WifstaÖstrand: Vore det inte en god ide’ att drilla klacken likt en riktig kör? Alltså jag menar verkligen skaffa en riktig körledare och träna sångerna likt det tränas i körslaget som brukar gå på TV?
timråhockey: yes,tror inte det har varit så här lite sittplatser kvar dagen innan i någon av dom andra kvalmatcherna så det ser lovande ut. På ståplats lär det säkert finnas ett par hundra kvar men dom går nog åt imorgon, fan vad peppad man är!
- Önskar att fler som stod på västra stå med klar och stark röst faktiskt hakade på i ramsorna än att bara alibiklappa. Uppskattar det som att en klar majoritet på västra stå faktiskt inte höjer sin röst i tillräcklig omfattning vid ramsorna. Saknar en "Uhlin" nere vid sargen som kunde spänna ögonen i folk och få den mest tvehågsne delta.
-Önskar dessutom att man använder en djupare barytonliknande röst än att halvskrika ut ramsorna vilket gör att det unisona "som en enda röst" uteblir för att istället spreta för mycket.
-Önskar dessutom att alla som står på västra stå var klädd i Timrås färger. Röd/Vit vägg var det, inte "Röd fast med ganska mycket svart, kanske lite blått och nåt gult här och där" -vägg
-Erkänner dock att jag själv inte står i klacken sedan ett antal år så ska inte moralisera för mycket här. Skyller på att jag uppfostrar nästa generation från sittplats....
Det var någon som skrev att laget borde använda bortaställen imorgon. Låter väl som en intressant idé, gick ju ganska bra för Oskarshamn nyligen så. Men jag har för mig att för ett antal år sedan när hemmaspelet gick knackigt så bestämde ledarna sig för att förbereda laget som inför en bortamatch, samling en viss tid, packa trunkarna, lasta in allt i bussen. Sen åkte dom väl tur och retur till Sundsvall eller Härnösand. Nåt sånt kanske skulle provas på imorgon också.
{8395}: Vi lär tro minst lika hårt på att en viss Zetterberg ska avsluta karriären med oss även om vi skulle vara kvar i HA när han vänder hemåt. Han har ju sagt det, så klart man har förhoppningar. Sen om det är troligt, nja.
Tror dem på fullaste allvar att Henrik & Daniels tankar just nu är på att åka buss genom Sverige och lira mot lag som Karlskoga, Vita Hästen m.m med ett gång tonåringar xd
Återigen ett tecken på att Modoiterna tror sig vara störst bäst & vackrast.
Jag tycker egentligen att KHK gjorde sin bästa match hittills i går. I alla fall vad gäller period 1 och 2. Jag var hyfsad nöjd med att vi hade 1-1 inför tredje akten. Haukeland fick äntligen till det kan man säga. Annars hade vi nog varit utslagna nu. Men drömmen lever vidare under realistiska former. Det vore ändå rätt märkligt om vi skulle torska alla tre matcherna i NHK.
Om det nu blir 3-3 i matcher ska erkännas att jag lär få lite DIF-vibbar från kvarten 2005. Den gången hämtade vi in 1-3 i matcher och hade sedan hemmaplansfördel i sjunde och avgörande matchen. Det slutade med en tappad 2-0-ledning, massor av missade målchanser, en oerhört bitter förlust med 2-3 och ett så kallat respass. Säsongen därefter blev ett antiklimax med missat slutspel. Lika bra att påminna om detta för de som har glömt.
{3627}: såg inte själv...men var tydligen nåt inslag i nån av pausarna i går med Kkronas sportchef. Tråden var tydligen att man planerade för shlsäsongen med nyförvärv mm. Hyfsad tändvätska för Timrå...om inte i går så i morrn...
{8399}: Det går inte att sluta att tänka på hur orättvist det är att försöka ta sig upp i shl. Timrå vann HA och HA finalen överlägset mot Leksand och vinsten för det är att få möta ett lag som inte vunnit nåt. Och inte nog med det dom ska ha hemmaplan fördel också. Nu ska vi fixa det här ändå och täppa igen truten på alla så kallade experter som sitter i tv och är så negativ mot Timrå. En sak har vi i alla fall vunnit och det är många nya Timrå hjärtan ute hela landet som fått se vilken publikvänlig och fin hockey vårt unga lag spelar. Tror att det är många nya talanger som gärna söker sig till Timrå. Imorgon blir det 3-3 i matcher på fredag firar vi för då är vi ett shl lag och där hör vi hemma. Vi är Timrå och vi ger aldrig upp !!!
Älskar att vi ha en grymt viktig match imorgon... hela Västernorrland har fokus på matchen. Nä visstja! Man kan vara Modoit o wajna över Sedins stora svek!!!1!+ Hursomhelst Sveriges gullelag ska ta serien till en 7:e avgörande mot ärkegrislaget. Må rättvisan segra. Ända in i kaklet!
timråhockey: Till slut hittade jag det jag var säker på att jag läst, vi kan pusta ut, Freddan är ju som sagt väran tränare nästa säsong med. Sitter på 2 årskontrakt. 😀
4206 av 6000 biljetter bokade, rätt bra ändå på 16 timmar, och då har det ändå varit över natten! Lär bokas mer ikväll då folk kommer hem från jobb och liknande.
roger_sundsvall: Trumman ska vara där, men absolut inte ta över sången. Två bra exempel när Leksand och Karlskrona kom upp sina första matcher. Man hörde bara en trumjävel som bankade i takt och otakt.
Veteranolle: Instämmer helt med dig veteranolle. Timrå IK är ett fantastiskt team som förtjänar en plats i SHL. Unga, spelskickliga, kämpande med en hockeytraditioner i botten. Jag hoppas innerligt av allt mitt hjärta att vi får se team Timrå IK i SHL nästa säsong. Hela regionen ställer upp.
Med ny tränare och en bättre organisation blåser äntligen positva vindar för damlaget.
"– Förra året gjorde vi en nystart, vi hade tappat hela vår trupp, men vi såg det som ett första steg och egentligen var tabellen ointressant. Vi ... | Läs mer