1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
timraw: Fantastiskt bra förvärv av löven, men synd om Mathias att han inte fick nåt ES kontrakt. Han hade ju definitivt inte gjort bort sig i SkAiks uppställning, de ansåg ju till och med att Markus Kristoffersson var värd ett kontrakt...

MorganaLefaey: Bergsäker på att alla kommande säsong vill göra mål på Modo. Tycker att det var sämre med den varan under slutspelet som var. Hade alla ställt upp så var det ett annat lag som hade vunnit i kvarten.

mikenomad: Tycker ni verkar få en ganska intressant trupp, men hänger inte riktigt med på vad du menar med att Pyörälä's meritlista skulle vara tyngre än Laakkonen. Nu är väl ingen spelare någon spelare som man följt i närbild om man säger så men han är väl tänkt som en poängspruta då det var det ni saknade. Kollar man de olika spelarnas poäng 4 säsonger bakåt innan de skrev på för er så får man följande siffror.

L: 184m 123p 0,67p/m
P: 206m 119p 0,58p/m  eller under alla säsonger 318m 153p 0,48p/m

Jag kanske missat något riktigt viktigt när jag inte följt dem men om det är poängen du syftar på så blir det ju lite fel. Däremot så kan väl spelarna ha andra egenskaper också.

Klistrar in ett svar jag skrev till en som funderade lite över er trupp i vår GB.

De har väl bara tappat Warg som varit en som kan producera poäng och införskaffat sig Hynning och Pyörälä som iofs inte varit några stora poängmakare förut men som senaste säsongen gjort en hel del poäng. Plus då en som varit utbränd och inte ens kunnat se på hockey på tv utan att må dåligt och axelsson frammåt. Om hynning och Pyörälä visar att det inte var andra spelare som gjorde dem bra utan att de kan producera ändå och Andersson är helt frisk så kan nog Timrå få ett riktigt otrevligt lag frammåt. Ja otrevligt för de andra lagen då vill säga.

Bakåt så måste man väl säga att man inte direkt höll koll på någon av de nya speciellt väl, men båda verkar vara helt ok es spelare och visst lär förlusten av Strålman kännas men känns som bredden ändå måste ha blivit bättre.

T T: Ja 100% säker kan man ju aldrig vara.men nu finns det väl bättre spelare runt honom,så förutsättningarna finns ju iallafall.

T T: Nja...nu tog du väl ändå i en aning...lyriska vet jag inte om vi var. Iaf inte jag....försiktigt positiv dock. Visst kan Mika floppa men nog ser hans meritlista något tyngre ut än nämnde Laakkonen...

Det är bara att hoppas att det klaffar med Pyörälä. För två år sedan var vi lyriska över en viss Janne Laakkonen...

FM: Aha hade ingen aning om det!...

Bragd-Birger: Och även A-bladet har noterat vår fina värvning...

htikare: Han har ju att brås på eftersom hans Morbror heter Tommy...

Ni som sett j-20 i år Hur är denne Joakim Sjödin som skall försäsongsträna med A-truppen som back jämfört med Sebastian Erixon? är dom jämngoda? Är Sjödin utpräglat defensiv i spelstilen...

tikaren1: Nubben sa igår att Sjödin spelar i BIF och han brukar tala sanningen...
Challe tyckte att han hade haft sina bästa år bakom sig eftersom både han och Nygårds är född samma år som Sjödda... :)

tikaren1: Hmm, ni som var på mötet vet ju vad Nubben sa; "Sjödda blir kvar i Brynäs". Så antingen blåsljög han eller så är din källa ute att cyklar totalt. =)

Tycho: Nyss läst på Brynäs hemsida:
Bissett19: Vet att de låter konstigt men jag fick just ett samtal (från Brynäshåll) som sa att Sjödin skriver på för Timrå idag. Men när de blir officiellt återstår väl att se...
Det låter inntressant!!!

Bragd-Birger: Nubben sa att det var nära igår på nomineringsmötet... Men så här nära hade man väl inte räknat med... =)

Bragd-Birger: De kommer att komma flera nyheter inom kort :)

...och där kom en trevlig nyhet. Välkommen Mika!

JimmyH: Tack för en redig o bra lägesbeskrivning för oss som har lite långt till Eon....

Jag har fått ett halvt löfte om att det ska komma en rapport från kvällens möte på tikare.se till i morgon bitti.

