1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600171 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
RocknRolf2: Jag vet inte riktigt varför. Men kanske för att ingen av dom känns som någon bomb. Visst fasiken skulle jag vilja ha Manderville, men något "bomb-material" är han inte. Kanske hoppas jag på någon lite yngre och lite mer spännande spelare. Renberg känns inte alls hett, men det är mer bara en känsla än något annat.

Det är väl lite betydelsen man lägger in i ordet bomb också. Och efter att ha snackat lite med vissa personer så är jag av uppfattningen att man faktiskt kan hoppas på något bättre. Ambroos exakt ord var "Det är nått STORT på gång" och tja, jag vet inte om jag skulle klassa Manderville eller Renberg som STORT. Fast vad vet jag, det är ju bara mina åsikter och tankar.

Kerstin_k: tja visserligen. Men ta Manderville t ex. Han gjorde en kanonsäsong i Finland och var vår bästa spelare för två år sen. Förväntar du dig en bättre spelare än så blir du antagligen besviken. Men man vet ju aldrig...

RocknRolf2: Näe, visst kommer man säkert bli besviken. Men ordet bomb är så hett och så...ja, jag vet inte. Man hoppas ju på Zäta liksom ;)

Kerstin_k: Z vill antagligen flytta hem för att Emma ska kunna fortsätta sin skvaller-tv-karriär...

Kanske Challe lockar hem Czerkawski eller någon annan med DIF-koppling.

Kerstin_k: Kanske Glasfot?

73Sjöbba: Dragan kanske??

Icing-Ove: varför inte Mats i Toronto..då snackar vi bomb!:)

Långben: sudden kyösti & mats näslund

Kerstin_k: Ambroos exakt ord var "Det är nått STORT på gång"

Det största jag kommer att tänka på med timrå anknytning är Willysson, men tillvad eller hur Nubben hade hade tänkt att använda honom vet jag inte. Men å andra sida han är bra mycket större än Z...

Kapten Lindow: Annars känns det här stort med anknytning till Timrå;

Det fanns ju en rysk spelare som lirade i Metallurg (mötte modo i ngn europa cup match ipå 90-talet någon gång) som hade en ngn typ av sjukdom, hur som helst han vägde runt 140 kg har jag för mig. han var rätt duktig ändå!
Vad hette spelaren ifråga? Kom igen nu DT och övriga hockey orakel wannabeas!

Ambroo: jo najs med två timrå-lirare med i finska vm-truppen.

Kapten Lindow: Sergei Gomolyako

Wayne Gresky:

Vilken kille... Jag hade för mig att han vägde typ 130 kg, men när man googlar får man ett svar någonstans kring 120.

knaskamilla: Den här artikeln var rätt bra.

Wayne Gresky:

Ja, jag fastnade i den när jag skulle försöka komma på vad snubben hette. Säkert därför du hann före... ;)

vore intressant att se hur den här killen skulle passa i elitserien, även om han är över 30-strecket

knaskamilla: Hittade namnet i den här tråden på HF Boards:

apropå andra lags spelarinköp blir man förvånad över hur många forwards dom anser sig behöva Brynäs ligger väl kring 15-16 oc SSK har 16 hittils och sägs också vilja signa L. fagemo.

Men det är klart med tanke på fjolårets skadesituation i Tik så kan det kanske behövs ett antal backups redan från början. men vi har ju också några egna j-20 juniorer så vi skall väl kunna slippa panikvärvningar utifrån vid skador som i fjol..typ Machulda.

Hallins SSK tycker jag ser ut att få en väldigt bra forwardsuppsättning..tror dom kommit för att stanna i eliten. Backsidan känns dock inte av samma klass.

Enligt rykten som jag har hört så ska en gosse vid namn Wandell (?) vara på G från Finland (ursprung SSK)

Steffe: det var länge sedan, man valde Erik Andersson istället.

B O M B E N lever i allra högsta grad :)

Trevlig helg alla TIKare.............. Vi höres.

Ingen bomb men en bekräftelse i alla fall...

T T: va, att Pääjärvi ska gå på Timrå hockeygymnasium har ju varit känt hur länge som helst.

dr-nix: Jo, lika länge som vi har vetat att Pyörälä har varit "klar"...

T T: Elakt gjort! Trodde att man skulle få se vem det rörde sig om jag..

actionleif: Jag försökte formulera mig så att ingen skulle bli upphetsad men efter Ambroos och Skarins inlägg är det väl omöjligt... ;)

T T: Ja men de är väl bara att visa Bomben så blir de lugnt

Tvåtallar:

Håkan Åhlund?

Tvåtallar: Oj, ditt rykte var tyngre än mitt...

hellge: Fredrik Warg när han om ett par säsonger är tillbaka i gammal hederlig modomatchvikt?

Kanske är det Petr Tenkrat som är klar - igen?

Saxat från Dagbladet.nu:

"Han var i princip klar i vintras när han kallades upp till Boston och NHL.
Nu är tjeckiske VM-spelaren Petr Tenkrat aktuell för Timrå igen.
Sportchef Kent Norberg bekräftar intresset.
– Han finns med i bilden, säger Norberg.

Med i bilden finns bl.a Skellefteå AIK. Läge att på "Jonte-vis", sno ytterligare en spelare framför näsan på västerbottenlaget?

Dream Team: Tja. Det skulle kunna vara bomben. Mycket möjligt. Skulle inte ha något emot att ha honom i Timrå.

