1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600378 inlägg · 6212 ämnen

SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn

Sv: SHL-kval Timrå IK - IK Oskarshamn
Hälge: Föga förvånande att han inte ändrar något...
Hade gärna sett Carlsson istället för Falk. Och hade inte protesterat om Palmberg vart 13:e man.
Men han är ju inte ändringen man direkt...

BlackBay: Så här går den.
Timrå Supporterklubb! sedan 1962, å vi står på Västra Stå, oavsett hur det än går!
Sedan har det även kommit nån ny variant av den som jag inte riktigt har koll på

Hälge: Hur kan man som tränare i ett kval chansa på en målvakt som har varit under all kritik hela säsongen för att han kanske blir bra i kvalet? Och sen när han får stå bevisar han återigen att han inte håller och man ser tydligt att utespelarna inte känner sig trygg med honom men ändå får chansen igen. Börjar bli riktigt less på Fredrik Andersson nu.

Timråik123456: Det kanske stämmer att han är klar som sportchef för Modo, nu gör han allt för att få derbyn nästa säsong. Skämt åt sido, jag börjar också bli less på hans laguttagningar, formationerna är ju helt obegripliga.

Timråik123456: Tycker det är rätt att ställa svedberg idag.. Enda ändring jag velat se är att man byter plats på gallo och Salmonsson.

Hälge: hmm... Lite lustigt att Freddan inte spelar Wedin med Robot eller Laxen med anledning av att de håller för mycket puck men Laxen och Robot tillsammans funkar fint!

Öndulat: Kan du motivera det? hur tycker du det är rätt att Svedberg står efter hans bleka insats senast? spec hur Bratten spelade i avslutningen på säsongen, är bara nyfiken hur folk tänker, inte för att kasta skit.

Synct: jag tänker att han faktiskt steppa de upp ju längre matchen gick. Speciellt i förlängningen var han bra. Och vi vann matchen så att byta ut han sänker bara moralen och säger indirekt till båda målvakterna att ett misstag så ryker dom till nästa match.

För att vara mer specifik så är väl anledningen att inte sabotera mentalt bland målvakterna.

EXPLORERSMÅLAND: nu börjar nerverna komma. Nu blir det en gin & tonic en gång i kvarten fram till matchstart. Det rinn lätt ikväll!

Öndulat: jag tror faktiskt jag håller med gällande Svedberg, hur mycket det än tar emot så är det nog det bästa valet denna matchen ändå... Om man ska se serien som minst 4 potentiellt 7 matcher

Är det bara jag som vill se Robot + Wedda hellre än Laxen + Wedin? MechaWedda lixom

Öndulat: Ett misstag? han släppte returer hela matchen rakt ut i banan och såg allmänt osäker ut, det finns 2 målvakter av flera anledningar, du saboterar inte nån mentalt bara för du vill testa båda målvakterna.. speciellt inte efter Svedbergs insats, det vet han själv. Men som sagt, Freddans målvaktscoachning har varit under all kritik under hela säsongen, precis som försvaret, varför skulle det ändras nu?

Alltså vafan? CMore börjar sändningen med att prata om kvalet upp till allsvenskan i 12 min? Totalt ointressant

Synct: Nu tror jag faktiskt att det är Hirsch som tar ut vakterna i ganska stor utsträckning.

Hursom så vill man chansa och se om Svedberg kan komma upp i den kapacitet som han hade i början av serien (tror knappast han var skadad hela tiden han var borta i slutet utan det var nog mycket omstart där) så matchar man helt rätt nu.

Och det kan jag till viss del förstå att man gör en liten chansning på ovanstående, även om jag är en stor förespråkare för Korvis framförallt pga backsidan ser så mycket tryggare ut när han står, så ökar ändå en Svedberg i toppform Timrås chanser att vinna mer än Brattkörv i toppform.

Är det tillräckligt luddigt? Hyfsade nerver nu här hemma...

TIK-Lund: Tillägg: Är 84,6% säker på att Timrå är på förhand beredda att offra en match bara för att se huruvida Svedberg håller eller ej faktiskt.

TIK-Lund: Håller med. Svedberg ska starta. Sen får vi se.

TIK-Lund: Helt galet på nerv-fronten, faktiskt. Jag har redan hunnit med att skälla ut äldsta jäntan, blivit osams med sambon OCH be dom båda om ursäkt. Googla nervvrak så hittar ni mig som första träff.

Man vill bara att det ska vara över. Men ändå vill man knappt titta. Man sätter sig i soffan, men vill bara kliva upp och vanka. Jag lägger in en snus, spottar ut den och lägger in en ny. Ölen är slut så fort kapsylen lossnar. Naglarna avverkade jag innan lunch, är nere vid knogarna nu.

Fy fan. Vilken Pers.

FH - avdammad: Säger det nu så är det sagt. Det är ett misstag att ställa Svedberg ikväll.

Brattström borde fått stå och få matchtempo för att hinna växa ut till den där räddaren som vi behöver.

Hör bara det dåliga högtalarsystemet som går på högsta volym. Har de ingen hemmaklack i Oskarshamn?

Kerstin_k: Mm. Det var underbart att vinna första, men der känns verkligen som att det här kan gåmprexis hur som helst. Förlust inslag så är vi lika. Jag kan bara hopps att de har fått ångan nu. Kanske kan den jämna matchen senast åtminstone innebära att vi slipper underskattning. Hjälp!!

Kerstin_k: haha! Igenkänningen är nästan 100% själv har man slagit personligt snusrekord idag, strax en halv stock avverkad! hittills...

