1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600163 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 07/08

Sv: Silly Season 07/08
hellge: Spöar skiten av oss stämmer väl inte riktigt heller.Modo var ett stolpskott från att åka ur i kvarten,det kan du aldrig ta ifrån oss!

Timrå IK, det är vårt lag. Vi spöar djurgården och modo varje dag.
Och Färgen vår, är röd och vit. Och ni ska passa er för vi är timrå faans.

TIMRÅ IK (Timrå IK) Det är vårt lag (det är vårt lag) Som spöar djurgården och modo varje dag (varje dag) Och färgen vår (och färgen vår) Är röd och vit (är röd och vit) Och ni ska passa er för vi är Timrå faans.

Eller såhär.

Timrå IK, det är vårt lag. Vi spöar djurgården och modo varje dag.
Och Färgen vår, är röd och vit. Vi kommer höras för att vi är Timrå Fans

TIMRÅ IK (Timrå IK) Det är vårt lag (det är vårt lag) Som spöar djurgården och modo varje dag (varje dag) Och färgen vår (och färgen vår) Är röd och vit (är röd och vit) Vi kommer höras för att vi är Timrå fans!

nectis: Ja, jag tycker att vi verkligen försöker få till en riktig klacksång som alltid får det att gunga o då bryr jag mig inte om att vi snor en bajen sång som dom i sin tur snott.
Texten är ju annorlunda men gunget detsamma :)

Varför inte testa? Vad sägs allihopa?

Hahl Bundy: Vi klubbar det, vi kan ha träningsläger i Leksand!
www.tikare.se/nyheter/?nid=393

actionleif: Kanon! :)

Hahl Bundy: Perfekt:D

nectis: Ni kanske ska byta ut MODO mot Mora eller nåt så den blir åtminstone lite trovärdig.. Eller kanske Ånge..

Hahl Bundy: Håller med, blir bra det dära - var och såg bajens 4-0 match mot bp några dagar sedan och det var ett riktigt skönt tryck när dom körde den låten!

spud: hehehehehehehehehheh *humor*

nectis: Spöa modo-varianten var myyyycket bättre!

El Aka Ali: Ja självfalligt:)

nectis: Försöker få det lättsjunget:

"Timrå äär, ju vårat lag (vårat lag)
Som spöar Djurgprden o Modoo varje dag.
Och färgen vår (färgen vår) Är öd o Vit (Röd o Vit)
Ni ska passa er för vi är Timråit. " ( el Timråfans el Dynamit)

Alt. "Flaggan vår (flaggan vår) är Röd o Vit (Röd o Vit)
Ni ska passa er för vi är Dynamit."

Hahl Bundy: Ja men det blir lite svårt i början där "timrå äär," nått annat förslag på det?

Ok nu ska det vara rättstavat.

"Timrå äär(Timrå är) ju vårat laag (vårat lag)
Som spöar Djurgården och Modoo varje daag ( varje dag)
Och färgen vår (färgen vår) är Röd o Vit (Röd o Vit)
o ni ska passa er för vi är Dynamit."
Timrå äär osv osv

nectis: Vad tror du om att Lägga in spelare från första i texten då skulle ju sången gå sex varv varje gång

Åh Jonte H i vårat lag (vårat lag)
Som spöar Djurgprden o Modoo varje dag.
Och färgen vår (färgen vår) Är öd o Vit (Röd o Vit)
Ni ska passa er för vi är Timråit. " ( el Timråfans el Dynamit)

Alt. "Flaggan vår (flaggan vår) är Röd o Vit (Röd o Vit)
Ni ska passa er för vi är Dynamit."

Tvåtallar: Jaa det är bara att testa, för i slutändan är jag övertygad om att det kommer att låta kanon.

nectis: Riku Hahl går in med hela namnet då liksom Oscar Sund men han är ju inte i första sen går de ju att ta den om nån gör mål oxå med bara ett namn

"För vi är Timråit" låter ju aningens konstigt..

actionleif: Ja verkligen. Dynamit låter lite bättre

Tvåtallar: Lite svårt när Pyörälä gör mål :)

Hahl Bundy: haha han är svår ändå men de lär nog komma nåt smeknamn där

"Ni ska passa er för vi har hepatit"...? :-)

Captain Crash: Det får stå för dig då :)

Hehe, det bara öser in förslag.

Captain Crash: Man kan kanske sjunga det till motståndarklacken: Ni ska passa er för NI har hepatit"? :)

Hahl Bundy: Vi har dynamit o ni har hepatit.

