1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602042 inlägg · 6213 ämnen

Silly season 08/09

Sv: Silly season 08/09
superfalle: Jag tror han hoppas. Han hoppas nog vi tappar Hahl till Frölunda eller HV71... Eller varför skulle han inte kunna gå till MoDo?

actionleif:

På svenska Fans NHL forum så ställde jag en fråga om Ex leksingen Michael Ryders nuvarande situation och tydligen ryktas han till 3 svenska klubbar. Timrå, Leksand, och Färjestad.

Är detta nånting man skall ta på allvar tror ni ??

superfalle: Med tanke på att ni inte värvat något men tappat vad som många anser vara er kärna med spelare som stått för vad tik är.

Jensen_12: Om du inte tror att agenten kan styra sina spelares val är du ytterst pinsam. När nubben var hos er styrde han dit flera av sina adepter för att han trodde de skulle utvecklas bäst där, även agenter vill att deras spelare ska utvecklas så mycket som möjligt för att de ska kunna tjäna så mkt som möjligt på dem och bli ett stort namn inom agentverksamheten.

actionleif: DE spelarna är med i bilden eftersom de är knutna till svesse och spelar på en position som ni har stort behov på, samt passar in i den profil som era värvningar de senare åren handlat om, unga och lovande.

spud: Självklart kan han ju sagt viss poitiva och negativa saker om alla klubbar som det var tal om, men jag tror inte han fällde något som helst avgörande i situationen. Holös valde FBK pga att dom är ett bra lag och han har nära hem, tror jag.

spud: Men nu glömde du nog bort grund inlägget, den om IFSH har tappat nyckelspelare. Och du skrev att det verkar vara nått som går i Medelpad.
Varför börjar du då skriva om personer som inte ens har spelat i TIK eller IFSH?
Kom igen nu.

Jensen_12: Ja naturligtvis, men jag är inte så säker på att de spelarna svesse placerat hos er hade hamnat där om inte det var för han och nubbens goda relation.

Maggan: Men det är ju så uppenbart att det inte är värt att skriva mer, ni i s/t hockey har båda ha tappat fler spelare än ni lyckats locka till er. Och varför jag tog upp dem är att om er dragningskraft varit som den var ifjol hade dessa spelare med stor sannolikhet hamnat hos er, men nu har nubben dragit och ni hackat ner några pinnhål.

spud: Det är väl inte enbart Svesse som avgör vart spelarna skall gå? Han har en stark påverkan på sina klienter givetvis men i slutändan är de väl ändå spelarna själva som fattar sina egna beslut om vart de vill lira sin hockey. Överdriv inte en agents betydelse för den totala världsbilden.

Och Holös valde väl FBK av det enkla skälet att det vara nära hem till familjen. Vissa människor är bohemer och klarar inte utav att vara ifrån sina rötter i några längre perioder och då sätter man tryggheten i främsta rummet.

Och Kristoffer Berglunds fall tror jag det gjorde mycket till att Roger Rönnberg coachar Luleå. Han var ju även landslagstränare för JVM-laget tillsammans med Torgny Bendelin.

Så jag ser det inte som några större "blåsningar" faktiskt. Visst hade det vart roligt om "Krisse" kritat på för Timrå IK. Men vad vi egentligen behöver är inte fler unga hungriga backar utan spetskompetens och rutin. Då snackar vi Rhodin-klass och ingenting annat.

Vi har en bomb att leverera innan första nedsläpp och den kommer vad det lider.

PASS UPP! AKTA RYGG!

Maggan: Jag tror att spyd har en förvirrande euforisk känsla idag, nog därför han blandar ihop lite.

Modos pensionärliga förbliver intakt även nästa säsong. Unga, hungriga fröken Sussi, gamle svarten och den ständigt välspelande Wernblom.

Modo måste vara in i helvete nöjd med fjolåret.

spud: Du har då en väldigt stor tilltro till Nubben. Roligt att du tror att vi är i fritt fall.

här har vi en lirare om Mika P försvinner..

spud: Ha ha ha. Ja du är rolig du.
Kan ju säga att jag kan hålla med dig till viss del, men jag tror ju inte att det är pga att Nubben inte är kvar som gör att spelare tackar nej. Jag menar, han hade nog inte tänkt sitta på sängkanten och läst godnatt saga för dom direkt.

Hahl Bundy: Maggan: Jag har även tagit del av Kristoffer Berglunds argument så allt är inte gripet ur luften gällande hur nubben påverkat eventuella nyförvärv.

Tikinmyheart: Du glömde att vi värvade en till vårt juniorlag också, en pigg 44åring... Han kan bli bra en vacker dag! Och ja, jag är rätt glad att salle stannade, trots rullatorn snubblade han in ca 40 poäng.

Uddan: Ersätta Mika P med Ville från LHC? Jag hopaps ni inte behöver stå vid det vägskälet. Försvunnen klass ska ersättas av nyfunnen klass och inte av bredd.

