Hahl Bundy: Anssi Salmela skulle jag väldigt gärna se i TIK, jag skulle även vilja se Mikko L men som sagt så har han redan tacka nej till 5,6 miljoner för 2 år i LHC.
Patrick Polly: Nu tolkade du lite väl mycket kan jag tycka... Bara 3(Med ett nyförvärv) av dem behöver visa klass, att de ska förbättra sig så otroligt mycket håller jag inte med om. Visst skulle det vara önskvärt med en utveckling på RJ och Skogs för att verkligen vara i topp hela säsongen. RJ var kanske med Kokko bästa backen efter jul. Får han komma med till VM tror jag att han kommer utvecklas redan till början av nästa säsong. Jag tror Erixon kommer visa att han är värd plats bland ordinarie backar.
Sen är det så att det inte finns nått säkert kort i den här branschen, Se bara Marttinen från iår och Laakonen från året innan. Sen har man alltid en budget att utgå från.
Vi har klart en spännande uppsättning av lovande relativt unga backar. Ska vi dock vara topp-topp i serien krävs att många av dem spelar på topp under stora delar av säsongen. För att vinna ett slutspel kan det räcka ändå om formen är på hyfsat topp.
Finns 4 st jag skulle vilja se i Timrå. M. Lehtonen, A Salmela, Saravo eller Jonsson men dom har väl lite anbud att välja emellan antar jag. Hoppas kan man väl alltid göra?
stoff: Man kanske satsar på kvalitét istället för kvantitet, och man får ju vad man betalar för, oftast. Jag tror det blir bra om man värvar Skogs + 1-2 till.
Tycho: Jo jag kan hålla med om att mkt beror på det. Men ska man chansa på att fyra backar helt plötsligt ska bli mkt bättre är att hoppas på mkt! Om 2 av 4 blir mkt bättre så är det bra säger jag. 4 av 4 en utopi.
Ska man chansa på nått som är omöjligt, eller köra på "säkra" kort?
Patrick Polly: Mycket kommer bero på utvecklingen hos RJ, Skogs och Moe/Erixon om det blir sämre eller bättre. Men om man ser till de backproblem vi hade ifjol var det uppspelen/utspelen och inte i första hand det defensiva arbetet.
I och med att Skogs kommer in tillsammans med antingen Moe eller Erixon får vi en betydligt mer balanserad backlinje mellan offensivt och defensivt. Det gäller bara att det blir en bra utveckling på Moe/Erixon under somaren/hösten och att Skogs håller samma klass(eller lite bättre) som i Mora.
Vi kommer fortfarande behöva en back för första backpar. Han bör vara offensiv/allround.
Men att kategoriskt säga att vi får en mer klen backbesättning håller jag inte med om.
Red Rocker: Håller med...jämför man med FBKs backtrupp nu så har dom en junis sedan Skåhlberg som varit med i år o resten är backar av landslagsklass så en till minst i nivå med skoogs är nog helt tvunget om vi skall hänga med nästa år...Saalmela el, Lehtinenklass men HV el. LHC lär väl sno dom..
Jensen_12: Vi har tappat Kokko, Koskinen och Sanny det är tre viktiga backar. Vi borde ersätta dessa tre med minst två bra backar Skogh är en det behövs således en till bra back till + en junis el liknande. Hoppas nu att Moe och Erixon utv bra och håller att spela som ordinarie på tre backpar då blir det bra.
Theo: Det är möjligt att det inte blir tre till, men i det fallet kommer vi också få en klenare besättning än i år, vilket inte bådar gott för kommande säsong...
Ja om vi vill ha samma eller bättre back besättning jämfört med denna säsong är det nog ett krav. Vi vet ju att TIK hade en av de svagare backbesättningarna i ES, om vi inte tar in två klassbackar till första back par är risken att det blir lekstuga i TIK's försvarszon...
Jensen_12: Ja inte blir det tre nya backar till, utan förmodligen bara en, A-lags back i alla fall. Sen får vi väl se vad som görs med Ekman-Larsson och Mylläri om de kommer hit. Tycker det är lite dåligt med rykten för närvarande, har ingen något smaskigt att komma med?
Kevin O Shea: Visst är det så, men han har kontinuenligt blivit utanför trupperna i alla lag han spelat med för att han är helt oduglig i defensiven. Kanske är en väckarklocka att han bytt lag så många gånger på kort tid...
Patrick Polly: Du menar alltså att vi skall värva 3 backar till, utöver Skogs? Inte en chans. Det kommer nog, tyvärr, bara en ny back till, kanske 2...
Tja om man vill fortsätta att ha en med ES mått dålig back besättning så är det så vi ska värva. Din uppställning anser jag vara svagare än den besättning vi har idag. Om vi ska bli bättre krävs följande!
1:a par Nyförvärv + Nyförvärv 2:e par Nyförvärv+ Skogs 3:e par Styf+ RJ 4:e par Erixon+ Lotvonen + Moe
Tycho: Men spela honom då med en defensivt stark kugge för bövelen. Det går ju inte att finna (annat än i NHL och möjligtvis i den penningstinna ryska ligan) en back som är landslagsmässig både i deet offensiva som det defensiva spelet.
T T: Jag har dålig koll på Kovlands lag och vad de behöver och vill ha.
Men Jocke Sjödin, Jesper Larsson och Petter Näslund kommer i alla fall att sommarträna med Sundsvall Hockey. Men jag är skeptisk till att någon av dem tar en ordinarie plats när serien drar igång. Beror lite på vilket lag Sundsvall får ihop och hur pass de går framåt över sommaren.
Red Rocker: tror nog de spelar R J med en leftare som iår då han fått spela med Sebastian E och Sanny...man ser sälla två rigtarbackar tillsammans vet ej varför en det finns ju så många fler leftare procentuellt..
ralus: Håller med mkt snack om forwards när det är akut backbrist!?!? Forwards har vi redan kanonbra och behöver endast ersätta om någon försvinner(Robban är den enda vi tappat och han ersätts av MPS och Lander). Vi behöver inte förutsätta eller ta ut en förlust i förväg det är onödigt och som det ser ut nu spelar Hahl, Regin mm i TIK även nästa säsong.
Så här skulle det kunna se ut:
1:a par Nyförvärv + Skogh 2:e par RJ + Styf 3:e par Erixon + Nyförvärv(ska vara tillräckligt bra för att ta plats som 4:e back) 4:e par Moe + Lotvonen + en ny junis back med något slags junior kontrakt.
Erixon och Moe får slåss om att spela i tredje backpar.
stoff: Var finns det plats för honom då? vi ska väl in med 1-2 backar till, kanske center ifall riku eller peter drar. sen är det väl i stort sett spikat..
Undra om Sverige är det enda landet som det krävs en jäkla betalprenumeration för att ha möjligheten att se sitt landslag i hockey och fotboll på tv?.. Nog för att hockey-VM är relativt ointressant men hade ändå velat haft möjlighet ... | Läs mer