1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 613945 inlägg · 6214 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Jag tycker det känns makabert att läsa om alla amerikaner och kanadensare som figurerar i spekulationerna. Hittills har de (bortsett från Manderville) uteslutande floppat.

DeRouville
Houdson (tog en tur över atlanten)
Jinman
Sloan

En genomträngande frostrysning får nackhåret att resa sig...

Maggan: Japps..Ska bli trevligt när pojkan prickar in alla punkter ikväll.. :)

Uddan: Ja han har ju rätt i alla pynkter iaf.

tathagata: Skulle inte förvåna om han är med i kanal5 sändningen ikväll.

Tycho: 12,41?

Såg Fredrik Bremberg i Sundsvall idag.
Dock så var han slarvigt klädd i DIF-gympabrallor och Huvtröja så han var nog inte här för att snacka kontrakt.
Dessutom hade han flickvän med sig, men det kanske man ska ha. Såg dock ingen agent i närheten.

Uddan: Kolla sista länken från mig som är skriven kl 12.41 idag...

Tycho: Läste nåt annat åxå. Då va de tveksamt och han skulle avgöra idag om han skulle vara med...

Uddan: Låter som Styf kommer spela iaf. =)

Uddan:
Kan även säga att Eine var en mycket trevlig herre som jag fick äran att träffa i höstas. Mycket tråkigt att han har gått bort...

Snoop: Sant.. Men nu skippar vi detta å fokuserar på kvällens drabbning och hoppas Styf är tillbaka...

Uddan: Ja jag hoppas verkligen Mika stannar för då ökar bara chansen att Riku stannar.

Snoop: Jo sant men nu kommer de kosta att plocka dom.. Sen så tror ja inte att han åker förrens nästa år.. Sen så skriver Hahl på för ett år till minst.. Men Regin försvinner..

Uddan: Ja han har kontrakt men Timrå har aldrig hindrat någon förut så vi får väl se hur Pyörälä gör.

Snoop: Jo men har ju även kontrakt som gäller.. Så han är nog kvar tills nästa säsong..Då kliver han över om de är aktuellt...

Uddan: Jo men Pyörälä klargjorde innan säsongen att hans mål efter 1 år här är NHL så de kan bli några tunga tapp.

Snoop: Dom som har stor chans att lämna är ju Hahl och Regin.. Om dom sticker måste de värvas..

Uddan: Vi skulle bara värva forwards ifall Hahl,Pyörälä eller Tenkrat sticker.

Uddan: I stället för vilka då? Vi har redan 13 forwards på kontrakt.

Tikinmyheart: 70.000 ville dom ha.. Håller nog så pass hög klass för att lira i 3 linan

Uddan: Dom där lär knappast peta någon i nån av våra 2 första formationer..bättre att satsa på 86orna då.

Uddan: Norska ligan?? Vilken klass håller de? Såg att de blev för dyr för Löven.

SÅ här gör vi istället

www.eliteprospects.com/player.php?player=12059
www.eliteprospects.com/player.php?player=12869

Dom skulle bli bra för timrå dom!!!

Här har vi 2 lirare som kan kliva in i 3 alt 4 femman..

Hahl Bundy: Jo men kan ju inte ha 5-7st som tjänar över 300 000 i månaden heller...
Men som sagt skulle va nice om vi fick hit honom... =)

Uddan: Aj, det var inte lite men smakar det så kostar det. Vad kostar inte Hahl o de övriga.

Hahl Bundy: hörde att han ville ha runt 300 000 i månaden....

Den här går ju inte av för hackor han heller.

Hahl Bundy: istället för Regin då...

t_89: Här har vi som det verkar en hyfsad kille, center, med coolt namn.

t_89: Glömmde länken ;9
eliteprospects.com/player.php?player=2667

t_89: Sedan skulle jag vilja ha denne herra oxå :) Har fina minnen från hans säsong 2004/2005 :D

Jensen_12: Skulle inte denna herre kunna tillföra lite stabilitet på backsidan? Om man kollar på statsen ser det ju bra ut iaf..Dessutom högerskytt!!!!

eliteprospects.com/player.php?player=4485

Uno Gordon: Rätta takter! Nordamerikaner ska vi ha in. Samt en PP-back med minst 30min speltid/match. Borde ju finnas en äldre version av Strålman någonstans som inte platsar i NHL, en sån skulle man ju kunna plocka in kanske.

andyo: Transatlantiska inslag i rödvitt är aldrig fel. Men hellre kanadensare än amerikaner på min ära.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen! Kanadensiska snipers och 30/35-minuters backar in da fucking PP.

Det skulle smaka som en gratinerad ostbädd dä å sitta som ett smäck i lingonskogen.

Uno Gordon: hoppas ändå att man värvar 1-2 kanadicker/amerikaner, titta på skellefteå inga dåliga värvningar de gjorde direkt, och sen kan man ju träffa på nått riktigt guldkorn också, och det har vi ju redan gjort en gång tidigare i Manderville.

JimmyH: När det inte blev som det borde...

Frella: Han ratades inte. Han ratade oss. Han blev uppkallad till NHL. Vi fick nöja oss med Sloan som vi vann efter en hård kamp med Färjestad.

Det blev som det blev.

Jensen_12: Ja en intressant spelare men risken finns vell att Washington som han är draftad av vill ha över honom redan nu även om jag vore 20 år och en lovande hockeyspelare skulle jag nog vara kvar några år till innan jag tog flyget över.

Ambroo: Att Allbäck är klar för ÖIS känns verkligen relevant med Timråögon sett...

ralus: Aha, ok... Ja men hans namn kändes dock mer sannolikt än de flesta härinne iaf.

Ambroo: läste nånstans att persson och lhc var muntligt överens om ett nytt kontrakt

Tja, inte vet jag heller, men det är ju centrar som är på tapeten... Niklas Persson i LHC skulle ju kunna vara ett alternativ för Regin kanske. Hans kontrakt går ut efter säsongen men där talar väl iofs en hel del för Leksand, om de nu går upp vill säga.

Annars finns ju denne man. eliteprospects.com/player.php?player=8396

Stor och tung och gillar att spela fysiskt. Kan även ta stryk framför mål. Inte heller allt för poängsvag. Denna man i truppen skulle smaka mumma!

Gick in på eliteprospects en snabbis jag med. Kollade spelare som har kontrakt som går ut i sommar i finska ligan. Den första spelaren jag ser verkar helt OK.

eliteprospects.com/player.php?player=11763

Bara 25 år gammal, högerskytt och verkar ganska vass. Han ligger nog närmare till hands än tex Jantunen/Rosa.

lr så tar vi hit denna killa igen (då höjjs offensiven iaf) www.eliteprospects.com/player.php?player=7286

eller honom :) www.eliteprospects.com/player.php?player=105

............ hehe gud vad jag e historisk idag!

Blizzard: Var väl han vi ratade till förmån för Blake Sloan?

Mackelito: jorå, men in med lite tuff het (hihi) kanske inte är tuff men gillar landet, fast han ser ju ut att börja gå neråt i sin karriär länk -->

Mackelito: Amen det hörs ju på namnet att det blir en jävla flopp(i). Lägg pengarna på annat!

« · 1023067 · »