Skiter i vem som står. Visa att ni kan räkna gubbar i egen zon och vinn matchen. Vill få detta överstökat så fort som möjligt, oavsett utgång. Pallar inte detta. Borde ta upp annat intresse, typ yooga eller något som man inte blor nervös av

TIK-Lund: jag fattade det som att han syftade på Wedin och Palmberg, jag tycker att man ska splittra på dom då båda är bäst när dom får ha mycket puck, samt att båda är bra på att ta in pucken i anfallszon.

Bilmos, han börjar verkligen bli vår nya Robban Karlsson. 😁

KniveN: Nu kör vi!!!!!! Fullt ös medvetslös

Märks att man söker dom där avsluten från blå idag. Många som går in och täcker.

Bee: Försvarsmässigt så ser det mycket bättre ut så här långt.

Bee: det är nästan bara timråsupportrarna som hörs genom teven. Grymt! 👍

FH - avdammad: Absolut och det var/är nog ett måste om det här ska gå bra.

Hälge: det är för DÅLIGT! Fy fan vad lojt man spelar.

{8671}: Oskars spelar ganska bra nu. Men jag håller med om att man borde kunna sätta bättre press i deras uppspel - man är nog lite rädda att åka bort sig just nu.

Hälge: Helt annat försvar men istället känns vi helt uddlösa framåt.
Håller fast vi att det är ett stort misstag att ha Gallos med Wedin.
Det blir en ny rysare det här...

Bee: dom kommer ju undan med 2-3 solklara utvisningar, det sätter ju också sin prägel på perioden där vi borde fått spela en del i PP.

Men herregud vilket korplag vi är offensivt! När väl defensiven börjar se ok ut, då uppträder man så här?

{8671}: varför Molinder bojs så jävla dårligt

KulltorpsOlli: Och det är en skitmatch mellan två dåliga lag.
Mora/Leksands matchen höll helt annan kvalite.
Vet inte varför vi inte släpper lös.

{8671}: ju längre 0-0 ju bättre...IKO måste nog vinna i dag...

{8671}: Jag håller inte med. Vi har betydligt bättre försvarsspel och visst är vi inte lika offensiva som förra matchen. Men det ser stabilt ut och vi behöver bara vänta på öppningarna för de kommer.

Gör något åt kedjorna, snälla.

KulltorpsOlli: Jag vet varför vi inte släpper lös. Vi har bestämt oss för att inte ta några risker bakåt och det tror jag är klokt. Låt IKO åka rommen av sig i första och väx in i matchen. Kan vi få in ett par mål ska du fan få se på åka!

She: Persson Olofsson Olsson kass gå ner på tre kedjer

KulltorpsOlli: Bättre försvar; no doubt. Men vi har förtvivlat svårt att skapa lägen och få längre anfall. Deras passning centralt ställer hela vårt presspel, gång på gång. Man borde ju kunna hitta nån nyckel till att plocka bort den och på så sätt få lite mer tryck offensivt.

Nu växer vi in i det här. Alla dom som åker och gömmer sig kan kliva fram och ta för sig mer. Wedin, Hållander, Palmberg, Collberg och Salomonsson har knappt synts till. Salomonsson och Olofsson hade iof varsitt läge; men det är lite för lite.

Magsår, rännskita och snusfrossa. Jag går sönder på riktigt snart.

Kerstin_k: palmberg har ju otroligt svårt att hitta åkvägar, ett under att han gjort 30 poäng i shl.

Som sagt, bättre bakåt men på bekostnad av offensiven. Ändå en trygg strategi. Chanserna kommer. Lite mer bett i forecheckingen så kommer misstagen. Dom spelar med väldigt små marginaler i egen zon.

Lite nervös över Svedberg. Han har inte släppt nån, men jävlar vad mycket nät han lämnar ovanför sig. Tack och lov har Oskars missat mål så här långt, men...nja.

Och Wedin-kedjan fattar jag inte alls. Nu blir det soloräder, och även om WC-Wedin är en jävligt kompetent one-man-army känns det bortkastat att inte ge honom spelskickliga kedjekompisar. Varför Freddan?

Men men. Nu skruvar vi upp tempot lite till i andra.
Det k a n gå!

Bee: Nu när försvarsspelet ändå ser helt ok ut, passa på att spetsa iallafall till första kedjan, funkar inte att det ska vara Wedin mot Oskarshamn framåt.

Helt ok med mig att sätta Olofsson i första nu när Robot aldrig kommer bli verklighet, men in med Laxen eller Thörnkvist där isåfall.

She: Jag tycker att Olofsson har spelat bättre dom här 2 matcherna än dom 40 sista i SHL.

Kan tycka att det är mer disciplin den här matchen än den allsvenska raggarhåkkin i förra. Tålamod är ledordet.

Bragd-Birger: Jag håller med om Svedberg. Alltid ett stort hål översta decimetrarna. Wedin ser lite less ut och tycker att bästa chansen är att åka solo. De borde Freddan se också.

Kerstin_k: var väl lite såhär under säsongen också. Få matcher där vi satte både försvar och anfall. Vi har ett täcke som är lite för kort. Frys om fötter eller huve.

TIK-Lund: F.ö intressant att Cmore väljer att köra intervjuer med gamla timråspelare som pausunderhållning två matcher i rad!

josha840: Betydligt stabilare försvar i första perioden än vad vi visade upp förra matchen. Anfallsmässigt så ja, det är mest hörnspel och några chanser. Blir nog inte så många mål så det gäller att förvalta de chanser vi får.

Jag hoppas även att Fredrik laborerar om i kedjorna. Många ledande spelare var näst intill osynliga i första.

Förhoppningsvis fortsätter vi med ett bra PP och stänker in en puck i början på andra. Framåt Timrå!

« · 1962288 · »