1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600377 inlägg · 6212 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Ok, TV12 , gott så.

SMÅLAND; Någon har kapat din användare!
Var in och skrev att matchen var inställd p g a relationssmörjning. Och det skulle du alllll-drig ha gjort ju.

En liten fundering från sittplatsläktaren..... Vad sjungs egentligen i den där ramsan som har med 1962 i textraden?
Har aldrig lyckats tyda texten och vet fler som inte heller riktigt hör hur den går.

Den är vacker men tyvärr otydlig om man inte kan texten.

Samma uppställning som senast.

Går att läsa till kl. 18:28.

She: Och här har frugan t.om blivit större supporter än mig! Det är ett jäkla liv påna under matcherna!

EXPLORERSMÅLAND: Oruttat Småland!

En annan har smörjt chefen här hemma under flera veckor!
Nu är pluskontot såpass stort att hon inte skall kunna på något sätt hindra mig från att se kvalet...

Och de säger att män styr världen...

#denmodernamannen

She: innan man inleder ett förhållande är den viktigaste frågan....är du Timråsupporter ? Om inte skippa den dejten. Själv är jag gift med en Modo supporter så jag är ju inget bra föredöme precis.
Heja Timrå !!!

{8515}: tanterna är viktik men man får lura dom så man kan ta en stänkare å se matchen ,å bli så jävla nervös hoppas de går vägen eller ska tv jäven ut om de går åt helvete!

EXPLORERSMÅLAND: Let's Dance och Pussåmes! Vart är den här världen på väg!!

EXPLORERSMÅLAND: Men köp en Tv jävel till vet jaa, eller så får kärringen vänta. Hockeyn är viktigare än tanten.

Perreman: den har varit uppe till försäljning innan kvalet med.

EXPLORERSMÅLAND: Du får överraska henne med kvalhockey, stesolid och marinella.

EXPLORERSMÅLAND: Av alla jävla kvällar att lova nåt dylikt...🙄

Tyvärr blir det inge rese för mej ikväll!!
Ja lova kärringen " Let's Dance " och räkor och vin och påstömning ikväll!!!
Man måste ju ställa upp ibland!!!

Herminator: Jag tänkte mer om någon filmade under introt i arenan så man kan få känna stämningen..

sargad: Reklamfritt på cmore, men även på TV12

Jensen_12: Alla matcher verkar visas på tv12 under kvalet

sargad: tv12 med tror jag

Visas matchen bara i CMore?

TimraStockholm: Bra tajming av Timrå att lägga ut den till försäljning nu i kvalruset. Känns generellt som om de ryckt upp sig med allt vad marknadsföring innebär.

OlliJanne: Håller med, Svedberg måste stå idag. Man får inte byta målvakt med vinst. Se hur det gick för Aik mot Iko. Visst känner jag mig tryggare med Brattis men idag ser jag hellre Svedberg i kassen.

TimraStockholm: Tack för tipset, köpt!

Något vi gjorde bra i första matchen var att vi hade mycket trafik framför Oskarshamns mål vilket ju visade sig vara lyckosamt. Dessutom sköt vi mycket skott från alla möjliga och omöjliga vinklar. Ja förutom PP då där vi passade runt i alldeles för lågt tempo. Får vi igång PP:t och förmår spela enkelt och tätt i försvaret så tror jag att vi har en stor chans ikväll.

Sluta lämna motståndare fria framför mål och sluta låt dem åka in i slottet utan påhälsning så skiter jag i vem som står faktiskt. Skulle, för mitt hjärta och välmåendes skull, föredra om vi slapp jaga underläge fyra gånger också :D

Det blåser upp till storm i Småland... TIMRÅSTORM

Olli Nomadinen : Fynda i webbshoppen!
Haukelands plockhandske från förra årets kvalserie finns i webbshoppen. Bara 3000 kr så är den din.

