Ja, nu var de lungt på värvar fronten, det känns iskallt just nu men det kan vända och bli blixt hett på en fem öring.
Timrå letar efter 3-4 backar troligen 3.
Vilket ska fylla luckorna
Koskinen Kokko Lindström
Här vill vi se minst tung riktigt tunga namn, med mycket erfarenhet osv.
Skogs bör presenteras snart för ju längre detta tar innan han presenteras gör mig mer och mer orolig över att denna värvning inte kommer att bli av.
Holös kändes spännande en kille i ung ålder och utvecklings potesial men är det verkligen vad vi letar efter, Enligt mig NEJ. Vi ska få in killar som är äldre. ska vi vinna något nångång kan vi inte bara använda oss utav yngre generationen vi behöver de äldre med.
Skogs får gärna bli 100 % klar inom en snar framtid sedan kan man få värva dessa två lovande 91:or som det varit skriverier om.
Men Detta innebär att vi behöver minst sagt ett toppnamn som kan vara den fruktade pp-backen helst två, dock har vi Moe som med lite förtroende kan bli en fruktad pp-back.
Jonsson Styf Moe Erixson Lotvonen Skogs ? Mylläri/Ekman-Larsson som får slåss om den åttonde och sista platsen.
Forwards uppställningen är väll så gott som klar det beror på vad Hahl och Regin och Axelsson och Bagarn gör.
Bagarn i ett VM - kan göra honom förlorad, men det är killen värd så som han kämpat och slitit i år.
TIKbiff: Nu är det off season och då är det fanimej fullt tillåtet att sväva ut. I brist annat så får man faktiskt avhandla basket även härinne. Det är väl inte inte mitt fel att ni inte vill ta debatten 03.45 en vardagsmorgon.
Anonymous: Det är ju det snacket handlar om. Sen säger jag inte att du tuggar om det, men med tanke på att du inte förstod det så är det skönt att ha det avklarat. Sen om du inte tror att det har nån betydelse så vet inte jag. Det är inte omsättningen som styr över vad man har för spelar/lönebudget...
Att Paddan påstår att Nikita Filatov, som kommer att draftas topp 5 i sommar, skulle vara en orimlig värvning för Timrå IK är bland de värsta jag hört. Alla vet ju hur fattigt det är i Ryssland och i hur svåra omständigheter ryska hockeyspelare lever, ja de som överlever vardagen där alltså. Det vore ju en riktig räddning för den där pojkstackarn att få sig en 1:a på Tallnäs, få lära sig världsspråket svenska på studiecentrum, få mat för dagen och spela framför Timrås fantastiska hemmapublik.
Självklart så kommer ju även Anton Strålman nu då han på slutet tvingats spela på heltid i Toronto Maple Leafs också att vilja komma hem till trygga och fina Timrå. I NHL finns det ingen framtid för hockeyspelare, det är i Timrå och i elitserien spelare utvecklas och mår bra.
Rick Nash sa någon? Ja, varför inte. Han är väl bra?
Såg Tim Eriksson gick till Djurgården, finns det några andra lirare vi kan plocka från finalisterna? Jag tycker vi tar hit ett gäng HV spelare... Johan Åkerman, Johan Davidsson, Matrin Thörnberg och Per Ledin... haha... Sedan kan vi värva Kenta som assisterande materialare. Nä, skämt o sido.. nu vill jag se ett nyförvärv snart. Abstinensen börjar stiga rejält. Det händer saker i alla klubbar men här är det dött som i graven. En storback vill jag se nu så man har något o gotta sig i till nästa hockeybomb slår ner.
Hur gammal är denne snubbe idag!? Har ingen större koll på NHL. Fast egentligen föreligger ju samma "problem" i fotbollsallsvenskan nu när "Bengan" Andersson har flytt landet. Det kändes bättre att skälla på "gammgubbarna" då det begav sig. Att klanka på ungdomarna känns inte riktigt rätt, då man misstänker att de håller sig i mycket bättre form än vad en annan gör. Å andra sidan har dessa betalt för vad de sysslar med och de tränar utav helvete, allt medan en annan har sin skit och betalar dyra läktarplatser för att se någorlunda underhållande fotboll eller hockey...
