Sputnik: Tråkigt att vi inte lyckades mobilisera mer ikväll. KHK var verkligen inte bra ikväll. Vilket var tur, annars hade vi fått stortorsk.Jag kan känna mig jättebesviken på att vi inte tog chansen på hemmaplan. Men man såg ganska tidigt att vi inte var där. Även om vi ledde 2 ggr om. Uppspelning var dåliga, passen satt inte på bladet, avsluten var mesiga, pucktapp, puckstuds, hopp över blad, skott utanför, skott i täck, mm mm. I tredje närsn skulle forcera så var det bara sista 5min som var bra. Så jäkla tråkigt och man mår illa av vemod över att detta inte kan gå längre. Orken tryter uppenbart och att vi ska vinna 3 raka nu är att be om det passar omöjliga. Surt när vi var så nära, men vi får inte glömma vilken fantastisk säsong grabbarna genomfört. Vi lär tappa en handfull spelare till SHL men " In Nubben we trust". Tack Dahlén för allt du gjort. Tack till Didde, Jonsson mfl som kommer lämna oss för SHL. Har sett Mora- Leksand och noterar att de presterar mycket bättre matchtempo än oss, trots att det ska vara vår styrka. Grattis Mora, ni blir också kvar. Mina 3 barn älskar Timrå och är nästa generation som kommer att få uppleva denna underbara resa som TIK supporter. Mission accomplished.
Puckat: Jag har inte gett upp, har skrivit mycket i ren frustrtion ikväll. Självklart kommer jag åka till Karlskrona i allafall på Måndag och ge allt jag har. Jag tänker inte missa denna chans när man är ledig och allt. Har ju bara 22 mil enkel resa. 😋
{8395}: och muppen Kolan ska man inte prata om då han var här o skämde ut sig Låg i soffan och ringde kansliet o undrade när nån skulle dyka upp o skotta snö åt dem i villan i stan som han förmodligen bodde gratis i.....o inte kunde han klippa gräset heller..... Men utebliven pensionsinbetalning då släppte han chipspåsen..... Vilka tror dom att dom är som Bo Kaspers sjunger.....
Skit i Milleniummuppen. Nicket har han nog tagit för att det var vid det skiftet han fick tömma senast. Frustrationen liksom lyser igenom. Det finns många goa MoDogubbar och gummor därute som önskar oss lycka och välgång i vårt motiga kvalspel. Vi vinner på måndag sen får vi se vart det bär. Glad påsk alla därute!❤️⚪️❤️⚪️
Timråit H-sand: Ett alternativ skulle ju vara att HA laget som slutar 1:a får välja vilka man möter mellan lag 13-14.för aldrig i livet att vi torskat 4 matcher mot Mora.....
Sputnik: Desperationen kom i alla fall på slutet. Kan man visa upp den direkt kan det gå! Och det skulle vara underbart att få en till match hemma! Må gud vara med oss o giva oss det😀! DET KAN GÅ 👍
Olli Nomadinen : Ja KHK var bättre ikväll, men såg oerhört tröttkört från Timrås håll. Inte så konstigt då HA lagen har mycket längre väg att gå, SHL har landslagsuppehåll och allt vad det heter. Aldrig att Karlskrona gynnats av de spel de visade upp de 2 första matcherna i en kvalserie med 3poängssytem.
Nej direkt nedflyttning för sista laget i SHL och lättare väg upp 1:a laget i HA. Med tanke på den stora klyftan med nya avtalet i SHL så gynnar det ju också SHL laget som åker ur då man kan satsa hårdare att ta sig upp igen direkt. Spelare kanske väljer vara kvar och spela upp laget igen då chansen är större med.
Patetiskare modo-fans får man fan leta efter, ni åkte fan ut mot ett kasst Leksand i OT på hemmaplan med skotten 50-18, det om nåt måste svida för dig och din lilla sprutande kuk😘, det hånade inte vi er för 💖
BlackBay: Tycker ändå att han är rätt så objektiv, han ska väll inte hålla på nått av lagen men ändå säga vad som är bra och dåligt åt båda hållen. Kanske just därför att han har spelat i TIK att han inte försöker favoritserie TIK!
Han är ju inte som Wikegård direkt som kör sina primalskrik när hans DIF spelar, ska bli intressant hur han hanterar semin mellan SKAIK och DIF!!
Tittar man helt neutralt på matchen som jag gjorde, fast innerst inne höll jag på TIK så kanske man kan tycka det var lite märkligt att han som sänkte Guter inte ens fick en tvåa för interference.. Det var otroligt många missade utvisningar från båda håll ikväll som skulle blivit två minutare i matchen mellan LIF och Mora!
Än är det inte kört, bara att ösa på än mer i nästa match, önskar er alla TIKare en fortsatt Glad Påsk och till slut ett råd: Ge faaan i att blanda ut Påsk musten, det smakar förjävligt!! ;)
Smokey: Nej då jag stod bra till och såg båda tydligt. Lika tydligt som jag såg att vi förlorade mot ett bättre lag ikväll och att det syntes från första nedsläpp. Det var ett annat Khk jmft med tidigare matcher, starkare och resolutare.
Millennium: Jävlar vilken liten människa du är som måste vara här inne och hålla på att håna och hålla på. Kryp tillbaka under den sten du kom ifrån vettja.