Herminator: På söndag då jävlar sjunger vi, oavsett resultat ikväll! Armkrok gungandes i sidled, sida vid sida med Lönnå. Fickljummen explorer, fånigt leende och den vaga men oefterhärmliga doften av flera dagars alkoholintag och inpyrda, obytta kvaltröjor. Icke ett öga är torrt. Brölandes, snörvlandes "I varje andetag". Vår hymn, vår psalm.

OlliJanne: Jag vill se Bratten i mål, skiter i om vi vann, han såg osäker ut hela matchen och släppte returer rakt ut hela tiden på dom enklaste skotten, han såg säkrare ut i sudden, men överlag så tycker jag han ger ett jävligt skakig intryck.
Brattström visade innan kvalet varför han skulle få chansen, han såg lugn och bra ut, inge ryggsim och enkla returer, jag vart överraskad att Svedberg ens fick stå senast.

EXPLORERSMÅLAND: Fattas bara, och med Röd/Vit bakgrund dessutom. =)
Have a nice weekend, SMÅLAND.
Du får ta över allsångsinsatsen från mig och Nomaden på söndag!

lungan: Hade vi torskat med 3-4 i onsdags så tror jag faan vi sett Bratten i kassen men man ändrar inte ett vinnande lag så Svedberg står nog ikväll också. Ska man tweeka lite så tycker jag kanske det vore spännande att skifta plats på Laxen och Gallo. Visst Wedda är nog lika bra oavsett omgivning men jag tyckte ändå att Wedda och Laxen hade bra radarpar kemi ihop

Idag laddar vi upp igen! Ännu en dag har jag på mig årets replikatröja på jobbet här i Uppsala. Den nya hymnen "I varje andetag" går på repeat i hörlurarna (Tips: går att köra youtubeklipp på repeat via hemsidan jag länkar till nedan).

Kom igen Timrå! Idag stänger vi ner IKOs uppspel, norpan puckarna de lägger in framför eget mål och öser in målen.

Johan J: Skrik så ni blir hesa och överrösta Oskarshamn. Klacken. ;) Timrå IK stormen måste de få känna på.

EXPLORERSMÅLAND: NEJ: han bjöd (enligt uppgift) in på smörgåstårta efter föreställning, sedan kom frugan med brickan och ville ha ett ?bidrag? ?

Herminator: Jag får ståpäls varje gång jag ser Kjelle Lönnå!!!
Tack du gjorde min dag!!
Trevlig helg och sug och svälj 😂🏒🥅

KulltorpsOlli: Den finns på Youtube om du söker på: I varje andetag Timrå.
Vi kör allsång till den på kontoret varje matchdag. =)
Uppladdat:

500x0-kjelle.jpg

Jag tycker Svedberg ska stå idag.

I tredje perioden och förlängningen växte han och målet i tredje kan han inte lastas för.

Benparaderna i förlängningen ingöt ett nytt förtroende hos mig. Han är som bäst i dessa matcher och jag tycker som sagt han visade vem som bestämde och gav segern till sitt lag sista delen av matchen.

Stora stjärnor visar sig när det som mest behövs och vilka stjärnor det finns i detta TIMRÅ lag!

Nu går vi gör 2-0 och glöm ej att ha roligt och njuta av stunden!

VI ÄR TIMRÅ OCH VI GER ALDRIG UPP!

Johan J: Lycka till. Svårtippat detta, antingen jämt eller en enkel timråseger är känslan.

Sputnik: vi ses där, åker själv från Kalmar

Oskarshamn övernattade i Sundsvall efter den inledande matchen flög dagen efter till Bromma varifrån en 35 mil lång bussresa tog vid. Förhoppningsvis var det rejält med trafik ut på Essingeleden och vidare söderut länge E4:n.

Noterade att Oskarshamns tränare i intervjun på C More efter matchen svarade att "man studsade i Stockholm" på Mike Helbers fråga hur laget tog sig hem.

Timrå flyger som jag förstår direkt till Kalmar och bussar till Oskarshamn därifrån, en sträcka på 75 km.

Förhoppningsvis betyder uppladdningen att Timråspelarna är fräschare i kroppen vid kvällens match. Otroligt viktigt att vinna matcher när de går till övertid. Varenda minut på isen utöver ordinarie speltid är helt bortkastad vid förlust.

Reflekterade över att Oskarshamns tränare både vid presskonferensen efter match och vid intervjun inför match på klubbens hemsida tyckte det var tungt när Timrå fick in en kvitteringspuck med 14 sekunder kvar. Visserligen hade Oskarshamn haft kommandot målmässigt hela matchen, men han tycks glömma att Timrå hämtat upp underläge tre gånger tidigare och att matchen står lika på tre när mindre än två minuter återstår av ordinarie tid. Psykologisk kvittering av Timrå med sex man på banan precis före slutsignalen.

Tycker mig se att Timrå spelar annorlunda anfallshockey än vad AIK gjorde i den matchserie där Rifalk stundtals var helt lysande. Timrå gör tre mål (2-2, 3-3 och 4-4) när man har spelare parkerade framför mål och lägger in puckar utifrån.

Samtidigt får Oskarshamn göra alldeles för enkla mål. 0-1 på en målvaktsbjudning. 1-2 fin individuell prestation av IKO men var är försvaret. 2-3 försvaret går bort sig helt och lämnar en IKO-spelare helt fri framför mål. 3-4 markeringsmiss av försvaret. Alla Oskarshamns mål tillkommer då man utnyttjat Timrås misstag.

Nycklar för Timrå i denna matchserie:

- Minimera egna misstag
- Snabbare förstapass
- Behålla positionerna i försvarsspelet i egen zon
- Vara beredd på inspelen framför Rifalk när Oskarshamn vinner sargdueller
- Forechecka med två man när Oskarshamn kommer djupt från egen zon.

Det var länge sedan jag som supporter var så nervös när Timrå spelade som i förrgår. Vill tacka alla som var på plats i NHK och bidrog till den fantastiska inramningen. Riktigt hög klass marchen igenom.

Tycks vara helt slutsålt i Be-Ge hockey center inför kvällens match. Även bortasektionen verkar bli full. Med ett 150 man starkt bortafölje finns alla chanser att dominera på läktaren.

Nu går vi för vinst och 2-0 i matcher.

Sedan fyller vi hallen igen till match 3!

{3405}: Vi är 3 pers från de småländska skogarna som kommer och hejar fram våra vackra röda krigare imorn!! Tror ni man kan sova nu eller? Känner mig som ett barn inför julafton. 🙂

{3405}: Ja, det var precis där jag kollade och nu går det inte att välja 29/3 längre så antar att det är fullt då :)

Zetterström: Biljetter bokas via supporterklubben. Inte via Oskarshamn då dom är oroliga att Oskarshamns supportrar ska köpa biljetter på bortastå till den matchen.

Bortastå verkar slutsålt till imorgon :) Går bara att boka till tisdagsmatchen nu

{3405}: Klass på er som åker ner och visar vilka Timrå är!!!

Olli Nomadinen : 76 i dubbeldäckare härifrån. Också är runt 40 platser bokade från folk som tar sig dit själva.

ÖDMJUKHET!!!
Vi och Mora är inga VÄRLDSMÄSTARE för vi lirat i SHL...
Oskarshamn och Leksand har ingen press!!!
En match i taget...!!

Johan J: Enock skyller väl mest på sin egen förmåga att hantera motgångar? Hänger väl inte ut Timrå mer än att han spelade där när det gick tungt. Psykologi är knepiga saker. Och hockey på heltid är ingen lek när det börjar funderas eller ifrågasättas.
Hoppas det går bra för Enock. Var det inte hans farsa som åkte på typ varenda match Enock lirade?

TimraStockholm: nja.... Fick dom välja så blev det Leksand och AIK men nu är när gnagarna är borta ser dom hellre oss än IKO

Charlie2: premiärnerver i mora! Dom spelar med timråförsvar

Nevink: SHL bossarnas dröm är iaf Leksand och Timrå utan tvekan.

« · 1962288 · »