1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
Enligt uppgift hämtade Nubben tre spelare på Midlanda ikväll vid 22.30-tiden. En var tandlös och bar TPS-trunk.

Rytter: Jag läser 100 gånger hellre om mike66s fredagsgroggar än att jag läser allt du skriver här i boken .. släpp och gå vidare nu.. go home..

El Maco:

Släpp och gå vidare? Det är väl kanske rådet du borde ge till några av timråiterna istället?

Rytter: Du har bara ekat i en dag nu. Släpp och gå vidare.

Tycho:

Jaha så det är upp till dig att bestämma vart jag ska skriva och vad jag skriver alltså?

Har verkligen sett att du bidragit stort till diskussionen jag och andra timråiter hade.

Rytter: Ungefär lika mycket som du tillför denna GB...

Brunkarn: Har tänkt som Du att man väntar till efter VM av den anledningen med ett offentliggörande.. o andra sidan har väl alla numera klausul så dom kan gå ändå före nåt visst datum i juni (15?)

Snoop:

Ska inte Pyöräla lira vm?
Pyöräla kanske vill vänta ifall han spelar till sig ögon från "over there"?

Jag själv vet inte om han ska det...fråga bara..

Hahl Bundy: jasså jag som trodde han var grön å blå.

General_Moisio: Vet vadå? Att tomten är röd o vit?
Hej hopp i lingonskogen.

gud: jopp tror dom flesta vet de här inne så du behöver inte skriva de uppenbara.

General_Moisio:

NääHääää..Fan vad tokigt det kan bli..

dr-nix: Sunes favvo va?

gud: näe nr 5 tillhör ju någon snubbe som heter Svedberg juh..

gud: jasså de visste nog ingen här inne.

htikare:
Tröja nummer 5 i Timrå IK är ett nummer som aldrig någon
spelare kommer att få spela i..

Det är lillstrimmas nummer för alltid..

peja: O.K tack! kollade just på er nya hemsida..snygg föressten.

htikare: Sjödda spelar med #7 i Brynäs.

spud: Hoppas det man för kan aldrig få nog av bra "rightare".....det där sista hängde jag inte med på? tröjnummer 5 ....vad spelar Mr. Sjödin med för nummer på ryggen i Brynäs?

Tycho:

Väldigt fin dikt måste jag säga. Men jag har ingen aning vad den tillför diskussionen? Du kan ju gärna förklara det för mig.

Regel 1 här på hockeysnack är ju rätt passande för detta inlägg.

1. Du ska INTE Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).

htikare: Rykten säger att Tommy S inte alls känner sig hemma i en tablett ask, han har hela tiden velat att det skulle bli i en tuggummiförpackning och därför velat att det skulle bli strimorolarena. Kanske kom han därför på att han ska hem och lira i lill strimmans nummer.

fighter:

För det första så behöver du inte tala om för mig vilken bok jag ska skriva i eller inte.

Men visst om du tycker att påståendet "vi är skadefria" är tillräckligt för att motivera ditt påstående att timrå i dagsläget känns som ett topp-3 lag så är det helt upp till dig.

Tack för ditt fantastiska bidrag till diskussionen jag haft med andra timråiter om nästa års upplaga av timrå.

Per HApps: Jag förstår sponsortanken! och Tommy kanske med det då i åtanke skulle vara värd en "respektabel lön" då det bli en fin godwill för klubben om han återvänder till modershuset.

Själv tycker jag det då vore kanon just med blandningen av äldre rutinerat speciellt på backsidan (även om man skulle räkna Lotvonen o kalle som tillsammans EN spelare..)

Och framför dom har vi en ganska ung skridskostark forwardsuppsättning med stark offensiv ..borde bli bra.

Så vi hoppas på Tommy S. åter blir tikare så länge det går iallafall...

Per HApps: självklart är Koskinen mer skadebenägen än Sjödin, tycker bara du är orättvis när du jämför en spelare som spelat nästan hela säsongen och en som varit skadad halva säsongen.

Men varför går han inte ut med Pyörälä, man blir ju skit nervös nu ju.

Rytter:

Ännu en gång visar han sig rytter
han verkar vara helt utan rötter

Han visar sig vara en sann mOdOit
Vilket inte är något annat än en skit

Gång på gång kommer han och klaga
Inget med oss verkar honom behaga

Men nu är det snart dags för nästa säsong
Men rytter kommer aldrig mer få fjong

Rytter: Du behöver inte fejka du har bevisat det nu.Och håll dig i din egen bok istället för komma in här och vara tyken.

General_Moisio:
Klart det är rättvist att jämföra Kalle K med tex Tommy S, det visar ju bara att Kalle är mer skadebenägen än tex en sån som Tommy.

Skadebenägna spelare har är ju som bekant mer skadade än icke skadebenägna spelare det ligger ju liksom i sakens natur.