Kerstin_k: Nej, sannerligen inte. Förutom att han är en relativt pålitlig målskytt så är han ju rightare - en bristvara i laget som det ser ut just nu. Att han går till jobbet varje dag förutsätter jag, då Nubben knappast skulle visa intresse från början om så inte vore fallet.

Jag spekulerar vidare i att Tenkrat nu skulle vara klar. Kedjorna kunde kanske i det läget se ut på det här viset:

1:a: Timo Pärssinen, Riku Hahl, Jonathan Hedström
Kommentar överflödig. Den här kedjan visade sin oerhörda kapacitet under den tid man nu fick förmånen att spela ihop under höstdelen av säsongen. Det finns inget som pekar på att den inte skulle göra det igen.

2:a: Mika Pyörälä , Peter Regin, Petr Tenkrat

En andrakedja som alldeles säkert skulle producera framåt. Frågan är hur spelartyperna fungerar ihop? Kanske är det bättre att sätta in Sundh på någon av ytterforwardsplatserna?

3:e: Oscar Sundh, Johan Andersson, Fredrik Hynning

En väldigt talangfull tredjelina. Spetsad med en Fredrik Hynning i den höstform han hade i Luleå skulle detta kunna bli riktigt bra.

4:e: Robert Carlsson, Erik Andersson, Björn Svensson
Robban får här ikläda sig rollen som läromästare för HV-ynglingen Erik Andersson. I övrigt en fjärdekedja som blir viktig i rollen som brunkare. Är detta rätt spelare på dessa poster?

Anton Axelsson ser jag som viktig kugge i rollen som en klart kompetent avlastare.

Backsidan är ju lagets svaga del, helt klart. Där får jag ihop följande tänkbara utseende:

1:a Kimmo Lotvonen, Jyri Marttinen
Kimmo Lotvonen i hel författning visade under hösten prov på vad han går för. Att han får vara hel är oerhört viktigt för backsidan, både offensivt och defensivt, då han på ett bra sätt täckte upp hemåt för Anton Strålmans rajder i anfallszon. Jyri Marttinen är väl i första hand en offensivt lagd back. En bra mix som jag ser det, med mycket speltid i PP?

2:a Sanny Lindström, Robin Jonsson
Lagets hjärta - Sanny Lindström - ihop med nyförvärvet från FBK borde väl kunna fungera rätt så bra tillsammans. Sanny står som vi alla vet för det tuffa spelet. Jonsson för det offensiva?

3:e Pär Styf, Kalle Koskinen
Två riktiga trotjänare detta och viktiga för lagets attityd på banan. Styf är alla gånger en stabil elitserieback. Koskinen är stabil så länge han är hel, även om det fattas en del vad gäller tempo och annat. Men vi får väl hoppas att han är så bra för laget vid sidan av själva spelet som ledningen vill påstå.

4:e Eric Moe, Petri Kokko, (Sebastian Erixon?)
Moe är intressant, Kokko inte fullt så "het".
Eric Moe visade prov på riktigt bra spel under några matcher under fjolåret. MoDo borta i oktober (?) tänker jag på i första hand. Kan han växa ett snäpp till under den kommande säsongen så kan det nog bli nåt bra av honom med. Kokko begriper jag inte vad man har för tankar om. Han har bevisat sin "klass" tillräckligt många gånger för att bevisa för mig att han inte håller måttet.
Erixon är liksom Moe intressant ur utvecklingsperspektivet. Han ska matchas lugnt in i laget för att få tid att växa in i rollen som A-lagsspelare. Kapaciteten finns, det vet vi. Tålamod är nyckelordet. Det är jag övertygad om att Challe m.fl besitter.

Dream Team:
Intrssant ;-)

Ja bomben blev inte mer gömd än så här alltså.

Dream Team:
Ser ut som ett finallag. Lite minus på backsidan som sagt. Hv71 verkar bygga en grym trupp också om Liv ansluter.

Icing-Ove: Liv suger hårt !!!!!!!!!!!!!!!!

Icing-Ove: Ja, en back på Anton Strålmans nivå är svår att ersätta, även om han såklart inte var hela laget. Men då bör man komma ihåg att det var lite tunt på backsidan även 2006/07, med Strålman inräknad. Trots detta släppte vi in minst mål av alla under grundserien. Jag gissar på att man tänker sig att laget blir vassare framåt iom de forwards som tillkommit, och därigenom så "kompenserar" man det lite svagare backspelet.

timrå_ik:
Tycker också att han är en pajas, men det blir ett bra målvaktpar med Ersberg och Liv kan sprattla till i slutspel.

timrå_ik: Men nog måste du hålla med om att Stefan Liv alla gånger skulle göra HV 71 starkare defensivt. Det var väl lagets stora brist den gångna säsongen, och detta var väl ett av skälen till att man inte gick längre än man gjorde (?).

Dream Team: men det var vell åxo han som var så kass i semi mot FBK släppte ju in alla möjliga mål ju :/

Tenkrat till Timrå? Jistanen i s f. Starkaste forwardsuppställningen - på pappret - i klubbens historia? God damn. Känns helt surrealistiskt.

Bragd-Birger: lite mer om Tenkrat..

Icing-Ove: Om Liv kommer tillbaks, och ursäkta utsvävningen i Timrås sillyytåd, kan man hoppas att han åtminstone lärt sig en sak i NHL / AHL med flera ligor att kullerbyttor gör man i gympan och inte på isen.

RTS: Mer info vet jag inte...snarare exakt samma som tidigare från ytterligare ett håll..

mikenomad: Fast menade inte att låta otacksam, tack för länken iaf! :-)

« · 877629 · »