Heisenberg: Tycker dnarare att vår backar är enormt långsamma i sina uppspel. Forwards hamnar högt inte passet kommer. Svensson gör väl sin sämsta på i Timråtröjan idag?
{297}: Det är ganska lätt att kartlägga vad vi gör varje gång i PP. Och vad vi aldrig gör. Anpassar man sen sitt boxplay till att bara hantera det vi brukar göra så blir det enklare. Vi skulle kunna testa ett PP där det bara var backskott som var tillåtna.
Heisenberg: Jo den bilden stämmer som jag skrev innan, puckbärare får inte understöd i egen zon. Därför VIK kan forechecka fast oss gång efter annan. Tålamod som Dahlén själv sagt. Forwards måste göra det tråkiga jobbet, bwlöningen blir sedan att man kommer in mer samlat i offensiv zon och får sina lägen..
Nisse1: nej, Hartmann bör inte tugga tid i första PP med nuvarande form. Han är helt iskall.
I övrigt: ny tombolamatch. Vårt spelövertag ger oss ingenting mer än en 50/50-chans att vinna i sudden. Helt sjukt. Och ett kvitto på att Timrå, så här långt, inte är ett piss bättre slutspelslag än Västervik. Vem faen kunde tro det?
The great one: en dålig effektivitet förlorar hockeymatcher. Ett dåligt PP förlorar slutspelsserier. Det är konstigt hur PP kunde vara så förhållandevis bra under större delen av grundserien men i slutspelet är det helt värdelöst.
Mmmm ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Vvik ❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Mmmm försvara sig ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Men guuuuuuuuuud va bra dom är!!!!
❤️❤️❤️
Kan man försvara sig till SHL så gör det gärna!
Jäklar vad trött han är i huvet alltså!
Vvik jävla damp Jones armbågar näsblod på Hartmann och åker upp på en passning 1,9 meter från att han ska nå den... HARALD: här ser man en bra spelvändning från Vvik.
Hardegård eller Vesterlund är hakad men kämpar igenom en passning från defensiv blå till Dahlén på offensiv blå... HARALD: det går för sakta.
Haralds grå bläiga celler i hjärnan är det som går för sakta...
{297}: Sällan lag jobbar så hårt och aggressivt i boxen i serien. Men Timrå borde kunna byta lite pp-stil samtidigt, det är sönderlästa men det ser för mig ut som man fortsätter spela på samma sätt.
Sputnik: Sen ser det inte bra att fi får komma till skott så lätt, vi måste stå upp bättre vid blå. Känns som vi backar ner till Jacob för mycket, undantaget Boyce.
jokklas:sätter motståndare hård press i BP måste benen gå på medspelare, så passningsalternativ och ytor skapas övriga så kan man spela bort pressande VIKspelare.
The great one: Vårt PP var inte bra i slutet av grundserien heller. Det blev helt enkelt sönderläst redan då. Västervik är ett av få lag som kan vara tillräckligt disciplinerade för att döda det helt.
jokklas: skickliga spelare kan spela sig ur en aggressiv box, skapa lägen och på pappret bör vi ha det bäst lämpade laget för det tillsammans med löven men så ser det inte ut i praktiken. Vi får absolut noll avslut från blå i PP1 och där är Hardegård boven. Han står på blå och delar ut tid till försvararna som om det vore klappar på julafton.
Man ser ju att 1 kedjan har mycket istid nu i slutet under pp...
Jag tycker inte att man ska ha Dahlén med rollen att ta in pucken för att etablera sig. Dahlén har inte fart på rören vilket gör att vi bara kommer in över blå och börjar gröta.
Man behöver komma in djupare och få till två lite längre passningar sedan är man igång och då får gärna Dahlén föra och styra.
Men...
A Carlsson, Hardegård, Svensson............
Dom måste bestämma sig innan dom får pucken. Skott eller spel...
Rico01: Fastnade för denna. Som stämmer in ganska bra på hur jag ser på Hardegård och hur han sett ut på försäsongen(även om vi givetvis inte skall dra för stora växlar där). Jag gillar hur han kommit in med pondus och verkar våga ... | Läs mer