Tikinmyheart: Fröken Sally blev kvar också... nu är de bara Rullator foppa som fattas så är ålderdomshemmet intakt. Dom borde döpa om arenan till Swedgården också

Dragan 2k: fick ju ingen chans att visa vad han kan i lhc.. =)

Uddan: Ja, han är möjligtvis någonting för Malmö, Mora eller Leksand.

spud: Känns skönt att veta att marginalerna är goda, att det är åtskilliga pinnhål kvar innan vi är nere på t.ex. Modos nivå.

Den här Bastiansen verkar vara eftertraktad. Är vi månne med i klungan?

Äntligen Skogs klar !!!

TRL:

Du glömde Näslund, men i hans fall är det en fråga om rätt pengar i pension. :-)

US Property: Kanon, officiellt äntligen! Utan nubben, hur gick det till? ;-)

US Property: trevligt att han stannar så länge! =)

US Property: 3 säsonger dessutom :) Kanon!

Hahl Bundy: Äntligen offociellt!

US Property:

KANON!
Linkan och Robban kan dom! ;-)

Hahl Bundy: Bastiansen skulle vara en mycket bra spelare att ersätta Regin med om han försvinner men om Hahl försvinner behöver vi någon mer etablerad center.

Dock skulle en första femma med

Pärssinen Pyörälä Tenkrat vara spännande

om Pyrret blev omskolad som center, den denna tanke är nog lite långsökt.

En andra femma med

Hedström Bagarn Hynning

En tredje med

Axelsson Regin Sundh

och en fjärde med

Svensson Andersson Pääjärvi/Lander

ÄNTLIGEN blir Skogs klar här kommer vi ha mycket att hämta ifrån, jag har stora förväntingar på denna kille.

Nu är det bara att hoppas på att vi får in en grym pp-back och en tung deffensiv back som Saravo

Jag hoppas på Saravo och Aalto, man får drömma:D

lungan: Aalto har ju kritat på för LHC. Saravo ryktas ju också dit.

Uddan: 4 mål och 8 assist på 53 matcher. Skall det vara nåt att komma med det? Detr är ju en forward och dom borde väl kunna leverera lit mer om dom skall vara intressant för oss.

Hahl Bundy: Den under skriften är inte klar är den det? Hur många backar ska de ha 10 de har redan 7 under kontrakt.

lungan: Det kanske den inte är, tyckte jag läste det i AB igår.
Ja, Saravo får gärna komma hit.

The Fat Bastard: Det bästa är att dom redan har en bild på Skogs i Timråtröja.

John K: SOm sagt han har fått minimalt med speltid i LHC i vinter.. Kan inte göra nåt mål om han sitter på bänken!!!

Hahl Bundy: JO en aftonbladet kan man inte lita på såg det med, fattar inte varför Timrå inte är med i kampen om Aalto vill de inte ens ha kille tillbaka, han har ju spelat här och vad jag har för mig så trivdes han, kan kanske blivit någon negativ påverkan då Timrå inte vill förlänga med honom eller var det han som vill lämna??

Han har offensiva kvaliter, men kanske inte den bästa deffensiva men i alla fall, han skulle vara en bra tillskott.

Vi har tappat 4 backar och de har haft hög lön vi borde kunna vara med och bjuda då vi bara letar 3 backar.

Martinen får vi inte glömma hans lön ersattes aldrig...

Plus nu
Sannys Kokkos och Koskinens.

Nä ska Timrå vinna ska vi satsa på backsida och inte ta in några lovande spelare. Saravo och Aalto her we go.

HJÄRTLIGT VÄLKOMMEM till Timrå IK Tomas!!! Du är efterlängtad av många.

actionleif:

Det är säkert Robbans förtjänst. :))

actionleif: Den bilden är nog ihopklippt i Photoshop eller liknande.

Jensen_12: njae, tenkrats bild såg man att den verkligen var photoshoppad, den här e inte det

ralus: Jo, det är den. Man ser det på kragen längst bak i nacken. Sen så vet jag inte vad det är för tröja han har under, men den vita kragen ser också ut att vara en annan hockeytröja, vilken kan det tänkas vara?

Jensen_12: Klart att den är photoshoppad, Jocke S gör ett kanonjobb på den fronten.

actionleif: ja ruggigt bra gjort må säga :) Tycker även jag känner igen det där ansikt uttrycker från bilden på Mora's lagpresentation.

Blizzard: Ska vi ha gissningstävling på vem kroppen tillhör ?

1..2.. börja.

actionleif: Detta är ju en av de bättre bilderna han skapat, sett till andra bilder i samma kategori.

Jensen_12: Dock inte i klass med denna.

actionleif: ja den var grymm....tur att dom fått ihop hakan och hals färgen så bra :)

actionleif: Tvekar på att Jocke ligger bakom den skapelsen. Det är för snyggt för hans nivå!

Jensen_12: solklart! och tror nog inte han har så avancerat program som paint.

Blizzard: Nej, absolut inte. ;)

lungan: Det där tror jag också på med Pyrret som cenet alltså jag tror han skulle vara riktigt bra där han är ju ruskigt bra defensift också,och teka kan han också.

Kanon med Skogs, och 3 år de känns mycket bra !

« · 1033739 · »