Shit, var det Örebro vi slog ut i kvarten det året eller!? Minns att man lyssnade på Sportradion och höll på att dö innan Sjödin vispade in 2-3 i Lidköping. Kände därmed på mig att SM-finalen stod för dörren. Stämmer det att vi släppte upp Villa till 3-2 efter att ha tagit ledningen med 3-0 hemma sedan? Minns inte säkert. Nåväl, inför mer än 3 000 åskådare på Gärde tog sig SSK till final. Det var tider det...
8 320 pers i Lidköping - fucking hell! Detta är ju typ fler än vad IP tar in idag. Jaji, jävlar...
Nu är man gammal. Tommy Sjödin har lagt rören på hyllan och därmed finns det inte en jävel i elitserien som är äldre än DJ Hemp. Numera går man på matcher och kollar på smågrabbar som spelar hockey. Detta känns aningen patetiskt. Det var på något sätt roligare när man var yngre än spelarna på isen, fan också...
DJ Hemp: Jepp vägen till finalen är en klassiker "Efter två raka segrar blev Villa nästa motståndare i semifinalen. Den första matchen vanns på bortaplan efter förlängning, för övrigt den första sudden-death matchen i svensk bandy. Royne Sjödin slog in den avgörande bollen och hela 8 320 personer såg dramat i snöyra och kyla! (det är fortfarande Villas publikrekord). Villa orkade inte hämta sig efter detta och efter seger med 5-2 hemma var laget klart för sin första SM-final. "... Rackarns vilka tider det var..hehe...faan vad gammal man är... Typ en spelare född 1981 i TIK-truppen, han, han e ju gammal han....;-)
Jag är gammal även jag, men ändå inte tillräckligt gammal. Har ännu inte sett en enda SM-final live, men nu är det fan dags! Sporthallen is da shit...
Satan, jag spelade faktiskt i skollaget i basket (som det kallades). Men jag fick nog bara vara med för att jag var lång...
Missförstånd! Jag uttryckte mig nog rätt kasst. Menade att jag bara har sett SSK lira på Gärde-isen och inte att jag har sett alla SSK-matcher där. Men nog fan blev det många klassiker med åren. Semifinalen (5-2) mot Villa 1981 t ex, bara för att nämna någon...
Det är och förblir korgboll för mig, capice, basta...
"Som SSK-supporter har jag sett samtliga matcher"... Du, om jag oxå får ljuga lika mycket som du så kan jag säga att jag har stått på ställningen där gasoltuberna förvarades på Gärde och där sett en inihelvete massa matcher SSK spelade... Jag kan inte säga alla för då ljuger jag, dom andra löste jag in mig på området och då köpte jag matchlotter, faaan vad jag vann å hade man lotten med 9 - 9 så vann man mycket, den lotten hade jag ofta...
Kuriosa... SSK kämpa på... å Timrå..... å Dragons då da..... ;-)
Men sporten går trots allt under namnet basket även i Sverige. Allting är relativt. Jaji, vi får se hur SM-finalen slutar. Om Sundsvall torskar så heter det korgboll och då är det inget att bry sig om längre...
Jaji, Selångers SK har väl spelat på Idrottsparken en gång i tiden. Fast på den tiden visste jag väl inte vad bandy var för något. Som SSK-supporter har jag sett samtliga matcher på den gudsförgätna Gärde-isen. Ett jävla kallhål, men inte alltför långt ifrån där man en gång i tiden växte upp...
Jag var inte mer än 13 bast när SSK lirade bandyfinal på SöS. Visste knappt att bortaresor existerade. Trist kan tyckas så här i efterhand, eller så inte med tanke på utgången av matchen...?
