{8671}: Det skulle vara spännande att se hur konditionstesterna utvecklats över säsongen. Jag tror dom är trötta och passar på att slappna av och glida.
uhahl: Tror tyvörr han har lite hjärnspöken att övervinna, snackade om att han haft mental coach inför denna säsong. Otacksamt för hans del kom skadan så länge, har kommit in lite fel i detta kvalspel med. Han blixtrar ju till, men dominerar inte som innan skadan.
Viktigaste sekvensen i matchen. Då åker vi runt som vilsna rädda höns och anpassar oss perfekt efter Oskarshamns spel. En hel jävla säsong, Och det ser ut som om vi inte lärt oss ett skit. Det här är inte ok.
{8671}: Största skillnaden nu, oskarshamnspelarna åker ut på våra backar och täcker skottvinklar medans vi bjuder in dem på fika i slottet och sätter oss i knä på svedberg likt shoppinggallerian i USA runt jul.
KulltorpsOlli: OCH ...jag vill passa på att hylla Svedberg. Satan vad den karln har lyft sig. Trots psykningar och fulslag så håller han fokus och Timrå kvar i matcherna.
Synct: Idag står jag bakom Svedberg. Det är pinsamt att inte ens en forward stöter på backen som slänger in skottet i 6 mot 5. Det här är inte ok från ledarhåll att förvsrsspelet är kasst matvh efter match. Ni får kalla mig elak, men Freddan och CO kan inte vara kvar nästa sässe.
Synct: Smart kommentar, hur ska Svedberg veta vad som händer och kunna positionera sig när samtliga Timråspelare anstränger sig att skymma istället för att gå ut och störa puckhållaren.
Affe_TIK: Det här laget ska inte spela SHL. Skulle vi på något mirakulöst sätt överleva det här kvalet så kan man sparka hela jävla laget minus Wedin, Hållander och kinnvall. Hur bygger man ens om ett sånt här lag inför nästa år? Om inte halva laget ryker så får vi ju en exakt kopia av den här säsongen.
bar mofftak: Oskarshamn kommer fortsätta mata skott mot Svedbergs plocksida, och dom kommer fortsätta trilla in, så är det bara, sen att forwardsen backar in i hans knä sista målet hjälper ju inte.
Känns svagt mentalt. Så fort det blir pressade lägen så får spelarna panik och det känns som att man inte vågar spela ut.
Det märks när IKO sätter press och man gör 2-3 misslyckade rensningar för att man inte vågar ta tag i pucken i en tredjedels sekund för att få lite tryck i rensningen, och det syns definitivt när IKO tar ut målvakten och man direkt lägger sig i en pytteliten fem-mannabox så att skytten får kliva rätt in i slottet. Ingen vågar vara den som kliver fram och lägger klubban mot och kanske bli överspelad.