Känn ingen press, Jimmy...

Jag flyttar följande inlägg till den här tråden då det väl hör hemma och kan diskuteras vidare där.

Känns som laget inte har blivit så mycket starkare inför nästa säsong. okay visst är det bra spelare många utav nyförvärven men samtidigt flera som är ganska oprövade när det hettar till. Saknar något riktigt etablerat namn innan jag är nöjd. Kanske har jag fel, men känslan finns där att det här räcker inte riktigt till.

Västrabo      Idag kl. 18:30

Larsson kvar i S-vall. Är det något lönebidrag inblandat tro?

T T: Svedberg säger själv att "Leksand är mysigt"

Gulligt.

Tänk vilken start han hade i Timrå ändå .. 10-1 i +/-

Hoifare till Leksand?

Hassan: På tal om TPS så trodde jag ett tag att Kent Nubben hade hittat en annan Kent inte Manderville utan TPS tidigare forward Kent Mcdonell en vass rigtare 28 år som ryktas vara på väg till Malmö men som ännu inte skrivit på där.. hade 30 assist i år i TPS.

Men nu får man nog inse att det bara var en "TPS-trunk" det handlade om.

Här är lite intressant ang Brynäs backbesätttning, kolla spec kommentarerna....verkar bli lite överflöd...

JimmyH: Heh ja och man får plats med många par joggingskor i en trunk, oavsett om den är av märket TPS eller det mer klassiska Torspo

spud: Att flytta sig själv går alldeles utmärkt med flygplan. Möbler och annat finns det firmor som tar hand om.

Och nej, de ska nog inte isträna riktigt än. Det är snarare sommarträningen och fystester som tar sin början.

Då det knappast är frågan om isträning nuförtiden kan man ju undra vilka spån det är som kommer med allt sånt. Det lär ju knappast vara så att de väljer att flytta med flygplan..
Man kan förvisso ha andra saker än hockeyutrustning i en trunk, men det känns inte så fräscht.

epa: Minns länken från GT om att Axelsson var klar... Han skulle inställa sig för tjänstgöring i EON arena den 23/4..... Alltså var det kanske inte så sensationellt som vi hoppas?

Laken: Men frågan kvarstår ju. Vilka hämtade Nubben den där sena aprilkvällen?

spud: Precis, så det blev nog en missuppfattning!

TIKbiff: Annars är ju TPS ett välkänt märke som gör hockey utrustning..

Silly at its best! Vem kan ha en TPS-trunk? Vilka lag har vilken utrustning? Fortsättning lär följa... I like!

JimmyH: Möjligt. Nog om detta nu.

Laken: Magnus Åkerlund är nog ett hett tips. Då tycks ha varit nyförvärv resandes ifrån södra Sverige.

Tycho: Jag kan inte svara på det då det inte var jag själv som var där och han som såg dom känner inte igen TIK-spelarna så bra...

Laken: sommarträningen börjar idag måndag.

Laken: Erik Andersson?

Senaste nytt är att det troligtvis inte var något nyförvärv utan Robin Jonsson, Anton Axelsson och någon till.

Hahl Bundy:
Snackar vi en TPS Åbo trunk så är det två av deras spelare
som är klara att lämna men inte har officiell klubb klar.

Kai Nurminen www.eliteprospects.com/player.php?player=1698
Mika Alatalo www.eliteprospects.com/player.php?player=1862

Hahl Bundy: Kanske är pojkuschlingen Axelsson också, för visst har väl Frölunda TPS utrustning ?

Laken: Nån med TPS trunk? Då kan det inte vara Pyörälä med just den trunken, han spelade ju i Kärpät.
Hoppas det var A P Berg.

Laken:

Fråga din polare om en av dem tuggade tuggummi konstant och om han mot förmodan sa något dessutom lät som fjant från trolltyg i tomteskogen....

Laken: Nu är det dags att åka till EON och snoka för nån av er som befinner er på nordligare breddgrader än mej!

El Maco: Exactamente! ;-)

stoff: En kompis såg dom men jag tror inte han känner igen alla befintliga TIK-spelare och än mindre ett nyförvärv...

Laken: Låter bra!... den här veckan blir nog leken full förhoppningsvis nån högerskytt jag tror det Nubben plockar nog fram nåt oväntat ess ur ärmen....

stoff: Laken är flygvärdinna på SAS inrikes

Laken: hur vet du det

« · 876820 · »