1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600134 inlägg · 6212 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
modomille: Kommer det från en modoit menar du? Menar du det? Eller driver du bara nu? Du måste fan driva? ;D

Ändra sin åsikt var det va? ;)

lincoln: I Will lall on forever..

Sputnik: Fox Mulder är så jävla klockren kommentator!

Sputnik: 50-50 Vi behöver lite flyt nu så kan det gå!

Sputnik: Harald är ovanligt possitiv kring Timrå ikväll. Matchovana och att han ser att Timrå har en till Växel i sig. Drog pararell mot att faktiskt Mora förlorade första matchen mot Leksand förra kvalet. Får hoppas han har rätt.

Synct: Sant men ni ska inte ta något ifrån Oskarshamn, var ödmjuka för en gångs skull. Ni är ju nästa värre än kappvändaren Wennerholm. Ni ändrar eran åsikt så jävla ofta hahaha.

Olli Nomadinen : Jag tycker lustigt nog att det känns om att vi kan ”stjäla” den här matchen av IKO...
De har ärligt talat varit bättre.

Förhoppningsvis är ringrosten borta till nästa match så är detta en ren bonus om vi skulle ”stjäla” denna märkliga tillställning

{8629}: Tycker att Milou har ganska rätt i att Svedberg inte direkt kan lastas för de 3 sista, däremot satte han prägeln med assisten i slottet på första. Sedan har han ackompanjerad i "skön" kombination med hela lagets försvarspel tappat det.

modomille: Då är det väl så ;)

Jag förväntar mig inte nå vidare av en modoit som dig heller, ni är bara så j*vla bittra för er egna klubb är helt under isen år efter år. Men det blir nog bättre ska ni se ;)

sargad: 70-30.. Nu va du gendrös mot Timrå. Jag säger 90-10 i favör till Oskars.

modomille: Täcker man målvakt och slänger in puckar på mål brukar det kunna gå bra, flyt? till viss del, men det är så mål görs till stor del.

{8399}: Trots tappet för dem till förlängning så är det ju vi som har pressen på oss. De har ff allt att vinna, i den här matchen men även i hela serien.

Fixa segern nu TIK så lossnar spelet ...

modomille: Ok, då vet vi! Skönt att nån kommer med fakta så att vi slipper spekulera.

lungan: Ja det är i detta ögonblick vi behöver han, men jag tror inte på han, jag hoppas Brattström, står resten av kvalet, han har ju släppt retur på nästan varenda puck hur lätt dom än är.

Kerstin_k: Gallo är underbar i såna här matcher.
Skulle säga att det 70-30 i favör för IKO i sudden.
Gäller för oss att snabbt sätta en segerpuck, inom 3-4 minuter, max 5. Längre än så kommer vi inte kunna lira utan att bjussa dom på ett mål.

Nevink: 3 av era mål har varit höstlöv av backarna, snarare ni som har haft mer flyt. Svedberg kan lastas för första målet men dom andra nej.

lungan: Som tur är har dom också en dålig målvakt! För man inte säga att resultatet är rättvist!

pean: Symboliskt historisk vändning av Timrås ständiga oflyt hoppas vi på. Snedskär och studs in i mål. 😁

Svedberg, Vi tror på dig. Det är just i detta ögonblick vi alla behöver dig. Vår Messias.

Visa nu vem som bestämmer i NHK ikväll!!!

VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!!!

pean: Hockeyguden? Jag skulle istället vilja påstå att Svedberg ger IKO chansen, annars hade denna lätt blivit 4-1.

Woody Jokinen: Jag har svårt att tro att det är nerver som gjort att vårat försvarsspel sett ut såhär precis hela säsongen.

Kerstin_k: "Det här är allt annat än bra för den mentala hälsan." är väl en bra sammanfattning på livet som Timråit.
Det ska kanske vara så här....

fantasilos: Jag måste tro att det beror på nerver. IKO behöver inte några. De har inget att förlora.

Kerstin_k: Ja, jag sitter här och försöker avnjuta en öl lite i sinnesrons tecken, det går sisådär.

Händerna är alldeles skakis.

fantasilos: Hur ska Timrå lyckas vinna en förlängning med detta psyke?

Bee: Problemet är ju dom där grova misstagen i defensiven uppenbarar sig så fort IOK tar in pucken i vår zon. Oftast dyker dom upp i klungor också; misstagen alltså.

Det här är allt annat än bra för den mentala hälsan.

Woody Jokinen: OIKs kapten verkar obehagligt avslappnad

Olli Nomadinen : Verkligen pinsamt usla. Flyt att vi fortfarande har en chans att vinna.

Gallo är som gjord för sånt här. Den utvisningen han får Oskarshamnsspelaren att ta var guld värd, sedan är han där på sista målet också. 🤣
Kryddar med lite tjafs på slutet av perioden. 👍

Nu gäller det att grabbarna kan andas ut lite. Överlag så har vi haft ett bättre eget spel än IKO, och Rifalk har inte alls sett ut som något spöke.

Det handlar om utifall vår offensiv kan köra slut på deras energi innan det görs något till grovt misstag i defensiven.

Woody Jokinen: Lycka! Men jag står för den tidigare kommentaren ändå. De vågar, vi är rädda. Vi måste sortera bättre. Det finns inget att vara rädd för.

Bee:

Det här tar ni Timrå

Bee: vilken balja haha

NU SKA VI FAAAAAAAAAN HA NÄSTA MÅÅÅÅÅÅÅÅL!!!!
VI ÄR TIMRÅ IK OCH VI GER ALDRIG ALDRIG UPP!!!

Woody Jokinen: Hockeygudarna är med er. Annat kan man ju inte säga!

Vi har ju krossat IKO:s försvar ikväll iaf!
Synd att vi inte har något heller. :)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Sputnik: Wedin 3 poäng ikväll då.

Woody Jokinen: Jaaaa@aaaaaaaaa

Pinus sylvestri: 13 sekunder kvar...

KulltorpsOlli: Det här är så jävla svagt. Vi vill mycket mindre än IKO. De är fan helt överlägsna jag skäms lite. Spelar vi så här luktar det degradering.

Jaaaaa!

Synct: Stannar vi kvar så skall Freddan bort! Kan man inte sätta bättre försvarsspel än det här på en hel säsong och inför kval så är det oförsvarbart!

Ja, det var ju en rolig visit i SHL

Ok. Vi är verkligen pinsamt usla.

Nisse på Mon: Brattström nästa match tack!

Nisse på Mon: Nämen, gick våra backar bort sig igen?

Kerstin_k: Det känns vansinnigt svajigt mentalt. Så fort IKO tröck tillbaka lite efter 3-3-pucken så började man helt räkna fel i situationerna.

Nervkollapsen är total.

« · 1961696 · »