Och om jag får välja mellan dessa spelartyper är ju valet ganska enkelt, eller har du en annan uppfattning?

Per HApps: Ja men fel å svara på min fråga?

General_Moisio:
Kalle k har inte ens spelat hälften av matchena dom tre senaste säsongerna, hur troligt är det att den trenden bryts till hösten?

Vi behöver spelare med en historiskt låg skadefrånvaro och inte tvärt om.

Per HApps: Jag hoppas de, men tycker du de är rättvist och jämföra Sjödin och dom när dom var skadade mest hela säsongen?

htikare:
Är det några som skall lyckas med att dra in dom nödvändiga sponorkronorna till klubbkassan så är det (1) spelare som antingen har TIK som moderklubb eller så att (2) dom har haft en lång och lyckosam karriär i klubben. Sedan skall dom naturligtvis ha en fallenhet för utmaningen.

Under ett räknar jag in spelare som Bölla och Tommy Sjödin. Det blev hela två vilket tyder på att den dammen blev fort utfiskad.

Under tvåan finns det ju några fler att välja bland, tex Robban Carlsson, Mattiasson om han hade stannat kvar, Zetterberg om minst 15 år, Jocke Nilsson bland annat.

Sedan har vi tex en som Smokey som jag vet hade passat som handen i handsken men av naturliga skäl så valde han inte ens att söka tjänsten.
Och nu sitter han som marknadschef på Nordic Bet i stället. Men man får ju hoppas att han väljer att söka sig hemmåt framöver.

Det jag vill trycka på är att vad klubben behöver är personer med ett passionerat förhållande till klubben och samtidigt kompentent nog att utföra uppgiften.

Generalen:
Kalle och Lotvonen, tror du på fullaste allvar att dom kommer att vara hel nästa säsong i mer än 30% av matcherna?

Per HApps: Nog för att Sjödin är kanske bästa backen i hela ES, men de är kanske inte rättvist och jämföra hans senaste säsong med Kalle och Lotvonen som var skadade mestadels. Eller?

fighter: "Är du dum på riktigt?"

Nej jag måste fejka. Till skillnad från dig alltså.

Bissett19: O.K!... men kostar han dom summor som nämns på er HS-sida så låter det lite väl mycket pengar för en mogen 65:a..men det vore roligt att få "låna hem honom" en säsong innan han lägger av ni verkar ju ha en tillräckligt bra backtrupp ändå nu spec. om nu Angell inte hamnar i nhl..

Bissett19:

Haha... Kommer hem sa jag....=oP

Vid närmare eftertanke så fortsätter jag nog att nöta på min vackra Talltröja ett tag till....

Snoop: Handla billigt blir alltid dyr i slutändan, oavsätt vad det är.

Simmalugnt: Brynäsreplica?

Om Sjödda kommer hem så ska jag fanimej köpa en replicatröja för första gången på sisådär 12 år....

htikare: Det är 50/50.

Ambroo kanske får rätt till slut;)

Per HApps: Är det chanslöst tror Du att vi skulle kunna få Tommy också eller är han helt avskriven? Han verkar ju inte ännu "påskriven" heller för Brynäs..men man antar väl att det hänger på andra sociala saker också..fmilj osv. om han väljer att stanna i Brynäs.

Per HApps: men med tanke på att vi har värvat rätt så billigt så ska du se att nubben kommer ha pengar till en back mitt under säsongen om nån skulle gå sönder.

Skulle byta ut all tre mot att Tommy Sjödin gjorde en avslutande säsong i Timrå IK, alla dar i veckan.

Tommy gjorde 26 pinnar i fjol. Att jämföras med Kalle K på en (1), Lotvonen på åtta och Kokko på 14.

Sedan skulle Sjödin kunna forsätta sin civila karriär på Kansliet med att bearbeta sponsormarknaden.

Lugna gatan på ryktesfronten enl AB , www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,798031,00.html

Det som oroar mig mest är att vi har tre backar som har en skadehistoria som gör en mörkrädd, sedan spelar det ingen roll om Kalle K har en prestationsbaserad lön, bara det gör ju att man borde dra öronen åt sig.

Jag vill ha hela backar framför en som får lön efter speltid.

Per HApps: Ja.Ja.

T T: Haha. Bitterhet var ordet för dagen. Synd om Lövenfansen i och för sig men ändå. Aldrig välkommen tillbaks - där ser man. Var har man läst det någonstans....ja just det i brevet från bingohallen men det tar vi i en annan gästbok.

Paddan: Jag såg det, tre sekunder efter att jag postade.

T T: Måste ha varit en fruktansvärd start, eftersom sidan verkar ha gått ner för ögonblicket.

Ingen rolig start för Micke A...

Anar jag en viss bitterhet?

« · 876229 · »