Vad gäller Warg så blev Nubben skogstokig på honom de året han spelade här för han lovade muntligt att förlänga kontraktet fast han redan skrivit på för MoDo. Nubben blev galen och skulle stänga av han från slutspelet men Lill Kenta fick sista ordet... så det är nog ömsesidigt vad gäller hans inställning till Timrå o tvärtom....
Kerstin_k: sjukt stolt över hur killarna genomfört säsongen, trodde aldrig att vi skulle få se dom i den här situationen, men tyvärr tror jag det är kört....det kanske är ett par år för tidigt att klara av att gå upp.... Men hoppet lämnar en ju aldrig....😳
Icetea: Hockeybuss nr. 2 grön närmar sig Navet med stormsteg. Tack ni som fixade detta. Har aldrig tagit mig så smidigt till och från en slutspelsmatch....
Icetea: Ingenting är såklart kört. Tror knappt jag har sett ett lag vara mer överlägsna än MoDo var mot Leksand och det vet vi ju alla hur det slutade. Att sätta spiken i kistan är inte det lättaste, även om KHK inte har samma press som de klassiska lagen har känt.
Sputnik: Som sagt; Haukeland har varit Som sämst när allt står på sin spets. Hade han bara varit någorlunda on toe hade vi inte torskat första så fort i sudden (förlorat möjligtvis, men inte efter 1.48) och vi hade inte behövt jobba ikapp en ledning ikväll.
Visserligen är det många som gömt sig i den här serien. Vissa mer förståeligt än andra. Boyce ska ju vara en kulturbärare, men det ända han lyckats få åstadkomma är en utvisning i den här matchen. Inget mer på fyra matcher. Olofsson och Hållander är mer ursäktade, dom är unga. . Näe, trots allt håller jag målvaktsspelet som tungan på vågen i den här serien. Haukeland har inte alls kommit upp i normal standard. Det känns som om han är rädd att spela sitt spel.
Brukar sällan bry mig om kommentatorer. Men det är smärtsamt uppenbart att Warg endast tittar på KHK. Spelar ingen roll vad Timrå gör så ser han bara KHK. Sjukt oproffsigt.
Tröttkört lag ikväll tyvärr men det är väl inte så konstigt med tanke på att HA inte haft ett enda uppehåll under seriens gång, Leksand i 3 matcher före detta. Lägg till hård träning under säsongen och sen viktigast av allt vi möte lite tyngre, skickligare spelare på alla positioner. Vi väger lite lätt över en serie matcher och en del spelare faktiskt viker ned sig något men det kan gå eller nåt.... Jävla bilkö.... KHK kan kötta till sig miljonerna men kommer ändå vara ett bottenlag om dom blir kvar i SHL. Direktuppflyttning skulle städa bort sådana lag Men jag är inte bitter...........
Sputnik: Resultatet sett till matchbilden får väl inte sägas vara orättvist ändå. De var tyngre än oss ikväll. Men hade Haukeland varit i toppform hade vi vunnit den här matchen ändå, absolut. Nu gäller det bara att avsluta detta på bästa sätt. Grabbarna har gjort en grym säsong. Finns ju fortfarande skuggan av en chans att ta tre raka, men jag vete fan alltså.... Kan gå., men med stor sannolikhet inte. SHL får nog njuta av att ha KHK i sin pengadopade serie nästa säsong.
KulltorpsOlli: tror inte alls det är kört för er, små marginaler, ett par enkla mål för KHK o nära ni fått till en förlängning , vinner ni i Karlskrona så tror jag ni kan få till en sjunde avgörande med två segrar i ryggen
Rätt pinsamt att håna i ett kval. Säger inget om det slängs käft under säsong, det hör till rivaler. Men under ett kval som betyder allt för supportrarna kan man faktiskt visa respekt, speciellt i deras egen bok.
DET ÄR SLUT!!!!! Två skitmål.. Ett ifrån sarghörnet och ett löst dragskott ifrån blålinjen... Förstörde denna kväll... MIRAKLET MÅSTE SKE.. Tre raka matcher... Luften gick ur ikväll... Varför stod inte BRATTEN ikväll...??? Höken helt under isen.. Töm och glöm..
Uppspelning var dåliga, passen satt inte på bladet, avsluten var mesiga, pucktapp, puckstuds, hopp över blad, skott utanför, skott i täck, mm mm.
I tredje närsn skulle forcera så var det bara sista 5min som var bra.
Så jäkla tråkigt och man mår illa av vemod över att detta inte kan gå längre. Orken tryter uppenbart och att vi ska vinna 3 raka nu är att be om det passar omöjliga. Surt när vi var så nära, men vi får inte glömma vilken fantastisk säsong grabbarna genomfört. Vi lär tappa en handfull spelare till SHL men " In Nubben we trust".
Tack Dahlén för allt du gjort.
Tack till Didde, Jonsson mfl som kommer lämna oss för SHL.
Har sett Mora- Leksand och noterar att de presterar mycket bättre matchtempo än oss, trots att det ska vara vår styrka. Grattis Mora, ni blir också kvar.
Mina 3 barn älskar Timrå och är nästa generation som kommer att få uppleva denna underbara resa som TIK supporter.
Mission accomplished.