1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601849 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
Nu tycker jag Timrå får ta o presentera Skogs !

Snoop: Ja, det får dom gärna göra för min del också... sedan gärna 2 till som håller högre klass än honom

TRL: Aa de skulle sitta kanon de !

TRL: Jo man börjar ju nästan tro att dom inte har någon klar alls...

Tikaremuhrarn: Ja man kan lätt känna så, men dom vet nog vad dom håller på med. Det kanske är en "massvärvning" som dom håller på med. Dvs att dom kommer presentera 4-5 spelare på en gång. Det var ju ett år dom gjorde det om jag inte minns helt galet. Då vill dom väl kanske ro alla namn i hamn innan dom släpper nyheten.

TRL: Ja just det så kanske dom tänker... Så brukar man väll göra bl.a. i Finland eller är jag helt fel ute nu?

Tikaremuhrarn: Jo kanske de men de va ju en gång dom gjorde så i Timrå iaf... tror de va Peo som körde den tekniken

TRL: Ja det stämmer tror jag. Men vi får hoppas att det är så "Linkan" gör...

hur ser chanserna ut för hahl att spela VM? är det några skapliga finnar på väg ut ur stanley cup?

TRL: Stämmer bra det. Daniel Casselståhl,Tomas "Tjobba" Nänzén,Michael Lindström, Mikael Lind och Kyösti Karjalainen var "femman" som presenterades över en natt!

rödovithockeydy: Hahl har väldigt väldigt stora möjligheter att spela VM, han har alltid varit bra i landslaget och har man spelat World Cup så ligger man bra till skulle jag tro iaf.

rödovithockeydy: Rimligtvis borde han väl platsa i vilket fall som helst.

Snoop: Jag hoppas att han inte kommer med , det skulle bara öka hans chanser på NHL kontrakt....

Nån som hört nått mer om den tjeckiske spelaren som det ryktades om ett tag ?

Eftersom alla skriker efter en Åkerman tycker jag denna kille ser ut att var den typen av back...

Nick Naumenenko
www.eliteprospects.com/player.php?player=10651

Även Niniima skulle jag vilja se i TIK
www.eliteprospects.com/player.php?player=10651

Mackelito: Du får nog gå om kursen där du lär dig klippa och klistra.

Mackelito:

kolla in Ryan Keller spelade i finland sessen som var, tänk han i timrå forwar iaförsig men :D

www.eliteprospects.com/player.php?player=11763

spud: ??

Mackelito: Han syftar nog på din länk till Niinimas presentation på Elite Prospects =).

Mackelito: Riku Hahl är ju också lagkapten, han spelar VM.

Uno Gordon: Det har i så fall skett två gånger. Vid återkomsten till elitserien presenterade PeO Larsson fem namn på en och samma gång. Det var:

Magnus Salmi
Tomi Källarsson
Linus Fagemo
Timo Peltomaa

Samt en till, som jag för närvarande inte kommer ihåg namnet på. Hjälp, någon?

Pätr: De va inte Petriläinen ?

Pätr: Det var väl Pelle Hallin, va?

Pätr: Nik Zupancic?

Kevin O Shea: Pelle Hallin spelade ju redan i laget då, han var med när vi gick upp.

Måste varit petrilanien eller nik som redan blivit nämnda.

andyo: Det gjorde han icke. Han värvades till TIK mycket tack vare hans fina junior-VM där han bildade en vass duo med Zäta.

Pätr: Precis det var dom namnen jag syftade på längre ner... Hoppas det blir samma sak iår :)

Ambroo: Aha där ser man, har haft för mig rätt länge att han spelat typ lika långt tillbaka i tiden som Styf och Robban i klubben. Får skylla okunskapen på att säsongen vi gick upp och första säsongen i elitserien var dom två första säsongerna jag började följa laget, och man memoriserade väl inte direkt hur länge vissa spelare lirat i klubben å sånt då, utan det var väl mer bara namnen och nr på tröjorna man la på minnet.

Pätr: Det var Marcus Karlsson. Faktiskt.

JimmyH: Ja men så var det. Jag hade för mig att han kom samma år vi gick upp, men nu när jag kollade upp det så var han ju endast utlånad av Modo då.

TIK har för vana att presentera nyförävärv i grupp. I början av 90-talet presenterades några unga stockholmskillar nämligen; Roger Olsson, Jerry Friman, Jocke Nilsson + en till som jag glömt...
Go red wings!

betraktaren: Jerk Högström.

betraktaren: Jerk Högström?

Kevin O Shea: HaHa, Jimmy hann före - jag var inte uppdaterad påett tag!

betraktaren: kom inte jocke nilsson 87med gatehag???

Undra sa flundra om man ska få se något nyförvärv den här veckan? Man börjar lite smått tappa gnistan... Kom igen nu ledningen gör oss glada ;)

Anton Strålman, Zigmund Palffy, Anssi Salmela, Jere Lehtinen samt Johan Åkerman vill jag ska vara klara när veckan är slut. Ja, drömma kan man ju alltid få göra :)

varför presenteras inga nyförvärv???

stoff: Behåll lugnet du.

Tvåtallar: Det är inte officiellt än, men Timrå ligger nog nära till hands, om inte i hand...

TRL: Tja, varför inte? Det lär ju dock ta upp mer än hela lönebudgeten om man har ett lag bestående av enbart dessa spelare, eller nåt. ;)

Tellus: Ta det lungt, jag tror vi har minst 2 spelare klara, men man väntar med att göra det officiellt. Jag tycker denna spänningen är trevlig. Silly season på topp!

willysson: Jag är inne på samma sak, att Gatehag kom med första sthlmståget, Jerk tror jag kom vid annat tillfälle. Däremot saknas en ganska teknisk forward som gjorde någon sässe utan ngt större genomslag. Det är det namnet jag saknar.

betraktaren: Ja det var nog "Gatan". Jerk kom året efter. Det går ju tydligen att kolla upp sånt här.

Men din forward.... vet jag inte. Följ länken:

Jensen_12: Skogs och...?????

Tellus: Hur många har Brynäs värvat?

Tikinmyheart: Exakt, skogs och vem? Det är egentligen det andra namnet jag väntar på.

Jensen_12: Jaha, jag läste det som att du visste vem det var.

Tikinmyheart: Jag vet nog minst om obekräftade värvningar här på HS ;)

« · 1032958 · »