Kongo: Lyser närkamperna med sin frånvaro? Då kan du aldrig någonsin ha sett en högintensiv basketmatch i serielunken eller högintressant fight i slutspelet. Varken via teven eller på plats i Sporthallen. För det är stenhårda dueller mest hela tiden.
Däremot köper jag ditt resonemang kring att importerna har en avgörande betydelse för utgången av en matchserie och hur långt ett lag skall räcka. Men är det inte så inom hockeyn också? Det var många år sedan Leksand firade några framgångar med hemvävt material.
Och visst är ligan stängd. Med nubbar och spik dessutom. Men sanningen är den att kvalitén underifrån inte är bättre än så, än att det passar sig bättre med ett stängt format. Däremot får ju klubbarna underifrån som kan uppvisa en stabil ekonomi och har några som helst visioner om hur framtiden skall te sig chansen.
Kongo har helt rätt... I Sverige korgboll, i Staterna basket...
DJ Hemp: Ja, stackars älskade Selånger. Det var tider det... Spola förresten upp Norrporten på vintern och släpp in bandyn för intresset finns. I den status vi har nu kan vi tävla med GAIS bandy som kommer få en arena byggd på Heden... SSK - GAIS i SM-final vore gött....
Du skulle vart där när Royne Sjödin vattenplanade på Söderstadion vid 1 - 0, du skulle vart där för det var jag och inte framför TV:n...
Nu när SSK fått hörna se då till och få nå för'na....
Jag är fullt medveten om att det du skriver äger sin rättighet. Svensk basket är en droppe i havet i jämförelse med den internationella. Okända amerikaner kommer hit och dominerar etc...
Men närkamperna lyser INTE helt med sin frånvaro och en önskan jag har är att få uppleva ett SM-guld för Medelpad i en hyfsat stor lagsport. Då spelar det ingen större roll att det handlar om Sundsvall Dragons längre. Om detta lag lyckas bryta förbannelsen kanske det öppnar även för Timrå IK att ro hem guldet kommande år, fan vet!? Någon jävel måste bryta isen, så är det bara...
Jag kommer att göra mitt bästa för att stötta drakarna i Sporthallen i SM-finalen - detta är regionens bästa chans att vinna ett guld någonsin!
DJ Hemp: Hur mycket jag än anstränger mig kan jag inte betrakta den svenska "versionen" av basket som idrott. Kvalitén är kass och allt handlar om vilka importer man har. Dessutom lyser närkamperna med sin frånvaro. Och publiken i Sporthallen skulle kunna vinna VM i fjortis, få vet vad det handlar om. Men Dragons har gjort det bra som lyckats hypa sporten bland icke-idrottsintresserad skolungdom. Ligan är stängd, man går inte upp på sportsliga meriter. Tvi.
Men om man ser till verkligheten 2008 så går SSK Sundsvall en synnerligen mörk framtid till mötes. Elitserien har egentligen inte ens varit nära de senaste åren och nu är ekonomin körd i botten. Tyvärr måste vi glömma det där för en lång tid framåt...
Annat var det förr. Selånger Bandy borde nog ha kammat hem ett SM-guld under sin storhetstid, men tyvärr sammanföll den med omöjliga Boltics. 3-4 i finalen 1981 var nog ändå inte oförtjänt. Minns att jag tyckte att SSK var nära, men trots allt så långt ifrån. Fast vid Royne Sjödins 1-0-mål tidigt i matchen kändes allting möjligt. Då var det extas framför TV:n! Vid slutsignalen föll dock sorgens tårar...
Friman SR: Men inse att Srdan Subotic är hyfsat lik Marcus Dückhow alltså. Och Pero Vasiljevic är ju en straffkung utav guds nåde. Alex Wesby är bara gudomlig och Jocke Kjellbom är basketens och Njurundas svar på Hockeyns och Njurundas Henrik Zetterberg = GIGANTISK! Lägg därtill Adam Alexander (Den Store) och krydda det med Per Hultman-Boye och Mike Palm och du får ett grymt basketlag.
