spud: vad är det för kvalite vi tappat då.. vad är klart att vi tappar... kokko. kalle.. sanny... robban ... vet du säkert att vi tappar någon fler... eller tror du
spud: Det har stått att han är klar för Timrå väldigt länge på alla möjliga sidor.
Det är inte Svesse som avgör vilka klubbar spelarna ska representera, det får spelarna själva göra. Så att Holös och Berglund inte spelar för Timrå är inget som Svesse påverkat.
Jensen_12: Om nu skogs är klar så är det väl du som vet mer än andra. Och med tanke på att svesse(gunnar svensson) skickat Holös och krisse(Kristoffer Berglund) till andra klubbar hade jag varit orolig, och det hade nog inte skett om nubben varit kvar.
spud: Än så länge så är väl bara Skgs klar för Timrå, och jag tycker han ersätter koskinen på ett mycket bra sätt. Skogs kan ju iallafall åka skridskor.
Kokko blir og svårast att ersätta, enligt mig. Han var faktastisk i offensiven på slutet.
Än är inte truppen klar. Sen kanske du vet något som inte vi vet?
superfalle: DEt är väl snarare ni som är rolig om ni inte ser att tik har tappat mycket mer kvalité än ni hittils värvat. Och de namn ni blivit blåst på har då inte varit i närheten av de som dragit heler för den delen. Sen sitter ju en hel del kvalité och väntar på erbjudanden från de gamla stormakterna.
spud: Vad syftar du till för någonting då? Vi har ekonomiska muskler att värva för till skillnad ifrån IFSH. Det är ingen panik överhuvudtaget eller fara på taket för oss. Vi kommer ha ett slagkraftigt lag till vintern också till din stora förtret :)
Att IFSH nu tappar både Zetterström och Floberg svider betydligt mer hos katterna. Att trolla fram lika produktiva spelare som dessa utan att slanta är betydligt svårare.
TRL: Asså tror du inte Tenkrat har kompisar i Timrå ? Han umgås ju bara med finnarna och har spelat flera år med både Pyörälä och Lotvonen, sen har han spelat med RIku och Timo i HPK, han är absolut inte ensam.
Här är några tjeckiska backar. Någon som har koll på om de är möjligt att värva någon av dem? Eller har dom skrivit nya kontrakt? Samtliga är Rightare vilket är intressant.
Pätr: kan det bero på att det knappt är ens 2 veckor sedan hans moderklubb som han spelat för hela karriären åkte ner i allsvenskan? Nu har han gått ut med att han lämnar mora, så ny klubbaddress kommer nog bli officiellt inom kort.
Pätr: Du har helt rätt... månda avvaktar VM för att se om andra anbud dyker upp. Möjligen är dom med i dragkampen om en/flera spelare från diverse landskap. Personligen tror jag det kommer dimpa ner minst 1 tjeck till i Timrå till vintern så Tenkrat får en kompis :)
Långben: Jag kan inte lova att mitt resonemang stämmer, men det är inte helt omöjligt att det ligger en viss sanning i det:
Jag har följt silly season tidigare, och något ständigt återkommande från kontraktslösa spelare är att de "ska ta beslut efter VM" (förutsatt att de är VM-spelare så klart). Kanske döljs sanning däri. Kanske förefaller det så att Timrå har kontakt med en eller flera etablerade spelare, men att dessa inte kommer att ta beslut om framtiden förrän efter VM, eftersom VM i år är ett utomordentligt skyltfönster mot Kanada och USA.
För övrigt tycker jag att det är egendomligt att inte Skogs har presenterats officiellt ännu. Om jag inte minns helt fel har både Aftonbladet, Dagbladet, samt en internetsida skrivit att övergången är klar. Vad detta ska betyda har jag ingen riktig idé om, men förhoppningsvis är det som tidningarna skriver, samt att det finns orsaker till att han inte presenterats.
Att TIK skulle nöja sig med Skogs samt två juniorer tror jag inte en enda sekund på. Man har en målsättning att bli bäst i Sverige inom några år, och då håller det inte med en sådan spelartrupp.
Ska bli kul att se hur Abbott bröderna klarar sig i elitserien, 75 och 65 poäng på 42 matcher är inte illa iofs i norska ligan men ändå,det är liknande siffror som Yetman hade när han spelade där och han håller ju i elitserien.
fredriko74: Han får dom gärna värva för min del också. Han kan köra ett par säsonger i Timrå innan han lägger av. Men som sagt, först och främst är det backsidan som ska förstärkas.
Hahl Bundy: Det kommer aldrig att hålla hela säsongen med en enda kompetent ersättare plus juniorer för Sanny, Kalle o Petri...om det nu blir skogs så är det nog nödvändigt med EN till etablerad typ Saalmela...plus nån 91:a
Vi har verkligen sett i år vad ett backbestånd som HVs betytt..dessutom bred trupp...Om vi bara får Skoogs o han blir skadad el Styfen så kan vi väl knappast hålla oss flytande på 3 backpar med Moe Sebastian o ett par 91 or...
Nej jag tror inte ens den ekonomiske Tomas J. verkligen kan tro att det är realistiskt som senario om vi vill vara med ungefär på den nivå vi varit i år....
Men man kanske är naiv...finns det inte pengar så finns det väl inte vi får ju inte hamna i "Lyxfällan" heller efteråt.
Snoop: Läste lite rykten på aftonbladet idag där de listar upp klara nyförvärv/förluster resp rykten in/ut.
Personligen hoppas jag innerligt att ryktet ang Månsson till timrå bara kommer till begreppet "rykten". Tycker inte det är en spelare som skulle gå in o höja dagens Timrå.
Däremot ser jag mer positivt till Andreas Johansson från ryska ligan, han är en frejdig, orädd spelare som dessutom gör en del ass o mål.
Så honom får de mer än gärna presentera som ett klart nyförvärv inom kort! =)
TRL: Jag ser hellre sportslig framgång genom att man värvar erkänt bra backar än att man värvar random backar inspekterade enbart på eliteprospects.com. ;)
nixXz: hehe man ska nog inte vara allt för orolig men ja tycker liksom dig att det är jobbigt att vänta på att något händer. Gäller ju vara med o plocka de bästa godbitarna när skålen ställs fram. Andra lag värvar hit o dit o här händer ingenting. Är det så att dom håller på att skola in Linkan eller har dom en räv bakom örat? Dom kanske redan har knytit till sig några namn fast det inte blivit officiellt än. Får verkligen hoppas de värvas något som supportrarna gillar också. Att dom lyssnar lite på allmänheten och inte bara kör sitt eget race.
JimmyH: Jensa Sigurdsson var namnet jag tappat. Hade för mig han kom samtidigt, men det verkar som att det var året efter. Nåja, nu kan man släppa det.
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer