Laken: Låter bra!... den här veckan blir nog leken full förhoppningsvis nån högerskytt jag tror det Nubben plockar nog fram nåt oväntat ess ur ärmen....
epa: Minns länken från GT om att Axelsson var klar... Han skulle inställa sig för tjänstgöring i EON arena den 23/4..... Alltså var det kanske inte så sensationellt som vi hoppas?
Då det knappast är frågan om isträning nuförtiden kan man ju undra vilka spån det är som kommer med allt sånt. Det lär ju knappast vara så att de väljer att flytta med flygplan.. Man kan förvisso ha andra saker än hockeyutrustning i en trunk, men det känns inte så fräscht.
Hassan: På tal om TPS så trodde jag ett tag att Kent Nubben hade hittat en annan Kent inte Manderville utan TPS tidigare forward Kent Mcdonell en vass rigtare 28 år som ryktas vara på väg till Malmö men som ännu inte skrivit på där.. hade 30 assist i år i TPS.
Men nu får man nog inse att det bara var en "TPS-trunk" det handlade om.
Jag flyttar följande inlägg till den här tråden då det väl hör hemma och kan diskuteras vidare där.
Känns som laget inte har blivit så mycket starkare inför nästa säsong. okay visst är det bra spelare många utav nyförvärven men samtidigt flera som är ganska oprövade när det hettar till. Saknar något riktigt etablerat namn innan jag är nöjd. Kanske har jag fel, men känslan finns där att det här räcker inte riktigt till.
Tycho: Nyss läst på Brynäs hemsida: Bissett19: Vet att de låter konstigt men jag fick just ett samtal (från Brynäshåll) som sa att Sjödin skriver på för Timrå idag. Men när de blir officiellt återstår väl att se... Det låter inntressant!!!
tikaren1: Hmm, ni som var på mötet vet ju vad Nubben sa; "Sjödda blir kvar i Brynäs". Så antingen blåsljög han eller så är din källa ute att cyklar totalt. =)
tikaren1: Nubben sa igår att Sjödin spelar i BIF och han brukar tala sanningen... Challe tyckte att han hade haft sina bästa år bakom sig eftersom både han och Nygårds är född samma år som Sjödda... :)
Ni som sett j-20 i år Hur är denne Joakim Sjödin som skall försäsongsträna med A-truppen som back jämfört med Sebastian Erixon? är dom jämngoda? Är Sjödin utpräglat defensiv i spelstilen...
T T: Nja...nu tog du väl ändå i en aning...lyriska vet jag inte om vi var. Iaf inte jag....försiktigt positiv dock. Visst kan Mika floppa men nog ser hans meritlista något tyngre ut än nämnde Laakkonen...
mikenomad: Tycker ni verkar få en ganska intressant trupp, men hänger inte riktigt med på vad du menar med att Pyörälä's meritlista skulle vara tyngre än Laakkonen. Nu är väl ingen spelare någon spelare som man följt i närbild om man säger så men han är väl tänkt som en poängspruta då det var det ni saknade. Kollar man de olika spelarnas poäng 4 säsonger bakåt innan de skrev på för er så får man följande siffror.
L: 184m 123p 0,67p/m P: 206m 119p 0,58p/m eller under alla säsonger 318m 153p 0,48p/m
Jag kanske missat något riktigt viktigt när jag inte följt dem men om det är poängen du syftar på så blir det ju lite fel. Däremot så kan väl spelarna ha andra egenskaper också.
Klistrar in ett svar jag skrev till en som funderade lite över er trupp i vår GB.
De har väl bara tappat Warg som varit en som kan producera poäng och införskaffat sig Hynning och Pyörälä som iofs inte varit några stora poängmakare förut men som senaste säsongen gjort en hel del poäng. Plus då en som varit utbränd och inte ens kunnat se på hockey på tv utan att må dåligt och axelsson frammåt. Om hynning och Pyörälä visar att det inte var andra spelare som gjorde dem bra utan att de kan producera ändå och Andersson är helt frisk så kan nog Timrå få ett riktigt otrevligt lag frammåt. Ja otrevligt för de andra lagen då vill säga.
Bakåt så måste man väl säga att man inte direkt höll koll på någon av de nya speciellt väl, men båda verkar vara helt ok es spelare och visst lär förlusten av Strålman kännas men känns som bredden ändå måste ha blivit bättre.
MorganaLefaey: Bergsäker på att alla kommande säsong vill göra mål på Modo. Tycker att det var sämre med den varan under slutspelet som var. Hade alla ställt upp så var det ett annat lag som hade vunnit i kvarten.