Michael "Star Wars" Kingma måste gråta på sin kammare i Borås över missad finalbiljett. Vilket nedköp!
Och äntligen fick snyta till grishuvudet Gerhke en gång för alla. Han kroosade näsbenet på Peter "Biffen" Jacobsson i en seriematch mellan Dragons och Plannja på 90-talet i Sporthallen och såg till att "Biffen" fick bära skyddsmask och käka soppa i ett antal veckor framåt. Behöver jag tillägga att "Biffen" såg ut som Hannibal Lector i "När lammen tystnar". Gräslig med andra ord.
Och framförallt så krossade Gehrke Sundsvalls gulddrömmar 04/05. Nu fick vi våran efterlängtade REVANSCH! Du milde tid vad underbart!
Jag var i Sporthallen och gladdes mycket åt denna seger. Och jag blev mycket stolt över att se hur stadens lag visade att man är övermäktiga en svår motståndare och knäcker dem i slutet av matchen. Alex Wesby var helt grym med sina distinkta dunkningar. Den coole och smart spelande Srdan Subotic gillade jag också. Och den tidigare så kritiserade Pero Vasiljevic imponerade också med ett starkt arbete under korgarna. En doft av SM-guld spred sig i Sundsvalls Sporthall. Jag har inte sett så mycket live-basket i mitt liv, men det här laget imponerar. Lite mer rörlighet och saken är biff. Kings hängde länge med i matchen, men stressades i slutet till många chansartade avslut som av Sundsvall utnyttjades i form av snabba spelvändningar. Dragons uppvisade även upp ett stort mått av tålamod som det riktiga klasslag man är...
Hockeyn, jaji... Huvudsaken var att LHC inte vann. Rivaliteten från slutet av 1990-talet när TIK och LHC slogs om samma elitserieplatser sitter ännu i. Jag tål inte den klubben riktigt och känner skadeglädje över att de nu i två år i följd har fått se hur motståndarlaget iklätt sig guldhjälmar i Cloetta Center. Vad gäller Kenta, så visst - grattis! Men det känns fan ironiskt att han tar sitt första SM-guld som tränare precis säsongen efter att ha tränat Timrå i fem år. Lite bittert ändå, fy fan...
För det första.... Kenta, grattis... Men något mer grattis än detta får han inte. Han ska bara bita i dammet nästa säsong....
Örnen ë på väg att dö... Ser ni inte nedtoningen redan? Sen kan man ju undra vad den nya generationen som fått örnen till sig via souvenirer sedan de var baby, de som är så unga och inte känner till TIMRÅ IK via något annat än en ful örn, vad de tycker om ett stilbyte till "två tallar" typ...? Jag tror att man måste respektera både vad de unga har i huvudet nu och vad föräldrarna mäktar med när det gäller att köpa souvenirer... Dilemma, men tjöta in två tallar i skallen så blir det legio sedan...;-)
Korgboll, tänk om Sundsvallsregionen vinner SM-Guld i en lagsport i form av korgboll, faaan jag vill att det ska var hockey å inget annat...
Men FORZA DRAGONS, må ni fixa bästa bollen i korgen.........
"– Det är första gången jag fått möjligheten att vinna ett SM-guld som tränare. De lag jag hade i Timrå kunde aldrig mäta sig med det lag jag haft i HV, säger Kenta.
Och är noga med att inte nedvärdera det Timrå han tränade i fem år, från 2002 till 2007.
– Timrå har jobbat upp sig efterhand. Vi blev tolva första året och laget blev bara bättre och bättre. Men när jag kom till HV kände jag att det här laget kunde gå hela vägen."
Kongo: Här har du nått att jobba på då. Jaga ihop 30 st som kan gå på årsmötet, teckna medlemsskap, byt datum på El Macos motion, så är det i princip klart.
I år kostar det 200 och med 30 medlemar blir det 6000
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer