Kongo: Fel igen, det går inte att rösta via ombud.
Att man inte kunde bli medlem veckorna innan årsmötet fanns det ju ingen laga grund till mer än att man skrev på hemsidan att om man tecknade medlemsskap så gällde det kommande säsong trots att det är årsmötet som beslutar om medlemsavgift för kommande säsong på just årsmötet.
Det årsmöte det gällde var det 24 st medlemmar närvarande, så om vi verkligen hade velat fått igenom El Macos motion hade det räckt med att 25 st hade tecknat medlemsskap så hade saken varit biff.
25 medlemar som slantade 150:- som det kostade då hade gått lös på 3750:- så hade Örnloggan varit en parantes i Timrå IK's historia.
Det är nästa så att jag hade kunna bekosta det själv.
Per HApps: Ja, visst är det så. Jag var på två årsmöten under 90-talet, när jag bodde i Sundsvall. Men röstningar går att sköta via ombud, så det kan man inte heller skylla på. Dessutom är jag inte ens medlem nu. Oavsett har man rätt till en åsikt, men man kan knappast gnälla på att ingen gör något.
Att man inte kunde bli medlem kort innan årsmötet? Vad stödde dom sig på då? Sjukt om allt bottnade i igelkramande.
Men! Formellt har mig veterligen inget logtyp-byte skett.
Kongo: Fel, saken är den att Örnloggan togs upp på ett årsmöte, men det var för över 10 år sedan. Vidare så informerade El MAco om motionen, se länk flera månader innan årsmötet och TIK blev så skitnödiga över det så att dom till och med ljög om att man inte kunde bli medlem så kort innan årsmötet.
Men det är som vanligt med gnället på TIK här på HS, det är lätt att sitta bakom tangentbordet än att dyka upp på årsmöten och dyligt när det hettar till.
renen: Icke sa Nicke. Sundsvall Stad ligger mig varmt om hjärtat. Det enda som är fel med den där stan stavas IFSH. I övrigt hyser jag den allra största respekt för Sundsvall Dragons och Giffarna m fl. Dragons följde jag högintensivt på 90-talet då Melodie MC var riktigt i ropet och man nynnade på hans melodiska refräng till kampsång för drakarna mellan klunkarna utav en "Dragon drink". Den var på den tiden då man skickade Rick Butler i retur medan megastjärnan ifrån Ohio, Darwyn Alexander lekte och smekte basket med sina svarta magiska fingrar och alla drömde om guld. Då var det enbart en vision. Nu är det en realitet. Han har gjort sedan dess Anders Jonsson och skapat en fantastisk frestelse fylld med lök, grädde, potatis och ansjovis.
Nu gäller det att vi vågar övervinna rädslan att förlora med viljan att vilja vinna. Alex Wesby och A.J. Guyton måste intala småhandlarna ifrån Sundsvall om hur fett stort det är med guld och ett sjuhelvetes party "all the fucking night long".
Sedan skall det supas med stil där man bjuder Timrå IKs A-lag där de ges en guidad tur i alkoholens sötma. Armani-kostymer och Gucci-brillor tillsammans med hinkar utav is och champagne skall flöda. Sedan drabbas Jonte utav blodad tand och gör high-five med Challe och säger på engelska bara för att vara flashiga: "Come on we do it! Get for gold"
Per HApps: Skulle Timrå ha starkare supportar så vore det annorlunda. Men å andra sidan har ingen motionerat om - och röstat för - att TIK ska ha en historielös blå igel som symbol. Drygt att stolheten över Timrås framgångar besudlas av denna själlösa tingest.
Killen drar ju på sig fler korkade utvisningar än Ledin och Jämtin tillsammans, slår riktigt korkade felpass och gör absolut inget framåt. Hade HV mött lag som kunde få till det i PP hade han inte spelat en minut. Nä fy fan. Sen är det väl en sak att ta många tvåor men hur många tiominutare och matchstraff har chimpansen egentligen?
Olle: Jag tycker ward är minst lika bra som t.ex sanny när han spelar hockey. Sen spelar ward fysiskt hela tiden och är en mycket nyttig back när det gäller att hålla undan lirare. Sen har alla en förmåga att bli jävligt små när dom möter Ward, jävligt tung att möta.
dock så klart ett stort minus till hans utvisningsminuter
Ambroo: Det har jag missat annars hade jag aldrig frågat efter det, verkar vara svårt att hitta på nätet också. Omsättning går att hitta men spelarbudget har jag inte hittat. Inte för att det har någon större sexuell betydelse...
General_Moisio: Själv skall jag bege till Sporthallen i Sundsvall för att bevittna fjollsporten basket framledes. Jag belyser hellre drakarnas styrka under korgarna än stämmer in i någon jävla hyllningskör till ett äckligt pinsamt HV71. I mina ögon kan de fara åt helvete.
Jag vägrar kategoriskt se sporten i helgen. Men stöta på skiten lär man ju göra ändå förr eller senare. Osmakligt att se där fjantarna skåla i champagne och bära guldhjälmar på nunorna.
Jag orkar bara inte med det. Det är mentalt jobbigt.
Kan vi få ett historiskt guld till Medelpad i en lagsport?
General_Moisio: Skön intervju med Stefan "jag är bara dum" Liv. Han var verkligen borta.
Grattis till Lill-Kenta? tjao.. Vet inte om jag har någon vidare respekt kvar för karln med tanke på hur han uppträtt, tycker han har blivit en väldigt konstig filur.
mikenomad: Då blev det precis som jag trodde och inte som Robert Pettersson förutspådde på Hockeycentralen. Jag är faktiskt nöjd över Holös klubbval. Det är mkt möjligt att vi gick miste om en stortalang. Men ett lag kan inte enbart bestå utav talang. Det måste finnas tyngd också i form utav pondus och rutin.
Jag vidhåller fortfarande att vi behöver en back 30+ med internationell erfarenhet och som är van att hantera stress. Som kan slingra sig ur situationerna med pucken i behåll när vi blir utsatta för aggressiv forechecking i egen zon.
Mikko Lehtonen har länge varit en våt dröm i mina ögon och nu ser det med största sannolikhet ut att stanna vid just det också.
Jag vill ha rejäla backar och några sådana har vi inte idag bortsett Pär Styf då. Och det är absolut ingenting jag finner mig i. Jag börjar tycka att ambitionsnivån är löjligt låg.
Vi blev totalt sett ifrånåkta utav HV71 p.g.a. våran defensiva passivitet och sedan plockar vi bort Kokko, Koskinen och Lindström och ersätter det med vad? Och ändå har vi mage att stå upp och pilla oss i navlarna filosoferandes på nästa års finalserie. Vi skall snäppa upp det hela några grader säger Challe. Men ge då honom för i helvete förutsättningarna för det.
Det är bara löjligt att snacka om SM-final hit och dit och ens andas vid tanken på ett guld för det här laget. Vi är sjumilakliv ifrån detta i dagsläget.
Nu vill jag se att ledningen presenterar en hållbar lösning på det här!
Sila snacket nu va och visa handlingskraft och list som Pär Mickelsson, en gammal Naturvetenskapslärare ifrån gymnasietiden skulle ha sagt.
spud: Visst går Gunnar Svensson under namnet svesse. Jag minns nog honom mest av allt från den tiden han var hockeytränare och fick kicken från Djurgården efter att ha misslyckats kapitalt med ett riktigt starkt spelarmanskap. Då talar vi sent -80-tal.
Jaha, FBK snöt Holös. Synd tycker jag, bra tycker de flesta härinne antar jag...iaf om man ska döma av responsen här på att han öht var aktuell för TIK.
Red Rocker: Fick just en fundering om Z har tecknet som smeknamn eller om han faktiskt kallas för Zäta. När han är i usa kallar de honom för det engelska uttalet av Z (Zed) eller för Zäta. Någon här inne som har koll?
Red Rocker: Inom hockey kretsar tog jag för givet att svesse var vedertaget, och bland tikar var jag helt säker på att det skulle associeras rätt. Men ja Svesse är er fd leverantör av talanger Gunnar Svensson, och krisse är backen som var bra i junior VM och ex lövet Kristoffer Berglund.
spyd: Om det är Gunnar Svensson du tänker på ? Så kan jag räkna upp en Helylleklubb som verkar vara struken ur Gunnars telefonbok. Och det för all framtid. Hör av dig om du vill veta vilken klubb jag tänker på.
spud: måste säga att jag har lite svårt för smeknamn på kända personer som inte är allmänt vedertagna typ Foppa, Z mm. Smeknamn anv man på folk som man känner personligen.
Jag har en liten funderig jag åker förbi EO:n Arena flera gånger i veckan. Stor fin skylt med EO:n Arenapå väggen och en fin skylt vid motorvägen. Nu kommer det ska det vara så jävla svårt att sätta upp en stor skylt på dom röda pelarna med TIMRÅ IK + örn loggan så folk som passerar där vet vad som händer där det båste passera säkert minst 50 000 bilar per dygn måste göra medr reklam för TIK....SKÄRPNING
Nu har jag sett YT också och det som slår mig är TS. Vilken chef! Joke-inen hade sitt sätt men TS är mer konstruktiv i sitt chefskap och när han blir förbannad.
Freij kommer att bli uppgraderad på backsidan. Vilket fynd!