att man är lika nervös inför varje match i slutspelet 😬

Kvällens match kan nog bli avgörande för den här matchserien. 3-0 till oss i matcher så tror jag inte Västervik orkar vända det. Som tidigare nämnt så fanns en hel del positiva vibbar från föregående match. Dessvärre så är Lodin borta, men hoppas att övriga tar för sig...

Bara låta vvik köra hårt i början. Så länge vi spelar smart och låter dem köra sönder sig så blir de trötta och frustrerande förr eller senare.

Labban: Ja tålamod och effektivitet blir nycklarna ikväll. Även hålla sig från utvisningsbåset. Är det bara jag eller känns det som om vår matchserie hamnat lite i skymundan för övrig hockey just nu? Känns bra tycker jag. Ju mindre media fokuserar på våra matcher desto bättre så att vi får arbetsro :)

Spanarn: Hoppas verkligen han kommer redan till nästa säsong och skriver ett långt kontrakt. Han är ju i en perfekt ålder, säger inte att han inte skulle vara en drömvärvning även om han väljer att fortsätta utomlands i ett par år till men att få in honom redan nu med tanke på vilken spelare det är vore nästan lite för bra för att vara sant.

Spanarn: Utan att lägga någon värdering i det så undrar jag om ändå inte ”tajmingen” kommer vara mer rätt om Timrå spelar SHL nästa säsong. Jag menar, han spelar ju inte gratis och Timrås chanser att kunna betala en dräglig lön till Lander påverkas ju av i vilken division vi spelar i.

Var det inte sagt att han skulle flytta hem till Sundsvall om Timrå hade hållit sig kvar i SHL den där ödesdigra säsongen?

{297}: Jag kan ju tänka att sånt inte är hugget i sten när man har familj. Kan ju vara så att ett lukrativt kontrakt och en ytterst dräglig tillvaro några år i ett alpland lockar om chansen finns. Om det känns rätt för alla inblandade i familjen.

Men som du skriver, beroende på vilka motbud Timrå isf har möjlighet att erbjuda så kan han och familjen inte riktigt ta ställning just nu. Jag tror som du, att det möjligen är ur sportslig synvinkel Lander uttalar sig som han gör. "Tajmingen" är helt enkelt en omskrivning av vad som erbjuds utöver den sportsliga utmaningen

Lub: Kan hålla med om det, dessutom känns det lite som att vår serie blir lite mindre intressant då vi förväntas ta hem den ganska så snabbt. Kanske klokt att ha lite is i magen då också, och inte helt hugga på Cmore-folkets försök till att skapa en hausse runt varje match. Annars blir det lätt att man hakar på ex. Lars Lindbergs snack om att ”alla står i Västerviks bås, och alla SITTER i Timrås bås”. Älskar Lars Lindberg, men Per Svensson fattade ju ingenting av den logiken. Typiskt en sån grej som känns viktig för utomstående betraktare, inte minst nu när alla bilder vi får se är TV-bilder.

En annan grej som knappt kommenterats är Blommans flytt in som center, som dök upp nu inför semin. Det är en anmärkningsvärd detalj ändå, och det vore väldigt intressant att få veta mer kring hur man tänkt. Han centrade tidigt på säsongen (och värvades ju hit som odiskutabel center trodde iaf jag), men efter det har han vingat nästan hela tiden, och så trodde jag att det skulle förbli. Har Freddan ruvat på den där överraskningen hela säsongen, eller vad ligger bakom den tanken?

Lub: Fast FBK, Mif, Dif och Frölunda spelar visst också och det hade jag fullständigt förträngt. Där är hockeytempen mer än lovligt ljummen för alla utom närmast sörjande känns det som

Knylan: Gillar Lindberg men man ska ju komma ihåg för vem han jobbar och vad hans uppdrag är. Cmore säljer en produkt och vill skapa maximal spänning och underhållningsvärde. Det är ändå lite smått irriterande när han ska spinna vidare på det där ”alla sitter i Timrås bås”. Hörde honom inte säga ”alla sitter i Västerviks bås” när vi gjorde 3-1.

Tror vi tar en torsk ikväll men skulle vi vinna och gå upp till 3-0 i matcher kan man ge sig fan på att Harald kommer stanna hemma och ”vila” igen.

En liten side note också: löven har fått längre sändningstider och fler studiomatcher än Timrå i hela slutspelet än så länge. Cmore tycker nog helt enkelt att det är mer spännande med löven eftersom vi varit uppe och vänt i SHL i närtid medan löven harvat i dom nedre regionerna.

Olli Nomadinen : Haha ja just det, de hade jag alldeles glömt bort... 😂

Knylan: Började precis tagga igång för match sen kom jag på att den spelas i Västervik med kameravinkel i midjehöjd på spelarna. Tråkigt. Kanske inte ens finns bänkar i båsen så spelarna måste stå hela tiden :P

Lub: Men galenhöken gör sitt bästa på XP för att haussa upp iaf Malmös matcher till något som liknar hett. Ofattbart att en rikstäckande tidning låter en "expert" tangentonanera så in i h-e om sitt favoritlag som han gör

Olli Nomadinen : Jag tror hans "bloggartiklar" ligger på Kvällsposten som ju är en Malmötidning. Men de länkas ju förvisso från expressen.se

« · 2179199 · »