Eller i början kanske "Från TimråStad" för vi är juh en riktig stad:)

nectis: Från Timråstad (Från Timråstad) Kommer vårt lag(kommer vårt lag) Som spöar djurgården och modo varje dag.(varje dag) Och flaggan vår (flaggan vår) Är röd och vit(röd och vit) Ni ska passa er för vi är dynamit!

nectis: hehe, blir säkert bra det där: )

nectis: Timrå är inte och har aldrig varit en stad (inga stadsrättigheter). Dessutom verkar ni förlora oftare än ni vinner mot MoDo, iaf när det gäller. Tror du får fila vidare på texten...

Wayne Gresky: Men hörrdu, jag snackar om nästa säsong, Inte det som hänt tidigare.

nectis: Ok, du kanske har sett ett annat spelprogram än det officiella, för så ofta möts vi inte. Sen så är Timrå en håla inte en stad, så kommer det vara även kommande säsong.

Wayne Gresky: Ähh, petitesser. Vi lyckas ju redan med vår sång innan vi ens har börjat rockat röven av er!

Wayne Gresky: Sluta va så avundsjuk nu, Puss

nectis: Varför skulle jag vara avundsjuk på er? Har ni vunnit något guld?
Trevligt att ni skriver låtar, skullle verkligen vara roligt att höra några nya fräscha låtar i Eon till vintern. Så jobba vidare, försökte bara vara snäll och rätta sakfel innan ni övat in låtarna.

Wayne Gresky: Men asså, Hammarby's låtar är mäktiga. Och det är isfl sak fel i dom också, men ingen bryr sig utan det är en sång allt behöver inte stämma ordenligt.

nectis: inlägg som börjar "men asså" vet man efter studier inte innehåller något vettigt.

nectis: Låt dom vara, dom blev sura för att vi häcklar dom i vår kampsång. Målet således redan uppnått. :)

spud: Studier i vad? Hur mycket navelludd som får plats i naveln?

spud: ok, då vet vi:)

Hahl Bundy: hehe, klockren.

Wayne Gresky: Om det är sakfelsletning vi ska ägna oss så ska jag vara så snäll och tala om för dig att det öht inte finns några städer alls längre i Sverige. Det är kommuner numera.

Wayne Gresky: Sen när är det hedersamt att ha tagit många guld??
Visst.. det är aldrig fel att vinna, men jag tar sammanhangsmässigt DIF som ett praktexempel. Dom har väl vunnit 12? guld hittills. Det ska inte kännas som en rutin att vara svenska mästare. Då försvinner i slutändan hela charmen och segerkänslan.

Det är inte så att jag föraktar att DIF är mesta mästarna i hockey. Eller att modo just blivit svenska mästare. Men känslan kan väl aldrig vara densamma om man vunnit guldet en eller flera gånger i rad tidigare.

Nä hörrni var snälla med varandra såhär i (snart) sommartider. Modo Hockey, hej hej, Modo Hockey..

-Gurra-: 28 år känns som ett ganska lämpligt intervall. För många av oss kids var det här första guldet som hängivna modoiter, och de som var med förra gången har väntat väldigt länge. Jag tvivlar på att känslan skulle vara lika mäktig om vi vinner nästa år igen.

mikenomad: Jo det var därför jag skrev ut att Timrå aldrig haft några stadsrättigheter. Stockholm kallar sig tydligen för Stockholms stad iaf, du får skicka ett argt brev och klaga.

Här har vi ramsan!
Melodi/ramsa: den "klassiska" som englands landslagsklack brukar köra. Akompanjeras ofta av trumpet, med utrop "ENGE-LAND!" med jämna mellanrum. Ersätts i timråladan av handklapp, trumma, nynnande och "TIMRÅ!".
Någon som vet vilken jag syftar på?
Tror den skulle kunna funka bra med tanke på timrås klappvänliga publik. Ofta klappas ju andra ramsor sönder. Tempot skruvas också ofta upp i onödan. Den här ramsan kan även sittplats i större utsträckning "våga" hänga på.

Wayne Gresky: Ja, ska genast formulera ett sådant. Kan tänka mig att det har till viss del med turism och profilering att göra. Låter lite sexigare att marknadsföra sig som stad än kommun. Men ett j-a oskick är det så visst krävs ett kraftfullt agerande! Tack för att du gjorde mig uppmärksam på det.

mikenomad: Alltid för dig Mike! ;)

« · 879602 · »