Ambroo: Jag förstår mycket väl vad du menar. Kanske Ekman-Larsson gick till LIF där han förmodligen blivit lovad en ord. backplats/mkt istid??
Vi får väl se om Mylläri är "beredd" att slåss för sin plats i ES, eller om han väljer ett annat alternativ där han erbjuds mkt istid.
Sen blir man en aning mörkrädd när man ser vilken lön Lars Jonsson får. Om man jämför SAIK:s erbjudande på 200 000/mån för att få hem Åkerman så bleknar "jättelönen" väldigt mkt.
Ja ja, BIF har säkert råd nu när man blev av med Angells kostnad.
Lars Jonsson klar för BIF enl AB, 6 milj för två år?????? Det kostar att ligga på topp. Citat: Det finns för få svenska unga klassbackar därför drivs priset upp!!!
Jaha! Vad kommer att skriva på för Timrå då? Tror inte TIK pröjsar sådana löner, kanske för typ Hahl då, så det blir intressant att se vilka som kommer och vad dom kommer ifrån. En har kommit två saknas enligt mig nästan tre, för Lotvonen behöver stiga upp ett gäng snäpp för att bli en BRA ES back.
Snoop: Fruktansvärt nyttig läxa och näsbränna vi åkte på inatt. Det är bara att lyfta på hatten och tacka jänkarna för lektionen. Det var bättre i precis allting.
Det enda värt att skriva hem om är väl sekvensen när Sanny proppar en amerikan och spelet vänder och Weinhandl tjusigt reducerar till 1-5.
Men nu är jag sjukligt nervös alltså...
Inväntar slutresultatet ifrån matchen San José Sharks-Dallas Stars. Just nu leder Sharks med 2-1 efter andra. Hur jag har tippat tänker jag inte avslöja. Men resultatet i denna match kan ge mig fina pengar...
Modano: *suck* Det var bland det löjligaste jag har hört, värvar vi en ny etablerad back och hamnar i kvalserien lovar jag att cykla till Malmö nästa sommar.
2 nya backar som går in i en 1a 2a kedja backarna nu luktar kvalserien lång väg när fan ska det värvas backar som kan tackla o skjuta.. Bara små skitar nu som blir manglad. VAKNA LINKAN O ROBBAN !! Lotvonen räknar jag inte som kvar måste lösas ut eller lånas ut vilket pajas störst men rädd o snäll som en kärring inte en tackling eller ett slagskott på 2år.
stoff: Tre nya blir det, men inte tre etablerade och anledningen till att man gör så är för att man vill slussa in minst en yngre förmåga i laget. Skulle det sen inte slå väl ut så är det ju inte helt omöjligt att man plockar in någon utifrån under säsongen.
Tikinmyheart: Nu menade jag inte att just du gör det, utan mer generellt, och det gäller även mig i viss mån... Njae, tre juniorer som fasta backar är det väl ändå inte tal om? Jag kallar iaf inte en junis bland sex för fasta och ska man vara jävligt petig så är ju Moe senior den kommande säsongen... Tanken är vad jag förstår att Moe/Erixon ska slås om den sjätte backplatsen och att ev. Mylläri ska vara med och kämpa på ett hörn där också. Men sen vet man ju som sagt inte hur det kommer att se ut. Kanske får vi både Sebbe och Eric bland de sex, eller varför inte även Mylläri?
Ambroo: Nej kompis jag dömer inte, däremot tycker jag att det är fel att ha tre juniorer som ev. fasta backar. Att bygga för framtiden är bra men man måste ha en stabil stomme att stå på först och sedermera ge Moe/Erixon mer och mer istid.
Som du säger, vi får se vad som händer men.......:)
JimmyH: Såg att Miko lehtonen inte var med i finska VM truppen (kanhända är skadad) men däremot Annsi salmela o ser man till LHCs FKSs o HVs backatrupp så behöver vi nog någon backvärvning i Salmela= landslagsklass om vi inte skall hamna på efterkälken direkt..
Ambroo: Angående Teemu Aalto så vann han ju backarnas poängliga i SM-Liiga men när det kom till VM-truppen så var han inte nära att komma med. Det borde säga något, trots allt.
Jag tror att han är ungefär samma spelare i klass som för två år sedan.
Tikinmyheart: Mylläri är i dagsläget kanske inte bättre än vare sig Moe eller Erixon, men potentialen för att bli något riktigt bra finns där i allra högsta grad. Sen är det svårt att sia om vem som är vad till hösten så jag tycker vi väntar en sommar innan vi dömer.
Ambroo: Jag tror du har helt rätt angående Moe/Erixon. Deras konkurrens borde också göra att utvecklingen kan gå kraftigt framåt för de båda...
Jag håller med dig angående att lösa ut Lotvonen även om jag tycker han får för mycket skit. Han är riktigt bra i BP och det är otroligt sällan som motståndarna kommer ut med pucken under kontroll med fart från sargerna. Det jag har emot han är puckhanteringen och hans hastighet på skridskorna. Där förstör han väldigt mycket, att han inte tacklar har fått väldigt stora proportioner med tanke på vad han faktiskt är dålig på...
Tikinmyheart: Det är klart att jag håller med dig en aning i ditt resonemang, men samtidigt så måste man vara realist och gå på vad klubben säger och vad de har för planer. Tanken är ju att man ska värva en back med erfarenhet och ytterligare en som har framtiden för sig.
Helst av allt så skulle jag vilja se att man löste ut Lotvonen och plockade in en riktig bjässe som inte är rädd för att använda sina kilon på rätt sätt.
När det gäller Moe och Sebbe så vet man inte hur de ser ut efter sommaren, det kan gå framåt väldigt där.
Ambroo: Två junisar till eller vad? Fan vi har två med lite erfarenhet och det räcker inte. Att man ska plocka in två till med samma status blir inte bra. Vi har Styf, Skogs, Jonsson och Lotvonen med erfarenhet, men vi kan ju för fasen inte gå runt en hel säsong två backpar.
Att Lotvonen är segare än tjära kan jag acceptera OM han börjar använda sin kropp.
Moe och Sebbe är fullt acceptabla som komplement, men absolut inte än som ord. backar.
Tikinmyheart: Jag tror inte heller han är mogen för NHL. Min förhoppning är att Ottawa signar honom för att sedan låna ut honom till oss. Två backar till med erfarenhet lär det inte bli, men däremot två backar.
Ambroo: Hmm undrar om han kan låta bli när den värsta bitterheten lagt sig. Personligen tror jag inte Peter kan ta en NHL plats, utan det blir nog AHL för honom. Han har uttalat sig positivt till detta, så en ny center och två backar med ERFARENHET är ett måste.
Tikinmyheart: Ja med tanke på att herr Nilsson tydligt uttalat sig om att han inte ens tänker bjussa på korvpapper så ska det nog mycket till innan TIK bör oroa sig över hans resurser.
Vi får väl se om Mylläri är "beredd" att slåss för sin plats i ES, eller om han väljer ett annat alternativ där han erbjuds mkt istid.
Sen blir man en aning mörkrädd när man ser vilken lön Lars Jonsson får. Om man jämför SAIK:s erbjudande på 200 000/mån för att få hem Åkerman så bleknar "jättelönen" väldigt mkt.
Ja ja, BIF har säkert råd nu när man blev av med Angells kostnad.